Tavallaan hassua miten jollain keinolla x on aikaan saatu mielikuva siitä että maapallo on jotenkin tuhoutumassa. Sinänsä tuosta olen aina ollut samaa mieltä, että Apple on minusta tuonut tuotteita joita kuluttaja ei ole tiennyt haluavansa. Se on juuri se miksi Appleä sanotaan innovatiiviseksi ja mikä erottaa vaikka Nokian puhelimet iPhonesta.Fifi kirjoitti:Apple edustaa minulle maapallon tuhoon johtavaa turhamaisuuskulttuuria, joka ei pyri vastaamaan ihmisten todellisiin tarpeisiin vaan luomaan tarpeita.
Mac-fanaattisuudesta
-
Re: Mac-fanaattisuudesta
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tässä on nyt jotain mätää. Koska a) Apple edustaa sulle tuhoa ja b) täällä altistuu väkisin tuolle tuhoamiskulttuurille, miksi osallistut tähän kulttuuriin ylipäätään? Minulle huumeet edustaa ihmiskunnan tuhoon johtavaa "kulttuuria" mutta en pyöri niistä puhuvissä piireissä, päinvastoin vältän niitä parhaani mukaan.Fifi kirjoitti:Apple edustaa minulle maapallon tuhoon johtavaa turhamaisuuskulttuuria, joka ei pyri vastaamaan ihmisten todellisiin tarpeisiin vaan luomaan tarpeita
Tässäkin ketjussa on ihmisiä, joille me, jotka rakastamme Applen tuotteita, olemme vastenmielisiä ihmisiä. Ja kuitenkin täällä he vaan hilluvat vuodesta toiseen. Jos minä kokisin tämän foorumin koostuvat epämiellyttävistä tyypeistä, olisin aikaa poistunut.
En ymmärrä, en, mutta emmehän me tyhmät fanaatikot mitään ymmärrä.
-
Viesti Kirjoittaja ERA »
MacFinn kirjoitti:Tässä on nyt jotain mätää. Koska a) Apple edustaa sulle tuhoa ja b) täällä altistuu väkisin tuolle tuhoamiskulttuurille, miksi osallistut tähän kulttuuriin ylipäätään? Minulle huumeet edustaa ihmiskunnan tuhoon johtavaa "kulttuuria" mutta en pyöri niistä puhuvissä piireissä, päinvastoin vältän niitä parhaani mukaan.Fifi kirjoitti:Apple edustaa minulle maapallon tuhoon johtavaa turhamaisuuskulttuuria, joka ei pyri vastaamaan ihmisten todellisiin tarpeisiin vaan luomaan tarpeita
Tässäkin ketjussa on ihmisiä, joille me, jotka rakastamme Applen tuotteita, olemme vastenmielisiä ihmisiä. Ja kuitenkin täällä he vaan hilluvat vuodesta toiseen. Jos minä kokisin tämän foorumin koostuvat epämiellyttävistä tyypeistä, olisin aikaa poistunut.
En ymmärrä, en, mutta emmehän me tyhmät fanaatikot mitään ymmärrä.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Sheling »
Tämän Threadin voisi oikeasti laskea melkein salkkareiksi... mutta vain oikeassa elämässä... (siis kiva lukea ja katsella tätä touhua... puuttuu vaan popcornit ja cocis...)
Muistaakseni ei ole ensimmäinen kerta tämän foorumin historiassa kun tänne on tullut henkilöitä provosoimaan ja heittämään MAC vastaista komenttia...
Mielestäni kommenttia saa antaa ja mielipiteitä esittää kunhan se pysyy asiallisena...
Tuo että leimataan kaikki Applen tuotteita käyttävät henkilöt Mac-fanaatikoiksi on sama kuin leimattasiin kaikki Irakilaiset terroristeiksi siksi että asuvat Irakissa, vaikka todellisuudessa siellä majailee vain terroristiryhmä...(myönnän huono vertaus!) mutta idea tuli varmaan selväksi...
