Nyt kun henkinen muuri mac-ihmiseksi ryhtymisestä on ylitetty, pitäisi seuraavaksi päättää minkälaisen koneen sitä varsinaisesti hommaisi. Budjetti pyörii siinä 1000 euron puolin ja toisin, opiskelijastatuksella kun mennään edelleen. MBP:n tehoja en tarvitse ja Airin ohuus ei tuota minulle mitään lisäarvoa, joten vaihtoehdoiksi jäävät iMac, MB ja Mini. Myös minin ajattelin rajata pois sen takia, että siihen pitäisi kuitenkin ostaa Applen hiiri ja näppis sekä joku näyttö, jolloin hinta pompsahtaisi varmaan lähelle halvinta iMacciä.
No päätöksenhän pitäisi tietysty olla helppo kun vain miettii tarvitseeko kannettavaa konetta vai ei. Asia on vähän niin ja näin - joskus on tilanteita, että siitä voisi olla hyötyä, mutta ilmankin on selvitty tähän asti. Suurimman osan koneellaoloajasta vietän kuitenkin kotona, jolloin toki mieluummin katselisin 20" kuin 13" näyttöä.
Paras ratkaisuhan olisi varmaankin MB ulkoisella näytöllä, silloin minulla olisi iso näyttö kotona mutta mahdollisuus myös mobiiliuuteen tarvittaessa. Kaipaisinkin vähän infoa tällaisen setupin rakentamisesta. Katselin Verkkokaupasta, että halvimmillaan tuollaisen 20" widescreenin saisi 190 eurolla. Mikä on tämänhintaisen näytön laatu verrattuna samankokoisen iMacin näyttöön? Mitenkäs tällainen setuppi sitten toimii käytännössä - kun tulen kotiin, niin isken näytön usb-johdolla kiinni MB:iin ja herättelen koneen jolloin kaikki toimii (oletuksena siis langaton näppis ja hiiri pöydällä myös)? Laskeskelin tosin, että tämä ratkaisu tulisi noin 500 euroa kalliimmaksi, joka saattaa olla vähän liikaa tässä vaiheessa.
Semmoinen huomio vielä, että tällä hetkellä kotoa löytyy 19'' LCD-näyttö, mutta siinä ei ole digitaalista liitäntää, joten olen antanut itselleni ymmärtää, että siitä ei enää hyötyä tässä kuviossa ole.
Ajatuksia?