Tron kirjoitti:Arkisto kirjoitti:
On tässä nyt kaksi päivää yritetty lähettää erään projektin mallia sähköpostitse kaikin tavoin insinööritoimistoon, mutta aina tulee herja että postilaatikko on täynnä, vaikka ne laatikot on ilmeisesti kokonaan tyhjennetty. Suomi24 taas ei anna laittaa yli 10M-liitettä, eikä käytössä kuulemma ainakaan toistaiseksi ole muita lisäsähköpostilaatikoita.
Pistin sitten tikulle ja postiin kiikutan sen - tällainen on nykypäivän tietoyhteiskunta..
Mulla on Soneran mailissa POP3 käytössä ja aina kun avaan Mac Mailin, niin postit valuvat palvelimelta omaan koneeseeni. Kerran kuitenkin huomasin, että kun menin Webmaililla omaan Soneran postilaatikkooni, niin siellä oli tavattoman paljon ikivanhaa tavaraa (ei tuoretta) joka oli jo saapunut kauan sitten omalle koneelleni. Nuo vievät postilaatikon kapasiteettia. Tarkista että itselläsi ei ole sama juttu. Hävitä vanhat jämät Webmaililla ja tyhjennä sen jälkeen vielä roskakori.
Gmailissa on runsaasti tilaa, jos oman palveluntarjoajan posti käy ahtaaksi.
Isoja tiedostoja voi pilkkoa moneksi pieneksi ja sitten taas yhdistää. Näitähän tarvittiin mm. silloin kun piti saada yli 1,4 megan tiedostoja talletetuiksi disketeille. Samat varmaan kävisi myös sähköposteja varten, niin yksikään pala ei ylittäsi 10 M kokoa.
Mulla ei tässä onneksi ole Soneraa, vaan se on vastaanottavan pään ongelma ja siellä on PC-systeemit käytössä. Mulla siis toimii normaalisti. Äsken kuulin että liitteettömiä sähköposteja on perille saapunut, mutta juurikin liitteelliset eivät mahdu.
ArchiCAD-mallia en omakätisesti arvaa pilkkoa, ja arkistoimalla sain siitä vajaan 12M, mikä ei kyllä vielä riitä tässä tapauksessa. Normaalitilanteessa nämä kyllä mahtuvat vastaanottajankin mielestä hyvin kulkemaan.
Gmail varmaankin kyllä toimisi, mutta se toki edellyttäisi toimia lähinnä vastaanottavassa päässä. Tässä tapauksessa itselle varminta lienee laittaa vanha 128M-keppihevonen kuoressa matkaan vielä kun se tällä viikolla määränpäähänsä oletettavasti ennättää..
iMac 27' retina 5K i7Quad/4,2Ghz/40Gt/2Tb - MacBook Pro 13 M1 8-core/16Gt/250SSD - iPhone15 Pro/128Gt