Vaikka itse pidänkin Applen tuotteita parhaina en siihen ota kantaa että mitä muut niistä ajattelevat. Jokainen saa itse päättää kenen valmistamia tuotteita käyttää ja miten käyttää...
Mielestäni on täysin hölmöä riidellä mielipideasioista joita nämäki ovat... eikös se näin mene? Joku tykkää äidistä ja joku tyttärestä?
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Kumpi OS X on?Sheling kirjoitti:Joku tykkää äidistä ja joku tyttärestä?
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Sheling »
Pasteur kirjoitti:Kumpi OS X on?Sheling kirjoitti:Joku tykkää äidistä ja joku tyttärestä?
ihan saat itte valita...

-
Viesti Kirjoittaja Jonttufantti »
Jäi ilmeisesti jotain ymmärtämättä siinä lukiessa, sillä voimakkaimmat kommentit Mac-fanattiisuudesta ovat tulleen Mac-käyttäjältä. itseänikin tökkii aika pahasti tuo yhden totuuden toitottaminen. Toisaalta naurattaa kunka Apple on onnistunut kasaamaan lauman opetuslapsia ympärilleen, jotka täysin kritiikittä nyt kiertävät julistamassa ilosanomaansa, pyrkimyksenään täyttää koko maa... kuulostaako tutulta, jossain toisessa aiheyhteydessä. Minusta tuo on fanaattisuutta täysin vailla objektiivisuutta, joka on oikeastaan aika pelottavaa jos ajattelee pidemmälle...Sheling kirjoitti:Lähinnä luettuani koko tämän Threadin alusta loppuun... tuli taas sellainen olo että on nyt kyseisillä henkilöillä tarkoituksenaan vain saada itselleen nauruja, sekä jonkin laista "sairasta" tyydytystä siitä että saavat täällä MAC AIHEISELLA foorumilla MAC:cia käyttävät henkilöt suuttumaan... Tosin tässä kumminkaan onnistumatta...
Tämän Threadin voisi oikeasti laskea melkein salkkareiksi... mutta vain oikeassa elämässä... (siis kiva lukea ja katsella tätä touhua... puuttuu vaan popcornit ja cocis...)
Muistaakseni ei ole ensimmäinen kerta tämän foorumin historiassa kun tänne on tullut henkilöitä provosoimaan ja heittämään MAC vastaista komenttia...
Mielestäni kommenttia saa antaa ja mielipiteitä esittää kunhan se pysyy asiallisena...
Tuo että leimataan kaikki Applen tuotteita käyttävät henkilöt Mac-fanaatikoiksi on sama kuin leimattasiin kaikki Irakilaiset terroristeiksi siksi että asuvat Irakissa, vaikka todellisuudessa siellä majailee vain terroristiryhmä...(myönnän huono vertaus!) mutta idea tuli varmaan selväksi...
Vaikka itse pidänkin Applen tuotteita parhaina en siihen ota kantaa että mitä muut niistä ajattelevat. Jokainen saa itse päättää kenen valmistamia tuotteita käyttää ja miten käyttää...
Mielestäni on täysin hölmöä riidellä mielipideasioista joita nämäki ovat... eikös se näin mene? Joku tykkää äidistä ja joku tyttärestä?
- Steve Jobs
-
Ei kai näin vakavaa ongelmaa voi lakaista maton alle. "Pois silmistä, pois mielestä" ei toimi huumeidenkaan kohdalla.MacFinn kirjoitti:Tässä on nyt jotain mätää. Koska a) Apple edustaa sulle tuhoa ja b) täällä altistuu väkisin tuolle tuhoamiskulttuurille, miksi osallistut tähän kulttuuriin ylipäätään? Minulle huumeet edustaa ihmiskunnan tuhoon johtavaa "kulttuuria" mutta en pyöri niistä puhuvissä piireissä, päinvastoin vältän niitä parhaani mukaan.Fifi kirjoitti:Apple edustaa minulle maapallon tuhoon johtavaa turhamaisuuskulttuuria, joka ei pyri vastaamaan ihmisten todellisiin tarpeisiin vaan luomaan tarpeita
Tuo johtuu vain siitä, että olet jo kadottanut objektiivisuuden.En ymmärrä, en, mutta emmehän me tyhmät fanaatikot mitään ymmärrä.
- Steve Jobs
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Vai että teillä on oikein missio, pidätte huolta, ettei Mac yhteisö tuudittaudu liialliseen hyvänolontunteeseen? Ou jee, minäkin pelastun sittenkin.Jonttufantti kirjoitti:Ei kai näin vakavaa ongelmaa voi lakaista maton alle. "Pois silmistä, pois mielestä" ei toimi huumeidenkaan kohdalla.
Tuo johtuu vain siitä, että olet jo kadottanut objektiivisuuden.
Toi on kyllä loistava perustelu trollaukselle, vetää sanattomaksi. Enkä enää osallistu tähän ketjuun.
-
Viesti Kirjoittaja Fifi »
Fanaattisuutta toki esiintyy muissakin piireissä. Retkeilyssä joillekin ei kelpaa kuin testivoittajatuotteet riippumatta siitä, miten ne vastaavat heidän tarpeisiinsa. Niin ikään valokuvauksessa jako Canon ja Nikon leiriin on ollut perinteisesti vahva, joskin nyt se on ehkä hiljalleen laantumassa.Jonttufantti kirjoitti:Minusta tuo on fanaattisuutta täysin vailla objektiivisuutta, joka on oikeastaan aika pelottavaa jos ajattelee pidemmälle...
Apple-fanaattisuus on kuitenkin sosiaalisena ilmiönä ainutlaatuinen. Siinä pistää silmiin sen uskonnollinen, herätyskristillistä sävyä kantava, luonne. Vääräoppiset torjutaan ja omaa Jumalaa (=Applen tuotteet) ylistetään sokeasti. Analyyttinen ja erilaisia tarpeita ja valintojen perusteita ymmärtävä järki ei mahdu väliin.
Apple on vahvassa nousussa ja sen tuotteet eivät ole enää poikkeuksellinen valinta. Tämä on minusta hyvä asia. Tuotteiden yleistyessä tapahtuu onneksi myös muutos käyttäjäkulttuurissa. Uskonlahko eriytyy moneksi ja enemmistö käyttäjistä ajautuu "luterilaisiksi", neutraaleiksi käyttäjiksi, joille on Applen tuote on pelkkä käyttöesine eikä sosiaalinen valinta.
Todennäköisesti neutralisoituminen on jo hyvässä vauhdissa, vaikka Applen-foorumeilta voi erilaisen kuvan saadakin. Niillä kun eivät useinkaan kirjoittele tapauskonnolliset vaan ainoastaan seurakunnan aktiivisessa toiminnassa mukana olevat.
-
Viesti Kirjoittaja G5Zen »
Kuuletteko tuon *tsuk* *tsuk* -äänen? Se on banaanilaiva! Se on kohta täällä!Jonttufantti kirjoitti:Ei kai näin vakavaa ongelmaa voi lakaista maton alle. "Pois silmistä, pois mielestä" ei toimi huumeidenkaan kohdalla.Tuo johtuu vain siitä, että olet jo kadottanut objektiivisuuden.En ymmärrä, en, mutta emmehän me tyhmät fanaatikot mitään ymmärrä.
Vaikka keskustelu onkin suotavaa, riidanhaastamisen voisi jättää vähemmälle. Objektiivisuuden voisi ottaa tarkempaan syyniin itse kukin, sillä tämä _on_ mac -aiheinen keskutelufoorumi.
-
Fifi kirjoitti:Fanaattisuutta toki esiintyy muissakin piireissä. Retkeilyssä joillekin ei kelpaa kuin testivoittajatuotteet riippumatta siitä, miten ne vastaavat heidän tarpeisiinsa.
-
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Myös intohimoisessa teologissa/ateistissa on aika suuri ero fanaattiseen teologiin/ateistiin.
-
Viesti Kirjoittaja Fifi »
Itseasiassa olen kulkenut tien gummisaabastalebaanista äärimmäiseen välineurheilijaan, jonka jälkeen olen palannut keskitielle. Tiedän kyllä, miten materia voi himottaa. Onneksi kasvoin siitä ulos. Onni oli myötä.Jamac kirjoitti:Fifi kirjoitti:Fanaattisuutta toki esiintyy muissakin piireissä. Retkeilyssä joillekin ei kelpaa kuin testivoittajatuotteet riippumatta siitä, miten ne vastaavat heidän tarpeisiinsa.Hyvä esilleotto! Tämä huvittaa nyt hiukan ohiaiheen, mutta eilen illalla Fifi:n juttuja kun luin niin tuli mieleen että retkeilypuolella Fifiä varmaan tituleerattaisiin ns. talebaniksi...
-
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Samaa mieltä, täällä on paljon intohimisesti apple tuotteisiin suhtautuvia ihmisiä, pieni vähemmistö fanaatikkoja. Meidän intohimo asteikolla olevien ääni vain yritetään vaientaa... alkaa mennä pahasti fundamentalismin puolelle tuo suvaitsemattomuus.Pasteur kirjoitti:Hompussa olen mielestäni lähinnä tavannut intohimoisia mac-harrastajia pikemminkin kuin fanaatikkoja.
Myös intohimoisessa teologissa/ateistissa on aika suuri ero fanaattiseen teologiin/ateistiin.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Rio ohoi!... Eikä sitten mitään imprerialististen riistäjäsikojen valtamerkkejä vaan reilun kaupan tuotteita. Muu ei kelpaa.G5Zen kirjoitti:Kuuletteko tuon *tsuk* *tsuk* -äänen? Se on banaanilaiva! Se on kohta täällä!Jonttufantti kirjoitti:Ei kai näin vakavaa ongelmaa voi lakaista maton alle. "Pois silmistä, pois mielestä" ei toimi huumeidenkaan kohdalla.Tuo johtuu vain siitä, että olet jo kadottanut objektiivisuuden.En ymmärrä, en, mutta emmehän me tyhmät fanaatikot mitään ymmärrä.![]()
Vaikka keskustelu onkin suotavaa, riidanhaastamisen voisi jättää vähemmälle. Objektiivisuuden voisi ottaa tarkempaan syyniin itse kukin, sillä tämä _on_ mac -aiheinen keskutelufoorumi.
- Steve Jobs
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Ja tuolla näppärällä pikku oksymoronilla varasit itsellesi oikeuden ainoaan, jumalalliseen totuuteen tässä asiassa!iPratt kirjoitti:Samaa mieltä, täällä on paljon intohimisesti apple tuotteisiin suhtautuvia ihmisiä, pieni vähemmistö fanaatikkoja. Meidän intohimo asteikolla olevien ääni vain yritetään vaientaa... alkaa mennä pahasti fundamentalismin puolelle tuo suvaitsemattomuus.Pasteur kirjoitti:Hompussa olen mielestäni lähinnä tavannut intohimoisia mac-harrastajia pikemminkin kuin fanaatikkoja.
Minusta olis ihan hauska lukea joku näistä sinua niin suunnattomasti riepovista Mac-"fanaattisuuden" osoituksista tällä palstalla. Linkkejä kehiin vaan. Muistaakseni tuo alussa (ainoana!) mainittu myyntipalstan ketju haiskahti yhtä vahvasti provokaatiolta kuin tämäkin (no, tämähän nyt ei yritä sitä edes peitellä) joten provosoituminen oli väistämätöntä. Tämä kuitenkin on Mac-palsta kai edelleen?
Teidän "tasapuolisuutta" vaativien kannattaa kyllä mennä vähän itteennekin tässä asiassa. Täällä ei ole pakko notkua jos ainoa mitä täältä saa on ylemmyyden tunne itselleen. No, on sekin tietysti jotain jos sellaista kaipaa. Yleispalstoja löytyy kyllä Suomi24:sta ja vaikkapa Afterdawnista. Pidin itsekin taannoin taukoa täältä kun eräs kaltaisenne ryhtyi henkilökohtaisuuksiin. Tällä hetkellä en juuri viitsi vierailla Omppumehussa, sen ovat valloittaneet Mac-maallikot
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
iPrattin ja kumppaneiden kannattaa kyllä ehdottomasti harkita osallistumista V-ttuilun SM-kisoihin Rovaniemellä ensi talvena. Ylimielinen tyyli puree sielläkin hyvin.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Nyt muuten juuri sinun kannattaisi vierailla ainakin katsomassa. Nimittäin yhteinen rakas ystävämme suomi24:stä, Mr. Troll, on avannut ketjun sekä Mehussa että (ensin) täällä. Hompusta hän sai saman tien banaanin.vesku kirjoitti:Tällä hetkellä en juuri viitsi vierailla Omppumehussa, sen ovat valloittaneet Mac-maallikot

http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... 51#p505651
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Mikä sinua risoo ? ? ?vesku kirjoitti:Ja tuolla näppärällä pikku oksymoronilla varasit itsellesi oikeuden ainoaan, jumalalliseen totuuteen tässä asiassa!iPratt kirjoitti:Samaa mieltä, täällä on paljon intohimisesti apple tuotteisiin suhtautuvia ihmisiä, pieni vähemmistö fanaatikkoja. Meidän intohimo asteikolla olevien ääni vain yritetään vaientaa... alkaa mennä pahasti fundamentalismin puolelle tuo suvaitsemattomuus.Pasteur kirjoitti:Hompussa olen mielestäni lähinnä tavannut intohimoisia mac-harrastajia pikemminkin kuin fanaatikkoja.
Minusta olis ihan hauska lukea joku näistä sinua niin suunnattomasti riepovista Mac-"fanaattisuuden" osoituksista tällä palstalla. Linkkejä kehiin vaan. Muistaakseni tuo alussa (ainoana!) mainittu myyntipalstan ketju haiskahti yhtä vahvasti provokaatiolta kuin tämäkin (no, tämähän nyt ei yritä sitä edes peitellä) joten provosoituminen oli väistämätöntä. Tämä kuitenkin on Mac-palsta kai edelleen?
Teidän "tasapuolisuutta" vaativien kannattaa kyllä mennä vähän itteennekin tässä asiassa. Täällä ei ole pakko notkua jos ainoa mitä täältä saa on ylemmyyden tunne itselleen. No, on sekin tietysti jotain jos sellaista kaipaa. Yleispalstoja löytyy kyllä Suomi24:sta ja vaikkapa Afterdawnista. Pidin itsekin taannoin taukoa täältä kun eräs kaltaisenne ryhtyi henkilökohtaisuuksiin. Tällä hetkellä en juuri viitsi vierailla Omppumehussa, sen ovat valloittaneet Mac-maallikot![]()
iPrattin ja kumppaneiden kannattaa kyllä ehdottomasti harkita osallistumista V-ttuilun SM-kisoihin Rovaniemellä ensi talvena. Ylimielinen tyyli puree sielläkin hyvin.
Haiskahtaa juuri siltä "vaientamisyritykseltä" mistä mainitsin. Enkö ole riittävän tosiuskovainen vai mistä on kysymys.
Käytä hakua niin löydät noita ketjuja: aloita vaikka kokaisen applen uuden tuotteen ensimmäinen ketju, jos siellä vähänkää arvostelee juuri tullutta tuotetta, niin turpaan tulee kun "ei vaan ymmärrä mitä jobs setä on ajatellut".
Tottakai tämä on mac-palsta, onko täällä jotkut tietyt pääsyvaatimukset, jotta pääsee mukaan: pitää vain kehua kaikkea mitä apple tekee vai ?
Minä "notkun" täällä koska tämä on paras paikka seurata mitä apple ja mac rintamalla tapahtuu, millaisia ongelmia laitteissa ja ohjelmissa esiintyy JA mitenkä ne saa korjattua.
-
Yleensä minulle näistä jää se kuva, että muut kyllä ymmärtää että kriitikko kritisoi varmaan ihan oikeita puutteita tms, mutta että ne kritisoidut asiat ei ollenkaan ole tärkeitä tai merkitseviä muille, ja kriitikko taas ei voi ymmärtää sitä. Sitten kriitikko lämpenee ja alkaa fleimata porukkaa mm. fanaattisiksi. Usein kriitikolla vaikuttaa olevan jonkinlainen "teknologia-sankari -rooli", jonka ajamana hän pelastaa tavallisen foorumilaisen huijaukselta ja siltä vääryydeltä, että markketti-PC:n näytönohjain pystyy pyörittämään Doomissa 5 framea enemmän kuin vastaava omppukone, tai että iPhone on Nokialaiseen verrattuna täysi vitsi, koska iPhoneen ei pysty(nyt) itse tekemään ohjelmia. Sitten kun omppulainen kertoo että häntä ei "Doomin framet" kiinnostam, tai että hän ei aiokkaan ohjelmoida puhelinta missään tapauksessa, niin omppulainen on selkeästi aivopesty. Uskovainen. Fanaattinen.iPratt kirjoitti:Käytä hakua niin löydät noita ketjuja: aloita vaikka kokaisen applen uuden tuotteen ensimmäinen ketju, jos siellä vähänkää arvostelee juuri tullutta tuotetta, niin turpaan tulee kun "ei vaan ymmärrä mitä jobs setä on ajatellut".
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Se on just näin. Mutta tää ei suinkaan ole ainoa ala jossa tällaista tapahtuu, mutta varmasti näkyvin kohderyhmänsä ominaisuuksien johdosta.Jamac kirjoitti:Yleensä minulle näistä jää se kuva, että muut kyllä ymmärtää että kriitikko kritisoi varmaan ihan oikeita puutteita tms, mutta että ne kritisoidut asiat ei ollenkaan ole tärkeitä tai merkitseviä muille, ja kriitikko taas ei voi ymmärtää sitä. Sitten kriitikko lämpenee ja alkaa fleimata porukkaa mm. fanaattisiksi. Usein kriitikolla vaikuttaa olevan jonkinlainen "teknologia-sankari -rooli", jonka ajamana hän pelastaa tavallisen foorumilaisen huijaukselta ja siltä vääryydeltä, että markketti-PC:n näytönohjain pystyy pyörittämään Doomissa 5 framea enemmän kuin vastaava omppukone, tai että iPhone on Nokialaiseen verrattuna täysi vitsi, koska iPhoneen ei pysty(nyt) itse tekemään ohjelmia. Sitten kun omppulainen kertoo että häntä ei "Doomin framet" kiinnostam, tai että hän ei aiokkaan ohjelmoida puhelinta missään tapauksessa, niin omppulainen on selkeästi aivopesty. Uskovainen. Fanaattinen.iPratt kirjoitti:Käytä hakua niin löydät noita ketjuja: aloita vaikka kokaisen applen uuden tuotteen ensimmäinen ketju, jos siellä vähänkää arvostelee juuri tullutta tuotetta, niin turpaan tulee kun "ei vaan ymmärrä mitä jobs setä on ajatellut".
