On tää vaan niin hankalaa vaihtaa ohjelmaa kun kaikki on hukassa, mutta rahat ei vaan riitä Dreamweaveriin.
Kompozerin käyttö
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Munkki
Kompozerin käyttö
Viesti Kirjoittaja Munkki »
Miten saan ladattua kotisivuni koneelleni muokkausta varten ? En vaan löydä kun tuon "publish" osaston ja senkin kanssa tulee "login incorrect" vaikka käyttäjätunnukset ja salasanat on oikein.
On tää vaan niin hankalaa vaihtaa ohjelmaa kun kaikki on hukassa, mutta rahat ei vaan riitä Dreamweaveriin.
-
teesaa
Re: Kompozerin käyttö
Viesti Kirjoittaja teesaa »
Tarviit jonkun FTP-clientin, jolla haet ne fileet sieltä palvelimelta käsiteltäviksi. Vaikkapa Fetch. Sitten kun olet ne muuttanut, tehnyt uusiksi tahi muuta toimenpidettä - niin uploadaat ne taasen sinne palvelimelle.
Netscapen Composer on ihan hyvä ohjelma (jos sitä käytät) www-työstöön. Tekee suht siistiä koodia eikä liikaa rivejä. Ei ole kyllä ominaisuuksiakaan, no...lähes wysiwyg...mutta silti ihan OK.
Netscapen Composer on ihan hyvä ohjelma (jos sitä käytät) www-työstöön. Tekee suht siistiä koodia eikä liikaa rivejä. Ei ole kyllä ominaisuuksiakaan, no...lähes wysiwyg...mutta silti ihan OK.
-
Juhani L
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Voi olla kiinni ihan siitä, onko kotisivusi yhteystiedot annettu siinä KompoZerin siirtokohdassa oikein. Muistan joskus tapelleeni KompoZerin edeltäjän NVU:n kanssa asian kanssa. Näin laitoin ne silloin ja alkoivat pelittää:
HTTP-osoite: http://palveluntarjoajani.fi/~juurihakemisto/
Julkaisuosoite: ftp://palveluntarjoajani.fi/
Käyttäjätunnus: xxx
Salasana: yyzzyyzzyy
Korvaa "palveluntarjoajani.fi" käyttämälläsi palveluntarjoajalla ja "juurihakemisto" sen käyttämällä html-sivujen kotihakemistolla (esim. "public_html"). Ja tietysti käyttäjätunnus ja salasana niillä, jotka palveluntarjoajasi on sinulle suonut.
HTTP-osoite: http://palveluntarjoajani.fi/~juurihakemisto/
Julkaisuosoite: ftp://palveluntarjoajani.fi/
Käyttäjätunnus: xxx
Salasana: yyzzyyzzyy
Korvaa "palveluntarjoajani.fi" käyttämälläsi palveluntarjoajalla ja "juurihakemisto" sen käyttämällä html-sivujen kotihakemistolla (esim. "public_html"). Ja tietysti käyttäjätunnus ja salasana niillä, jotka palveluntarjoajasi on sinulle suonut.
-
Munkki
Siis Kompozerilla ei voi imuttaa omia sivujaan muokattavaksi ilman lisäohjelmaa ? 
-
MacFinn
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tuohon ei yleensä ole tarvetta, kun sivujen tekijällä/ylläpitäjällä on normaalisti ne alkuperäiset tiedostot koneellaan. Mutta joo, Kompozer ei taida osata FTP:tä kahteen suuntaan, vain upload käy.Munkki kirjoitti:Siis Kompozerilla ei voi imuttaa omia sivujaan muokattavaksi ilman lisäohjelmaa ?
-
Munkki
No onhan ne mullakin PC:n syöväreissä. Ajattelin vaan, että Dreamweaverissa onnistu ihan suoraan ja olis ollu helpompi tapa.
Mutta olis mulla muitakin muokattavia sivuja, jotka ei ole mun tekemiä. Fetchin kimppuun siis. Ja pitää kokeilla tuota Juhaninkin vinkkiä sivujen siirtoon. Kiitos taas![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mutta olis mulla muitakin muokattavia sivuja, jotka ei ole mun tekemiä. Fetchin kimppuun siis. Ja pitää kokeilla tuota Juhaninkin vinkkiä sivujen siirtoon. Kiitos taas
-
Munkki
No nyt kopioin sen Dreamweaverillä tehdyn sivustokansion tikulle PC:stä, missä on CSS kansio, kuvat jne. Mutta miten mä nyt saan sen siirrettyä Maciin, että Kompozer ymmärtäis sen (mihin kansioon) ?
Helppiä, vai pitääkö mun vaihtaa Nvu:hun ? Onnistuukohan sillä.
Helppiä, vai pitääkö mun vaihtaa Nvu:hun ? Onnistuukohan sillä.
-
Juhani L
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Siirrä mihin tahansa kansioon, kunhan säilytät sivun elementtien hierarkian. Ethän ole käyttänyt tiedostonimissä ääkkösiä, erikoismerkkejä tai välilyöntejä?Munkki kirjoitti:No nyt kopioin sen Dreamweaverillä tehdyn sivustokansion tikulle PC:stä, missä on CSS kansio, kuvat jne. Mutta miten mä nyt saan sen siirrettyä Maciin, että Kompozer ymmärtäis sen (mihin kansioon) ?
Älä nyt hyvä mies vaihda KompoZerista NVU:hun, joka on vanhempi versio edellisestä. NVU:n ainoa hyvä puoli verrattuna KompoZeriin on se, että sen saa halutessa suomenkieliseksi. Mutta tämä ei paljoa lohduta, koska käyttöoppaat ovat vain englannksi.Helppiä, vai pitääkö mun vaihtaa Nvu:hun ? Onnistuukohan sillä.
-
Munkki
En vaan käsitä. Haluaisin Site Manageriin sivustoni ja sen tiedostot näkymään, mutta ei onnistu. Ainoa tapa saada ne sinne on Publishing Serverin kautta ja sieltä select directory > valitsen koneelta sivustokansion. Mutta siinä ei ole mitään järkeä, koska siihen kohtaa n pitäisi laittaa ftp-osoite, eikä valita koneelta mitään filuja.
AAARGHH !
Nyt ymmärrän miksi monet pitäytyy PC:ssä ja tutuissa ohjelmissa. Olisin tällä vaivalla tehnyt jo 10 sivustoa.
Enkä saa Kompozeria myöskään ottamaan yhteyttä mihinkään. Mistään ei näe onko yhteys päällä vai ei. Mitään ei vaan tapahdu.
AAARGHH !
Enkä saa Kompozeria myöskään ottamaan yhteyttä mihinkään. Mistään ei näe onko yhteys päällä vai ei. Mitään ei vaan tapahdu.
-
Munkki
Taisin sittenkin saada siirrettyä palvelimella olleet sivut Kompozeriin muokattavaksi. Tuli paljon muitakin outoja kansioita mukana. Vielä kun jostain näkis onko yhteys päällä vai ei. Ei tietenkään ilmaisohjelmalta voi kaikkia vaatia, mutta se olis kyllä tärkeä lisä.
Tää nyt menee vähän sillä tavalla, että "oho, mitäs mä nyt tein"... "ai se onnistu, mutta miten tein sen"... "jospa painan tuosta"...."mitä nyt tapahtu"![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tää nyt menee vähän sillä tavalla, että "oho, mitäs mä nyt tein"... "ai se onnistu, mutta miten tein sen"... "jospa painan tuosta"...."mitä nyt tapahtu"
-
Munkki
Taitaa olla Kompozerissa pikkuinen bugin poikanen. Omat tiedostot saa palvelimelta muokattavaksi ainoastaan jos "save password" on klikattu päälle. Muuten ei saa minkään näköistä yhteyttä. Ei ihme, että oli vaikeeta selvittää ongelma. 
11 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka