Uusi DVD-asema MacBookiin
-
Uusi DVD-asema MacBookiin
Viesti Kirjoittaja wlot »
Applelta uusi superdrive irtoais vaatimattomaan 365e hintaan.
Oon katellu näitä firmoja jenkeistä (aseman hinta molemmissa n.200 dollaria), mutta mielellään suomesta tai euroopasta haluaisin sen ostaa.
http://fastmac.com/
http://www.ifixit.com
Jostain hopeisen omenan ketjusta luin, että mikätahansa 9,5mm DVD slimtype asema kävisi, mutta mistä sellainen ja mikä malli?
Onko jollakulla ihan henkilökohtaista kokemusta tästä tai vaikka vain varmaa tietoa?
Kiitos avusta
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Re: Uusi DVD-asema Macbookiin
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Tai sitten ei?
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=24226
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
http://www.slidirect.com/web/do/pub/sku ... =45&id=133
Jota nuo erikois-mac liikkeet tarjoaa.
Tuota tyyppiä ei vaan ainakaan Suomesta tunnu löytyvän.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Salmister »
Onko mahdollista asentaa halvinpaan macbookkiin tuota polttavaa dvd-asemaa?
Ostin aikanaan halvimman, kun ajattelin etten dvd:tä tarvitse. Nyt kuitenkin tarvetta on esiintynyt. Lähinnä johtuu siitä, että heivasin hevon vi***un windows tornikoneeni. Olen ajatellut ostaa ulkoisen kirjoittavan dvd-aseman, mutta mielummin vaihtaisin sisäisen.
Onko siis mahdollista/järkeä vaihtaa sisäinen asema?
Lainemies
-
Sopivan aseman löytäminen tässä tuntuu olevan se ongelma.
Ulkoinen polttavahan olisi ihan fiksu mutta sitten sitä pitäis raahata erikseen mukana.
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja Salmister »
Totta. Harvemmin noita levyjä tulee edes kotona poltettua. Ajattelin vaan, jos suht. samoissa hinnoissa mennään, niin mielummin sisäinen. Toisaalta säästää kyllä vaivaa, jos tyytyy ulkoiseen asemaan.atheos kirjoitti:Tien päällä ei kyllä tule levyjä polteltua (eikä oikein luettuakaan), itse kyllä ennemmin laittaisin Superdriven tilalle vaikka pari kennoa akkua tai toisen kiintolevyn, enemmän niistä olisi etua. Vaan eipä taida saada.
Tänään olen asiaa pohtinut ja tullut siihen tulokseen, etten osta ulkoista tai sisäistä asemaa. Ostan macbookpron ja annan tämän emännälle
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Anteeksi OT.
Lainemies
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Toisen kiintarin saa optisen aseman tilalle. http://www.mcetech.com/optibay/atheos kirjoitti:Tien päällä ei kyllä tule levyjä polteltua (eikä oikein luettuakaan), itse kyllä ennemmin laittaisin Superdriven tilalle vaikka pari kennoa akkua tai toisen kiintolevyn, enemmän niistä olisi etua. Vaan eipä taida saada.
-
Viesti Kirjoittaja Akseli Kartaani »
Hinta (165€) pistää kyllä nieleskelemään..
-
Viesti Kirjoittaja Jonez »
MacBook Air 13" 1.3Ghz i5/4Gt/128Gt. iPhone 5 16GB. iPad 4 16GB
Mac Pro (4.1) 3.33Ghz(6core)32Gt/2Tb/SapphireRadeon7950/LG-Bluray
-
Viesti Kirjoittaja Akseli Kartaani »
WoeJonez kirjoitti:Paitsi että tuo ei käy, kun tuo on kelkallinen asema.
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Fastmacin tarjokas maksais €114.14 + kyyti + maksut rajalla.
-
Viesti Kirjoittaja jukos »
-
Viesti Kirjoittaja Husky »
eBaystä ainakin löytyisi edullisesti. Kyseessä on ainakin palautteiden perusteella luotettava myyjä. Hintaa postikuluineen tulisi £34,98 (n. 41 €), joten lähetys tulisi Suomeen ilman tulleja.jukos kirjoitti:Nostetaan ketjua kun oma superdrive hajosi. Onko kukaan löytänyt kotimaista jälleenmyyjää, joka näitä asemia myisi vai pitääkö tilata Ebaysta?
http://search.stores.ebay.co.uk/Depot4u ... 88QQsofpZ0
-
-
-
Re: Uusi DVD-asema MacBookiin
Viesti Kirjoittaja naapuri »
Kuulostaako siltä, että asema on rikki vai mikäköhän on nyt vikana?
-
Viesti Kirjoittaja RamiR »
naapuri kirjoitti:Vaihdoin juuri MacBookiini (3rd gen, Leopard) uuden kiintolevyn, halusin aloittaa ns. puhtaalta pöydältä ja aloin asentamaan käyttistä. SuperDrive kuitenkin sylki 2. asennuslevyn lukuisista yrityksistä huolimatta pihalle. 2. asennuslevy on täysin naarmuton/sormenjäljetön. Alustin levyn uudelleen ja yritin asentaa käyttiksen uudestaan mutta vieläkään ei levy kelvannut. Palautin sitten vanhan järjestelmän ja kokeilin muutamia levyjä ja monet levyt jäi SuperDrivelta lukematta EI kuitenkaan kaikki. Aikaisemmin en ole saanut Logic Studion Contentteja asennettua saman ongelman takia, mutta en vielä siinä vaiheessa ollut huolestunut, koska kaikki muut levyt siihen mennessä olivat toimineet eikä tuolla ko. levyllä ollut minulle niin väliä.
Kuulostaako siltä, että asema on rikki vai mikäköhän on nyt vikana?
Minulla oli vähän samankaltainen tapaus, koneeseen vaihdettiin takuuhuoltona
hajonneen superdriven tilalle uusi asema (MATSHITA DVD-R UJ-857D). Se on
lukenut jostain syystä kaikki muut levyt ihan kiltisti, lukuunottamatta koneen
mukana tulleita naarmuttomassa kunnossa olevia asennuslevyjä, sylkien ne
vaan ulos. Sain koneen lopulta lukemaan levyt yrittämällä useita kymmeniä
kertoja ja pitämällä konetta 90 asteen kulmassa (jostain syystä se auttoi;).
Ilmeisesti ulkomaisten keskustelujen perusteella dvd-aseman puhdistuslevyn
käyttö voisi auttaa. Taitaa olla noi uudet asemat vaan vähän sekundaa...
-
Viesti Kirjoittaja naapuri »
-
Viesti Kirjoittaja RamiR »
Nyt tuli uutena ongelmana vastaan, että muutaman kuukauden ikäinen superdrive (MATSHITA DVD-R UJ-857D) Macbookissa ei suostu polttamaan dual layer dvd-levyjä. Olen tähän mennessä saanut poltettua yhden dual layer -levyn, käyttämällä sekä Toastia että Tigerin omaa levytyökalua ja useampia eri dvd-merkkejä (Verbatim, Tdk, Traxdata) Poltto on käytännössä aina keskeytynyt viimeistään puolessa välissä levyä virheilmoitukseen "cannot write medium, incompatible format". Esim. täällä on samantyyppisestä ongelmasta keskustelua: http://discussions.apple.com/thread.jsp ... 3&tstart=6 Ilmeisesti jotkut superdrivet ovat vaan tosi nirsoja levyjen suhteen. Onkohan muilla ollut vastaavia superdrive-ongelmia ja onko tullut huoltoreissu?RamiR kirjoitti: Minulla oli vähän samankaltainen tapaus, koneeseen vaihdettiin takuuhuoltona
hajonneen superdriven tilalle uusi asema (MATSHITA DVD-R UJ-857D). Se on
lukenut jostain syystä kaikki muut levyt ihan kiltisti, lukuunottamatta koneen
mukana tulleita naarmuttomassa kunnossa olevia asennuslevyjä, sylkien ne
vaan ulos. Sain koneen lopulta lukemaan levyt yrittämällä useita kymmeniä
kertoja ja pitämällä konetta 90 asteen kulmassa (jostain syystä se auttoi;).
Ilmeisesti ulkomaisten keskustelujen perusteella dvd-aseman puhdistuslevyn
käyttö voisi auttaa. Taitaa olla noi uudet asemat vaan vähän sekundaa...
-
Viesti Kirjoittaja MIM »
jukos kirjoitti:Ainakaan Verkkokauppa.comin ja Multitronicin kautta ei saa tilattua. Machuollossa aseman hinta 316€ + työ 98€. Kai se pitää sitten Ebaysta ostaa..
Harmi vaan, multa meni kanssa MacBookista vanha combo-asema rikki. Satunnaisesti lukee cd:t ja dvd:t, polta ei ollenkaan, mikä lieneekään vikana. Kun soitin ja kyselin Applelta tilanteesta, puhelimessa taisi olla vähän tottumaton vastaaja, kun meinasi myydä mulle heiltä suoraan varaosan, kunnes huomasi, että vain huolto voi niitä ostaa... Harmi vaan, olisin kyllä ostanut häneltä uuden dvd-aseman.
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Täällä yksi tapaus lisää.MIM kirjoitti: Harmi vaan, multa meni kanssa MacBookista vanha combo-asema rikki. Satunnaisesti lukee cd:t ja dvd:t, polta ei ollenkaan, mikä lieneekään vikana. Kun soitin ja kyselin Applelta tilanteesta, puhelimessa taisi olla vähän tottumaton vastaaja, kun meinasi myydä mulle heiltä suoraan varaosan, kunnes huomasi, että vain huolto voi niitä ostaa... Harmi vaan, olisin kyllä ostanut häneltä uuden dvd-aseman.
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Mihin tulokseen päädyit? Vaatimaan takuukorjausta tai korjausta virhevastuun puitteissa? Vai ostamaan Panasonicin aseman ja asentamaan itse?
-
Viesti Kirjoittaja MIM »
Takuukorjaukseen ei enää mennyt mitenkään, kone kun on ostettu mulla 2,5 vuotta sitten ja vastaavia ongelmia ei kuulemma löytynyt jostain tietokannasta yms... Olen yrittänyt metsästää asemaa (käytettyä superdriveä), myös muiden valmistajien, mutta en ole löytänyt käypää. Mutta onko siis Panasonicilla joku sopiva malli? Mul kelpais niin hyvin tää kone, pelittää muuten hienosti ja just sopivasti kuosissa tämänhetkisiin tehtäviin, mut ois kiva jos vois tuota dvd-asemaa käyttää ilman, että se pätkii.MVi kirjoitti:Täällä yksi tapaus lisää.MIM kirjoitti: Harmi vaan, multa meni kanssa MacBookista vanha combo-asema rikki. Satunnaisesti lukee cd:t ja dvd:t, polta ei ollenkaan, mikä lieneekään vikana. Kun soitin ja kyselin Applelta tilanteesta, puhelimessa taisi olla vähän tottumaton vastaaja, kun meinasi myydä mulle heiltä suoraan varaosan, kunnes huomasi, että vain huolto voi niitä ostaa... Harmi vaan, olisin kyllä ostanut häneltä uuden dvd-aseman.![]()
Mihin tulokseen päädyit? Vaatimaan takuukorjausta tai korjausta virhevastuun puitteissa? Vai ostamaan Panasonicin aseman ja asentamaan itse?
-
Viesti Kirjoittaja Tarasow »
Heippa. Vanha MacBook Pro:ni hyppeli katukivetyksellä ja sen jälkeen ei ole MATSHITA DVD-R UJ-857D ollut ennallaan. Välillä toimii välillä ei ja ajattelin kans jos jostain sais ostettua uuden aseman ja vaihtais itte. Et jos löydätte sopivan mallin, niin mahtavaa! Se on siis tommonen kelkaton malli. Saakohan semmosta BlueRay-kirjotus/luku ominaisuudella? ..nälkä kasvaa syödessä.MIM kirjoitti:Takuukorjaukseen ei enää mennyt mitenkään, kone kun on ostettu mulla 2,5 vuotta sitten ja vastaavia ongelmia ei kuulemma löytynyt jostain tietokannasta yms... Olen yrittänyt metsästää asemaa (käytettyä superdriveä), myös muiden valmistajien, mutta en ole löytänyt käypää. Mutta onko siis Panasonicilla joku sopiva malli? Mul kelpais niin hyvin tää kone, pelittää muuten hienosti ja just sopivasti kuosissa tämänhetkisiin tehtäviin, mut ois kiva jos vois tuota dvd-asemaa käyttää ilman, että se pätkii.MVi kirjoitti:Täällä yksi tapaus lisää.MIM kirjoitti: Harmi vaan, multa meni kanssa MacBookista vanha combo-asema rikki. Satunnaisesti lukee cd:t ja dvd:t, polta ei ollenkaan, mikä lieneekään vikana. Kun soitin ja kyselin Applelta tilanteesta, puhelimessa taisi olla vähän tottumaton vastaaja, kun meinasi myydä mulle heiltä suoraan varaosan, kunnes huomasi, että vain huolto voi niitä ostaa... Harmi vaan, olisin kyllä ostanut häneltä uuden dvd-aseman.![]()
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja FireSoul »
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka