On retail storeja sinänsä, mutta katsoppas esim. Applen UK-storesta mistä voi ostaa. http://www.apple.com/uk/iphone/buyIIIMacci kirjoitti:What - mistä sä tommosta revit?? Kyllä niitä Applen retail storeja on muuallakkin kun jenkeissä...kermit kirjoitti:USA:ssa myydään myös Applen retail storessa, muualla ilmeisesti vain operaattorin kaupassa.
Uudesta 3G-mallisesta iPhonesta
-
Re: Uudesta 3G-mallisesta iPhonesta
Viesti Kirjoittaja kermit »
-
Viesti Kirjoittaja MacMan92 »
Kamera; 2,0 megapikseliä - eikä video puhelua - eikö Apple parempaan kyennyt - vai onko se jotain tulevalle versiolle?arttula kirjoitti: - Videopuhelut: Eipä vieläkään. (Mutta eihän niitä tarvita, koska Nokiassa sellaiset on, iPhonessa ei)
....
- Kamera: Edelleen sama 2Mb kamera (vaikka täällä ollaankin todettu, että iPhone ei edes tarvitse parempaa - kaipa näin, koska Nokiassa on parempi, mutta iPhonessa ei).
-
Viesti Kirjoittaja juhakosk »
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Tämä videopuhelun puute mua hiukan askaruttaa. Ilman sitä ei iPhone ole varsinainen 3G-puhelin eikä sitä siten saisi myydä kytkynä.MacMan92 kirjoitti:Kamera; 2,0 megapikseliä - eikä video puhelua - eikö Apple parempaan kyennyt - vai onko se jotain tulevalle versiolle?arttula kirjoitti: - Videopuhelut: Eipä vieläkään. (Mutta eihän niitä tarvita, koska Nokiassa sellaiset on, iPhonessa ei)
....
- Kamera: Edelleen sama 2Mb kamera (vaikka täällä ollaankin todettu, että iPhone ei edes tarvitse parempaa - kaipa näin, koska Nokiassa on parempi, mutta iPhonessa ei).
Selvennykseksi siis toistan että 3G-standardiin kuuluu videopuhelut ja käytännön takia tämä tietenkin vaatisi kameran samalle puolelle kuin näyttö.
-
Viesti Kirjoittaja trio »
Tai sitten pitämään toista luuria Soneran tarjoaman kaksoissimmin johdosta jolla kaiketi voi toimia yhtälailla kun sillä toisellakin..
-T
-
Viesti Kirjoittaja remedy »
Nokian 6330 ei myöskään ollut kameraa laitteen etupuolella ja se oli silti yksi kolmesta ensimmäisestä kytkypuhelimesta jota ruvettiin myymään. En kiellä etteikö tuo puute olisi ja jossain määrin vähän hauskakin sellainenPis kirjoitti:Tämä videopuhelun puute mua hiukan askaruttaa. Ilman sitä ei iPhone ole varsinainen 3G-puhelin eikä sitä siten saisi myydä kytkynä.
Selvennykseksi siis toistan että 3G-standardiin kuuluu videopuhelut ja käytännön takia tämä tietenkin vaatisi kameran samalle puolelle kuin näyttö.

Itse en ole kyseistä toimintoa tarvinut joten en sitä myöskään jää tässä laitteessa kaipaamaan.
-
Viesti Kirjoittaja piipelipaapeli »
Kaverin kanssa ollaan tuossa juurikin ensiviikon perjantaina lähdössä lontooseen omat kappaleet iPhoneja hakemaan, mutta kannattaakohan reissu ottaakin nyt sitten ihan viihteen kannalta ja ostaa sitten suomesta 3G versio...
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Et sä niitä vanhempia iPhoneja kait mistään enää uutena löytäiskään. "Ei oota" tarjottu jo pidemmän aikaa.piipelipaapeli kirjoitti:Pirulainen!
Kaverin kanssa ollaan tuossa juurikin ensiviikon perjantaina lähdössä lontooseen omat kappaleet iPhoneja hakemaan, mutta kannattaakohan reissu ottaakin nyt sitten ihan viihteen kannalta ja ostaa sitten suomesta 3G versio...
-
Viesti Kirjoittaja MacMan92 »
Minun Nokia N91 toimittaa videopuhelun kunhan kääntää kameran päin naamaria, mutta vastapuolen naaman nähdäkseni känny on taas käännettävä ympäri - jolloin vastapuoli näkee aivan muuta.Pis kirjoitti: Tämä videopuhelun puute mua hiukan askaruttaa..
PS. Voinhan lähettää video striimiä eukolle salaattien ym tarjonnasta.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja McFani »
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Jopa latautui hitaasti, voi olla palvelimella vähän ruuhkaa.McFani kirjoitti:Joko täällä on huomattu http://www.sonera.fi/iphone
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Niin... Pointtini tuossa aiemmassa postauksessa olikin, että itse asiassa MITÄ uutta oikeastaan edes Jobs tarjoaa tuon uuden luurin myötä ? Puhe kulkee vain eri verkossa, kuin aiemmin - noin kärjistäen. Ja GPS:n, jota monet eivät todennäköisesti edes tarvitsisi. Paljon melua, vähän villoja.trio kirjoitti:Mä olen aika valmis luopumaan videopuheluista ja 5 mp kamerasta kaiken ton rinnalla mitä Jobsi tarjoo uuden luurin myötä..
-T

Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Kaikki uuden version ohjelmistohienoudet saa ilmaiseksi tähän vanhaankin kun 2.0-päivitys julkaistaan. Jos siinä joku skandinäppis tulee, sen voi käydä kytkemässä sitten asetuksista päälle.arttula kirjoitti:Niin... Pointtini tuossa aiemmassa postauksessa olikin, että itse asiassa MITÄ uutta oikeastaan edes Jobs tarjoaa tuon uuden luurin myötä ? Puhe kulkee vain eri verkossa, kuin aiemmin - noin kärjistäen. Ja GPS:n, jota monet eivät todennäköisesti edes tarvitsisi. Paljon melua, vähän villoja.trio kirjoitti:Mä olen aika valmis luopumaan videopuheluista ja 5 mp kamerasta kaiken ton rinnalla mitä Jobsi tarjoo uuden luurin myötä..
-TNoh, myönnettäköön, että toimivan skandinäppiksen minäkin voisin haluta (ilman ryssän systeemejä).
-
Viesti Kirjoittaja Toni Nummela »
arttula kirjoitti:Ja GPS:n, jota monet eivät todennäköisesti edes tarvitsisi.
Bill Gates kirjoitti:640k should be enough for everybody.
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
http://en.wikiquote.org/wiki/Bill_Gates#MisattributedToni Nummela kirjoitti:Bill Gates kirjoitti:640k should be enough for everybody.
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Kuka pitää yhteystietoja puhelimen SIM-kortilla vielä 2000-luvulla? No, jos joku pitää, kannattaa yhteystiedot vaikka synkroinoida vanhasta puhelimesta ensin koneelle ja sieltä sitten iPhoneen.umpio kirjoitti:Tuota
heinäkuuta odotellessa... Kiinnostaisi tietää yhteystietojen siirrosta sen verran, että jokos SIM-kortilta voi suoraan kopioida nummerot iPhoneen? Muistaakseni edellisissä malleissa näin ei voinut tehdä, ja jos näin on, niin tuleva yhteystietojen kopiontirumba sylettää jo valmiiksi
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Aivan... Ennustaminen on aina vaikeaa - etenkin tulevaisuuden. Itseäni tuo uusi GPS ei hetkauta puoleen, eikä toiseen, sillä omistan jo kaksi GPS-navigaattoria + Nokian E90:n mukana tulevan. Ja urbaani peruskäyttäjä ei ihan välttämättä tuota tarvitse. Kiva leluhan se joka tapauksessa on puhelimessa.Toni Nummela kirjoitti:arttula kirjoitti:Ja GPS:n, jota monet eivät todennäköisesti edes tarvitsisi.Bill Gates kirjoitti:640k should be enough for everybody.
Kiteytyykö siis kaikki tämä häly uudesta puhelimesta nyt tuohon GPS:aan ?
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Ei. Ohjelmistopuolen kehitys kiihottaa kanssa.arttula kirjoitti:Kiteytyykö siis kaikki tämä häly uudesta puhelimesta nyt tuohon GPS:aan ?
-
Viesti Kirjoittaja trio »
Noo, mun mielestä se 3G ja MobileMe on se pointti joka tässä nyt on aika tapetilla + iPod samassa laitteessa sekä gps ja kartta. Noilla pääsee aika jo pitkälle.arttula kirjoitti:Niin... Pointtini tuossa aiemmassa postauksessa olikin, että itse asiassa MITÄ uutta oikeastaan edes Jobs tarjoaa tuon uuden luurin myötä ? Puhe kulkee vain eri verkossa, kuin aiemmin - noin kärjistäen. Ja GPS:n, jota monet eivät todennäköisesti edes tarvitsisi. Paljon melua, vähän villoja.trio kirjoitti:Mä olen aika valmis luopumaan videopuheluista ja 5 mp kamerasta kaiken ton rinnalla mitä Jobsi tarjoo uuden luurin myötä..
-TNoh, myönnettäköön, että toimivan skandinäppiksen minäkin voisin haluta (ilman ryssän systeemejä).
-T
-
Ehkä... Nähtäväksi vaan jää, tuoko se jotain mullistavaa tähän vanhaan verrattuna. Tai mitä 2.0 firmis sitten tuo tähän vanhaankin.Pis kirjoitti:Ei. Ohjelmistopuolen kehitys kiihottaa kanssa.arttula kirjoitti:Kiteytyykö siis kaikki tämä häly uudesta puhelimesta nyt tuohon GPS:aan ?
-
Mutta ilmeisesti (jos on uskominen täällä aiempiin postauksiin, tuo 3G ei tosiaan tuo paljoa lisää vauhtia (ainakaan syrjäseuduilla asuville). Selventäisitkö minulle tuon termin "MobileMe"trio kirjoitti: Noo, mun mielestä se 3G ja MobileMe on se pointti joka tässä nyt on aika tapetilla + iPod samassa laitteessa sekä gps ja kartta. Noilla pääsee aika jo pitkälle.
-T
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Krämertsskog »
Crimson kirjoitti:Kuka pitää yhteystietoja puhelimen SIM-kortilla vielä 2000-luvulla? No, jos joku pitää, kannattaa yhteystiedot vaikka synkroinoida vanhasta puhelimesta ensin koneelle ja sieltä sitten iPhoneen.umpio kirjoitti:Tuota
heinäkuuta odotellessa... Kiinnostaisi tietää yhteystietojen siirrosta sen verran, että jokos SIM-kortilta voi suoraan kopioida nummerot iPhoneen? Muistaakseni edellisissä malleissa näin ei voinut tehdä, ja jos näin on, niin tuleva yhteystietojen kopiontirumba sylettää jo valmiiksi
Minä. Missä niitä sitten pidetään? Mun kännykät on aina ollu sitä 50€ hintaluokkaa, enkä oo yrittäny leikkiä bisnesäijjää ja hamstrannu tuhansia yhteystietoja. Mun kaikki yhteystiedot mahtuu sim -kortille ja sit, ku kännykkä vaihtuu, ni ei tarvi muuta, ku laittaa kortti uutee kännykkää ja se on siinä.
-
Viesti Kirjoittaja TomTom »
Miksi ei Apple suoraan esittele vaikka kahta mallia? Toisesta voitaisiin vielä riisua tämä turha gps pois, jos ei puhelimessa kerta ole valmiiksi karttoja mihinkään. Saman ajaa jo nykyinen N76:seni tukiasemapaikannuksella ja google-mapsilla. Otettais vielä vaikka vähän muistia vielä veks ja myytäisiin vaikka 150 dollarilla. Oikeasti siis, ilman mitään kytkyjä.
Toisessa voisi olla se gps ja kunnon kartat. Muistia tarpeeksi ja vielä muistikorttipaikka. Ehkä parempi kamera ja se toinen kamera edessä, että ne videopuhelut toimisi. Videotallennus yleensäkkin voisi olla. Tästä paketista voisi jo vähän maksaakkin. Ilman kytkyä siis.
No, tämä oli vaan minun mielipiteenki. Kuitti ja ulos...
-
Yhdyn mielipiteeseesi. Kaiken tuon hypetyksen ja fanituksen jälkeen tuo uusi vaikuttaa melkoiselta flopilta. Jos tarkoitus oli luoda tyylikäs ja toimiva huippuluuri, tuo on kyllä melkoinen rimanalitus.TomTom kirjoitti:Alkuhypen jälkeen alkaa vähän askarruttamaan. Eilen illalla olin vielä varma että uusi puhelimeni on juuri esitelty, mutta...
Miksi ei Apple suoraan esittele vaikka kahta mallia? Toisesta voitaisiin vielä riisua tämä turha gps pois, jos ei puhelimessa kerta ole valmiiksi karttoja mihinkään. Saman ajaa jo nykyinen N76:seni tukiasemapaikannuksella ja google-mapsilla. Otettais vielä vaikka vähän muistia vielä veks ja myytäisiin vaikka 150 dollarilla. Oikeasti siis, ilman mitään kytkyjä.
Toisessa voisi olla se gps ja kunnon kartat. Muistia tarpeeksi ja vielä muistikorttipaikka. Ehkä parempi kamera ja se toinen kamera edessä, että ne videopuhelut toimisi. Videotallennus yleensäkkin voisi olla. Tästä paketista voisi jo vähän maksaakkin. Ilman kytkyä siis.
No, tämä oli vaan minun mielipiteenki. Kuitti ja ulos...
-
http://www.apple.fi/mobilemearttula kirjoitti:Selventäisitkö minulle tuon termin "MobileMe". Karttahan vanhastakin jo löytyy...
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka