Sampo Pankki on ollut viime aikoina pinnalla keskusteluissa. Milloin puhutaan Mac-yhteensopivuudesta, milloin tietojärjestelmien toimimattomuudesta ja ylipäätään pankin toiminnasta. Monissa tapauksissa asiakkaat ovat esittäneet tympääntymisen pankin toimintaan ja miettivät asiakkuuden jatkoa. Katsotaan nyt suppealla otoksella, millainen on suomalaisten tai ainakin HO-jäsenien suhtautuminen asiaan.
Äänestys on avoinna toukokuun puoliväliin asti.
--Ari
Sampo Pankin tietojärjestelmävaikeudet ja asiakkuus
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Sampo Pankin tietojärjestelmävaikeudet ja asiakkuus
Viesti Kirjoittaja tkt »
Viimeksi muokannut tkt, 14.4.2008 klo 13.32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Re: SampoPankin tietojärjestelmävaikeudet ja asiakkuus
Viesti Kirjoittaja jellovi »
Ei mitään ongelmia koko aikana, kaikki toiminut normaalisti.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Muffe »
Missäs on vaihtoehto: "Olen asiakas, mutta olen harkinnut pankin vaihtamista."?
psst. Se on Sampo Pankki eikä SampoPankki.
psst. Se on Sampo Pankki eikä SampoPankki.

-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Eikös se ole suunnilleen sama kuin "Olen asiakas, mutta aion lopettaa tai olen tänä vuonna lopettanut"?Muffe kirjoitti:Missäs on vaihtoehto: "Olen asiakas, mutta olen harkinnut pankin vaihtamista."?
EDIT: ei maccoseni, ei se ole ollenkaan sama
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Re: Sampo Pankin tietojärjestelmävaikeudet ja asiakkuus
Viesti Kirjoittaja Scorp »
Olen ollut pitkään Sampo Pankin asiakkaana, tuli mitta täyteen kun tilltä häviää mitä erilaisiin palvelumaksuihin joka on mielestäni kallista vähäntuloisille. Joten lopetin tili jo yli viikkoa sitten. Myös Sampo Pankin ongelmia vältyin kun siirsin jo tulot toiseen pankkiin 3 viikkoa sitten 

Mac Mini 1.5 GHz/1 Gt muistia/40 Gt kovoa/Combo/Linux
iBook G4 1.33 GHz/1 Gt muistia/60 Gt kovoa/Combo/Mac OS X 10.5.8 Leopard
iPhone 5
iBook G4 1.33 GHz/1 Gt muistia/60 Gt kovoa/Combo/Mac OS X 10.5.8 Leopard
iPhone 5
-
Viesti Kirjoittaja MacMivu »
Parasta oli kyllä kun vanhempien yritykselle tuli lasku sopimuksista (mm. tiliote kerran kuussa ja muita yrityssopimuksia) ja kaikki noista sopimuksista on rikottu, enää ei muka ole mitään yrityssopimuksia solmittu 

-
Viesti Kirjoittaja harri »
En omista Sammon pankkikorttia, ainoastaan Visan ja pankkiavaimen. Ne ja nettipankki on toiminut minulla ihan normaalisti, joten ei ole toistaiseksi syytä vaihtaa. Sitä on joutunut jo sen verran monta kertaa vuosikymmenien aikana pankkia vaihtamaan (Postipankki > STS > KOP > Sampo), ettei sitä mielellään enää viitsi.
-Harri
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja zuki »
Muutamia omia huomioita uudesta verkkopankista:
* Olen maksanut vapaaehtoista eläkevakuutusta noin 10 vuotta. Eipä näy enää vakuutusrahoja tai ko. osakkeita omissa tileissäni?? Sampo selvittelee...
* Visan tiedoista ei selviä seuraava eräpäivä? (vanhasta näkyi) Sampo selvittelee...
* Asuntolainasta ei saa tarkkoja korkotietoja (vanhassa sai). Sampo selvittelee...
Pankin vaihto lähenee uhkaavasti.
* Olen maksanut vapaaehtoista eläkevakuutusta noin 10 vuotta. Eipä näy enää vakuutusrahoja tai ko. osakkeita omissa tileissäni?? Sampo selvittelee...
* Visan tiedoista ei selviä seuraava eräpäivä? (vanhasta näkyi) Sampo selvittelee...
* Asuntolainasta ei saa tarkkoja korkotietoja (vanhassa sai). Sampo selvittelee...
Pankin vaihto lähenee uhkaavasti.
Macbook Air M3
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Olen vaihtamassa henkilökohtaista ja yrityksen pankkia muualle. Täytyy pistää vaan tarjouskilpailu lainoista ja palvelumaksuista. Yrityspankin muutos on välttämätöntä, koska Sammon uusi ratkaisu on todella huono pienyrittäjälle. Ei mulla ole aikaa pelleillä verkkopankissa jonkun yksittäisen viitetiedon selvittämiseksi minuuttitolkulla.
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
Mulla on roikkunut menneiden muistona pankkitili Sammossa. Tili on ollut kuukausimaksuton koska tiliotteita ei ole tullut kotiin. Sain viikko sitten laskun jossa oli kuukausimaksut helmi - maaliskuulta, ja kuukausimaksu visa elektronista jonka pyysivät katkaisemaan n. vuosi sitten kun numero oli ilmeisesti vuotanut jostain verkkokaupasta eteenpäin. En silloin ottanut korvaavaa korttia tilalle...
Kai se pitää nyt irtisanoa kun en oikein viitsisi tyhjästä maksaakaan.
Kai se pitää nyt irtisanoa kun en oikein viitsisi tyhjästä maksaakaan.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Meillä on kanssa Sampossa osuuskunnan tilit. Pitää hiukan nyt selvitellä kanssa pitääkö muuttaa pankkia. Jotain pientä natinaa on kuulunut tuolta meidän pankkiasioinnista vastaavan henkilöltä. Lisäksi meillä ei ole mitenkään "erityisesti päätetty" käyttää ulkomaalaista pankkia. Toisaalta selvitettävää sitten on pankkiyhteysohjelmat ja sellaiset mitkä on naimisissa muihin ohjelmiin...Juhani L kirjoitti:Olen vaihtamassa henkilökohtaista ja yrityksen pankkia muualle. Täytyy pistää vaan tarjouskilpailu lainoista ja palvelumaksuista. Yrityspankin muutos on välttämätöntä, koska Sammon uusi ratkaisu on todella huono pienyrittäjälle. Ei mulla ole aikaa pelleillä verkkopankissa jonkun yksittäisen viitetiedon selvittämiseksi minuuttitolkulla.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Äänestys on päättynyt ja tulos on mielenkiintoinen. Oikeastaan yllättäväkin, mutta ehkä pitkälle meneviä johtopäätöksiä ei kannata tehdä pienehkön otoksen perusteella.
--Ari
--Ari
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Minäkään on ole vielä lopettanut Sampon Visakortin käyttöä, sillä ko. kortti kerryttää Finnair Plus- pisteitä. Toisaalta Nordean avainasiakkaille tarjotaan Visaa ilman vuosimaksua, joka Sampo Goldissa on 150 e. NÄinollen Nordean Visa voisi olla yhtä edullinen, riippuen siitä kuinka paljon Finnair P -pisteitä kerryttää.harri kirjoitti:En omista Sammon pankkikorttia, ainoastaan Visan ja pankkiavaimen. Ne ja nettipankki on toiminut minulla ihan normaalisti, joten ei ole toistaiseksi syytä vaihtaa. Sitä on joutunut jo sen verran monta kertaa vuosikymmenien aikana pankkia vaihtamaan (Postipankki > STS > KOP > Sampo), ettei sitä mielellään enää viitsi.
-Harri
Sampon nettipankki takkuili viime viikolla, jolloin sisäänkirjautumisen jälkeen onlinepankki heitti asiakkaan ulos nettipalvelusta jatkuvasti koko illan ajan. Alkeellista tanskalaispalvelua.
Onneksi Sampo on siirtänyt Visa- korttien uusimisen ensi syksyyn, joten ehdin käyttää nykyistä korttia maksetulla vuosimaksulla ja vaihtaa tarv. sen jälkeen Nordean Visaan. Sampon pankkikortit yms. eivät ole toimineet eräillä asiakkailla, joten
on täysin mahdollista että Visankin kanssa olisi jotain sähläystä sen jälkeen kun riskinhallinta siirtyy Luottokunnalta DanskeSampopankkeniin. Ehkä hekin päättävät vielä ulkoista puhelinpalvelun Viroon kuten useat Suomessa toimivat ruotsalaisfirmat? Virolaispalvelu on esim Viasatin osalta ollut ala-arvoista. Tosin Viasat on nyt viiden vuoden jälkeen taas siirtänyt puhelinpalvelunsa Jyväskylään.
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka