IPhone Ebaysta? mistä sitten?
-
Re: IPhone Ebaysta? mistä sitten?
Viesti Kirjoittaja argo_hoo »
Eli kysymys olisi se että kauanko rahojen palautuminen yleensä kestää ja jääkö summa paypal-tilille vai palautuuko suoraan mun omalle tilille? Jos jää paypal-tilille niin sielähän ne saa siirrettyä toki omalle tilille... Se vaan että palautuksesta on jo pari päivää, paypal-tilillä näkyy siinä mun maksun kohdalla että "refund" eli rahat on ilmeisesti laitettu takaisinpäin mutta paypal-tilin "varannossa" ei summaa näy eikä omalla pankkitilillä!?
edit:
-eli laitetaan vielä tarkennukseksi että paypal-tilillä "status" sarakkeessa lukee "refunded"!
-niin, vielä lisäkysymys nyt kun tuli mieleen eli tarviiko mun jotenkin/jostain hyväksyä tuo "refund" vai palautuuko rahat automaattisesti eli pitääkö mun tehdä jotain että rahat palautuu vai onko automaattinen toiminto?
kiitos
-
Viesti Kirjoittaja nuotti »
Kysyn siksi, että yllätyksenä itselle myyjä vastasi pitkän tauon jälkeen ja totesi, että pakettini on löytynyt. Tosin puhelinta ei paketin sisällä ollut
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Samassa viestissä myyjä ilmoitti, että on palauttanut rahani, mutta silti ei PayPalissa mitään näy eikä mailia kuulu. (Joten kusetus jatkuu?)
-
No mulle tuli kyllä s.postiin ilmoitus rahojen palautuksesta otsikolla "Your payment has been refunded" eli toki siitä s.postiin tulee ilmoitus. Se lähinnä itseä mietityttää että pitääkö tuo hyväksyä jotenkin että ne rahat saa kun ei nyt parin päivän jälkeen vielä näy paypal-tilillä rahamääränä puhumattakaan omasta pankkitilistä.nuotti kirjoitti:Kysytään tässä nyt samalla, että mikäli myyjä laittaa refundin, niin tuleeko PayPalilta mailiin heti ilmoitus asiasta ja kuinka nopeaan rahojen kuuluisi näkyä tilillä?
Kysyn siksi, että yllätyksenä itselle myyjä vastasi pitkän tauon jälkeen ja totesi, että pakettini on löytynyt. Tosin puhelinta ei paketin sisällä ollut![]()
Samassa viestissä myyjä ilmoitti, että on palauttanut rahani, mutta silti ei PayPalissa mitään näy eikä mailia kuulu. (Joten kusetus jatkuu?)
-
Viesti Kirjoittaja Toaster »
Rahat kyllä pitäisi näkyä PayPallin tilillä heti. Jos tavaroita ei ala näkyä/et saa rahojasi takaisin niin PayPallin Resolution Centerissä voit laittaa asian PayPallin hoidettavaksi.nuotti kirjoitti:Kysytään tässä nyt samalla, että mikäli myyjä laittaa refundin, niin tuleeko PayPalilta mailiin heti ilmoitus asiasta ja kuinka nopeaan rahojen kuuluisi näkyä tilillä?
Kysyn siksi, että yllätyksenä itselle myyjä vastasi pitkän tauon jälkeen ja totesi, että pakettini on löytynyt. Tosin puhelinta ei paketin sisällä ollut![]()
Kannattaa ottaa yhteyttä myös luottokuntaan. Kerran olen joutunut kyselemään rahojani takaisin ja asia hoitui todella mutkattomasti. Luottokunta palautti rahat viikossa.
Lisäys: Luin aikaisemman viestisi ja olet siis claimin jo laittanut etkä saanut silti rahojasi. Soita luottokorttiyhtiöösi/luottokuntaan. Eiköhän asia hoidu ja saat rahasi takaisin
-Toaster
-
Kyllä niitten pitäisi palautua PayPallin tilille automaattisesti. Jos haluat rahat omalle pankkitilillesi niin sitten valitset My Account -> Withdraw. 5-7 arkipäivää menee.argo_hoo kirjoitti:Hei, semmoinen kysymys tuli mieleen että tilasin pari päivää sitten eBaysta usasta iPhonen ja myyjä laittoi s.postia että hänellä on jotain ongelmaa oman pankkitilin kanssa ja oli laittanut minulle koko summan puhelimesta takaisin (refund)!
Eli kysymys olisi se että kauanko rahojen palautuminen yleensä kestää ja jääkö summa paypal-tilille vai palautuuko suoraan mun omalle tilille? Jos jää paypal-tilille niin sielähän ne saa siirrettyä toki omalle tilille... Se vaan että palautuksesta on jo pari päivää, paypal-tilillä näkyy siinä mun maksun kohdalla että "refund" eli rahat on ilmeisesti laitettu takaisinpäin mutta paypal-tilin "varannossa" ei summaa näy eikä omalla pankkitilillä!?
edit:
-eli laitetaan vielä tarkennukseksi että paypal-tilillä "status" sarakkeessa lukee "refunded"!
-niin, vielä lisäkysymys nyt kun tuli mieleen eli tarviiko mun jotenkin/jostain hyväksyä tuo "refund" vai palautuuko rahat automaattisesti eli pitääkö mun tehdä jotain että rahat palautuu vai onko automaattinen toiminto?
kiitos
-Toaster
-
Kiitos. Eli rahojen pitäisi jokatapauksessa näkyä saman tien paypal-tilillä!?!? Ja siitä eteenpäin joutuu ite siirtämään jos haluaa omalle pankkitililleen... ok? Eli nythän mun tarttee sit laittaa paypalille s.postia koska refund:sta on jo kolmisen päivää eikä rahoja näy mun paypal-tilillä...Toaster kirjoitti:Kyllä niitten pitäisi palautua PayPallin tilille automaattisesti. Jos haluat rahat omalle pankkitilillesi niin sitten valitset My Account -> Withdraw. 5-7 arkipäivää menee.argo_hoo kirjoitti:Hei, semmoinen kysymys tuli mieleen että tilasin pari päivää sitten eBaysta usasta iPhonen ja myyjä laittoi s.postia että hänellä on jotain ongelmaa oman pankkitilin kanssa ja oli laittanut minulle koko summan puhelimesta takaisin (refund)!
edit:
kiitos
-Toaster
-
Jos PayPal suorittaa refundin, heidän suorituksensa näkyy automaattisesti luottokorttisi saldossa ei siis pankkitililläsi. Jos taas kauppias suorittaa "suoraan" rahojenpalautuksen niin se näkyy sitten sinun paypal tililläsi. Tarkista tuo korttisi saldo jos se maksu näkyisi siellä.argo_hoo kirjoitti:Kiitos. Eli rahojen pitäisi jokatapauksessa näkyä saman tien paypal-tilillä!?!? Ja siitä eteenpäin joutuu ite siirtämään jos haluaa omalle pankkitililleen... ok? Eli nythän mun tarttee sit laittaa paypalille s.postia koska refund:sta on jo kolmisen päivää eikä rahoja näy mun paypal-tilillä...Toaster kirjoitti:Kyllä niitten pitäisi palautua PayPallin tilille automaattisesti. Jos haluat rahat omalle pankkitilillesi niin sitten valitset My Account -> Withdraw. 5-7 arkipäivää menee.argo_hoo kirjoitti:Hei, semmoinen kysymys tuli mieleen että tilasin pari päivää sitten eBaysta usasta iPhonen ja myyjä laittoi s.postia että hänellä on jotain ongelmaa oman pankkitilin kanssa ja oli laittanut minulle koko summan puhelimesta takaisin (refund)!
edit:
kiitos
-Toaster
-Toaster
-
Toaster kirjoitti:Jos PayPal suorittaa refundin, heidän suorituksensa näkyy automaattisesti luottokorttisi saldossa ei siis pankkitililläsi. Jos taas kauppias suorittaa "suoraan" rahojenpalautuksen niin se näkyy sitten sinun paypal tililläsi. Tarkista tuo korttisi saldo jos se maksu näkyisi siellä.
Itsellä siis Visa Electron eli en tiedä voiko summa mennä sinne... en ainakaan äkkiseltään löytänyt kun verkkopankissa tutkailin... prkl. Meneepäs monimutkaiseksi, noh, laitoin paypalille kyselyä asiasta, toivottavasti vastaavat pian ja asia selviää.
Homma siis näkyy paypalissa seuraavasti:
amount : tässä siis se oikea rahasumma dollareina...
date : 11 may, 2008
status : refunded
eli mun ymmärtääkseni homman pitäisi olla ok, ainoa vain että palautettua summa ei näy paypal-tilillä...
Niin joo ja refund on tehty siis myyjän toimesta, ei paypalin.
Kiitos vastauksista.
-
Visa Electronissa ei sitä luottoominaisuutta ole eli todennäköisesti palautus tulee suoraan tilillesi. Ja siihen menee se 5-7 päivää. En tiedä tarkalleen miten asiat toimii electronin kanssa. Toivottavasti asiat selviää. Ilmoita sitten miten asiat meni jos joillain muullakin tulee vastaava asia eteen.argo_hoo kirjoitti:Toaster kirjoitti:Jos PayPal suorittaa refundin, heidän suorituksensa näkyy automaattisesti luottokorttisi saldossa ei siis pankkitililläsi. Jos taas kauppias suorittaa "suoraan" rahojenpalautuksen niin se näkyy sitten sinun paypal tililläsi. Tarkista tuo korttisi saldo jos se maksu näkyisi siellä.
Itsellä siis Visa Electron eli en tiedä voiko summa mennä sinne... en ainakaan äkkiseltään löytänyt kun verkkopankissa tutkailin... prkl. Meneepäs monimutkaiseksi, noh, laitoin paypalille kyselyä asiasta, toivottavasti vastaavat pian ja asia selviää.
eli mun ymmärtääkseni homman pitäisi olla ok, ainoa vain että palautettua summa ei näy paypal-tilillä...
Kiitos vastauksista.
-Toaster
-
Jees, vastaus tuli myyjältä joka sanoi että hänellä kyllä näkyy että maksu on lähtenyt saman tien kun sen on palauttanut, ja paypalilta tuli vastaus että rahojen palautumiseen saattaa mennä 30 päivää (aika kauan muuten...) eli näillä näkymin homman pitäisi olla kunnossa... eli ei muutakun odottelemaan pahimmillaan kuukaudeksi.....Toaster kirjoitti:Visa Electronissa ei sitä luottoominaisuutta ole eli todennäköisesti palautus tulee suoraan tilillesi. Ja siihen menee se 5-7 päivää. En tiedä tarkalleen miten asiat toimii electronin kanssa. Toivottavasti asiat selviää. Ilmoita sitten miten asiat meni jos joillain muullakin tulee vastaava asia eteen.argo_hoo kirjoitti:Toaster kirjoitti:Jos PayPal suorittaa refundin, heidän suorituksensa näkyy automaattisesti luottokorttisi saldossa ei siis pankkitililläsi. Jos taas kauppias suorittaa "suoraan" rahojenpalautuksen niin se näkyy sitten sinun paypal tililläsi. Tarkista tuo korttisi saldo jos se maksu näkyisi siellä.
Kiitos vastauksista.
-Toaster
Mutta kuten Toaster sanoi niin ehkä olisin itsekkin voinut odotella sen viikon verran ennenkun lähden kylille huutelemaan mutta kun on niin kärsimätön...
no mutta ilmoittelen sitten lisää kun homma ratkeaa, vaikka eipä tuossa pitäisi olla muuta ongelmaa muutakun perslihasten puutuminen odotellessa!
-
Noniin eli oli rahat kilahtanut näköjään jo tänään tilille eli homma meni hyvin eikä rahojen siirtymiseen sitten mennyt sitä kuukautta vaan muutaman päivä, eli etenkin itselle ja muillekin vastaisuudessa hieman malttia, ei näköjään (ja tarkemmin ajateltuna) hommat tietenkään hoidu silmänräpäyksessä... mutta kiitos kaikille vastauksista, etenkin Toasterille.argo_hoo kirjoitti:Jees, vastaus tuli myyjältä joka sanoi että hänellä kyllä näkyy että maksu on lähtenyt saman tien kun sen on palauttanut, ja paypalilta tuli vastaus että rahojen palautumiseen saattaa mennä 30 päivää (aika kauan muuten...) eli näillä näkymin homman pitäisi olla kunnossa... eli ei muutakun odottelemaan pahimmillaan kuukaudeksi.....Toaster kirjoitti:
Visa Electronissa ei sitä luottoominaisuutta ole eli todennäköisesti palautus tulee suoraan tilillesi. Ja siihen menee se 5-7 päivää. En tiedä tarkalleen miten asiat toimii electronin kanssa. Toivottavasti asiat selviää. Ilmoita sitten miten asiat meni jos joillain muullakin tulee vastaava asia eteen.
-Toaster
Mutta kuten Toaster sanoi niin ehkä olisin itsekkin voinut odotella sen viikon verran ennenkun lähden kylille huutelemaan mutta kun on niin kärsimätön...
no mutta ilmoittelen sitten lisää kun homma ratkeaa, vaikka eipä tuossa pitäisi olla muuta ongelmaa muutakun perslihasten puutuminen odotellessa!
Tosiaan paypal tilillä summa näkyy edelleen miinusmerkkisenä eli merkki siitä että minä olen sen maksanut eteenpäin (miinus siitä että on pois mun tililtä elikkä otto/maksu/tms!!) mutta status-sarakkeessa lukee "refunded". Paypal tilille ei rahoja siirtynyt vaan meni suoraan mun pankkitilille... hieman kyllä hämäävää ettei paypalissa näy että rahoja on siirtynyt takaisinpäin vaan ainostaan näkyy tililtä poistot ja raha on takaisinpäin tullut ikäänkuin paypalin "ohitse" suoraan tilille..... no mutta tietääpähän jatkossa!
-
Viesti Kirjoittaja Aloevera »
-
Viesti Kirjoittaja JAK »
Tarkistetaan satunnaisesti, yleensä ei tarkisteta. Tsäkästä kiinni, ota se pois laatikosta ja laita taskuun, niin tuskin ketään kiinnostaa.Aloevera kirjoitti:Tuli tässä mieleen yks kysymys. Ite olisin iphonea ostamassa jenkeistä ja mietin tota tullia. Tarkistetaanko kaikki ruumassa kulkeva tavara? Ne isot lentolaukut. Eli jos siellä kuljetetaan kaikki tavarani, niin meneekö ne tarkastukseen vai pääsenkö läpi. Toivottavasti joku tajusi pointtini. Kuhan meen siitä ei tullattavaa linjasta?
-
Viesti Kirjoittaja PowerBook_165c »
Eihän sillä tullin kannalta ole mitään merkitystä, missä laukussa tavara on. Elektroniikkaa ei pidä laittaa ruumaan menevään laukkuun.Aloevera kirjoitti:Tuli tässä mieleen yks kysymys. Ite olisin iphonea ostamassa jenkeistä ja mietin tota tullia. Tarkistetaanko kaikki ruumassa kulkeva tavara? Ne isot lentolaukut. Eli jos siellä kuljetetaan kaikki tavarani, niin meneekö ne tarkastukseen vai pääsenkö läpi. Toivottavasti joku tajusi pointtini. Kuhan meen siitä ei tullattavaa linjasta?
Ostat puhelimen ja laitat sen taskuun. Ei siitä kukaan ole tullissa kiinnostunut.
Mac Mini + Apple 24", iPad, AppleTV, Airport Extreme (stereo), iPhone 8GB, iPod Classic 30 GB
-
Hyvä homma että asia ratkesiargo_hoo kirjoitti:Noniin eli oli rahat kilahtanut näköjään jo tänään tilille eli homma meni hyvin eikä rahojen siirtymiseen sitten mennyt sitä kuukautta vaan muutaman päivä, eli etenkin itselle ja muillekin vastaisuudessa hieman malttia, ei näköjään (ja tarkemmin ajateltuna) hommat tietenkään hoidu silmänräpäyksessä... mutta kiitos kaikille vastauksista, etenkin Toasterille.argo_hoo kirjoitti:Jees, vastaus tuli myyjältä joka sanoi että hänellä kyllä näkyy että maksu on lähtenyt saman tien kun sen on palauttanut, ja paypalilta tuli vastaus että rahojen palautumiseen saattaa mennä 30 päivää (aika kauan muuten...) eli näillä näkymin homman pitäisi olla kunnossa... eli ei muutakun odottelemaan pahimmillaan kuukaudeksi.....Toaster kirjoitti:
Visa Electronissa ei sitä luottoominaisuutta ole eli todennäköisesti palautus tulee suoraan tilillesi. Ja siihen menee se 5-7 päivää. En tiedä tarkalleen miten asiat toimii electronin kanssa. Toivottavasti asiat selviää. Ilmoita sitten miten asiat meni jos joillain muullakin tulee vastaava asia eteen.
-Toaster
Tosiaan paypal tilillä summa näkyy edelleen miinusmerkkisenä eli merkki siitä että minä olen sen maksanut eteenpäin (miinus siitä että on pois mun tililtä elikkä otto/maksu/tms!!) mutta status-sarakkeessa lukee "refunded". Paypal tilille ei rahoja siirtynyt vaan meni suoraan mun pankkitilille... hieman kyllä hämäävää ettei paypalissa näy että rahoja on siirtynyt takaisinpäin vaan ainostaan näkyy tililtä poistot ja raha on takaisinpäin tullut ikäänkuin paypalin "ohitse" suoraan tilille..... no mutta tietääpähän jatkossa!
-Toaster
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Mistä aiot(te) hankkia iPhonen? Applestoressa niitä ei ole vähään aikaan ollut saatavana eikä ilmeisesti tule olemaankaan.PowerBook_165c kirjoitti:Aloevera kirjoitti:Tuli tässä mieleen yks kysymys. Ite olisin iphonea ostamassa jenkeistä ja mietin tota tullia. Tarkistetaanko kaikki ruumassa kulkeva tavara? Ne isot lentolaukut. Eli jos siellä kuljetetaan kaikki tavarani, niin meneekö ne tarkastukseen vai pääsenkö läpi. Toivottavasti joku tajusi pointtini. Kuhan meen siitä ei tullattavaa linjasta?
Myisikö AT&T vielä iPhonea, vai ovatko laitteet heidänkin myymälöistään jo loppuneet?
Onko kukaan ostanut lähiaikoina tai aiemmin AT&T:n myymälästä iPhonea?
-
Viesti Kirjoittaja vle »
Kaveri on parhaillaan Dallasissa ja ilmoittaa heti, jos löytää puhelimia. Ilmoittelen, kun heebosta kuuluu.strong kirjoitti: Mistä aiot(te) hankkia iPhonen? Applestoressa niitä ei ole vähään aikaan ollut saatavana eikä ilmeisesti tule olemaankaan.
Myisikö AT&T vielä iPhonea, vai ovatko laitteet heidänkin myymälöistään jo loppuneet?
Onko kukaan ostanut lähiaikoina tai aiemmin AT&T:n myymälästä iPhonea?
-
Re:
Viesti Kirjoittaja Erño »
Vieläkös hyrräät näiden parissa? Paljonkos tulisi hintaa? jne.Villehaseo kirjoitti:Hei,
Tällä hetkellä tilattuja iPuhelimia on tullut 11 kappaletta.
Kaikki puhelimet on jenkeistä mutta ei ebaynkautta(kaveri).
Jokainen puhelin lähetettiin lahjana, mutta 3 viimmeistä jäi tulliin ootteleen maksuja, koska meni sen rajan yli että tulli luuli että teen kauppaa puhelimilla ja näin räpsäytti mukavat verot sormille.
Kuitenkin, tarjoan apua jos ostatte ebaystä iPuhelinta ja myös jos se ei ole unlockattu niin voin auttaa siinäkin.
Pari on ottanut yhteyttä jo.
T. Villehaseo
PS. Muistakaa ettei mullakaan aikaa oo aina
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
No siis eBayhan noita on pullollaan, kyllä sieltä tilaaminen mun mielestä on ihan turvallista kun vähän katsoo myyjän tietoja...strong kirjoitti:Mistä aiot(te) hankkia iPhonen? Applestoressa niitä ei ole vähään aikaan ollut saatavana eikä ilmeisesti tule olemaankaan.
-ei osta 160$:lla 16gt iPhonea (=liian hyvä tarjous ollakseen totta)
-katsoo myyjän saamat palautteet (ja prosentit)
-katsoo paljonko myyjä on myynyt tavaraa eli jos on palautetta myyjänä tullut yli tuhat niin luultavasti kyseessä on kunnollinen kauppias koska tuskin mikään huijari olisi saanut noin paljoa myytyä ilmaa ennenkuin olisi tilit suljettu yms yms!
-
Viesti Kirjoittaja åskar »
-
Viesti Kirjoittaja joona.from »

-
Viesti Kirjoittaja JAK »
Joo Bulgariasta se 3G-mallia varmaan löytyy, kun ei edes ole julkaistu koko kapistusta.joona.from kirjoitti:Ei sattuis Bulgarias olee iLuurei ko olisin 17 päivä viikoks lähös sinne ja toi 3g malli vähä kuumottais?
-
Viesti Kirjoittaja joona.from »
Ehkä jos lukisit uudestaan. 17. PÄIVÄ OON VIIKOKS LÄHÖS SINNE! mut siis tuli vaa iha btw mieleeJAK kirjoitti:Joo Bulgariasta se 3G-mallia varmaan löytyy, kun ei edes ole julkaistu koko kapistusta.joona.from kirjoitti:Ei sattuis Bulgarias olee iLuurei ko olisin 17 päivä viikoks lähös sinne ja toi 3g malli vähä kuumottais?

-
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka