Ja kun kännykkäsi häviää, menetät kaiken, koska et pysty synccaamaan tietoja mihinkään...Krämertsskog kirjoitti: Minä. Missä niitä sitten pidetään? Mun kännykät on aina ollu sitä 50€ hintaluokkaa, enkä oo yrittäny leikkiä bisnesäijjää ja hamstrannu tuhansia yhteystietoja. Mun kaikki yhteystiedot mahtuu sim -kortille ja sit, ku kännykkä vaihtuu, ni ei tarvi muuta, ku laittaa kortti uutee kännykkää ja se on siinä.
Uudesta 3G-mallisesta iPhonesta
-
arttula
Re: Uudesta 3G-mallisesta iPhonesta
Viesti Kirjoittaja arttula »
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Crimson
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Puhelimen muistissa & koneella. Vai tukeeko SIM-kortti jo nykyisin muitakin yhteystietoja kuin nimi & yks numero? Ainakin aiemmin se oli tuolleen, eikä sovellu lainkaan nykyaikaiseen käyttöön. Ja tilaakin on tosiaan aivan liian vähän.Krämertsskog kirjoitti:Crimson kirjoitti:Kuka pitää yhteystietoja puhelimen SIM-kortilla vielä 2000-luvulla? No, jos joku pitää, kannattaa yhteystiedot vaikka synkroinoida vanhasta puhelimesta ensin koneelle ja sieltä sitten iPhoneen.umpio kirjoitti:Tuota
heinäkuuta odotellessa... Kiinnostaisi tietää yhteystietojen siirrosta sen verran, että jokos SIM-kortilta voi suoraan kopioida nummerot iPhoneen? Muistaakseni edellisissä malleissa näin ei voinut tehdä, ja jos näin on, niin tuleva yhteystietojen kopiontirumba sylettää jo valmiiksi
Minä. Missä niitä sitten pidetään? Mun kännykät on aina ollu sitä 50€ hintaluokkaa, enkä oo yrittäny leikkiä bisnesäijjää ja hamstrannu tuhansia yhteystietoja. Mun kaikki yhteystiedot mahtuu sim -kortille ja sit, ku kännykkä vaihtuu, ni ei tarvi muuta, ku laittaa kortti uutee kännykkää ja se on siinä.
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
arttula
Viesti Kirjoittaja arttula »
Öh... Mitä uutta tuossa on, jota jo nyt ei voisi tehdä...Crimson kirjoitti:http://www.apple.fi/mobilemearttula kirjoitti:Selventäisitkö minulle tuon termin "MobileMe". Karttahan vanhastakin jo löytyy...
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
TomTom
Viesti Kirjoittaja TomTom »
Jep... Olisi vähän niinkuin iPhone ja iPhonePROarttula kirjoitti:Yhdyn mielipiteeseesi. Kaiken tuon hypetyksen ja fanituksen jälkeen tuo uusi vaikuttaa melkoiselta flopilta. Jos tarkoitus oli luoda tyylikäs ja toimiva huippuluuri, tuo on kyllä melkoinen rimanalitus.TomTom kirjoitti:Alkuhypen jälkeen alkaa vähän askarruttamaan. Eilen illalla olin vielä varma että uusi puhelimeni on juuri esitelty, mutta...
Miksi ei Apple suoraan esittele vaikka kahta mallia? Toisesta voitaisiin vielä riisua tämä turha gps pois, jos ei puhelimessa kerta ole valmiiksi karttoja mihinkään. Saman ajaa jo nykyinen N76:seni tukiasemapaikannuksella ja google-mapsilla. Otettais vielä vaikka vähän muistia vielä veks ja myytäisiin vaikka 150 dollarilla. Oikeasti siis, ilman mitään kytkyjä.
Toisessa voisi olla se gps ja kunnon kartat. Muistia tarpeeksi ja vielä muistikorttipaikka. Ehkä parempi kamera ja se toinen kamera edessä, että ne videopuhelut toimisi. Videotallennus yleensäkkin voisi olla. Tästä paketista voisi jo vähän maksaakkin. Ilman kytkyä siis.
No, tämä oli vaan minun mielipiteenki. Kuitti ja ulos...
-
Toby One
Viesti Kirjoittaja Toby One »
1. Kunhan ei tuolla sitten pudottaisi Suomea pois applen kartalta.VSV kirjoitti:Nyt voi olla viime tinka vaikuttaa uuteen kytkykauppalakiin, koska sen valmistelu on jo aika pitkällä. Kannattaa kuitenkin yrittää. Kaksi asiaa:
1. Applen temppu ei saa enää onnistua tulevaisuudessa (ts. päätelaitteen on oltava myytävänä samalla hinnalla ilman kytkyä)
2. Sopimukseen tulee sisältyä sopimuskauden mittainen takuu ja vakuutus puhelimelle (jottei kuluttaja päädy maksamaan puhelimesta, joka hajosi itsekseen)
2. Sonera tarjoaa nykyään noihin puhelimiin vakuutusta lisämaksusta (3,90€/kk).
Mitä tuohon 3G:n nopeuteen tulee, niin sonera tarjoaa Teho Plussaa jossa teoreettinen max. nopeus on 3.6Mbit/s. (Todellisuus on toinen, mutta kuitenkin..)
Huolimatta tästä kaikesta korinasta näyttää tuo iPhone mielestäni edelleen hyvälle. Luultavasti löytyy omastakin taskusta kunhan ilmestyy. Jossain mielessä voi lieventää jopa tarvetta kannettavalle.
-
p-veli
Viesti Kirjoittaja p-veli »
...molempiin vaihdettavat objektiivit, salamakenkä, rullafilmiperä ja vähän pienempi saisi olla kanssa, joo.TomTom kirjoitti:...Ehkä parempi kamera ja se toinen kamera edessä...
-
deep
Viesti Kirjoittaja deep »
EDIT: Täällähän on hieno automaaginen kielensiivoja
-
TomTom
Ei tarvitse lähteä liiottelemaan... 3,4 ja 5 megaset on vaan jo ihan peruskauraa nykyään. 3:kin olisi ollut jo nimellinen parannus vanhasta. Eikä se kamera etupuolellakaan tunnu olevan ongelma muille valmistajille.p-veli kirjoitti:...molempiin vaihdettavat objektiivit, salamakenkä, rullafilmiperä ja vähän pienempi saisi olla kanssa, joo.TomTom kirjoitti:...Ehkä parempi kamera ja se toinen kamera edessä...
-
MasBe
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Ne kytkyt pystyy normaalisti ostamaan avoimiksi kesken sopimuskauden. En tiedä, onnistuuko iPhonen kohdalla. Tämän jälkeen voit sitten myydä luurin eteenpäin kytkyttömänä ja tehä uuden diilin sielusta Soneran kanssa..deep kirjoitti:Itseäni mietityttää sellainen asia että jos (kun) teen nyt sitten kohta puolin Soneran kanssa sopimuksen sieluni oikeuksien luovuttamisesta Soneralle kahdeksi vuodeksi, niin mitä tapahtuu kun vuoden päästä Apple julkaisee uuden mallin iPhonesta? Olen kiinni vanhassa kakka vielä vuoden?
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
IIIMacci
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Itse vertaan tota tietokoneeseen - macciin ku muihin puhelimiin...sen verran se on edella muita kannykoita.
-
Toby One
Viesti Kirjoittaja Toby One »
-
Kartsah
Viesti Kirjoittaja Kartsah »
-
Krämertsskog
Viesti Kirjoittaja Krämertsskog »
Enhän mä silllon muuta menetä, ku puhelinnumeroitaarttula kirjoitti:Ja kun kännykkäsi häviää, menetät kaiken, koska et pysty synccaamaan tietoja mihinkään...Krämertsskog kirjoitti: Minä. Missä niitä sitten pidetään? Mun kännykät on aina ollu sitä 50€ hintaluokkaa, enkä oo yrittäny leikkiä bisnesäijjää ja hamstrannu tuhansia yhteystietoja. Mun kaikki yhteystiedot mahtuu sim -kortille ja sit, ku kännykkä vaihtuu, ni ei tarvi muuta, ku laittaa kortti uutee kännykkää ja se on siinä.
No, vissiin mä edustan täällä pientä vähemmistöä, jolle kännykkä ja yhteystiedot eivät ole, kuin omat pallit, joita varjellaan. (Nyt ei mitään "mä oonki tyttö" -juttuja
Mulla ei oo ees käyny mielessä, että mun elämä menis sekaisin, jos mun puhelin hukkuis... Mut joo, jos iPhonen hommaan, ni sillon voisin synkata tiedot, mutta tähän mennessä mulla ei siis oo ollu kännykkää, jolla ois voinu tehdä muuta, kuin soittaa ja lähettää tekstiviestejä. En oo kokenu tarpeelliseks.
iPhonen ominaisuuksien valittelusta voin heittää omat näkökulmat:
3G: mulle turha, ei elämä voi pyöriä 24h nettisurffauksen/sähköpostin naputtelun ympärillä
kamera: turha (mulla ei oo koskaan ollu kamerakännykkää), voishan sitä parit leffaliput tienata sataselta/metrolta, mutta muuten en hiffaa kameran tarpeellisuuutta kännykässä...
videopuhelut: ei haittaa ollenkaan, että puuttuu. Kliseisesti "ei vois vähempää kiinnostaa". Eikai noilla mitään firmojen puhelinneuvotteluja käydä?
GPS: turha, kyllä karttaa tulee ikävä, jos akku sammahtaa tai ei jostain syystä saisi satelliitteihin yhteyttä. Mä siis suosin "oikeeta" karttaa. (kartoista huonommin perillä oleville toi voi olla tosi hyvä juttu)
musiikin toiso: ihanaa, iPod kännykässä on jees.
videotoisto: ihanaa, 3,5 tuuman näytöltä on kiva kattella videoita silloin tällöin.
Käyttöliittymä on mulle suurin syy ostaa iPhone. Toi vaan toimii tosi kivasti.
Unohdinko jotai?
-
p-veli
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Juu, tiedän. Mulle tosin riitäisi vaikka Nikon D2H 4,1 megapikselillään digikuvausvälineeksi.TomTom kirjoitti:Ei tarvitse lähteä liiottelemaan... 3,4 ja 5 megaset on vaan jo ihan peruskauraa nykyään. 3:kin olisi ollut jo nimellinen parannus vanhasta. Eikä se kamera etupuolellakaan tunnu olevan ongelma muille valmistajille.p-veli kirjoitti:...molempiin vaihdettavat objektiivit, salamakenkä, rullafilmiperä ja vähän pienempi saisi olla kanssa, joo.TomTom kirjoitti:...Ehkä parempi kamera ja se toinen kamera edessä...
-
PowerBook_165c
Viesti Kirjoittaja PowerBook_165c »
HSDPA-nopeus on tällä hetkellä kiinni tukiasemien tiedonsiirtoyhteyksistä. Näitä uusitaan kovaa vauhtia, joillakin alueilla (kuten Ahvenanmaalla) pelittää on täysillä. 3G tarjoaa jo nykyiselläänkin 3-4 kertaisen nopeuden EDGE:een verrattuna (olettaen tietenkin, että ostetussa datapaketissa ei ole rajoitettu nopeutta).arttula kirjoitti:Niin... Mikä siis oikeasti muuttuu näin käyttäjän kannalta ?
- 3G: Täällä on useasti todettu, ettei se niin hirveästi nosta nopeutta EDGEen verrattuna
- GPS: Joo, ihan kiva lisävaruste, mutta jos autosta löytyy jo nyt 2 GPS:ää. Ja senkin tarpeellisuudesta on täällä ollut debattia (pääasiassa kai, koska Nokiassa sellainen on ollut, iPhonessa ei...)
Ei se puhelimen GPS ole autoilua varten! Eikö kukaan muu kuin minä ole joskus kaivannut karttaa kävellessään, silloin-tällöin ihan kotikaupungissakin (jos pitää löytää esim. Aleksanterinkatu 18 ja seisoo Kauppatorilla, moniko tietää, mihin suunnistaa)? Tilanne on tietysti toinen, jos liikkuu aina vaan autolla
Tämän tuotejulkistuksen kannalta olennaisinta oli saada luuriin rautaa vaativat ominaisuudet (3G ja GPS). Softasta tulee uusia versioita matkan varrella, jossa puutteet voidaan korjata, ym. Ei kukaan järkevä businessmies tarjoa kaikkia namuja kerralla 8)
Mac Mini + Apple 24", iPad, AppleTV, Airport Extreme (stereo), iPhone 8GB, iPod Classic 30 GB
-
pahismörköläinen
Viesti Kirjoittaja pahismörköläinen »
Aivan. Ja vähintään paremmassa mallissa saisi olla vaihdettava akku..ja miksei myös halvemmassa mallissa. Sen suhteen tämä taitaa olla aika lyhytikäinen puhelin, mistä en itse ainakaan mitkään kytkysopimuksia suostuisi tekemään.TomTom kirjoitti: Miksi ei Apple suoraan esittele vaikka kahta mallia? Toisesta voitaisiin vielä riisua tämä turha gps pois, jos ei puhelimessa kerta ole valmiiksi karttoja mihinkään. Saman ajaa jo nykyinen N76:seni tukiasemapaikannuksella ja google-mapsilla. Otettais vielä vaikka vähän muistia vielä veks ja myytäisiin vaikka 150 dollarilla. Oikeasti siis, ilman mitään kytkyjä.
-
PowerBook_165c
Viesti Kirjoittaja PowerBook_165c »
Siksi, että kustannussäästö olisi marginaalinen. Nyt menee täysin lonkalta, mutta oletukseni on, että GPS-siru maksaa enintään 10 taalaa. Aivan varmaa joka tapauksessa on, että sen poisjättäminen ei muuttaisi Applen positiointia puhelimen osalta mitenkään. Erilaisia luureja tehdään erilaisia asiakassegmenttejä varten. Sellaisia, jotka haluaisivat älypuhelimen, mutta eivät olisi valmiita maksamaan muutamaa ropoa GPS:stä tuskin kovin montaa on, ja Apple kannibalisoisi omaa businesstaan...TomTom kirjoitti:Miksi ei Apple suoraan esittele vaikka kahta mallia? Toisesta voitaisiin vielä riisua tämä turha gps pois, jos ei puhelimessa kerta ole valmiiksi karttoja mihinkään. Saman ajaa jo nykyinen N76:seni tukiasemapaikannuksella ja google-mapsilla. Otettais vielä vaikka vähän muistia vielä veks ja myytäisiin vaikka 150 dollarilla. Oikeasti siis, ilman mitään kytkyjä.
Mac Mini + Apple 24", iPad, AppleTV, Airport Extreme (stereo), iPhone 8GB, iPod Classic 30 GB
-
tmug
Viesti Kirjoittaja tmug »
-
B_V
-
JuhaN
Viesti Kirjoittaja JuhaN »
Ei vaikuta kovin pahalta...tmug kirjoitti:enkkujen kytkyhinnat:
http://www.o2.co.uk/iphone/paymonthly
=)juha
-
TomTom
Ehkä kustannussäästö tuleekin muistin puutteesta. Siis muistin jolle sen GPS:n hyödyntämä esim. koko euroopan kattava kartasto olisi tallennettu valmiiksi. Markkina-alueesta riippuen tietysti... Kunnon kartasto kuitenkin rohmuaisi ison osan tuosta 8:sta gigasta. Vai onko flash-muistin hinta jo romahtanut niin alas, ettei sekään merkitse?PowerBook_165c kirjoitti:Siksi, että kustannussäästö olisi marginaalinen. Nyt menee täysin lonkalta, mutta oletukseni on, että GPS-siru maksaa enintään 10 taalaa. Aivan varmaa joka tapauksessa on, että sen poisjättäminen ei muuttaisi Applen positiointia puhelimen osalta mitenkään. Erilaisia luureja tehdään erilaisia asiakassegmenttejä varten. Sellaisia, jotka haluaisivat älypuhelimen, mutta eivät olisi valmiita maksamaan muutamaa ropoa GPS:stä tuskin kovin montaa on, ja Apple kannibalisoisi omaa businesstaan...TomTom kirjoitti:Miksi ei Apple suoraan esittele vaikka kahta mallia? Toisesta voitaisiin vielä riisua tämä turha gps pois, jos ei puhelimessa kerta ole valmiiksi karttoja mihinkään. Saman ajaa jo nykyinen N76:seni tukiasemapaikannuksella ja google-mapsilla. Otettais vielä vaikka vähän muistia vielä veks ja myytäisiin vaikka 150 dollarilla. Oikeasti siis, ilman mitään kytkyjä.
-
Pis
Viesti Kirjoittaja Pis »
Puhelinkeskustelut voisivat olla hieman yksipuolisia ilman sellaista.B_V kirjoitti:Onkos iphonessa kaiutinta ?
-
IIIMacci
Varmasti ne jotka siela on kayny on samaa mielta... ei sit millaan! No ehka ne keksii jonkun Digital Signaturen eli kun allekirjotat - syotat kortin pinnin maksaessasi sitoudut tekemaan sopimuksen sakkojen uhalla tms... eli jos ei tee sopparia kuukauden sisalla niin lavahtaa visallta 500euron lisalasku... epailen... loppupeleissa Applen tavote on saada levitettya puhelinta mahdollisimman monelle eli pieni puolitahallaan jatetty porsaanreika kummasti lisaa ton tavotteen onnistumisen mahdollisuutta.
Zip/3G Phonea odotellessa 8)
-
ranson
Viesti Kirjoittaja ranson »
Tosi moni tuota jaksaa hokea.pahismörköläinen kirjoitti:Aivan. Ja vähintään paremmassa mallissa saisi olla vaihdettava akku..ja miksei myös halvemmassa mallissa. Sen suhteen tämä taitaa olla aika lyhytikäinen puhelin, mistä en itse ainakaan mitkään kytkysopimuksia suostuisi tekemään.
Oletko omistanut iPodeja?
Itse omistanut useamman iPodin, eikä yhdenkään kanssa ole tullut akunkesto mitenkään suuremmaksi esteeksi missään vaiheessa. Viimeisin iPod on nyt kohda 2 vuotta vanha, ja edelleen se jaksaa toistaa pari leffaa telkun kautta, ja vielä jää akkua jäljelle. Uutena tuolle luvattiin muistaakseni 5h videotoistoa, joka käytännössä sitten osoittautui lähemmäs 6h toistoajaksi. Näin ollen ei merkittävästi ole tuon akunteho muuttunut vajaassa parissa vuodessa. En ihmettele etteikö iPhonen kanssa tulisi melko vastaavanlainen tilanne olemaan akun kanssa.
Nykyisessä iPhonessa mulla kestää akku 3 päivää normaalilla käytöllä, ja jos se nyt parissa vuodessa putoaa vaikkapa 2 päivään, niin on edelleen ihan ok ainakin itselleni.
Viimeisimpiin Nokialaisiinkaan en ole yhteenkään vaihtanut akkua, vaikka pisimmillään ollu just jotain 2-3 vuotta käytössä.
Kuinka moni oikeasti on viimeisimpiin puhelimiinsa vaihdellut akkua sanotaanko vaikka noin parin vuoden käytön aikana?
Toki tuossa päälimmäisenä haittana on se, ettei pysty pitämään vaikkapa vara-akkua pitemmällä reissulla mukana, joka tosin jää melko marginaalisen porukan murheeksi.
-
IIIMacci
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka