Luin kyllä tuon seikkaperäisen kuvauksen ohjelmien asennuksesta, mutta haluaisin vielä tiedustella, että koskeeko tuo kaikkia ohjelmia tasavertaisesti (eli esim. CS3 pakettia), vaiko käyttiksen plugineja?
Ja sitten toinen kysymys liittyen edelliseen: pitääkö poistaa vanha CS paketti uuden tilalta? Meinaan asentaa saksankielisen CS3-paketin sijaan englanninkielisen CS3:n. Korvaako asennuslevyke vanhan automaattisesti, vai pitääkö se poistaa erikseen ennen asennuksen aloittamista?
tänks!
Vielä ohjelmien asennuksesta
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Vielä ohjelmien asennuksesta
Viesti Kirjoittaja annikkipoppeli »
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Re: Vielä ohjelmien asennuksesta
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
CS3 paketti asennetaan ihan Asentaja-ohjelman avulla. Eli se kun ripottelee tiedostoja sinne sun tänne. Kaikki "tavalliset" pikkuohjelmat asennetaan yleensä vain vetämällä. Mutta nämä Adoben CS-softat, MS Office jne asennetaan Asentajalla.
Edit: Minä poistaisin tuon vanhan paketin Adobe CS3Clean Scriptin avulla ja vetäisin englanninkielisen puhtaana päälle.
Edit: Minä poistaisin tuon vanhan paketin Adobe CS3Clean Scriptin avulla ja vetäisin englanninkielisen puhtaana päälle.
-
Viesti Kirjoittaja annikkipoppeli »
Kiitos avusta!
Ja sitten (tietenkin) seuraava kysymys. CleanScript asennusohjeissa painotetaan vanhojen tietojen varmuuskopiointia ennen ohjelmistopaketin asennusta. Olen käyttänyt TimeMachinea kopiointiin ulkoiselle kovalevylle, enkä ole ihan selvillä - kun kaikki tapahtuu niin automaattisesti - että riittääkö tämä, vai pitääkö minun tehdä vielä jotain kommervenkkejä ollakseni varma siitä, että minulla todella on ohjelmat tallessa?
Ja sitten (tietenkin) seuraava kysymys. CleanScript asennusohjeissa painotetaan vanhojen tietojen varmuuskopiointia ennen ohjelmistopaketin asennusta. Olen käyttänyt TimeMachinea kopiointiin ulkoiselle kovalevylle, enkä ole ihan selvillä - kun kaikki tapahtuu niin automaattisesti - että riittääkö tämä, vai pitääkö minun tehdä vielä jotain kommervenkkejä ollakseni varma siitä, että minulla todella on ohjelmat tallessa?
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Jos Time Machine-kopio on ajan tasalla, niin voit rauhallisin mielin ajaa tuon skriptin.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka