iPhone-yhteensopivat kuulokkeet
-
Re: iPhone-yhteensopivat kuulokkeet
Viesti Kirjoittaja ranson »
Kyllä sen pitäis sieltä iPodilta alkaa soittamaan musaa siten, että ottaa kaikki sinne ladatut musat soittoon. Näin ainakin itselläni toimii. Välillä tuo tosin tekee sitä, että iPod on jotenkin sammunut sitten, että ei reagoi mitenkään tuohon kuulokkeiden napin painamiseen. Silloinkin kun iPhonen on käynnistänyt, eikä ole erikseen pistäny musaa soimaan, niin menee hetkinen että se musa alkaa sieltä soimaan, sen jälkeen kun kuulokkeiden nappia on painanut. Tuossa jos hädissään painaakin jo toistamiseen, niin se ottaakin sitten sen jo STOP komennoks, eikä missään vaiheessa edes ehdi vilahtamaan näytöllä, että musa edes olisi yrittänyt alkaa soimaan.
-
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Voiko joku vahvistaa, että pitäisi lähteä? Onko kyse siis vain minun puhelimestani? Odotusajasta ei ole kiinni...
-
Skenaario meni siis näin.
1. Power Off - Power On
2. PIN-koodi
3. Sleep
4. mikistä painallus
5. TADAA! Musa alkaa raikumaan kuulokkeista.
Itselläni siis näin 1.1.3 FW:n kanssa.
Kesken käytön se useammin tuota katkoo siten, ettei lähdekään mikin painamisella musat päälle, jolloin joutuu tekemään sen tupla-Home, ja siitä sitten Playtä näpäyttämään. Mutta kyllä se aina itelläni noin on toiminu että bootin jälkeen toimii kyllä kuulokkeiden napista.
-
-
Re: iPhone yhteensopivat kuulokkeet
Viesti Kirjoittaja puffeli »
Kyselisin vielä vähän lisätietoja näistä CX-300-kuulokkeista. Nappikuulokkeista olen käyttänyt aiemmin Kossin Sparkplugeja ja Dealerextremen halpiksia. Kirjoittelen tähän näissä kuulokkeissa kaipaamiani ominaisuuksia. Jos joku osaisi sitten kertoa täyttääkö CX-300 tarpeeni? Vaihtoehtojakin saa toki ehdottaa. En halua enää näiden ostosten jälkeen ostaa sikaa säkissä.Nissse kirjoitti:Itse ostin CX-300:set juuri viime viikolla Stockalta Hesasta ja toimivat laulaen sellaisenaan. Paketin päällä oli tarra, jossa mainittiin yhteensopivuudesta iPhonen kanssa. Olen hyvin tyytyväinen ostokseen, plugikuulokkeet blokkaavat täydellisesti melun esimerkiksi junassa. Hyllyssä oli myös toiset Sennheiserin kuulokkeet, joissa oli iPhonen-tarra, mutta malli ei valitettavasti jäänyt mieleen. Ne olivat perinteiset nappikuulokkeet.
1. Aiheuttaako tuuli huminaa kuulokkeisiin? Pyöräilen töihin Espoossa, jossa tuulee aina ja kovaa. Dealerextremen kuulokkeita ei voi pyöräillessä käyttää, koska tuuli aiheuttaa kamalan huminan.
2. Saako kuulokkeet helposti korviin ja miten hyvin ne istuvat? Kossin vaahtomuoveja joutui sormilla puristelemaan ikävän kauan ennen kuin mahtuivat korviin. Puristeltava vaahtomuovi ei ollut minun makuuni napeissa.
3. Pysyvätkö kuulokkeet päässä lenkkeillessä ja miten hyvät ovat tähän tarkoitukseen? Heikentääkö mahdollisesti tarttuva hiki kuulokkeiden istuvuutta?
4. Millainen vaihtopää kuulokkeissa on? Onko näitä tarvetta vaihtaa ja saako näitä lisää jostain?
Äänenlaatu on hieman toissijainen juttu, mutta olen valmis maksamaan jonkin verran laadusta. Tuskin kuitenkaan enempää, kuin 50€. Tärkeämpää on, että kuuloke olisi laadukas näiden neljän kohdan osalta - halpakuulokkeista Dealerextremen kuulokkeet olivat ainakin kaikkea muuta kuin tarpeeni täyttävät.
-
Viesti Kirjoittaja JAK »
-
Toivottavasti on hintansa arvoinen. Itse tilasin Uxcell:sta vastaavan neljällä eurolla.JAK kirjoitti:http://www.shure.com/PersonalAudio/Prod ... ne_adapter tämä pelasti päiväni, lähti tilaukseen välittömästi.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja JAK »
-
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)

-
Re: iPhone yhteensopivat kuulokkeet
Viesti Kirjoittaja juupa10 »
Ite ostin viime syksynä kyseiset kuulokkeet (CK-300). Kuulokkeet eivät olleet iphoneen sopivat, jotenka hieman puukkoa näytin ja johan sopivat. En tiedä voi olla että nyt saa jo iphoneen noita kuulokkeita jos kerta semmoisia on jo ostettu.puffeli kirjoitti:Kyselisin vielä vähän lisätietoja näistä CX-300-kuulokkeista. Nappikuulokkeista olen käyttänyt aiemmin Kossin Sparkplugeja ja Dealerextremen halpiksia. Kirjoittelen tähän näissä kuulokkeissa kaipaamiani ominaisuuksia. Jos joku osaisi sitten kertoa täyttääkö CX-300 tarpeeni? Vaihtoehtojakin saa toki ehdottaa. En halua enää näiden ostosten jälkeen ostaa sikaa säkissä.Nissse kirjoitti:Itse ostin CX-300:set juuri viime viikolla Stockalta Hesasta ja toimivat laulaen sellaisenaan. Paketin päällä oli tarra, jossa mainittiin yhteensopivuudesta iPhonen kanssa. Olen hyvin tyytyväinen ostokseen, plugikuulokkeet blokkaavat täydellisesti melun esimerkiksi junassa. Hyllyssä oli myös toiset Sennheiserin kuulokkeet, joissa oli iPhonen-tarra, mutta malli ei valitettavasti jäänyt mieleen. Ne olivat perinteiset nappikuulokkeet.
1. Aiheuttaako tuuli huminaa kuulokkeisiin? Pyöräilen töihin Espoossa, jossa tuulee aina ja kovaa. Dealerextremen kuulokkeita ei voi pyöräillessä käyttää, koska tuuli aiheuttaa kamalan huminan.
2. Saako kuulokkeet helposti korviin ja miten hyvin ne istuvat? Kossin vaahtomuoveja joutui sormilla puristelemaan ikävän kauan ennen kuin mahtuivat korviin. Puristeltava vaahtomuovi ei ollut minun makuuni napeissa.
3. Pysyvätkö kuulokkeet päässä lenkkeillessä ja miten hyvät ovat tähän tarkoitukseen? Heikentääkö mahdollisesti tarttuva hiki kuulokkeiden istuvuutta?
4. Millainen vaihtopää kuulokkeissa on? Onko näitä tarvetta vaihtaa ja saako näitä lisää jostain?
Äänenlaatu on hieman toissijainen juttu, mutta olen valmis maksamaan jonkin verran laadusta. Tuskin kuitenkaan enempää, kuin 50€. Tärkeämpää on, että kuuloke olisi laadukas näiden neljän kohdan osalta - halpakuulokkeista Dealerextremen kuulokkeet olivat ainakin kaikkea muuta kuin tarpeeni täyttävät.
Ääni on aivan loistava. Itse kans pyöräilen töihin ja enpä ole tuulen huminaa huomioinut. Kuulokkeen pää on ikään kuin korva tulppa jotenka se sulkee kokokaan muun ulkoisen äänen. Pysyvät loistavasti korvassa esim. lenkkeilyssä ja muussa urheilussa. Itselläni oli paketissa mukana muutamat erinkokoiset vaihtopäät, jotta sopii hyvin korvaan. Vaihtopää on myös helppo vaihtaa. Kuulokkeiten hinta oli syksyllä stockalla 78,9€. Nämä kuulokkeet ovat myös kestäneet pisimpään itselläni. On ollut useita philipsin ja sonyn kuulokkeita jotka ovat kestäneet sen muutaman kuukauden ja sen jälkeen toinen puoli jo särisee. Suosittelen kyllä kovasti näitä kuulokkeita. Takuuta antavat 24kk
Ipod 30GB
IPhone 4 16
iPad2 WI-FI 3G 64
-
Viesti Kirjoittaja tjweb »
Ei ole, ihan sama täällä. Tarkoituksenmukainen ominaisuus, uskon ma. 8)Pasteur kirjoitti:No mulla ei kyllä musa lähde soimaan näppäinlukitusta tilasta tuolla mikin painamisella, mikäli musiikki ei esim viimeisen 20min aikana ole soinut.
Voiko joku vahvistaa, että pitäisi lähteä? Onko kyse siis vain minun puhelimestani? Odotusajasta ei ole kiinni...
-
Viesti Kirjoittaja juupa10 »
Itellä kyllä lähtee päälle kunhan vain on ipod päällätjweb kirjoitti:Ei ole, ihan sama täällä. Tarkoituksenmukainen ominaisuus, uskon ma. 8)Pasteur kirjoitti:No mulla ei kyllä musa lähde soimaan näppäinlukitusta tilasta tuolla mikin painamisella, mikäli musiikki ei esim viimeisen 20min aikana ole soinut.
Ipod 30GB
IPhone 4 16
iPad2 WI-FI 3G 64
-
Mä tuossa vähän tutkiskelin asiaa ja tulin siihen johtopäätökseen, että homma toimii, jos musiikki on soinut viimeiseen 5min TAI näyttö on päällä (siis vaikka tuossa lock-tilassakin).juupa10 kirjoitti:Itellä kyllä lähtee päälle kunhan vain on ipod päällätjweb kirjoitti:Ei ole, ihan sama täällä. Tarkoituksenmukainen ominaisuus, uskon ma. 8)Pasteur kirjoitti:No mulla ei kyllä musa lähde soimaan näppäinlukitusta tilasta tuolla mikin painamisella, mikäli musiikki ei esim viimeisen 20min aikana ole soinut.
Eli kun hyppään autoon, niin painan povarissa olevasta iPhonesta kerran home-nappia ja sen jälkeen kuulokkeista play ja musa pärähtää soimaan. Testatkaapa! (Samoin ne jotka ovat väittäneet play-napin toimivan koska vain: Koittakaa lähteekö käynnistyksen jälkeinen iPhone oikeasti soittamaan KUN näyttö on pimeänä.)
-
http://www.tekniikanmaailma.fi/kuva-ja- ... 0110-euroa
TM onkin näköjään joskus vertaillut nappikuulokkeita. Harmi ettei linkistä pääse näkemään arvosanoja. Jos joltain löytyy kyseinen numero niin arvosanat olisivat kova sana.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
EDIT netistä löytyi arvosanat:
TM 2/07:
Sony MDR-EX90LP (110€) ****
AKG K 324 P (50€) ***
Creative Zen Aurvana (100€) ***
JBL Ref220 (80€) ***
Sennheiser CX-300 (80€) ***
Shure E2C (105€) ***
Philips SHE9600 (40€) **
JVC HA-FX33 (30€) *
Koss Spark (30€) *
Bose Triport IE (100€) -
Creative EP-63S (40€) -
JVC FX55 (40€) -
Razer M100 (40€) -
-
Viesti Kirjoittaja Carradona »
Mulla on nuo AKG K324P:t käytössä. Olen ollut tyytyväinen.. Plugit sopivat korviin hyvin (kolme eri kokoa - jos käyttää pienempiä plugeja, bassotoisto tuntuu kärsivän), ovat huomattavasti pehmeämmät kuin noiden dealextremen halpisplugien vastaavat.puffeli kirjoitti:Hieman asiaa tutkittuani n. 40-60€ hintaluokassa parhaita kuulokkeita näyttäisivät olevan nimenomaan CX 300 ja AKG K324. Näissä tuskin on suuria eroja laadullisesti. Löytyykö keltään kyseisiä AKG:itä? AKG:n plugi tuskin sopii iPhoneen sellaisenaan? Sennheiserit voisi käydä noutamassa verkkokaupasta, mutta tuntuvat olevan melkoisen suosittuja nyt ja niitä saisi jonotella viikkoja..
Ainakaan omani eivät sopineet iPhoneen suoraan, en tiedä onko asiaan tullut jo muutosta. Helposti mattopuukolla askarrellen niistä kuitenkin sai ihan siistin näköiset ja iPhoneen sopivat.
-
Viesti Kirjoittaja richidi »
iPhoneenhan tuo liitin ei suoraan sovi.

Omistan kyllä jonkun adapterin, mutta se tuntuu huonontavan äänenlaatua merkittävästi. Kuulostaisi siltä että ääni kuulu vain oikeasta napista. Vasemmalta vain mutinaa ja epämääräisiä ääniä.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja gandalfi »
Kuuluuko teillä sellaista surinaa kun kuullokkeista ei kuulu mitään? Vähän häiritsevää kun ei kuuntele mitään
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Taidan itsekin päätyä näihin. Harmi vain, ettei tuota halvinta harmaata mallia löydy Helsingin verkkokaupan hyllystä. Ei viitsisi pelkästä väristä maksaa ylimääräistä 4-6€. Omassa iPhonessani kuuluu rätinää/surinaa kaikilla kuulokkeilla, aiheesta lisää ketjussa http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 3&t=109708gandalfi kirjoitti:Tänään kävin Verkkokaupasta ostamassa CX-300:et. Sopii liitin suoraan iPhoneen ja äänenlaatu voittaa vakiokuullokkeet mennen tullen.
Kuuluuko teillä sellaista surinaa kun kuullokkeista ei kuulu mitään? Vähän häiritsevää kun ei kuuntele mitäänKuuluu myös jos laittaa macciin kiinni. Laitanko vaihtoon kuullokkeet?
-
Viesti Kirjoittaja most_uniQue »
-
Viesti Kirjoittaja Carradona »
Ask and you shall receive!richidi kirjoitti:iPhoneenhan tuo liitin ei suoraan sovi.Koitin antaa plugille puukkoa, mutta en osannut arvioida paljonko niistä silvon. Olisiko kellään tarjota kuvaa omasta plugistaan?
Tässä plugi kumihuppunsa niskassaan:

Tässä kumitsydeemi poistettuna, onpa se heikon ja ruman näköinen

Ja tässä kiinni iPhonessa, josta käy ilmi että eipä tuota kumihuppua olisi kai tarvinnutkaan puukottaa
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)

Kuvat MB:n iSightilla huonossa valossa otettuja joten aikamoista schaissea. Pahoittelen.
-
Viesti Kirjoittaja mr.hemmo »
-
Viesti Kirjoittaja richidi »
Kiitos kuvista. Taidankin ottaa puukon heti käteen.Carradona kirjoitti:Ask and you shall receive!richidi kirjoitti:iPhoneenhan tuo liitin ei suoraan sovi.Koitin antaa plugille puukkoa, mutta en osannut arvioida paljonko niistä silvon. Olisiko kellään tarjota kuvaa omasta plugistaan?
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Viesti Kirjoittaja elasto »
-
Hinta vaan oli mielestäni aika kova. Jos en ihan väärin muista, niin oli 110€ hintaa niillä.
Omat Ultimate Earsin kuulokkeet tuli jenkeistä perille toimitettuna halvemmiksi kuin nuo, jos nyt muistin noiden V-Modien hinnan oikein.
-
Viesti Kirjoittaja JAK »
No niin , Amazonista tilasin shuren piuhan, toimitusaika oli pari päivää ja eipä ole ikinä ollut puhelimessa parempia kuulokkeita kytkettynä, myös mikrofoni toimii hienosti. Eli hinnasta huolimatta hyvä ostos. Ja taas yhdet Applen kuulokkeet "roskiin".JAK kirjoitti:Olen ennekin sanonut, että raha on kulutusta varten ja Shuret voi kytkeä vain Shuren johdolla. Eihän Mersuunkaan laiteta Ladan pöykapseleita.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka