Keskustelua tavaroiden yleisestä hintatasosta ja ajankohtaisista tarjouksista. Tälle alueelle myös ilmoitukset varastetuista tavaroista ja mahdolliset kimppatilaukset.
Nonniin, saapuivat ja olen kyllä tyytyväinen ääneen. Tosiaan vähän bassovoittoinen mutta tuo diskanttikorostus pelastaa paljon. Jäi harmittamaan kun ei voi käyttää iPhonen handsfreenä niin pistin kuulokkeet palasiks ja kolvin käteen ja vaihdoin originaalien iPhonejen tilalle nämä DX:t joten nyt voi puhuakin.
19.4 tilattu, 23.4 lähti tilaus Hong Kongista ja tänään tuli napit eli kaikkineen noin 2 viikkoa. Täytyy sanoa että hintaisekseen oikeasti aika hyvät kunhan vähän ruuvaili equa iTunesista kirkkaammaksi, nuo kun olivat tosiaan aika bassovoittoiset mutta ei onneksi sellaisella huonolla honottavalla tavalla. Päädyin todella, todella pikaisella AB-kuuntelulla noiden nappien ja Sennheiser HD-25-1 välillä tällaiseen equun (älkääkä näsäviisastelko että se ei ole päällä ):
Noniin. Tänään saapui kuulokkeet Eikä kestänyt kuin vaivaiset KOLME viikkoa. Nämä ovat kyllä parhaat in-ear kuulokkeet istuvuudelta, mitä olen koskaan kokeillut. Meni laakista korvaan hyvin. Ulkoasu on laadukkaan tuntuinen. Soundi ei ole kauhean kirkas mielestäni, mutta näillä mennään
Mulla tuli tänään toinen setti - kavereille olen muutamalle antanut lahjaksi ja nyt kaikki mankuvat samoja...toimitus kesti nyt kyllä viikon kauemmin kuin viimeksi.
Siellä ollaan varmaan hoomoilasena kun Suomi-Pekat tilaa kuulokkeita urakalla.
Tänään saapuivat kuulokkeet tännekin kuukauden odottelun jälkeen. Ihan ok hintaisekseen, mutta saundi on kyllä selvästi tukkeisempi verrattuna AKG:n in-ear nappeihin ja Sennheiserin normaaleihin nappeihin. Hintakin tosin yli 10 kertaa ensin mainittuja edullisempi.
Sopivat kuulokkeet erittäin köyhille ja henkilöille, jotka kuuntelevat musiikkia esim. työskennellessään ja napit ovat vaarassa rikkoontua. Näiden hajoaminen ei pajoa kirpaise.
Pystyisikö joku myymään minulle ja kaverilleni kyseiset kuulokkeet, kun ei mahdollisuutta ole tuolta tilata ? Hieman extraa voidaan vaivasta maksaa. Vastatkaa yv:llä. Sori tällanen mankuminen
Tänään kävin noutamassa omani postista, olen positiivisesti yllättynyt hinta huomioon ottaen. Ääni on vähän tunkkainen, mutta ajaa ehdottomasti asiansa. Ainakin hinta-laatusuhde on kunnossa.
MacBook Air 13 / i7 / 8 / 256 • iPad mini2 WiFi + Cellular • iPhone SE • Apple TV 3rd gen.
Mulla tuli tänään nämä postissa, ja olin ällistynyt. Nimittäin näiden totaalisesta kelvottomuudesta musiikin kuunteluun. Jos jaksais harrastaa voisi näistä modailla hands freet puhelimeen, mutta muuhun näistä ei ole. Tämän ketjun arvioiden perusteella odotin jotain hieman parempaa. Äänen laatu oli aivan totaalisen karmea. Kykenin kuuntelemaan musiikkia näillä noin minuutin, tosin olisi se pitänyt tällä hinnalla arvata...
EvilPet kirjoitti:Mulla tuli tänään nämä postissa, ja olin ällistynyt. Nimittäin näiden totaalisesta kelvottomuudesta musiikin kuunteluun. Jos jaksais harrastaa voisi näistä modailla hands freet puhelimeen, mutta muuhun näistä ei ole. Tämän ketjun arvioiden perusteella odotin jotain hieman parempaa. Äänen laatu oli aivan totaalisen karmea. Kykenin kuuntelemaan musiikkia näillä noin minuutin, tosin olisi se pitänyt tällä hinnalla arvata...
Ajatukseni ovat samansuuntaiset, ei ehkä änoin jyrkät, mutta näin se on. Siihen lisäisin vielä huonon eristyksen, niinkuin aiemmessa postauksessa epäilinkin. Kahisee ja kohisee korvissa niin julmetusti jos hinkkaavat vaikka takin reunaan iltalenkillä koiran kanssa jos ei kovaäänistä musiikkia kuuntela, joka taas peittäisi kahinan alleen. Olen pettynyt ja en jaksa ajatella ns. "hinta-laatusuhdetta" kun sitä ei ole.
Ei osaa tämä puukorva sanoa mitään pahaa kyseisistä kuulokkeista äänenlaadullisesti - muuten vain en pidä en-the-ear kuulokkeista. Josko tässä asiassa osaisi sitten yhtään kultivoitua kunhan saan tilaamani AKG K 142 HD arkikäyttöön.
EvilPet kirjoitti:Mulla tuli tänään nämä postissa, ja olin ällistynyt. Nimittäin näiden totaalisesta kelvottomuudesta musiikin kuunteluun. Jos jaksais harrastaa voisi näistä modailla hands freet puhelimeen, mutta muuhun näistä ei ole. Tämän ketjun arvioiden perusteella odotin jotain hieman parempaa. Äänen laatu oli aivan totaalisen karmea. Kykenin kuuntelemaan musiikkia näillä noin minuutin, tosin olisi se pitänyt tällä hinnalla arvata...
Ei kai ämpärit tuon parempia kuulokkeita tarvitse. Hifikuulokeet on erikseen, mutta kyllä nuo sen toistaa mitä iPod (tai vastaava) lähde ulos antaa.
iPratt kirjoitti:
Ei kai ämpärit tuon parempia kuulokkeita tarvitse. Hifikuulokeet on erikseen, mutta kyllä nuo sen toistaa mitä iPod (tai vastaava) lähde ulos antaa.
Olen eri mieltä.
Kävellessäni postilaatikon kautta junalle, oli päässäni alle 50€:n Skullcandyt. Kun pääsin junaan avasin pussin ja otin nämä esiin ja vaihdoin soittimeen, eli vertailu oli helppoa kun otin edelliset pois päästä ja vaihdoin uudet tilalle. Se mitä äänelle tapahtui vastaa ehkä samaa kuin vaihtaisin kotistereoiden Infinityt viilipurkkeihin. Kuuntelen musiikkia jatkuvasti, enkä milloinkaan kykene kuuntelemaan mitään näin surkealla äänentoistolla. Täysin kelvottomat kuulokkeet...
iPratt kirjoitti:
Olen eri mieltä.
Kävellessäni postilaatikon kautta junalle, oli päässäni alle 50€:n Skullcandyt. Kun pääsin junaan avasin pussin ja otin nämä esiin ja vaihdoin soittimeen, eli vertailu oli helppoa kun otin edelliset pois päästä ja vaihdoin uudet tilalle. Se mitä äänelle tapahtui vastaa ehkä samaa kuin vaihtaisin kotistereoiden Infinityt viilipurkkeihin. Kuuntelen musiikkia jatkuvasti, enkä milloinkaan kykene kuuntelemaan mitään näin surkealla äänentoistolla. Täysin kelvottomat kuulokkeet...
Noi 50€ skullcandyt ei kyllä ainakaan paremmin toista. Taitaa olla enemmän kuvitelmaa oikeasti havaittavaa eroa.
jonesb kirjoitti:
Noi 50€ skullcandyt ei kyllä ainakaan paremmin toista. Taitaa olla enemmän kuvitelmaa oikeasti havaittavaa eroa.
Öööh kiinnostavaa. Voisitko kertoa lisää nohevia tulkintojasi asioiden tilasta?
Nämä kuulokkeet ovat paskat ja sillä sipuli. Mulla on myös referenssinä satojen eurojen kuulokkeita, mutta ei tarvitse edes kokeilla, koska jopa nämä skullcandyt pesevät nämä miten päin hyvänsä... Kelpaavatko tämä herra selvännäkijälle, vai oletko yksinkertaisesti päättänyt että tiedät mitä minä kuulen paremmin kuin minä?
Ajatukseni ovat samansuuntaiset, ei ehkä änoin jyrkät, mutta näin se on. Siihen lisäisin vielä huonon eristyksen, niinkuin aiemmessa postauksessa epäilinkin. Kahisee ja kohisee korvissa niin julmetusti jos hinkkaavat vaikka takin reunaan iltalenkillä koiran kanssa jos ei kovaäänistä musiikkia kuuntela, joka taas peittäisi kahinan alleen. Olen pettynyt ja en jaksa ajatella ns. "hinta-laatusuhdetta" kun sitä ei ole.
Joo, tuo on kyllä ongelma, että lenkille nuo päässä ei voi mennä. Kahisee ja kohisee ja silloin ei noista kuulu mitään. Eli siinä mielessä on edelleen tilanne se, että ei oikein hyviä in-ear kuulokkeita ole tai sitten ne varmaan maksaa jo sellaisia hintoja, että ei ole mitään järkeä sijoittaa. Ennemmin ostaa sitten jotkut kunnolliset. Ei kai kukaan nyt musiikkia pääsääntöisesti millään nappikuulokkeilla kuuntelekaan. Mut muuten noilla kuuntelee jos ei tosiaan mihinkään tarvitse liikkua ja ulkopuolinen melu noilla katoaa kyllä hyvin. Ja jos ei kuunteluun noita käytä niin voihan niitä käyttää sitten, vaikka korvatulppina
iPratt kirjoitti:
Olet varmaan kuunnellut liikaa jotain 128kbs mp3-musaa? Traumojahan tuollaisesta roskasta saa, se on selvä . Sanoisin kuitenkin, että 320kbs ämpäreitä voi kuunnella kunnon hifi-kuulokkeillakin, vaikka hifisti olisikin. Pakko myöntää, että olen vienyt kaikki CD-levyni iTunesiin Apple Lossless -formaatissa ihan mielenrauhan vuoksi, vaikka tuskin mitään eroa korkealaatuiseen mp3/aac -musiikkiin kuulenkaan.
Ostin nuo kuulokkeet tyttöystävälle, ja ovat kuulemma tosi hyvät kuulokkeet. Mielestäni oikeeseen käyttötarkoitukseen hyvät kuulokkeet halvalla hinnalla.
iPratt kirjoitti:
No höpöhöpö. Siinävaiheessa kun kuulokkeet ovat huippuluokkaa niin voit alkaa puhua iPodin heikkouksista, mutta kun jos kuulokkeesi on jotain tätä luokkaa niin ei iPodin / MP3:sen laadulla ole mitään merkitystä. Oletko edes kokeillut studiolaatuisia kuulokkeita iPodin rinnalla?