Olen tässä viikon pian selvittänyt miksi en pysty tallentamaan kuvia kiekolle. Poltto sinänsä onnistuu, mutta iPhoto menee aivan jumiin ja se on pakko tappaa väkisin. Järjestelen kuvia albumeilla ja niistä olen myös yrittänyt varmuuskopiota tehdä. Aivan sattumalta yritin äsken polttaa suoraan kirjaston juuresta ja poltto onnistui!
Onnistuuko muilta poltto myös albumeista? Jos ei onnistu, niin kyseessä on aika vakava rajoitus.
iPhotossa paha bugi? (uusi käänne)
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhotossa paha bugi? (uusi käänne)
Viesti Kirjoittaja rugueux »
-
Re: iPhotossa paha bugi?
Viesti Kirjoittaja Osku S »
Piti oikein koittaa onnistuuko tuo albumien poltto/varmuuskopionti.
Onnistuihan se, poltin seitsemän albumin sisällön (425 kuvaa 410Mt) lätylle eikä kone nikotellut yhtään. Ainoa joka hieman pisti mietityttämään oli juuri ennen polttoa kun ohjelma tuntui jäävän jumiin, mutta se ratkesi painamalla "polta" näppylää oikeassa alakulmassa.
Kun viitsisi koko kirjaston (n. 2000 kuvaa) järjestellä albumeihin ja polttaa niistä varmuuskopion, vaimo kun riehaantui ottamaan kuvia oikein urakalla digikameran hankkimisen jälkeen.
Toisaalta, Carbon Copy Cloner tekee varmuuskopion, aina silloin kun kopioin käynnistyslevyn sisällön toiselle kovalevylle.
Onnistuihan se, poltin seitsemän albumin sisällön (425 kuvaa 410Mt) lätylle eikä kone nikotellut yhtään. Ainoa joka hieman pisti mietityttämään oli juuri ennen polttoa kun ohjelma tuntui jäävän jumiin, mutta se ratkesi painamalla "polta" näppylää oikeassa alakulmassa.
Kun viitsisi koko kirjaston (n. 2000 kuvaa) järjestellä albumeihin ja polttaa niistä varmuuskopion, vaimo kun riehaantui ottamaan kuvia oikein urakalla digikameran hankkimisen jälkeen.
Toisaalta, Carbon Copy Cloner tekee varmuuskopion, aina silloin kun kopioin käynnistyslevyn sisällön toiselle kovalevylle.
-
Kiitos tiedosta.
Ongelma on kyllä todella mystinen.
1) Aivan ensimmäiseksi yritin polttaa albumin kiekolle, poltto jämähti
2) Kokeilin polttaa samat kuvat (442 kpl 560Mt) kirjaston juuresta, poltto jämähti
3) Kokeilin polttaa kirjaston juuresta 100 kpl albumin kuvia, poltto onnistui
4) Kokeilin polttaa kirjaston juuresta 150 kpl albumin kuvia, poltto onnistui
5) Kokeilin polttaa kirjaston juuresta 200 kpl albumin kuvia, poltto onnistui
4) Kokeilin polttaa kirjaston juuresta 300 kpl albumin kuvia, poltto onnistui
5) Kokeilin polttaa kirjaston juuresta 400 kpl albumin kuvia, poltto onnistui
6) Kokeilin polttaa samat kuvat (442 kpl 560Mt) kirjaston juuresta, poltto onnistui
7) Kokeilin polttaa albumin (kuvia 442 kpl 560Mt), poltto jämähti
Miten tälläinen on mahdollista? Olen käyttänyt koko ajan samaa kiekkoa ja asetuksia. Ennen äsken listaamaani sarjaa (1-7) olen yrittänyt polttaa albumin ja sen kuvat ainakin kolmisenkymmentä kertaa eri tavoilla viikon ajan tuloksetta.
Ongelma on kyllä todella mystinen.
1) Aivan ensimmäiseksi yritin polttaa albumin kiekolle, poltto jämähti
2) Kokeilin polttaa samat kuvat (442 kpl 560Mt) kirjaston juuresta, poltto jämähti
3) Kokeilin polttaa kirjaston juuresta 100 kpl albumin kuvia, poltto onnistui
4) Kokeilin polttaa kirjaston juuresta 150 kpl albumin kuvia, poltto onnistui
5) Kokeilin polttaa kirjaston juuresta 200 kpl albumin kuvia, poltto onnistui
4) Kokeilin polttaa kirjaston juuresta 300 kpl albumin kuvia, poltto onnistui
5) Kokeilin polttaa kirjaston juuresta 400 kpl albumin kuvia, poltto onnistui
6) Kokeilin polttaa samat kuvat (442 kpl 560Mt) kirjaston juuresta, poltto onnistui
7) Kokeilin polttaa albumin (kuvia 442 kpl 560Mt), poltto jämähti
Miten tälläinen on mahdollista? Olen käyttänyt koko ajan samaa kiekkoa ja asetuksia. Ennen äsken listaamaani sarjaa (1-7) olen yrittänyt polttaa albumin ja sen kuvat ainakin kolmisenkymmentä kertaa eri tavoilla viikon ajan tuloksetta.
-
Oliko käyttämäsi albumi fiksu, eli siis niitä "älykkäitä albumeja"? Minulla on sellaiset.Piti oikein koittaa onnistuuko tuo albumien poltto/varmuuskopionti.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Hirvee bugi kun osaa esiintyä vain sun koneessas?
Poltin tuossa kans kokeeksi sekä älykkään albumin että noita tavallisia aika monta. Että sain levyn täyteen.
Valitan, toimii niinkuin pitää.
Poltin tuossa kans kokeeksi sekä älykkään albumin että noita tavallisia aika monta. Että sain levyn täyteen.
Valitan, toimii niinkuin pitää.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Osku S »
Nuo albumit on ihan normaaleita, ei älykkäitä albumeja. Lähinnä niihin on laitettu jossain erityisessä tapahtumassa otettuja otoksia. Niistä kun on hauska tehdä sukulaisille kuvaesityksiä musiikin kera.
Oletko koittanut polttaa muuta aineistoa noille CD-aihioille. Olen huomannut tuon CD-aseman olevan aika kranttu noiden levyjen suhteen. Töissä aikoinaan vaihdettiin tavarantoimittajaa ja he suosittelivat toista merkkiä. Nämä aihiot oli tunnetun valmistajan, mutta lähes joka toinen poltto niillä meni sudeksi. Aloin jo epäillä aseman rikkoutumista, mutta kun testimielessä pistin hankkimaan aiemmin käytettyjä ja hyväksi havaittuja levyjä, ei polton kanssa ollut ongelmia.
Oletko koittanut polttaa muuta aineistoa noille CD-aihioille. Olen huomannut tuon CD-aseman olevan aika kranttu noiden levyjen suhteen. Töissä aikoinaan vaihdettiin tavarantoimittajaa ja he suosittelivat toista merkkiä. Nämä aihiot oli tunnetun valmistajan, mutta lähes joka toinen poltto niillä meni sudeksi. Aloin jo epäillä aseman rikkoutumista, mutta kun testimielessä pistin hankkimaan aiemmin käytettyjä ja hyväksi havaittuja levyjä, ei polton kanssa ollut ongelmia.
-
Seuraa vaikka applen omia foorumeita, jälleen kerran ongelma ei koske yksin minua. Nämä ongelmat ovat kyllä ikäviä, kun koskettavat vain osaa käyttäjiä. Tekee syyn selvittämisestä vaikeaa ja varmasti myös karsii osittain applen kiinnostusta korjata ongelmaa.Hirvee bugi kun osaa esiintyä vain sun koneessas?
Näille samoille kiekoille on poltettu kymmeniä kertoja, kiekoissa ei ole mitään vikaa. Jostain mystisestä syystä ongelma esiintyy vain iPhotossa ja vain albumeissa.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka