Peace!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)

![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Ja kukahan näin sanoi?Allekirjoittanut: EI muuta ... kuin että fanaattisuus kaikissa tapauksissa on naurettavaa ja pahimmassa tapauksissa sairaalloista, johon kannattaisi hakea ammattiapua ajoissa
Mattheus: Mielestäni tuollainen trollailu ja provosointi on niin hyvien käytöstapojen kuin netiketinkin vastaista. Eiköhän tämän ketjun voisi lyödä lukkoon ennen kuin menee överiksi.
Allekirjoittanut: Mitähän trollausta on pitää fanaattisuutta sairaalloisena
Mattheus:Aika mautonta on sanoa, että monet Hopeisen Omenan käyttäjistä ovat sairaita ja tarvitsevat ammattiapua. En ymmärrä millaista tyydytystä saat tällaisen juttujen kirjoittamisesta, ne kun eivät aiheuta muuta kuin pahaa mieltä. Omalta osaltani lopetan keskustelun tähän. Sietäisit sinäkin mennä itseesi.
Viesti Kirjoittaja Maza »
Täsmälleen näin! Kahvifoorumillakaan ei väitetty fanaattiseksi, vaikka joku kertoikin, että hyvään espressoon pitää käyttää viittä raakakahvia, kun sen paahtaa itse. Ja valmis kahvi mitataan 0.5 gramman tarkkuudella, kun tehdään kupillinen kahvia. Se on vakavaa suhtautumista.amanita kirjoitti:Mac-foorumilla on pakko hyväksyä tämä "fanaattisuuskin", sietää ainakin.
Peace!
Mutta voiko muunlaista kahvi juodakaan, siitä on kysymys.Maza kirjoitti:Täsmälleen näin! Kahvifoorumillakaan ei väitetty fanaattiseksi, vaikka joku kertoikin, että hyvään espressoon pitää käyttää viittä raakakahvia, kun sen paahtaa itse. Ja valmis kahvi mitataan 0.5 gramman tarkkuudella, kun tehdään kupillinen kahvia. Se on vakavaa suhtautumista.amanita kirjoitti:Mac-foorumilla on pakko hyväksyä tämä "fanaattisuuskin", sietää ainakin.
Peace!
Tietokoneet ovat joillekin harrastus, ja harrastukseen suhtaudutaan antaumuksella.
Viesti Kirjoittaja Auvainen »
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Nyt vähän tarkkuutta! Tämä kuuluu "bongaa macisti, homppulainenko?" -palstalle!!!Auvainen kirjoitti:Olen jo pitkään epäillyt, että vaimoni on uskoton. Usein käy niin että kännykkä soi toistuvasti ja hän vain vilkaisee puhelimeen ja katkaisee soiton vastaamatta siihen. Hän on usein "tyttöjen" kanssa ulkona, ja kun kysyn keiden tyttöjen, on kyseessä aina joku työkaveri jota en tunne. Olen yrittänyt seurata ikkunasta kun hän palaa taksilla kotiin, mutta hän kävelee aina viimeisen korttelivälin ja minä ainoastaan kuulen kuinka auto ajaa matkoihinsa. Mahtaako olla taksikaan? Pari päivää sitten halusin tarkistaa kellonajan hänen kännykästään, ja hän sai siitä huutoraivarin kiljuen ettei hänen kännykkäänsä saa koskea ja että minä kyylään. En ole halunnut kovistella häntä tästä asiasta ja luulen etten edes halua tietää totuutta asiasta, mutta eilisiltana päätin kuitenkin tarkistaa tilanteen. Jäin vahtimaan asuntomme lähellä olevaan puistikkoon pensaan juurelle maastopuku päällä ja ase kädessä. Pitkähkön odottamisen jälkeen lähistölle pysähtyikin mersu jossa vaimoni suuteli kiihkeästi minulle täysin tuntematonta miestä. Siirryin piiloon auton vieressä olevan pensaan taakse niin, etteivät he havainneet minua. Siinä kyykkiessäni huomasin mersun hattuhyllyllä aivan upean MacBookin.
Kysynkin nyt, onko turvallista pitää tietokonetta auton hattuhyllyllä, varsinkaan jos aurinko paistaa ja pitäisikö minun varoittaa miestä asiasta?
Viesti Kirjoittaja wanders »
Ei ole oma teksti, mutta tuli heti mieleen:Auvainen kirjoitti: Kysynkin nyt, onko turvallista pitää tietokonetta auton hattuhyllyllä, varsinkaan jos aurinko paistaa ja pitäisikö minun varoittaa miestä asiasta?
Viesti Kirjoittaja Auvainen »
Jos haeskelet, niin löydät varmasti kymmeniä eri versioita tarinasta.wanders kirjoitti:Ei ole oma teksti, mutta tuli heti mieleen:
viewtopic.php?f=53&t=91443&start=0&st=0&sk=t&sd=a
Viesti Kirjoittaja ERA »
Viesti Kirjoittaja wanders »
Varmaanhan löytyisi, mutta tuo vain tuli mieleen ja oli tältä foorumiltakin.Auvainen kirjoitti: Jos haeskelet, niin löydät varmasti kymmeniä eri versioita tarinasta.![]()
![]()
Viesti Kirjoittaja Fifi »
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Minullakin on muutama tuttu, jotka eivät suostu applen tuotteita ostamaan vaikka ovat kylläkin ovat "ihailleet" minun koneen toimintaa kun olen kuvia esitellyt, yms.Fifi kirjoitti: ...
En epäile, etteivätkö Applen tuotteet olisi hyviä, mutta toisaalta en usko sitäkään, että niiden lisäarvo keskivertokansalaiselle olisi mitenkään mieletön tai että nekään olisivat ongelmattomia.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Mutta siitäpä ei mennä juuri keskustelemaan miellyttävälle, hyvähenkisellä ja asiantuntevalle Ristretto-foorumille vaan Suomi24:ään. Sattumalta käytän päivittäin paljon sekä Macciä että espressoa, joten HO ja Ristretto ovat aika korkeassa arvossa.iPratt kirjoitti:Mutta voiko muunlaista kahvi juodakaan, siitä on kysymys.Maza kirjoitti:Täsmälleen näin! Kahvifoorumillakaan ei väitetty fanaattiseksi, vaikka joku kertoikin, että hyvään espressoon pitää käyttää viittä raakakahvia, kun sen paahtaa itse. Ja valmis kahvi mitataan 0.5 gramman tarkkuudella, kun tehdään kupillinen kahvia. Se on vakavaa suhtautumista.amanita kirjoitti:Mac-foorumilla on pakko hyväksyä tämä "fanaattisuuskin", sietää ainakin.
Peace!
Tietokoneet ovat joillekin harrastus, ja harrastukseen suhtaudutaan antaumuksella.
Viesti Kirjoittaja Thoth »
LOL, ottamatta kantaa yleiseen väitteeseen, nettiin pääseminen aina taskussa mukana kulkevalla laitteella on kyllä ollut tarve monella ainakin kymmenen vuotta. Viime vuonna jotkut täälläkin selittivät iPod Touchin yhteydessä, että miksi ihmeessä pitäisi *musiikkisoittimella* mennä lukemaan e-maileja, ja nyttemmin Apple on sitten itsekin tarjonnut ihmisille moisen ilon. Minä tahdon päästä nettiin ja lukemaan e-mailejani kätevästi matkustaessani ympäri maailmaa enkä välitä, millä yleisnimikkeellä ihmiset laitettani kutsuvat tai miten sitä heidän mielestään pitäisi käyttää.Fifi kirjoitti:Esimerkiksi iPhonen suhteen olen mietiskellyt sitä, että mikä ihmeen vimma puhelimen käyttäjille tuli surffailla puhelimella netissä. Onko se oikeasti tarve vai ainoastaan hiplailun ja esinepalvonnan kaipuuta?
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Viesti Kirjoittaja ManiMicci »
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Juuri tuon takia 90% alan asiantuntijoista palvoo Applen liiketoiminta. Loput 10% vihaa. Muutama tunti tietotekniikka liiketoimintaa tekisi hyvää.Fifi kirjoitti:Apple edustaa minulle maapallon tuhoon johtavaa turhamaisuuskulttuuria, joka ei pyri vastaamaan ihmisten todellisiin tarpeisiin vaan luomaan tarpeita.
Et ilmeisesti omista ko. laitetta.Fifi kirjoitti: iPhonen suhteen olen mietiskellyt sitä, että mikä ihmeen vimma puhelimen käyttäjille tuli surffailla puhelimella netissä.
Viesti Kirjoittaja Fifi »
Nimenomaan. Minusta tuo edustaa alkeellista alistumista sosiaaliskulttuurisiin vaikutteisiin. Vaikuttaa siltä, että mitä enemmän kansaa sivistetään, sitä enemmän se käyttäytyy ahneiden "viettiensä" mukaan, ilman järkeä. Kuitenkin tutkimukset osoittavat, ettei onnellisuus ole lisääntynyt 1970-luvun jälkeen. Ja parhaillaan 400 000 suomalaista syö mielialalääkkeitä. Oi tätä materialismin, keinotekoisten tarpeiden ja kilpailun autuutta.NeliX4 kirjoitti:Juuri tuon takia 90% alan asiantuntijoista palvoo Applen liiketoiminta.Fifi kirjoitti:Apple edustaa minulle maapallon tuhoon johtavaa turhamaisuuskulttuuria, joka ei pyri vastaamaan ihmisten todellisiin tarpeisiin vaan luomaan tarpeita.
Fifi kirjoitti: iPhonen suhteen olen mietiskellyt sitä, että mikä ihmeen vimma puhelimen käyttäjille tuli surffailla puhelimella netissä.
En. Miksi pitäisi? Kyllä minä ymmärrän, että tärkeää sähköpostia odottava työntekijä lukee kiireisen ja välttämättömän sähköpostinsa pieneltä näytöltä, mutta sitä on vaikeampi käsittää, miksi bussissa istuvat kaksi kaveria näppäilevät kännyköitään sen sijaan että sosialisoisivat toistensa kanssa.Et ilmeisesti omista ko. laitetta.
Mihis unohtui, että Apple tekee alle 1% alan bisneskestä? Vähän lipsuu aiheesta.Fifi kirjoitti:Nimenomaan. Minusta tuo edustaa alkeellista alistumista sosiaaliskulttuurisiin vaikutteisiin. Vaikuttaa siltä, että mitä enemmän kansaa sivistetään, sitä enemmän se käyttäytyy ahneiden "viettiensä" mukaan, ilman järkeä. Kuitenkin tutkimukset osoittavat, ettei onnellisuus ole lisääntynyt 1970-luvun jälkeen. Ja parhaillaan 400 000 suomalaista syö mielialalääkkeitä. Oi tätä materialismin, keinotekoisten tarpeiden ja kilpailun autuutta.NeliX4 kirjoitti:Juuri tuon takia 90% alan asiantuntijoista palvoo Applen liiketoiminta.Fifi kirjoitti:Apple edustaa minulle maapallon tuhoon johtavaa turhamaisuuskulttuuria, joka ei pyri vastaamaan ihmisten todellisiin tarpeisiin vaan luomaan tarpeita.
Aika hyvin sanottu, komppaan. (paitsi, että "Jos olet windows-käyttäjä ja käytät lähinnä vain windows-koneita ja pidät niitä jopa parempina, niin... ...mitä sitten? Sehän on ihan normaalia." on antinormaaliaPasteur kirjoitti:Mutta totta kyllä on, että jos pidät mac:ejä windows-koneita parempina ja mac:iä pääasiassa käytät, niin usein leimaudut mac-fanaatikoksi!
Jos olet windows-käyttäjä ja käytät lähinnä vain windows-koneita ja pidät niitä jopa parempina, niin... ...mitä sitten? Sehän on ihan normaalia.
Eli kyllä silti pitää saada sanoa pitävänsä maccejä yksinkertaisesti paljon parempina koneina ja windows-koneita melko ärsyttävinä stressinluojina leimaantumatta fanaatikoksi!(?)
Mutta fanaatikot ovat tottakai aina negatiivinen ilmiö (kuten uskovaiset ja ateistitkin). Paras ihmisluonto on agnostinen - ei väitä tietävänsä eikä kieltäydy harkitsemasta. Mutta jos se oma kokemus nyt vaan sanoo, että on nää macit paljon huolettomampia, niin p*skaakos siinä! Ei muuta kuin macistelemään, kunnes joku tuo siihen naaman eteen paremman koneen.
Sitä odotellessa...
Viesti Kirjoittaja ManiMicci »
Ison palan olet puraissut. Muista pureskella kunnolla ennen kuin nielaiset.Fifi kirjoitti: Apple edustaa minulle maapallon tuhoon johtavaa turhamaisuuskulttuuria, joka ei pyri vastaamaan ihmisten todellisiin tarpeisiin vaan luomaan tarpeita...
...En epäile, etteivätkö Applen tuotteet olisi hyviä, mutta toisaalta en usko sitäkään, että niiden lisäarvo keskivertokansalaiselle olisi mitenkään mieletön tai että nekään olisivat ongelmattomia.