Iphone Fiksuhuudossa, missä muualla myös?
-
Iphone Fiksuhuudossa, missä muualla myös?
Viesti Kirjoittaja omppumies »
Onko tuo ainoa paikka mistä niitä Suomessa jo saa?
AMA-EDIT: Olen poistanut linkin.
-
Re: Iphone Fiksuhuudossa, missä muualla myös?
Viesti Kirjoittaja atheos »
Periaatteessa siis tuo on "laiton" iPhone mitä kauppaavat.
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja mylman »
Millä tavalla "laiton" tai laiton? Tekeekö tavarasta laittoman maahantuonti ja sen jälkeen myynti? Olkoonkin myyntipaikkana vaikka sitten fiksuhuuto tai mikä tahansa.atheos kirjoitti:Luultavimmin jenkkiversio, joko unlockattuna tai ilman. Virallisesti noita ei Suomesta saa mistään. Reilu 20 tunnin päästä pitäisi tulla tieto 3G-iPhonesta (jota Suomessa saa edes ylipäänsä myydä kytkynä) jonka jälkeen kestää aikansa että Apple saa laitteet liikkeelle ja Sonera kytkykauppansa viriteltyä. Veikkaisin että virallisesti noita saattaa saada Suomesta joskus elokuussa.
Periaatteessa siis tuo on "laiton" iPhone mitä kauppaavat.
-
Näkyy olevan vieläkin myynnissä...
Kiinnostaisi kyllä tietää, että mistä ovat ostaneet noita...
-
Viesti Kirjoittaja maxima »
E: Ja jos haluat tietää lisää purkamisesta niin lue tätä foorumia.
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
-
Ihan oikeasti aloin kysymään, kun olen yrittänyt noita etsiä ja kaikki sanoo ettei niitä ole missään ja yhtäkkiä semmoinen putkahtaa netissä vastaan!
Itse en ole tuota huutanut kertaakaan, koska noista lukitsemisista ja muista ei tiedä mitään ja ovat sekavia asioita...
-
Pahoittelut jos näin on, mutta kuten sanoin, tältä foorumilta löytyy asiaa kyllä pilvin pimein lukitsemisesta.omppumies kirjoitti:Mainostamaan? Ei paholainen kaikki ole mainostamista missä mainitaan firman nimi.
Ihan oikeasti aloin kysymään, kun olen yrittänyt noita etsiä ja kaikki sanoo ettei niitä ole missään ja yhtäkkiä semmoinen putkahtaa netissä vastaan!
Itse en ole tuota huutanut kertaakaan, koska noista lukitsemisista ja muista ei tiedä mitään ja ovat sekavia asioita...
-
Viesti Kirjoittaja lexyakuza »
Aika läpi näkyvää..omppumies kirjoitti:Mainostamaan? Ei paholainen kaikki ole mainostamista missä mainitaan firman nimi.
Miksi liittyisit vaan kysyäksesi jsotain FIKSUHUUDON tuotteesta ja sen unlockaamisesta kun foorumit on infoa täynnä. Odotatko meidän tietävän onko tuo Fiksuhuudon(paskapuljun) puhelin unlockattu?
Homppulaisille jotka eivät jo tiedä: Fiksuhuuto jakaa ilmoituksista ilmaisia huutoja käyttäjille jotka ohjaavat kävijöitä fiksuhuudon sivuille.
Bannia vaan ja lujaa...Paskahuuto mainittu aika monta kertaa...

-
Jos lukisit tarkemmin foorumikirjoitustani, niin huomaisit minun kysyneen muitakin paikkoja mistä sitä saa. Tuolta huutaminen kun ei ole se varmin vaihtoehto, niin kysyin mistä muualta niitä myös voisi saada?lexyakuza kirjoitti:Aika läpi näkyvää..omppumies kirjoitti:Mainostamaan? Ei paholainen kaikki ole mainostamista missä mainitaan firman nimi.
Miksi liittyisit vaan kysyäksesi jsotain FIKSUHUUDON tuotteesta ja sen unlockaamisesta kun foorumit on infoa täynnä. Odotatko meidän tietävän onko tuo Fiksuhuudon(kakka) puhelin unlockattu?
Homppulaisille jotka eivät jo tiedä: Fiksuhuuto jakaa ilmoituksista ilmaisia huutoja käyttäjille jotka ohjaavat kävijöitä fiksuhuudon sivuille.
Bannia vaan ja lujaa...kakka mainittu aika monta kertaa...![]()
Noita sattuu olemaan tosi vaikeaa saada, joten lopeta threadini häiritseminen, koska ihan oikeasti haluan tietää missä kaikkialla noita nyt Suomessa myydään. Eikai tuo senttihuutokauppa nyt voi olla ainoa kauppa joka myy Iphoneja?
Sinunlaisesi silmin katsottuna taitaa maailma olla yhtä kakkaa.lexyakuza kirjoitti:Bannia vaan ja lujaa...kakka mainittu aika monta kertaa...[/b]
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Kyllä kyllä, totta, mutta kuitenkin mainostit fiksuhuutoa sen sijaan että olisit kiertänyt asian vaikkapa sanomalla "eräässä pellehuutokaupassa..." tms.omppumies kirjoitti: Jos lukisit tarkemmin foorumikirjoitustani, niin huomaisit minun kysyneen muitakin paikkoja mistä sitä saa. Tuolta huutaminen kun ei ole se varmin vaihtoehto, niin kysyin mistä muualta niitä myös voisi saada?
Kun tämä yhdistetään siihen että et ole foorumilla absoluut mistään keskustellut aiemmin ja kysyt heti asiaa josta on julmetusti tekstiä ennestään eli unlokkauksesta, voit arvata miltä avauksesi monen silmiin näyttää. Kyllä juu, huutopisteitten (tai mitä lienevät) keräämiseltä.
Loukkaantumisen sijasta voi mennä itseensä ja miettiä tuliko tämä nyt hoidettua oikein fiksusti.
Ja kyllä, meitä fiksuhuudon kaltaisten höntitys- ja rahastushuutokauppojen inhoajia on täällä tosiaan jonkin verran. Keskustelu niistä ei kuitenkaan ole vielä kiellettyä, mutta voi kohta ollakin kun kerran jakavat noita palkintohuutoja mainostamisesta.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
T: Amanita
Moderaattori
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Hmm... Nyt muuten alkoi ihan oikeasti kiinnostamaan, että mikä muutamilla omppulaisilla masentaa noissa senttihuutokaupoissa?Repe Ruutikallo kirjoitti: Ja kyllä, meitä fiksuhuudon kaltaisten höntitys- ja rahastushuutokauppojen inhoajia on täällä tosiaan jonkin verran. Keskustelu niistä ei kuitenkaan ole vielä kiellettyä, mutta voi kohta ollakin kun kerran jakavat noita palkintohuutoja mainostamisesta.
Heti aluksi todettakoon, että en ole itse niitä käyttänyt, mutta muutamat kaverini ovat. Sen verran mitä niistä tiedän, niin käsittääkseni se on ihan normaalia liiketoimintaa. Idea kerrotaan kaikille selkeästi ja se on kaikille sama. En ole myöskään kuullut, että jollain olisi tuote jäänyt saamatta tai että niitä olisi oikeudessa todettu laittomiksikaan.
Mikä niissä siis on höpöhöpöä?
Mielestäni ovat jätkät keksineet vain hyvän idean ja liekö tuosta on tarpeellista olla kateellinen?
Tienaavatko kenties liikaa?
Ymmärrän, että ihmisillä voi olla mielipiteitä, mutta mielestäni sen ei saisi vaikuttaa liikaa normaaliin keskusteluun. Nyt esimerkiksi aloitusviestini pilattiin muuttamalla linkkini typeräksi ja enää ei kukaan ymmärrä sen tarkoitusta. Mitä jos linkissäni olisi ollut http://www.verkkokauppa.com , eikä http://www.fiksuhuuto.fi , vaikka molemmat ovat mielestäni ihan yhtäpaljon normaalia liiketoimintaa.
En minä sano sitä höpöhuutokaupaksi, koska sitä ei ole kukaan minulle sellaiseksi perustellut. Tuo on pikemminkin nimittelyä, eikä keskustelua.
Kukaan ei tosiaan ole vastannut kysymykseeni, että onko jossain muussa suomalaisessa nettikaupassa myynnissä vielä Iphonea, jotta sen voisi ostaa helpommin?
-
Viesti Kirjoittaja Salmister »
Älä välitä Omppumies. Joidenkin ihmisten elämä pyörii kokonaisuudessaan täällä. Se on musertavaa, kun sinä tulet tänne ja mainitset heidän vihaaman asian.
Vastaus kysymykseesi. Ei taida vielä saada iphone "laillisesti" Suomesta. Mutta tänään illalla voi tulla tuohon muutos, sillä uusi iphone julkistetaan. Suomeenhan tuo ei ihan heti tänään tule, mutta aikasta pian. Toivottavasti.
Lainemies
-
Viesti Kirjoittaja ranson »
Laittomuudesta epäilty Fiksuhuuto siirtyy ulkomaille
Kerta liiketoiminta on Suomen lakien mukaan epäilyttävää, ei ainakaan itseäni huvita osallistua tuollaisiin höpöhöpö-juttuihin. Käytännössähän tuo on arpajaiset huutokaupan nimellä, josta syystä tuota alkoivat viranomaisetkin hieman tutkiskelemaan.
[EDIT] PRKL, kun tää katkoo noi linkit ilkeesti... [/EDIT]
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
iPhonen voit ostaa eBaystä tai huuto.netistä, jos sattuu olemaan. Tai sitten voit katsella Hopeisen Omenan myyntipalstaa. Yksi vaihtoehto on odotella iltaan asti, kun Apple mahdollisesti kertoo 3G-mallista. TeliaSonerahan on jo tehnyt Applen kanssa yhteistyösopimuksen, joten aika pian iPhonen saa ihan Soneralta.
-
Suomen lakihan on pelkkä tulkintakysymys. Itsehän sinä näet mitä se on, joten mitä sillä on väliä miten muut sen tulkitsee.ranson kirjoitti:Ehkä ainakin tällaiset seikat vaikuttaa siihen, miten porukka tuollaisiin suhtautuu.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Lait ... 5235420369
Kerta liiketoiminta on Suomen lakien mukaan epäilyttävää, ei ainakaan itseäni huvita osallistua tuollaisiin höpöhöpö-juttuihin. Käytännössähän tuo on arpajaiset huutokaupan nimellä, josta syystä tuota alkoivat viranomaisetkin hieman tutkiskelemaan.
Muutenkin tuossa jutussa oli mielenkiintoinen siteeraus toiselta perustajajäseneltä:
"Ministeriön kiinnostus herättää kuitenkin Siuruassa kitkeriä kommentteja. ”Täällä saa valtion virkamiehet, esimerkiksi kyseinen Jouni Laiho, tutkimattaan kommentoida julkisesti ihan mitä haluaa”, hän sanoo."
Onko siis niin, että hyvä idea on leimattu muutaman ihmisen mielipiteen vuoksi ja omppulaiset ottavat kaikki valtion mielipiteet myös omikseen?
-
Ja jos ei tuon verran luetunymmärtämistä ja oma-alotteisuutta löydy, niin omasta mielestäni ei kannata edes vaivautua sitä iPhonea hankkimaan - sen verran säätöä sen kanssa tulee väistämättä. Olet varmasti selannut tämän foorumin etusivun alas asti ja löytänyt siellä Myydään ja Ostetaan -palstat jossa mm. iPhoneja myydään? Ai et.omppumies kirjoitti: Kukaan ei tosiaan ole vastannut kysymykseeni, että onko jossain muussa suomalaisessa nettikaupassa myynnissä vielä Iphonea, jotta sen voisi ostaa helpommin?
Kerrotaan nyt sitte vielä, että todennäköisesti tänä iltana kerrotaan julkaisuajankohta Suomessa virallisesti myytävälle iPhonelle. Eli menes vaikka nukkumaan ja palaa huomenna LUKEMAAN FOORUMIA, niin sulle selviää vastaus kaikkiin iPhonekysymyksiin mitä mieleesi voi edes juolahtaa.
-
Tulihan vastaustakin viimein.Maza kirjoitti: iPhonen voit ostaa eBaystä tai huuto.netistä, jos sattuu olemaan. Tai sitten voit katsella Hopeisen Omenan myyntipalstaa. Yksi vaihtoehto on odotella iltaan asti, kun Apple mahdollisesti kertoo 3G-mallista. TeliaSonerahan on jo tehnyt Applen kanssa yhteistyösopimuksen, joten aika pian iPhonen saa ihan Soneralta.
-
Kyllä mun mielestä saa vähän tuohtuakin kun noihin kysymyksiin on kerrottu vastaus foorumilla arviolta sata kertaa... Ja kun keskustelunaloitus on tuollainen...Salmister kirjoitti:Älä välitä Omppumies. Joidenkin ihmisten elämä pyörii kokonaisuudessaan täällä. Se on musertavaa, kun sinä tulet tänne ja mainitset heidän vihaaman asian.
Vastaus kysymykseesi. Ei taida vielä saada iphone "laillisesti" Suomesta. Mutta tänään illalla voi tulla tuohon muutos, sillä uusi iphone julkistetaan. Suomeenhan tuo ei ihan heti tänään tule, mutta aikasta pian. Toivottavasti.
Muoks. Nyt kirjoitin tuohtuneena vähän ohi aiheesta toki..
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja ranson »
Ai prkl, en oo tiennytkään että laki on pelkkä tulkintakysymys. Pitääkin sit varmaan huitasta pari mummoa kumoon suojatiellä tuossa matkalla kotiin...lakihan kun on nykyään siis tulkintakysymys. Mun tulkinnan mukaan mulla oli oikeus painella suojatien läpi pysähtymättä.omppumies kirjoitti:Suomen lakihan on pelkkä tulkintakysymys. Itsehän sinä näet mitä se on, joten mitä sillä on väliä miten muut sen tulkitsee.
Mitä tuohon laillisuuteen/laittomuuteen tulee, niin eiköhän se kerro aika pitkälti jotain, kun noiden hötöjen perustajat on kaikki rahdannu liiketoiminnan ja palvelimet ulkomaille.
-
Viesti Kirjoittaja smirri »
Itse en nää mitään järkeä sijoittaa rahojaan senttihuutokauppaan. Siinä ei kukaan muu tee voittoa kuin ylläpitävä yritys. Ihmisiä ei välttämättä huijata senttihuutokaupoissa vaan käytetään ihmisten heikkouksia, joilla saadaan ihmiset käyttämään kyseistä palvelua. Eiköhän jokainen tiedä mitä rahoillansa haluaa tehdä. Antaa heidän sijoittaa se uuteen golf -mailaan, iMaciin, joka viikonloppuiseen koriin kaljaan tai vaikkapa juuri senttihuutokauppaan.
Jos on jotain jännitystä pakko saada elämäänsä uhkapelaamalla tavalla tai toisella niin itse suosittelen pörssiä ja pitkävedon tapaisia kohteita muulta kun veikkauksen tajoamana, esim. Unibet jne antavat hyviä palautuskertoimia.
Nimimerkillä: Ei koskaan senttihuutokauppaan sijoittanut ja lukion tilastot ja todennäköisyydet -kurssi kymppi
-
Hmm... Tulkintakysymys tarkoittaa sitä, että jokainen voi sitä itse tulkita. Toisaalta kun rupesit itse tulkitsemaan lakia sen sijaan että ottaisit ajatukset muilta, niin huomasin että ehkä parempi ettet yritäkään tehdä sitä. Kuuntele viisaampiasi, he ovat harvemmin väärässä kuin sinä.ranson kirjoitti:Ai prkl, en oo tiennytkään että laki on pelkkä tulkintakysymys. Pitääkin sit varmaan huitasta pari mummoa kumoon suojatiellä tuossa matkalla kotiin...lakihan kun on nykyään siis tulkintakysymys. Mun tulkinnan mukaan mulla oli oikeus painella suojatien läpi pysähtymättä.omppumies kirjoitti:Suomen lakihan on pelkkä tulkintakysymys. Itsehän sinä näet mitä se on, joten mitä sillä on väliä miten muut sen tulkitsee.
Mitä tuohon laillisuuteen/laittomuuteen tulee, niin eiköhän se kerro aika pitkälti jotain, kun noiden hötöjen perustajat on kaikki rahdannu liiketoiminnan ja palvelimet ulkomaille.
Minun mielestäni laki on tulkintakysymys ja pohjaan aina omat tulkintani omaantuntooni, en lehtijuttuihin.
Kyllä minäkin veisin serverit ulkomaille jos kotimaa rupeaa kateuksissaan haittaamaan liikaa bisnestä. Englannissa laki ja yhteiskunta tuntuu suhtautuvan asiaan järkevämmin. Toivottavasti eivät tuo tulevaisuudessakaan tänne penniäkään verorahoja, koska ne eivät alussakaan kelvanneet suomalaisille. Voi pian käydä, että pojat ottavat kaiken ja opettavat kaikki.
Ei tuo nyt kauhean höpöjutulta vaikuta siksikään, että on muuten nuoret kollit saaneet melkoisen nopeasti ison jutun aikaan ja tuntuu aika moni ihminen olevan asian puolellakin kun huutavat tuola.
On aina hauska huomata miten suomalainen pitää aina isoa rahantekoa kusetuksena tai rahastuksena, varsinkin jos se on suomalaisen tekemä. Itse taas saan voimaa siitä kun osaan iloita muidenkin menestyksestä. Kannattaa kokeilla joskus, niin jää itsellekin parempi mieli aina, koska fakta on että jotkut ihmiset menestyvät.
Alkoi todella ärsyttämään, kun tavallinen kysymykseni vedettiin perustelemattomilla mielipiteillä aivan toiseen aiheeseen.
-
Älä halveeraa ihmisten mielipiteitä. Ainakin omani olen muodostanut ihan itse. Tiedän mikä on huutokauppa, olen käynyt sellaisessa jo viisivuotiaana, ja tiedän että nämä helpon rahan yrittäjät käyttävät törkeästi väärin huutokaupan hyvämaineista käsitettä. Olisivat edes keksineet jotain omaa siihen nimitykseen, mutta siihen se mielikuvitus sitten loppuikin kun rahasampo oli keksitty.omppumies kirjoitti: Onko siis niin, että hyvä idea on leimattu muutaman ihmisen mielipiteen vuoksi ja omppulaiset ottavat kaikki valtion mielipiteet myös omikseen?
Vai onko kysymys siitä, että huutokauppahan kuulostaa ihmisten korviin siltä kuin siinä todella voisi itse vaikuttaa lopputulokseen, kun taas arpajaisissa, josta tässä on kyse, ei voi, joten totuus pitää verhota tunnistamattomaksi.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Kun menen huutokauppasivulle, jossa mainitaan huutoajan loppuvan kahden minuutin kuluttua ja huomaan sen ajan loputtua alkavan uuden kaksiminuuttisen välittömästi jne., katson kyseisen huutokaupan olevan täyttä pelleilyä. Täällä emme halua pitää esillä moisia linkkejä, hakeutukoon kukin sinne muita kanavia pitkin.
Vastauksen kysymykseesi saitkin, foorumimme seuraa illan kello 20.00 alkavaa WWDC 2008-tapahtumaa herkeämättä, tervetuloa joukkoon jännittämään mm. mahdollista 3G-iPhonen julkistusta.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Mahdollista? Kyseessähän on yhtä varma juttu kuin se, että spitaalinen sanoi ilotalossa: "Siellä on — ja pysyy."amanita kirjoitti:foorumimme seuraa illan kello 20.00 alkavaa WWDC 2008-tapahtumaa herkeämättä, tervetuloa joukkoon jännittämään mm. mahdollista 3G-iPhonen julkistusta.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka