Hei!
Olen ajatellut ostaa yhden taitto-ohjelman ja kuvanmuokkausohjelman lähinnä julisteiden ja cd-kansien suunnitteluun. Nyt onkin ongelmana että mitä tulisi ottaa huomioon, mistä kannattaisi ostaa ja ennen kaikkea mitä ohjelmia..
Photoshop on ainakin yksi varma valinta, mutta mikä versio siitä? Miten ne päivitykset menee ja muut kulut? Että toimiiko ohjelma kunnolla jos ei ostele mitään "ylimääräisiä" siihen.
Tekeekö PageMakerilla mitään, että kannattaisiko suosiolla ostaa InDesign? Ja mikä versio siitä?
Minulla on käytössä Windows Vista, käykö ohjelmat yhteen ton kanssa?
uusia ohjelmia ostamassa
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
uusia ohjelmia ostamassa
Viesti Kirjoittaja dansku »
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Re: uusia ohjelmia ostamassa
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Siis minkäänlaatuiset Mac-ohjelmat ei varmasti käy yhteen Vistan kanssa... vai mitä tarkoitat?
PageMaker nyt on antiikkia joka tapauksessa.
On muuten danskun kirjoitustyyli muuttunut kahdessa vuodessa radikaalisesti, eikä suinkaan huonompaan suuntaan. Onko siellä varmasti sama dansku?

PageMaker nyt on antiikkia joka tapauksessa.
On muuten danskun kirjoitustyyli muuttunut kahdessa vuodessa radikaalisesti, eikä suinkaan huonompaan suuntaan. Onko siellä varmasti sama dansku?

Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja dansku »
Juu, on sama dansku
Siitä on vaan pitkä aika ku oon täällä viimes käyny. Satuin muistamaan kuitenkin tunnukset.
Mulla on siis Pc-kone tällä hetkellä ja siihen oisin ohjelmia ostamassa.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mulla on siis Pc-kone tällä hetkellä ja siihen oisin ohjelmia ostamassa.
-
Viesti Kirjoittaja Ensenada »
No Photari varmaan on hyvä olla, ei se niin paljoa kirpaise jos nyt jostain CS2:n saat hankittua. Virallisesti Adobe ei taida enää myydä kuin CS3 -Photaria.
Mut mut, julisteett ja levyn kannet; itse käyttäisin moiseen mieluummin Illustratoria kuin InDesignia. PageMaker kannattaa jo ihan tuotannollisista ja teknisistä syistä unohtaa. Toki kyllähän nuo julisteet ja levynkannet Indylläkin tekee, mutta Illusta saa paljon enemmän irti.
Mut mut, julisteett ja levyn kannet; itse käyttäisin moiseen mieluummin Illustratoria kuin InDesignia. PageMaker kannattaa jo ihan tuotannollisista ja teknisistä syistä unohtaa. Toki kyllähän nuo julisteet ja levynkannet Indylläkin tekee, mutta Illusta saa paljon enemmän irti.
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
Kannattaa harkita Design Standard -pakettia, siihen kuuluu Photoshop, Illustrator, InDesign ja vielä painoaineistojen ja vedosten valmistamiseen Acrobat Professional. Sillä paketilla pärjää taatusti tuontyyppisessä työssä pitkälle.
Mulla saattais olla myynnissä Design Premium PC-paketti, mutta se on sulle tavallaan turhan järeä (=kallis), siinä on mukana myös Flash ja Dreamweaver nostamassa hintaa. Design Premium -paketin hinta on uutena n. 2500 euroa, tosin voisin sen hieman halvemmalla tietty myydä... luulen silti että Design Standard -paketti tulee kuitenkin halvemmaksi.
Mulla saattais olla myynnissä Design Premium PC-paketti, mutta se on sulle tavallaan turhan järeä (=kallis), siinä on mukana myös Flash ja Dreamweaver nostamassa hintaa. Design Premium -paketin hinta on uutena n. 2500 euroa, tosin voisin sen hieman halvemmalla tietty myydä... luulen silti että Design Standard -paketti tulee kuitenkin halvemmaksi.
www.grano.fi - Dodendo 2010: Suunnittele, toteuta ja julkaise, 2012: InDesign CC-julkaisun tekijälle, 2015: Photoshop CC 2017-opas
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka