Selvästi omppukansan tuote.Leader dog kirjoitti:Ja tätä juotuasi sinusta tulee parempi ihminen.
Juoma-arvostelut
-
Re: Juoma-arvostelut
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
-
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »
Ei ole enää mahdollista: täydellistä ei voi parantaa. 8)Leader dog kirjoitti:Ja tätä juotuasi sinusta tulee parempi ihminen.
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
-
Viesti Kirjoittaja Aries »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Lahden Sininen: kts. edellinen vietstini
-
Viesti Kirjoittaja Leader dog »
FC-pilviWeikot.
http://www.youtube.com/watch?v=D8Z1SYJ6Lbo
Malmin lentokentän puolesta; www.youtube.com/watch?v=ytaCH19R1cY
-
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Niin... niin...Leader dog kirjoitti:Uusi tuttavuus,Two oceans south africa.

-
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »
Arvaisin että suolavedeltä.Pasteur kirjoitti:Niin... niin...Leader dog kirjoitti:Uusi tuttavuus,Two oceans south africa.No miltä se maistuu?

-
Viesti Kirjoittaja KinZZa »
Tällä hetkellä olut vaatii tämän:

Tuopissa Lapin Kultaa, Suomessa vain Karjala kamppailee paremman lagerin tittelistä.
iMac 20" 2.16GHz 2Gt Late 2006
iBook G4/800 12" 640MB - Telakalla
iPhone 4
iPad 2
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Nyt nyt on laatuihmisestä kyse! Joka päivä identtisestä tuopista kittaan aamusumpit. Myös olutta siitä napostellaan juuri mainituin merkein, tosin Karjala keulilla, muttei joka päiväKinZZa kirjoitti:Viime aikoina omaan juomakulttuuriini on tullut yhä tärkeämmäksi juomisen väline. Esim. oikeanlainen tuoppi täytyy olla, jotta olut maistuu hyvältä. Puhumattakaan viineistä.
Tällä hetkellä olut vaatii tämän:
Tuopissa Lapin Kultaa, Suomessa vain Karjala kamppailee paremman lagerin tittelistä.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Carradona »
Sushin ja sashimin kaveriksi suosittelen edelleen Asahia. Tonkatsun ja kaikenlaisten lihahommien seuraksi voisi joskus mennä Yebisukin.
-
Viesti Kirjoittaja zemex »
Maultaan lievästi makea ja hieman limsa mainen mutta minun makuuni loistava olut. Toimii todella hyvin
saunan jälkeen tai grilliruoan kanssa. Nautiskelu olut.
- Kilkenny draught.
Todella pehmeä olut menee ainakin minulla hetki kun saa kiinni siitä mille tämä maistuu. Sisällä olevan widget kuulan
avulla saadaan todella kaunis ja kermamainen vaahto. Nautiskelu olut.
- Guinness.
Minun makuuni aivan kauhea olut. Maistuu vähän samalle kuin erehtyisi juomaan tumppi pullosta vettä. Jotkuhan tätä
pitä loistavana oluena mutta pitäköön.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Meillä ei tuoppiin lasketa lapin kultaa, karjalaa, koffia, ym. Niistä ei maku elämystä löydä tekemälläkään. Pikaisesti
käytettyä olutta joissa ei ole muuta eroa kuin jokaisessa omanlainen kitkerä maku. Jos on ihan tarkoitus ryypätä niin vedetään
suoraan pullosta noita ei se paremmaksi muutu. Mutta yleensä vain hyvää Olutta täällä nautiskellaan.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Odotapa vielä muutama vuosi niin näistä voi se juju löytyäkin. Oletetulla n.20 vuotiaan elämällä ei vielä ole montaakaan vuotta "olut-historiaa". "Omaperäinen kitkerä maku" voi saada toisen käsitteen kun olun kanssa on elänyt 20 vuotta. Mutta eipä sillä näitä mieltymyksiä on joka suuntaan ja näitä on kunnioittaminen/kummasteleminen. Mutta lähtökohtaisesti minun kaljan tulee maistua kaljalle eikä millekään "limpparille".zemex kirjoitti: Meillä ei tuoppiin lasketa lapin kultaa, karjalaa, koffia, ym. Niistä ei maku elämystä löydä tekemälläkään. Pikaisesti
käytettyä olutta joissa ei ole muuta eroa kuin jokaisessa omanlainen kitkerä maku. Jos on ihan tarkoitus ryypätä niin vedetään
suoraan pullosta noita ei se paremmaksi muutu. Mutta yleensä vain hyvää Olutta täällä nautiskellaan.
-
Ja jos pilkku viilataan niin minä juon olutta ja jätän ne kaljat lapsille. Lapset kun ei saa kaljaa vahvempaa juoda.Jone kirjoitti:Odotapa vielä muutama vuosi niin näistä voi se juju löytyäkin. Oletetulla n.20 vuotiaan elämällä ei vielä ole montaakaan vuotta "olut-historiaa". "Omaperäinen kitkerä maku" voi saada toisen käsitteen kun olun kanssa on elänyt 20 vuotta. Mutta eipä sillä näitä mieltymyksiä on joka suuntaan ja näitä on kunnioittaminen/kummasteleminen. Mutta lähtökohtaisesti minun kaljan tulee maistua kaljalle eikä millekään "limpparille".zemex kirjoitti: Meillä ei tuoppiin lasketa lapin kultaa, karjalaa, koffia, ym. Niistä ei maku elämystä löydä tekemälläkään. Pikaisesti
Suomesta löytyy myös hyvää olutta mutta siihen ei kuulu nämä perus lagerit. Teeppä sokko testi ja kokeile erotatko oikeasti
noiden makua. Jos sitten on tarkoitus humaltua niin en minä siloin lähde ostamaan yhtään sen kummempaa
olutta kuin mitä lähikaupasta saa. Eli halvin 12 pack mitä kaupasta saa. Kun ei hyvällä oluella kannatta humalaa hakea
tulee turhan kalliiksi.
-
Viesti Kirjoittaja tsip »
Tämähän lienee puolikuiva valkoviini, varsin pirtsakka maultaan. On tuota pari laatikollista tullut juotua ja voittaa ainakin puolimakeat mennentullen. Valkkareista paljonkin moitittu Blue Nun on ihan ok myös, ehkä kirpakampaa kuin Two Oceans.Leader dog kirjoitti:Uusi tuttavuus,Two oceans south africa.
Punaviineistä pidän täyteläisistä, eritoten liharuoan kanssa. Torresin Sangre del Toro on aivan mainiota. Rypäleistä pidän eniten Cabernet Sauvignonista.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
-
No viilataan sitten. Katos ku juodahan saa kuka vaan ja mitä vaan vaikka minkä ikäisenä, mutta se mitä saa kullekin myydä on toinen seikkazemex kirjoitti:Ja jos pilkku viilataan niin minä juon olutta ja jätän ne kaljat lapsille. Lapset kun ei saa kaljaa vahvempaa juoda.Jone kirjoitti:Odotapa vielä muutama vuosi niin näistä voi se juju löytyäkin. Oletetulla n.20 vuotiaan elämällä ei vielä ole montaakaan vuotta "olut-historiaa". "Omaperäinen kitkerä maku" voi saada toisen käsitteen kun olun kanssa on elänyt 20 vuotta. Mutta eipä sillä näitä mieltymyksiä on joka suuntaan ja näitä on kunnioittaminen/kummasteleminen. Mutta lähtökohtaisesti minun kaljan tulee maistua kaljalle eikä millekään "limpparille".zemex kirjoitti: Meillä ei tuoppiin lasketa lapin kultaa, karjalaa, koffia, ym. Niistä ei maku elämystä löydä tekemälläkään. Pikaisesti
suoraan pullosta noita ei se paremmaksi muutu. Mutta yleensä vain hyvää Olutta täällä nautiskellaan.![]()
Suomesta löytyy myös hyvää olutta mutta siihen ei kuulu nämä perus lagerit. Teeppä sokko testi ja kokeile erotatko oikeasti
noiden makua. Jos sitten on tarkoitus humaltua niin en minä siloin lähde ostamaan yhtään sen kummempaa
olutta kuin mitä lähikaupasta saa. Eli halvin 12 pack mitä kaupasta saa. Kun ei hyvällä oluella kannatta humalaa hakea
tulee turhan kalliiksi.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Osaltani päätän tämän tähän ja palaan asiaan vuonna 2020 jolloin on mahdollisuus siihen että toisella osapuolella on asiasta riittävä kokemus syvällisempään keskusteluun.
-
Viesti Kirjoittaja kuriton »
-
Tuskin tulee yhtään sen syvällisempää keskustelua silloinkaan.Jone kirjoitti:zemex kirjoitti:Jone kirjoitti: Osaltani päätän tämän tähän ja palaan asiaan vuonna 2020 jolloin on mahdollisuus siihen että toisella osapuolella on asiasta riittävä kokemus syvällisempään keskusteluun.
Uskon, että juomis ja makutottumukseni tuskin tulee muuttumaan kovinkaan paljon.
Juoma tavat meille tuntuu olevan erilaiset, harvemmin juon ryypätäkseni. Jos et ole tummaa velkoa maistanut niin suosittele lämpimästi
mutta sopivan kylmänä.
-
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Mäkin uskoin nuorena miehenä näin kaikesta.zemex kirjoitti: Uskon, että juomis ja makutottumukseni tuskin tulee muuttumaan kovinkaan paljon.

-
Olen pelkkää hymyäEvilPet kirjoitti:Mäkin uskoin nuorena miehenä näin kaikesta.zemex kirjoitti: Uskon, että juomis ja makutottumukseni tuskin tulee muuttumaan kovinkaan paljon.
-
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Mä kai edelleenkin olen nuori mies - mutta olen kyllä jo huomannut, että ihmeesti ne maut ja mieltymykset muuttuu.EvilPet kirjoitti:Mäkin uskoin nuorena miehenä näin kaikesta.zemex kirjoitti: Uskon, että juomis ja makutottumukseni tuskin tulee muuttumaan kovinkaan paljon.
En nyt sitten menisi automaattisesti sanomaan, että ne "ehostuvat" ajan myötä. Yhtä hyvin sitä kai voi rappioksikin sanoa...

-
Viesti Kirjoittaja Toby One »
Guinnessia olen maistellut monessa paikassa, mutta vain yhden paikan löytänyt, mistä sitä saa hanasta.zemex kirjoitti:- Guinness.
Minun makuuni aivan kauhea olut. Maistuu vähän samalle kuin erehtyisi juomaan tumppi pullosta vettä. Jotkuhan tätä
(Lappeenrannan Old Cock)
Tuolla se maistuu juuri siltä miltä pitää. Tarpeeksi kauan kun osaavat valuttaa niin saa päälle aika taivaallisen vaahdon. Maku on sellanen ruisleipämäinen ja erittäin paksu. Helposti jättää päivällisen väliin ja käy muutaman maistelemassa...
Tuosta kylläkin jo muutama vuosi aikaa. Muualta mistä olen koittanut löytää, niin on aina tarjottu tölkkiolutta. Milloin minkäkinlaisen vimputtimen kautta käytettynä (joka ravistaa tölkkiä, näyttää tiskin edestä nopeasti katsottuna hanalta) ja todettu että pitäis maistua samalta kuin hanasta. Mutta ei, tölkistä se on joka kerta maistunut juurikin joltain tummpivedeltä... Juokaa hanasta ja tuomitkaa sitten. Hakkaa mielestäni Kozelin mennen tullen.
Niin ja jos jollain on tiedossa mistä Guinnessia saa hanasta, niin kertokaa minulle ihmeessä!
E: Sai ko. olutta muuten tikkurilan hemingwayssistäkin.
Ja mitä näitä nyt muilta tuli:
-Joensuussa mm. Pub Palaveri joen rannassa.
-Oulussa ainakin Oluthuone Leskisestä.
-Vaasan Puclic cornerista (ehkä)
Kiitoset tiedotuksesta!
-
Täällä meillä Joensuussa mm. Pub Palaveri joen rannassa tarjoaa tuota hanaoluena. Ja 100 muutakin merkkiä joista hanoissa taitaa olla 20. Ja jos tulet niin kurkkaa sinne ala-baarin nurkkaan ja jos siellä mellastaa n.3-5 miestä korttipelin parissa niin Homppulaisia ne todennäköisesti o. tuu pöytään..Toby One kirjoitti:Guinnessia olen maistellut monessa paikassa, mutta vain yhden paikan löytänyt, mistä sitä saa hanasta.zemex kirjoitti:- Guinness.
(Lappeenrannan Old Cock)
Tuolla se maistuu juuri siltä miltä pitää. Tarpeeksi kauan kun osaavat valuttaa niin saa päälle aika taivaallisen vaahdon. Maku on sellanen ruisleipämäinen ja erittäin paksu. Helposti jättää päivällisen väliin ja käy muutaman maistelemassa...
Tuosta kylläkin jo muutama vuosi aikaa. Muualta mistä olen koittanut löytää, niin on aina tarjottu tölkkiolutta. Milloin minkäkinlaisen vimputtimen kautta käytettynä (joka ravistaa tölkkiä, näyttää tiskin edestä nopeasti katsottuna hanalta) ja todettu että pitäis maistua samalta kuin hanasta. Mutta ei, tölkistä se on joka kerta maistunut juurikin joltain tummpivedeltä... Juokaa hanasta ja tuomitkaa sitten. Hakkaa mielestäni Kozelin mennen tullen.
Niin ja jos jollain on tiedossa mistä Guinnessia saa hanasta, niin kertokaa minulle ihmeessä!

-
Viesti Kirjoittaja Celia »

Hyvä jälkimaku. Vastaa alkon kuvausta, mikä kertookin ne syyt, miksi pidän tästä: erittäin täyteläinen, lämmin. Alkoholi tuoksuu voimakkaasti.
Yksi kamalin ikinä, ikävä kyllä lahjapullo:

Pettymys. Kevyt, ohut, jopa vetinen. "Juotava punkku." Menee kyllä, jos haluaa juoda humaltumistarkoituksessa.
Ei tätä enää.
-
Oulussa ainakin Oluthuone Leskisestä saa hanasta Guinnessia. Ei ole vielä tullut käytyä maistamassa.Toby One kirjoitti:Guinnessia olen maistellut monessa paikassa, mutta vain yhden paikan löytänyt, mistä sitä saa hanasta.zemex kirjoitti:- Guinness.
(Lappeenrannan Old Cock)
Tuolta saa hanasta myös Kozel, Stella Artois, Pilsner Urquell, ym.
Siitä olen tietoinen, että ei tuo Guinness ole samanlaista tölkistä mitä se on hanasta. Tosin hanasta ei
ole kokemusta vielä joten ainakin tölkki mallia pidän kamalana.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka