ajattelin hankkia isomman television hikikomerooni ja sain idean
mitä jos ostan videotykin , macbookkiin tv kortin ja itg maton. onnistuisiko kyseinen yhdistelmä
ja siihen viellä toimivuus macin kanssa? onnistuuko
jos onnistuuko miltä sivuilta olisin edullisin ja kannttavin hankkia kyseiset vehkeet?
anteeksi jos typerä kysymys tai väärä alue
Save nothing because nothing can save you.
LF3M mario kart at my house
Omistan lukihäiriön joten anna sääliä ennen kuin haukut
http://fi.wikipedia.org/wiki/In_the_Groove
tollanen mukava tanssi peli olisi ihan kiva pelata isolta ruudulta :/
luulen kyllä että pienellä säädöllä saa toimimaan mutta en ole varma :/
nojuu anteeksi sekavuuteni olen huonokirjoittamaan + vähän väsynyt kun heräsin aikasin :/
Save nothing because nothing can save you.
LF3M mario kart at my house
Omistan lukihäiriön joten anna sääliä ennen kuin haukut
Videotykit toimivat aivan yhtä hyvin kuin ulkoiset näytötkin, eli lähes poikkeuksetta täysin ongelmitta. Minulla oli aiemmin allekirjoituksesta löytyvä DVI-liitäntäinen tykki MacBookissa kiinni, laitteiden välillä Applen mini-DVI-DVI -adapteri. Muutaman kerran oli sellaista ongelmaa että kun irrotin tykin kannettavasta, Dockin tekstuurit sekosivat kunnes Exposella "nollasin" työpöydän ja kaikki näkyi taas normaalisti. Samoin hiiren kursori meni joskus mössöksi, mutta se korjaantui samalla kikalla. Nykyään sama tykki on minin näyttönä ilman adaptereita, ja hyvin toimii.
Veikkaisin että paras ratkaisu sinulle on hankkia 720p-yhteensopiva HD-tykki, esim. Sanyo PLV-Z5 tai Panasonic PT-AX200 joko uutena tai käytettynä (kts. esim. DVDPlazan foorumin myytävät-palsta) ja kytkeä se sitten HDMI-kaapelilla ja tarvittavilla adaptereilla. HDMI on minulle vielä sen verran tuntematon etten lupaa mitään, mutta pitäisi toimia yhtä kätevästi laakista kuin DVI:kin.
Nuo tykit maksavat uutena reilun tonnin, mutta saat varmasti erittäin laadukkaan tarvittaessa yli 100" kuvan, josta kelpaa katsoa elokuviakin vaikka kuinka paljon. Kannattaa kuitenkin harkita tarkkaan ostaako sen tykin vaiko esimerkiksi 42" FullHD-taulutelkkarin. Tykillä on toki mahdollisuus huomattavasti suurempaan kuvaan, mutta se voi tuoda mukanaan myös useita ongelmia. Sijoittamisen kanssa voi joutua tekemään kompromisseja (minulla esimerkiksi pitkä olohuoneen sohva ei ole ihanteellisella paikalla katselulle, koska en ole viitsinyt pultata tykkiä kattoon), tykin takia katseluhuone täytyy yleensä pimentää mahdollisimman hyvin (voi osoittautua ongelmaksi kesäaikana), tykki kehittää aina enemmän lämpöä ja ääntä kuin telkkari (vaikkei nuo uusimmat versiot enää hirveästi puhise) ja tykin kanssa tulee aina mietittyä kuinka paljon niitä tunteja nyt siihen lamppuun tulee jne.
Vaikka nykytykit ovatkin jo helppokäyttöisiä ja miellyttäviä käyttää, vaativat ne mielestäni edelleen hieman harrastuneisuutta siinä mielessä, että on valmis tekemään kompromisseja esimerkiksi huonekalujen sijoittelussa, verhovalinnoissa ym. Videotykin käyttö on mielestäni edelleen ns. tapahtuma, jota täytyy vähän suunnitella etukäteen. Minulla ei ainakaan koskaan tule pistettyä tykkiä päälle ajatuksella "katsonpa jotain", vaan enemmänkin "katsonpa nyt seuraavan Kymppitonnin jakson tykillä". Mikäli ajattelit käyttää tykkiä korkeintaan pari tuntia päivässä (tai esimerkiksi reilusti viikonloppuisin, mutta vain viikonloppuisin) niin se voi olla potentiaalinen vaihtoehto. Mikäli tarkoitus olisi käyttää sitä enemmänkin, tai "arkipäiväisemmin", suosittelen harkitsemaan isoa taulutelevisiota.
Kuten tämän viestin sävystä voi varmaan päätellä niin minä olen suunnitellut nykyisen tykin seuraajaksi 42"/46" FullHD-telkkaria, kun tykistä vaan aika jättää. On se jo hyvin palvellutkin, ostin käytettynä 800h ajettuna, ollut minulla jo pari vuotta ja nyt 1400h mittarissa. Mutta saa nähdä viitsiikö tuosta 70" kuvasta kuitenkaan luopua. 8)
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
CamoN kirjoitti:Videotykin käyttö on mielestäni edelleen ns. tapahtuma, jota täytyy vähän suunnitella etukäteen. Minulla ei ainakaan koskaan tule pistettyä tykkiä päälle ajatuksella "katsonpa jotain", vaan enemmänkin "katsonpa nyt seuraavan Kymppitonnin jakson tykillä".
Tuohan kuulostaa todella hyvältä, pitäisiköhän hankkia tykki.
p-veli kirjoitti:Onkos kellään kokemuksia WLAN -tykeistä? Olisi mukavampi kannettavan kaverina, kun ei tarvitsisi johtojen kanssa säätää.
WLAN ja suuriresoluutioinen liikkuva kuva ei ole kovin hyvä yhdistelmä. Eli nykimistä voi esiintyä, vaikka olisi nopea verkko ja kone lähellä tykkiä. Parhaiten soveltuu neukkarikäyttöön kun powerpointteja yms. esitellään. Kannattaa vetää suosista kaapeli koska yks vittumaisimmista asioista on kuvan nykiminen leffan tärkeän kohtauksen.
p-veli kirjoitti:Onkos kellään kokemuksia WLAN -tykeistä? Olisi mukavampi kannettavan kaverina, kun ei tarvitsisi johtojen kanssa säätää.
WLAN ja suuriresoluutioinen liikkuva kuva ei ole kovin hyvä yhdistelmä. Eli nykimistä voi esiintyä, vaikka olisi nopea verkko ja kone lähellä tykkiä. Parhaiten soveltuu neukkarikäyttöön kun powerpointteja yms. esitellään. Kannattaa vetää suosista kaapeli koska yks vittumaisimmista asioista on kuvan nykiminen leffan tärkeän kohtauksen.
Jos olisi n-standardilla toimiva tykki, niin luulisi suuriresoluutioisenkin kuvan liikkuvan aika hyvin, ainakin teoriassa. Tuollaisia tykkejä ei tosin varmaankaan joka kaupasta löydy. Periaatteessahan Apple TV:n kaltaista laitettahan voisi kai käyttää langattomaan streamaamiseen, tosin Apple TV nykyiselläänhän ei ilmeisesti osaa välittää kovinkaan monenlaista kuvaa.