Tosiasia on, että monia ajattelu ja toteutusmalli on muuttunut it-sektorissa viimeisen 8 vuoden aikana. Vanhat pc-pierut jaksavat kitistä juurikin Jamacin mainitsemista asioista. Tietokoneen ja järjestelmän perusperiaatteet ovat heidän mielestään ikäänkuin hakattu kiveen joidenkin 90-luvulla vallinneiden normien mukaan. Eikä siinä mitään, osa näistä mittareista on edelleen tietyissä tilanteissa toimivia, mutta koska tietokoneen käyttötavat ja tarpeet ovat muuttuneet, ei niitä voi millään yleistää koskemaan nykypäivää. Sen sijaan typerää on tehdä päätelmiä ja yleistyksiä vain näiden normien mukaan.
Koko skenaario on itseasiassa vain loppuhuipentuma sille, että 90-luvun lopun ja 2000-luvun alun pc-rautaa ja käyttistä kehitettiin piittaamatta käyttäjän todellisista tarpeista. Uskolliset pc-win-käyttäjät pakotettiin päivittämään koneitaan tiuhaan, jotta pelit ja ohjelmistot toimisivat. Nyt kun suuntaus on se, toimiva laite voidaan tehdä ilman älytöntä päivitysrumba tarvetta, ovat tähän tottuneet vanhan koulukunnan porukat päätpyörällä ja huulet töröllä. Tavalliset käyttäjät kuitenkin takovat iloisina hansikkaita yhteen: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 4&t=108174.
Tiivistettynä voisi melkein väittää, että uusista laitteista syntyvät kokemukset ja laitteiden hyvyys arvostetaan Apple-maisesti tyylillä: Mitä uudella laitteella voi tehdä enemmän kuin vanhalla? Kun taas vanhakantainen puupönttö-linja on: Mitä uudesta laitteesta puuttuu jotta se olisi täydellinen? - Huomionarvoista on, että kummassakin kannassa on puolensa, mutta juuri tämänhetkisellä kehityksen tasolla ensimmäinen tapa tarjoaa kuluttajalle paljon enemmän.
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Mikä näköjään olikin todistettavaiPratt kirjoitti:Mikä sinua risoo ? ? ?vesku kirjoitti:Ja tuolla näppärällä pikku oksymoronilla varasit itsellesi oikeuden ainoaan, jumalalliseen totuuteen tässä asiassa!iPratt kirjoitti:
Haiskahtaa juuri siltä "vaientamisyritykseltä" mistä mainitsin. Enkö ole riittävän tosiuskovainen vai mistä on kysymys.
Käytä hakua niin löydät noita ketjuja: aloita vaikka kokaisen applen uuden tuotteen ensimmäinen ketju, jos siellä vähänkää arvostelee juuri tullutta tuotetta, niin turpaan tulee kun "ei vaan ymmärrä mitä jobs setä on ajatellut".
Tottakai tämä on mac-palsta, onko täällä jotkut tietyt pääsyvaatimukset, jotta pääsee mukaan: pitää vain kehua kaikkea mitä apple tekee vai ?
Minä "notkun" täällä koska tämä on paras paikka seurata mitä apple ja mac rintamalla tapahtuu, millaisia ongelmia laitteissa ja ohjelmissa esiintyy JA mitenkä ne saa korjattua.
Jaa minunko sitä hakua nyt pitäisi käyttää kun sinä olet päättänyt että asia on noin? Minkä debatoijan maailma sinussa on saanutkaan!
Ei kai tänne mitään pääsyvaatimuksia tietääkseni ole, vaikka Groucho Marxin tavoin voisi ajatella että "en suostu liittymään yhteenkään kerhoon joka huolii minut jäsenekseen". Täällä saa, kuten olet huomannut, aika paljon ja nopeasti asiallista apua asiallisiin kysymyksiin. Hinta joka siitä on maksettava on sietää niitä jotka pitävät Maceista. Nimittelyt "fanaattisiksi" ja "tosiuskovaisiksi" ovat paitsi lapsellisia ja loukkaavia, myös äärimmäisen typeriä.
Muilta osin viittaan Jamacin tyhjentävään vastaukseen.
-
Viesti Kirjoittaja EvilPet »

- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka