kuriton kirjoitti:Kiitos sinulle masa neuvoista! ..ja olihan Pasteurkin tietysti hengessä mukana.
ps. Ei muuten vieläkään toimi kaikkien tiedostoformaattien siirto Finderin kautta cPanel web disk:iin. Ftp:llä mennään. Toivottavasti Apple pukkaa tuohon fiksiä, niin pääsee eukko itse uppaamaan nettisivunsa (onhan ftp-clientin käyttö sentään melko monimutkaista. )
kuriton kirjoitti:Kiitos sinulle masa neuvoista! ..ja olihan Pasteurkin tietysti hengessä mukana.
ps. Ei muuten vieläkään toimi kaikkien tiedostoformaattien siirto Finderin kautta cPanel web disk:iin. Ftp:llä mennään. Toivottavasti Apple pukkaa tuohon fiksiä, niin pääsee eukko itse uppaamaan nettisivunsa (onhan ftp-clientin käyttö sentään melko monimutkaista. )
Hei, nyt tuli mieleen mikä viimeksi mätti! Mun olisi pitänyt saada reikä palomuurin tiettyyn porttiin, mutten saanut! Tiikerissä olisi onnistunut helposti, muttei Leopardissa! Tällaisen viestinkin silloin postasin aiheesta!
Macco kirjoitti:Mä en saatiettyä' reikää palomuuriinkun tuo yksiLeopardiei annaavata sellaista.
Päivitys meni hyvin MBP:lle. Kaikki tuntuu toimivan okei. Mutta suuren suuri ongelma ilmeni kun tuli hetki aivojen nollaukselle ja käynnistin Diablo 2 LOD:n - ei toimi ei. Ja tuohan näköjään on ongelmana muillakin battle.net:n mukaan: http://tinyurl.com/4u68wk. Varoituksen sananen siis heille jotka tuota pelivanhusta pelaavat ja miettivät päivitystä.
Nyt pitää miettiä mitä tekisi: Arkistoi ja asenna ilman päivitystä, Parallelsin kokeilu vai odottaako pari kuukautta ja pelaa jotain muuta... Jos joku tietää toimivan korjauksen tms. tuohon niin kertokaa ihmeessä.
Päivityksen jälkeen itselläni Spaces muuttui peräti ärsyttäväksi: mikäli yksi "ruutu" on tyhjä, ja toisessa on vaikkapa Safari, niin siirto (joko "suuntasiirtymä" tai suora hyppy näppikseltä) Safari-ruudusta tyhjään luonnollisesti vaihtaa Finderin aktiiviseksi sovellukseksi. Mutta siinä missä ennen päivitystä siirto takaisin Safarin sisältävään ruutuun palautti fokuksen Safariin, niin nytpä ei niin käykään. Jatkuvasti tulee sit luotua aliaksia Finderissä (Safarille tarkoitettu cmd-l) tms.. Olisi jotenkin ymmärrettävää mikäli olisi Finderissä edes ikkuna auki ko. ruudussakin, mutta kun ei. Sen sijaan jos vaihtelee kahden ruudun välillä, joissa on eri sovellukset (esim. Safari ja Terminal) auki, niin vaihtelee kiltisti niiden välillä.
Onko tämä yksilövika vai tekeekö kaikilla tolleen?
torafu kirjoitti:Päivityksen jälkeen itselläni Spaces muuttui peräti ärsyttäväksi: mikäli yksi "ruutu" on tyhjä, ja toisessa on vaikkapa Safari, niin siirto (joko "suuntasiirtymä" tai suora hyppy näppikseltä) Safari-ruudusta tyhjään luonnollisesti vaihtaa Finderin aktiiviseksi sovellukseksi. Mutta siinä missä ennen päivitystä siirto takaisin Safarin sisältävään ruutuun palautti fokuksen Safariin, niin nytpä ei niin käykään. Jatkuvasti tulee sit luotua aliaksia Finderissä (Safarille tarkoitettu cmd-l) tms.. Olisi jotenkin ymmärrettävää mikäli olisi Finderissä edes ikkuna auki ko. ruudussakin, mutta kun ei. Sen sijaan jos vaihtelee kahden ruudun välillä, joissa on eri sovellukset (esim. Safari ja Terminal) auki, niin vaihtelee kiltisti niiden välillä.
Onko tämä yksilövika vai tekeekö kaikilla tolleen?
Sama juttu täällä, kehnompi homma
"Hintaneuvos on salamannopea, mutta pikkuroope vielä nopeampi."
— mylman
Mitäs tämä oikeuksien korjaus nyt ihan aikuisten oikeasti tarkoitti? Sitä kun täällä mac-maailmassa hoetaan kuin isä meidän. Ja miksi sitä ei sitten ole automatisoitu ja ajoitettu OS X:ään mikäli se on niin oleellista? (Kyse oli kai jotenkin boottauksen järjestyksestä ja sisällöstä? )
Pasteur kirjoitti:Mitäs tämä oikeuksien korjaus nyt ihan aikuisten oikeasti tarkoitti? Sitä kun täällä mac-maailmassa hoetaan kuin isä meidän. Ja miksi sitä ei sitten ole automatisoitu ja ajoitettu OS X:ään mikäli se on niin oleellista? (Kyse oli kai jotenkin boottauksen järjestyksestä ja sisällöstä? )
Pasteur kirjoitti:Mitäs tämä oikeuksien korjaus nyt ihan aikuisten oikeasti tarkoitti? Sitä kun täällä mac-maailmassa hoetaan kuin isä meidän. Ja miksi sitä ei sitten ole automatisoitu ja ajoitettu OS X:ään mikäli se on niin oleellista? (Kyse oli kai jotenkin boottauksen järjestyksestä ja sisällöstä? )
Ikinä en ole ajanut ja vuoden olen omistanut Tiikerillä hyrräävän MacBook:in.
kuriton kirjoitti:Ymmärtäisitkö tästä jotain... minä nimittäin en. Mutta samaa asiaa on, eikö?
Jooh. Kyllähän tuossa kerrotaan mitä se tekee, mutta ei että miksi noissa oikeuksissa olisi jotain vikaa, miksi ovat muuttuneet ja mitä ongelmia nämä väärät oikeudet käytännössä aiheuttavat...
Muutenkin ainakin näin konsulttina miellän nämä hommat tekniset hommat mielummin tasolla: "Ajattele ensin että se sun iMac on sellainen pikku-poika ja sit ne oikeudet on sen jääkiekkokorttikokoelma..." tms.
Edit: Et muuten Sherukka paljastanut omia taustojasi (vuodatustopicissa). Ollaanko samalla alalla?
Taitaa nuo oikeuksien korjailut olla nykyisin lähinnä placebo-lääkettä Ei ole ainakaan itsellä ollut mitään korjattavaa sitten Leopardin ilmestymisen. Tiikerissä ja sitä ennen tais olla asiat toisin, ja silloinkin lähinnä vain Software Updaten kautta päivitellyillä matskuilla.
Mehu kirjoitti:Päivitys onnistui ongelmitta, mutta sen jälkeen iTunes ei ole toiminut.
Käynnistyy normaalisti ja sammuu parin sekunnin kuluttua.
Apuja?
Oletko ajanut Levytökalun 'Korjaa levyn oikeudet' -toimintoa? Se voisi olla tuohon helpotus.
Korjasin oikeudet, mutta ongelma ei poistunut. Jossain luki, että ongelmia tulee kun käyttää iTunes-storea tai hakee Podcasteja, mutta minä en ole päässyt edes niin pitkälle moneen päivään.
Time machine alkoi valittaa automaattisesti backupatessaan jotta homma ei onnistu.. Sain kerran pari toimimaan "manuaalisesti", mutta enää ei natsaa sekään. Toivottavasti tähän ilmestyy jokin korjaus, mitään massiivista "levy sileäksi" -palautusprosessia en ala toteuttamaan..
Minulla on asennuksen jälkeen järjestelmä aivan sekaisin. Safari ei toimi ollenkaan, Spotlight ei toimi ollenkaan, Mail kysyy joka käynnistyksen yhteydessä uudestaan salasanaa, ... eikös tämän *.3:n pitänyt olla se versio, jolloin epävarmatkin uskaltavat päivittää?
Minulla tämä Leopard on alusta lähtien ollut kyllä melkoinen bugikasa ja näköjään menee vain huonompaan suuntaan päivitysten myötä.
Thoth kirjoitti:
Minulla tämä Leopard on alusta lähtien ollut kyllä melkoinen bugikasa ja näköjään menee vain huonompaan suuntaan päivitysten myötä.
Sanotaan nyt sitten tasapuolisuuden vuoksi että mulla lienee eri Leopardit kuin sulla , kun toimii joka koneessa upeasti ja päivitykset on vain parantaneet sitä. Koneet iBook G4, MacBook Pro C2D ja Mac Pro siis.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Thoth kirjoitti:
Sanotaan nyt sitten tasapuolisuuden vuoksi että mulla lienee eri Leopardit kuin sulla , kun toimii joka koneessa upeasti ja päivitykset on vain parantaneet sitä. Koneet iBook G4, MacBook Pro C2D ja Mac Pro siis.
Sama Leopard mutta eri konfiguraatio. Leopardin asentaminen puhtaalta pöydältä voisi auttaa, mutta siinä olisi iso työ.
Ei hyvänen aika, jos Spotlight-ikkunaan yrittää kirjoittaa jotain, niin ilmestyy rantapallo ja hetken kuluttua Spotlight kaatuu.
Oho, ja Dashboard ei myöskään päivity ollenkaan. Ihan kuin joku hyvin tärkeä osio OS X:stä olisi jotenkin tiltissä.