”Tyhmät kysymykset” Mac-ongelmista 3
-
Re: Tyhmät kysymykset 3
Viesti Kirjoittaja maaomena »
-
Viesti Kirjoittaja EKorppi »
-
-
-
Viesti Kirjoittaja migguli »
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Riippuu ihan super-drivesta. Jos on slot-loading (eli ei sitä aukeavaa luukkua) niin tällöin vastaus on ei.migguli kirjoitti:Voiko superdrivessä käyttää pieni kokoisia cd-levyjä?
-
Viesti Kirjoittaja migguli »
MacProssa ilmeisesti on ja voi käyttää pieniä levyjä?
-
Juuri näin.migguli kirjoitti:Tarkoitatko iMacin ja Macbookin asemia? Niissähän ei ole kelkkaa.
MacProssa ilmeisesti on ja voi käyttää pieniä levyjä?
-
Viesti Kirjoittaja Lebako »
Asetukset-valikosta on kaikki namiskat ja säädöt siihen malliin, että audiomuotoon pitäisi poltella.
http://www.twitter.com/lebako
-
-
Viesti Kirjoittaja Lebako »
Nyt kun tarkemmin katselin tuota asetukset-valikkoa, niin siellä poltto-kohdassa herjataan, että "tuettuja cd-polttajia ei havaittu" (tämä siis pikainen käännös, olen asettanut os X:n englanninkieliseksi...)
Eli ilmeisesti iTunes ei siis ymmärrä, että kone pitää sisällään kirjoittavan aseman? Mistä muutos moiseen?
'
edit: vielä sen verran, että koneeni on muistin lisäystä lukuun ottamatta täysin neitseellinen, mitään ei vaihdettu eikä optista asemaa ole yritetty hakkeroida tai mitään.
Tässä aseman tiedot (asemassa tyhjä cd sisällä)
MATSHITA CD-RW CW-8221:
Firmware Revision: GA0J
Interconnect: ATAPI
Burn Support: Yes (Apple Shipped/Supported)
Cache: 2048 KB
Reads DVD: Yes
CD-Write: -R, -RW
Burn Underrun Protection CD: Yes
Write Strategies: CD-TAO, CD-SAO, CD-Raw
Media:
Media Type: CD-R
Blank: Yes
Erasable: No
Overwritable: Yes
Appendable: Yes
Edit2:
Mitä ongelmaani googletin, niin monella muullakin taitaa olla kyseinen ongelma, joka tuntuu vaivaan näitä nykyisiä 7.6.x-versioita. Kattellaan, josko seuraava päivitys toisi ratkaisun ongelmaan tai jotain.
http://www.twitter.com/lebako
-
-
Viesti Kirjoittaja Miqqo »
-
Viesti Kirjoittaja maukku92 »
BugiMiqqo kirjoitti:Minkätakia mäkissä satunnaisesti hiiren kursori sekoilee eli väkyy "väärä" ikoni. Esim kuvakkeen päälle vietäessä ei tulekkaan osoittavaa nuolta vaan kursorina on edelleen tekstinsyöttöön tarkoitettu " I " Korjaantuu yleensä klikkaamalla jotan toista avoinna olevaa ikkunaa ja senjälkeen taas sitä toista ikkunaa.
-
ehkä, mutta miksei tämmöstä bugia oo jo korjattu näinkin pitkälle kehittyneessä leopardissa?maukku92 kirjoitti:BugiMiqqo kirjoitti:Minkätakia mäkissä satunnaisesti hiiren kursori sekoilee eli väkyy "väärä" ikoni. Esim kuvakkeen päälle vietäessä ei tulekkaan osoittavaa nuolta vaan kursorina on edelleen tekstinsyöttöön tarkoitettu " I " Korjaantuu yleensä klikkaamalla jotan toista avoinna olevaa ikkunaa ja senjälkeen taas sitä toista ikkunaa.
-
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Kyllä tuota ilmenee myös tällä iBookin trackpadilla. Lähinnä Safarin kanssa olen tämän bugin huomannut, ellei peräti ainoastaan Safarilla. (Tiger 10.4.11)TheKraken kirjoitti:Onkos sulla vahingossa Logitechin hiiri ja siihen ajurit? Saattaa bugi olla niissä, koska en itse muista tuollaista koskaan Mighty Mousen enkä trackpadin kanssa, vaan ainoastaan logitechilla.
-
On kyllä logitechin bt hiiri ja ajurit. Kannattaisko mun dumpata noi omat ajurit ja asentaa esim steermouse tilalle? Muutenkin tuntuu sekoilevan kun välillä käynnistyy lcc update ja se pitää sammuttaa itse manuaalisesti jos haluaa sen häviimään.TheKraken kirjoitti:Onkos sulla vahingossa Logitechin hiiri ja siihen ajurit? Saattaa bugi olla niissä, koska en itse muista tuollaista koskaan Mighty Mousen enkä trackpadin kanssa, vaan ainoastaan logitechilla.
-
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
-
Viesti Kirjoittaja Paas »
Onko kyseessä jokin vika, vai enkö vaan osaa?
-
-
Viesti Kirjoittaja Snapple »
Ootko kokeillu venaa muutaman minuutin? Jos se on vaan aamu-uninen. Mulla teki tätä ennen uusimpia päivityksiä MBP:n kanssa. Myöskin kannattaa varmistaa että et ole illalla säätäny näytön kirkkautta nollille jos oot vaikka halunnu kuunnella musaa ilman näyttöä. Ehkä kuulostaa typerältä mut itelle kävi tälleen kerran ja aamulla ihmettelin ku kone ei avaa silmiä niin millään.Paas kirjoitti:Uuden MacBookin kanssa olen nyt useamman kerran kokenut sellaista että konetta herätettäessä nukkumasta ruutu jää vaan pimeäksi. Kone on kyllä käynnissä koska pientä ääntä kuuluu, mutta näyttö on vaan pimeänä vaikka näppäimiä painaa. En ole tähän keksinyt muuta kuin virran katkaisemisen virtanappulasta, jonka jälkeen kone taas käyntiin. Vaikuttaa vaan oudolta, kun näin on tapahtunut jo useamman kerran, vaikka kone ei minulla montaa päivää vielä ole ehtinyt olla.
-
Viesti Kirjoittaja Paas »
Olen minä odotellut vähän aikaa, ehkä minuutin tai pari. Sen verran että on tuntunut epätodennäköiseltä että se siitä lähtisi virkoamaan. Ilmeisesti pitäisi sitten odottaa vähän kauemmin, ehkä. Kirkkauden säädöstä ei ole kyse, sitä en ole vielä koskaan tässä koneessa säätänytkään, ainoastaan sammuttanut näytön tarvittaessa. Ja tätä on tapahtunut ihan aika lyhyenkin nukkumisajan jälkeen, kone ehkä ollut unten mailla noin tunnin vain. Joten tuntuu hassulta että se herääminen olisi niin hidasta että en malttaisi odottaa.Snapple kirjoitti:Ootko kokeillu venaa muutaman minuutin? Jos se on vaan aamu-uninen. Mulla teki tätä ennen uusimpia päivityksiä MBP:n kanssa. Myöskin kannattaa varmistaa että et ole illalla säätäny näytön kirkkautta nollille jos oot vaikka halunnu kuunnella musaa ilman näyttöä. Ehkä kuulostaa typerältä mut itelle kävi tälleen kerran ja aamulla ihmettelin ku kone ei avaa silmiä niin millään.Paas kirjoitti:Uuden MacBookin kanssa olen nyt useamman kerran kokenut sellaista että konetta herätettäessä nukkumasta ruutu jää vaan pimeäksi. Kone on kyllä käynnissä koska pientä ääntä kuuluu, mutta näyttö on vaan pimeänä vaikka näppäimiä painaa. En ole tähän keksinyt muuta kuin virran katkaisemisen virtanappulasta, jonka jälkeen kone taas käyntiin. Vaikuttaa vaan oudolta, kun näin on tapahtunut jo useamman kerran, vaikka kone ei minulla montaa päivää vielä ole ehtinyt olla.
-
Viesti Kirjoittaja catja »
Asensin siis moisen, se ilmaantu sinne Järjestelmä -valikkoon eikä lähde hjälvetilläkään pois. Ohjelma oli alusta asti käyttökelvoton, kuvaketta klikkaamalla ilmoitti vaan ettei pysty avaamaan. Poistin koko ohjelman, ei auttanut. Asensin uudelleen ja poistin taas, ei auttanut. Häiriöhän ei sinällään ole kuin esteettinen, koska se roikkuu siellä valikossa ihan turhaan. Miten saan sen pois?
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka