Maximum T-8000 PVR digiboxi ja OSX
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
Maximum T-8000 PVR digiboxi ja OSX
Viesti Kirjoittaja Jaska »
Uutta digiboxia hankkimassa ja Maximum T-8000 vaikuttaisi olevan käyttökelpoinen ainakin ominaisuuksiensa puolesta. Miten lienee Mac OSX-tuki, eli mounttaako Maximum työpöydälle jos sen kytkee Maciin USB-johdolla? Entä löytyykö Macille toisto-ohjelmaa joka osaisi näyttää Maximumin tallenteet? Luonnollisesti näitä kysymyksiä on aivan turha esittää normaalissa kodinkoneliikkeessä, siksi täällä näitä kyselen. Kiitokset jo etukäteen vastanneille.
-
-
Joko on tietoa?
Viesti Kirjoittaja Sergeant »
Jaska hei!
Löytyhän täältä topicci aiheesta mikä on ollut mielessä.
Onko asia selvinnyt mihinkään suuntaan? Olisi samanlainen digiboxi hankitalistalla, mutta keskeinen ostopäätökseen vaikuttava tekijä on tuo miten sen saa juttelemaan Macin ja Airport Extremen kanssa.
Ympäri nettiä olen yrittänyt löytää selkeää vastausta ja vähän ristiriitaitaisia tuloksia on tullut. Juuri nyt mulla on sellainen käsitys että Maximum ei ymmärtäisi kunnolla kuin Windows XP:tä (jonka kai saa rullaamaan myös OS X:ssä, mutta vaatiiko se tämän juuri julkaistun Macin uuden käyttöjärjestelmän päivittämistä koneeseen?). Maximum tuntuisi Ethernet-liitäntänsä puolesta juuri sopivalta, Dreambox kun tuntuisi taas ylimitoitetulta allekirjoittaneen talouteen.
Tietääkö kukaan tai osaako kukaan vahvistaa näitä tietotekniikasta loppujen lopuksi aikas vähän ymmärtävän Macciläisen päätelmiä?
Kiitos!
Onko asia selvinnyt mihinkään suuntaan? Olisi samanlainen digiboxi hankitalistalla, mutta keskeinen ostopäätökseen vaikuttava tekijä on tuo miten sen saa juttelemaan Macin ja Airport Extremen kanssa.
Ympäri nettiä olen yrittänyt löytää selkeää vastausta ja vähän ristiriitaitaisia tuloksia on tullut. Juuri nyt mulla on sellainen käsitys että Maximum ei ymmärtäisi kunnolla kuin Windows XP:tä (jonka kai saa rullaamaan myös OS X:ssä, mutta vaatiiko se tämän juuri julkaistun Macin uuden käyttöjärjestelmän päivittämistä koneeseen?). Maximum tuntuisi Ethernet-liitäntänsä puolesta juuri sopivalta, Dreambox kun tuntuisi taas ylimitoitetulta allekirjoittaneen talouteen.
Tietääkö kukaan tai osaako kukaan vahvistaa näitä tietotekniikasta loppujen lopuksi aikas vähän ymmärtävän Macciläisen päätelmiä?
Kiitos!
-
-
Re: Joko on tietoa?
Viesti Kirjoittaja jussiu »
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?p=410011#410011Sergeant kirjoitti:Jaska hei!
Kiitos!
Dreambox ainakin toimii maccien kanssa ilman mitään ongelmia (noh, koneelta boxiinpäin striimaaminen vaatii winkkarin), voin omasta puolestani suositella. En tiedä miten dreambox olisi ylimitoitettu, ei se oikeasti vaadi mitään jatkuvaa säätöä. Edellinen image mulla oli sisällä 5 kk, nyt tämä saa olla kiinni niin kauan kun toimii. Tuota Maximumia kesällä myös mietin, mutta en jäänyt odottelemaan, ja nyt olen ratkaisuuni todella tyytyväinen.
/jussi
-
-
Viesti Kirjoittaja kariylit »
Itellä samainen boksi ollut nyt muutaman viikon mutta en ole ehtinyt kokeilla verkkoyhteyksiä ym, Eipä oo ainakaan firmispäivitystä tarvinnut tehdä kun ei yhden yhtä ongelmaa ole vielä tullut vastaan 1.11 versiolla. Ja toiseksi senkin voi poimia boksilla suoraan verkosta. Tuon etäyhteyden verkon kautta pitäisi kyllä saada toimimaan mäkillä kun on ymmärtääkseni selainpohjainen, mitään varsinaista softaa ei mun tietääkseni ole vieläkään os x:lle.
-
-
Re: Maximum T-8000 PVR digiboxi ja OSX
Viesti Kirjoittaja iTami »
Onko tällä saralla mitään uutta infoa selvinnyt sitten tuon viimeisen joulukuisen viestin?
Itselläni ollut tuo Maximum T-8000 käytössä jo hieman pidempään ja hyvin pelitti jaot (Valokuvat ja MP3) PC:ltä digiboxille taannoisella Windows XP koneella. Muutama viikko sitten meni kuitenkin hermo lopullisesti Windows masiinaan ja painelin kauppaan ja tulin sielät kotiin uuden iMacin kanssa. Nyt onkin sitten menny pariviikkoa ihmetellessä tätä Mac-maailmaa.
Ajatelin, että nyt kun jo olen jotenkuten päässyt sinuiksi tämän uuden Maccini kanssa, niin olisi kiva saada jotenkin nuo valokuvat jaettu tuonne olohuoneen digiboxille, jotta pääsevät sukulaiset katsomaan lomakuvia television kautta. Eipä vaan ole onnistunu mitenkään, eikä noita Maximumin softiakaan näyttänyt olevan valmiina Mac OX:ään. Olen useita foorumeita kolunnut, mutta tietoa, ainakaan sellaista jota olisin ymmärtänyt ei ole löytynyt.
Eli tapeenani olisi saada iMacin kovolla olevat valokuvat ja MP3:t jaettua siten, että Maximum digiboxi, näkee nuo jaot ja voi esim. noita kuvia näyttää. Mitään boxin etähallintaa en kaipaa, enkä ymmärrä mitään noista Remote ym. http server hommista, eli ihan pelkkä tiedoston jako riittäis mulle
Osaako kukaan auttaa mua tässä?
Itselläni ollut tuo Maximum T-8000 käytössä jo hieman pidempään ja hyvin pelitti jaot (Valokuvat ja MP3) PC:ltä digiboxille taannoisella Windows XP koneella. Muutama viikko sitten meni kuitenkin hermo lopullisesti Windows masiinaan ja painelin kauppaan ja tulin sielät kotiin uuden iMacin kanssa. Nyt onkin sitten menny pariviikkoa ihmetellessä tätä Mac-maailmaa.
Ajatelin, että nyt kun jo olen jotenkuten päässyt sinuiksi tämän uuden Maccini kanssa, niin olisi kiva saada jotenkin nuo valokuvat jaettu tuonne olohuoneen digiboxille, jotta pääsevät sukulaiset katsomaan lomakuvia television kautta. Eipä vaan ole onnistunu mitenkään, eikä noita Maximumin softiakaan näyttänyt olevan valmiina Mac OX:ään. Olen useita foorumeita kolunnut, mutta tietoa, ainakaan sellaista jota olisin ymmärtänyt ei ole löytynyt.
Eli tapeenani olisi saada iMacin kovolla olevat valokuvat ja MP3:t jaettua siten, että Maximum digiboxi, näkee nuo jaot ja voi esim. noita kuvia näyttää. Mitään boxin etähallintaa en kaipaa, enkä ymmärrä mitään noista Remote ym. http server hommista, eli ihan pelkkä tiedoston jako riittäis mulle

-
Viesti Kirjoittaja Nissse »
Mitenkäs Maximum t-8000 ja Leopard tulevat toimeen keskenään, millaisia kokemuksia on? tuleeko boksi ulkoisena kovona näkyviin Maciin vai miten filut siirretään koneelle? Millaisessa muodossa ovat siirrettäessä?
-
Viesti Kirjoittaja mikaha »
No itse olen juuri hankkinut kuseisen boksi kaapelitalouteen ja asia on niin ettei boxi juttele leopardin kanssa verkon yli ainakaan heittämällä. Näin jonkin kirjoituksen jossa kovasti virittämällä edistynyt paavi saattaisi sen saada toimimaan, mutta helppoa ei tule olemaan. Tietoa ei juuri ole saatavilla ja mulla on sellainen tuntuma, että maximum on vahvasti winonly laite, vaikka sen oma käyttis linux onkin.Nissse kirjoitti:Mitenkäs Maximum t-8000 ja Leopard tulevat toimeen keskenään, millaisia kokemuksia on? tuleeko boksi ulkoisena kovona näkyviin Maciin vai miten filut siirretään koneelle? Millaisessa muodossa ovat siirrettäessä?
Olen ulkoisella usb kovolla siirtänyt kokeeksi leffan macciin ja se tulee .ts muodossa jota ei voi leopardissa suoraan katsoa, mutta VLC:lä sen voi katsoa. ProjectX:lä sen fileen voi muokata ymmärrettävämpään muotoon, mutta mulla on vielä vaiheessa selvittää miten tuotoksen voi polttaa DVD-elokuvaksi. Kokemus on ettei ole helppoa ja tietoa on niukasti saatavilla tai sitten en osaa käyttää oikeita hakuja.
En ole yrittänyt kytkeä maximumia suoraan usb-kaapelilla macciin (ainakin ohjekirjassa kehoitettiin käyttämään ristiin kytkettyä verkkokaapelia suoraan tietokoneliitäntään tai sitten lähiverkon yli (mutta se ei siis macilla onnistu)). Usb-kovolla kyllä tiedostot siirtyy, mutta homma ei vaikuta kovin kätevältä. Olen itse tulossa siihen johtopäätökseen, että jatkossa otan materiaalin suoraan tallentavalle DVD:le digiboxin scartista, kun tämä on tosi hankalaa yrittää tietokoneen kautta näitä hoitaa.
Maximumin mukana toimitetaan tietokoneohjelmat vain windowsiin ja winkäyttäjien käyttökokemukset joillain foorumeilla on ollut positiivisia, mutta Linux/mackäyttäjillä on varmasti vaikeaa ja tuskin sitä helpotetaankaan. Macille ei taida oikein olla kaupallisiakaan softia näiden digiboxien ja niiden tiedostojen käsittelyä varten.
-
Viesti Kirjoittaja mikaha »
Olen itse paininut saman ongelman kanssa ja tullut siihen tulokseen, että kyseessä on winonlylaite eikä sen käyttö ole mahdollista samalla tavalla osx:lä kuin windowsilla. Digiboxi kyllä kytkeytyy kotiverkkoon, mutta ei juttele siellä kenenkään kanssa jos siellä ei ole windowsia.iTami kirjoitti:Onko tällä saralla mitään uutta infoa selvinnyt sitten tuon viimeisen joulukuisen viestin?
Eli tapeenani olisi saada iMacin kovolla olevat valokuvat ja MP3:t jaettua siten, että Maximum digiboxi, näkee nuo jaot ja voi esim. noita kuvia näyttää. Mitään boxin etähallintaa en kaipaa, enkä ymmärrä mitään noista Remote ym. http server hommista, eli ihan pelkkä tiedoston jako riittäis mulle![]()
-
Viesti Kirjoittaja kariylit »
Veikkaampa että tosiaan helpointa toimia tällä hetkellä bootcampin kautta maxin kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
Onko vielä Maximumin käyttäjiä foorumilla? Onko miten onnistunut OS X:n ja boksin parittaminen? Kokeilin laitteiden yhdistämistä lan-kaapelilla, mutta en kyllä saanut hommaa toimimaan. Taidot ja olematon kärsivällisyys loppui heti kättelyssä. Ristiinkytketty piuha oli sentään, mutta en saanut boksia näkymään Macissa. Onko vinkkejä vai toiminko niin kuin ennenkin ja siirrän tallenteet usb-levylle ja siltä sitten koneelle...
14 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka