No, yhtä oikeistolaisuuden astetta sitä on tullut itsekin äänestettyä, sitä joka on perinteisesti ymmärretty vaaleanpunaiseksi.

Vastaukset ovat totisesti hieman erilaisia riippuen siitä keneltä kysytään.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
"Äärioikeisto" onkin sitten ihan eriasia, kuin esimerkiksi valistunut kapitalismi. En minäkään mikään republikaani olisi, jos jenkeissä asuisin. Tuon oikean voi toki ymmärtää vähän kahdelta kannalta: 1) porvarien ja hyväosaisten edun ajamisena sekä moralistisena holhoamisena mutta toiselta kannalta 2) oikeudenmukaisuuden ymmärtämisenä valistuneen kapitalismin kautta, jossa tekojen ja aktiivisuuden nähdään määrittävän ihmisen oikeutta ylimääräiseen hyvinvointiin ja toisaalta laiskuutta etuoikeutena, jonka voi halutessaan valita hyvinvoinnin kustannuksella juuri siinä määrin missä haluaa.septic kirjoitti:mihinkään äärioikeistomeininkiin mua ei sais mukaan.
Hassua joo.Repe Ruutikallo kirjoitti:mun mielestä meidän poliittinen kirjo on erilaisia oikeistolaisuuden asteita,
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Jopa USA:n republikaanit rajoittaa yksilön mahdollisuuksia hyvinvointinsa rakentamiseen niissäkin asioissa joita luulisi ihmisen yksityisiksi, nimittäin moni siellä vastustaa ankarasti aborttia, ja sen kieltäminen voi täydellisesti pilata äidin yksilöllisen hyvinvoinnin rippeetkin jos esimerkiksi ei ole rahaa huolehtia siitä lapsesta kuten kuulemma joillakin siellä saattaa olla tilanne...Pasteur kirjoitti:Hassua joo.Repe Ruutikallo kirjoitti:mun mielestä meidän poliittinen kirjo on erilaisia oikeistolaisuuden asteita,Mun mielestä kaikki Suomen puolueet pyrkivät rajoittamaan yksilön mahdollisuuksia oman hyvinvointinsa rakentamiseen ja siten ovat luokiteltavissa sosialistisiksi.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Ja se tuo mieleen Toivon.amanita kirjoitti:Mistä lie tulikin mieleeni, että ruiskukka on kaunis kukka....
Viesti Kirjoittaja amanita »
Eräiden suhteen täytynee menettää toivonsa!Repe Ruutikallo kirjoitti:Ja se tuo mieleen Toivon.amanita kirjoitti:Mistä lie tulikin mieleeni, että ruiskukka on kaunis kukka....
Kunhan muistat, että Toivo elää!amanita kirjoitti:Eräiden suhteen täytynee menettää toivonsa!Repe Ruutikallo kirjoitti:Ja se tuo mieleen Toivon.amanita kirjoitti:Mistä lie tulikin mieleeni, että ruiskukka on kaunis kukka....
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
En kyllä kehtais edes verrata kansallissosialistipuolueeseen, sille ei pärjää mikään!Pasteur kirjoitti:Kristillissosialistimoralistipuolue on muuten ehkä pahinta mitä maa päällään kantaa - no offence.
Viesti Kirjoittaja vesku »
vesku kirjoitti:Uskonnolliselta vakaumukseltani olen tietysti vanhoillis-lestadiolainen, ei Lapissa muuten pärjää demarikaan.
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Analogisesti tuohon listaan tulisi seuraavaksi Al-Qaida...Anniel kirjoitti:Olen Hämeen ammattikorkeakoulun alumnit ry:n hallituksen puheenjohtaja. Maksan jäsenmaksua Hämeenlinnan seudun miekkailijoille (en enää aktiivi), jonka lisäksi olen Viheraluesuunnittelijat ry:n ja Hortonomien Yhdistys ry:n sekä Hämeenlinnan Seudun Yrittäjänaiset ry:n jäsen. Tallini ratsastusseuraan saatan liittyä myös jossain vaiheessa, hallitukseen jo kyseltiinkin...
Mun mielestä tämä punaiset vs valkoiset on vähän kuin jumala vs S*atana. Itsehän jo ilmoittauduinkin molemmissa kohdissa jälkimmäisen kannattajaksi. (Perusteluni saakutti puolesta: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... 07#p522420)Repe Ruutikallo kirjoitti:Jumala olkoon hänen sielulleen armollinen.
Viesti Kirjoittaja Macco »
Niin olen muuten minäkinMacco kirjoitti:Ai niin, olenhan minä yhden osakeyhtiön hallituksen puheenjohtaja. Meinasi unohtua...
Ai miten niin?Repe Ruutikallo kirjoitti:Analogisesti tuohon listaan tulisi seuraavaksi Al-Qaida...Anniel kirjoitti:Olen Hämeen ammattikorkeakoulun alumnit ry:n hallituksen puheenjohtaja. Maksan jäsenmaksua Hämeenlinnan seudun miekkailijoille (en enää aktiivi), jonka lisäksi olen Viheraluesuunnittelijat ry:n ja Hortonomien Yhdistys ry:n sekä Hämeenlinnan Seudun Yrittäjänaiset ry:n jäsen. Tallini ratsastusseuraan saatan liittyä myös jossain vaiheessa, hallitukseen jo kyseltiinkin...
No kun noi oli semmosia väkivaltaisia järjestöjä kaikki, niinku Hortonoomien yhdistys... ja ... ja... yritin olla vitsikäs mutta...Anniel kirjoitti:Niin olen muuten minäkinMacco kirjoitti:Ai niin, olenhan minä yhden osakeyhtiön hallituksen puheenjohtaja. Meinasi unohtua...
Ai miten niin?Repe Ruutikallo kirjoitti:Analogisesti tuohon listaan tulisi seuraavaksi Al-Qaida...Anniel kirjoitti:Olen Hämeen ammattikorkeakoulun alumnit ry:n hallituksen puheenjohtaja. Maksan jäsenmaksua Hämeenlinnan seudun miekkailijoille (en enää aktiivi), jonka lisäksi olen Viheraluesuunnittelijat ry:n ja Hortonomien Yhdistys ry:n sekä Hämeenlinnan Seudun Yrittäjänaiset ry:n jäsen. Tallini ratsastusseuraan saatan liittyä myös jossain vaiheessa, hallitukseen jo kyseltiinkin...
Oh, ekan kerran kuulen ammattiini viittattavan väkivaltaisenaRepe Ruutikallo kirjoitti:No kun noi oli semmosia väkivaltaisia järjestöjä kaikki, niinku Hortonoomien yhdistys... ja ... ja... yritin olla vitsikäs mutta...![]()
Pasteur kirjoitti:On noi naisyrittäjät ainakin mun henk.koht. kokemusten mukaan aika raivottaria...