Cosmo kirjoitti:Tarkoittaakohan tuo kun iPhonelle ei anneta storessa hintaa, että se olisi vain ostettavissa kanavista tms sopparin tehneiden operaattoreiden kautta ja ainoastaan aktivoituna (kuten AT&T peloitteli, aktivoitava kaupassa pakolla, iTunes aktivointi jäisi pois?)? Hinnat 199 ja 299usd olisi AT&T:n osuus -200usd orginaali hinnasta (399 ja 499usd), tai loppupelissä tietenkin kytky-asiakkaan.
Ei hitsinpitsi, duunipuhelin kun jo on, ei nappaa hankkia mitään kytky-luuria ja iPhone olisi saatava.
Suomen laki kieltää puhelimen myynnin ainoastaan kytkynä. Ja kytkypuhelinkin pitää voida lunastaa kesken sopimuksen maksamalla operaattorille sopiva korvaus.
Onko se nyt varmasti näin? Minusta laki on suunnattu operaattoreiden toimintaan ja vaatii, että liittymä on saatava ilman kytkypuhelinta. Pitääpä yrittää löytää ko. laki Finlexistä ja tarkastaa mitä siellä oikeastaan sanotaan.
GSM-matkaviestinverkon päätelaitteen tai siihen liittyvän hyödykkeen hinta ei saa riippua siitä, hankkiiko käyttäjä myyjältä myös GSM-matkaviestinverkon liittymän (kytkykauppa).
Kytkykauppa on sallittua muun kuin 1 momentissa tarkoitetun matkaviestinverkon liittymäsopimusta tehtäessä. Teleyrityksen tulee tarjota vastaavaa viestintäpalvelua käyttäjälle myös ilman päätelaitetta.
Minusta tuossa ei ole määräystä, että puhelimen pitäisi olla saatavilla muutoinkin kuin kytkykauppana. Liittymästä sanotaan suoraan, että se taas pitää olla saatavilla ilman puhelintakin.
GSM-matkaviestinverkon päätelaitteen tai siihen liittyvän hyödykkeen hinta ei saa riippua siitä, hankkiiko käyttäjä myyjältä myös GSM-matkaviestinverkon liittymän (kytkykauppa).
Kytkykauppa on sallittua muun kuin 1 momentissa tarkoitetun matkaviestinverkon liittymäsopimusta tehtäessä. Teleyrityksen tulee tarjota vastaavaa viestintäpalvelua käyttäjälle myös ilman päätelaitetta.
Minusta tuossa ei ole määräystä, että puhelimen pitäisi olla saatavilla muutoinkin kuin kytkykauppana. Liittymästä sanotaan suoraan, että se taas pitää olla saatavilla ilman puhelintakin.
--Ari
En mäkään oo ainakaa ollu ikinä huomaavinani et pitäis puhelin olla saatavina muutenki ku kytkynä. Monissa Euroopan maissa se on kyllä näin, ja ei kai se Suomessa herättäisi niin paljoa keskustelua tuo ko. asia jos asiat olisivat samalla tavalla..
"Hintaneuvos on salamannopea, mutta pikkuroope vielä nopeampi."
— mylman
spiidi78 kirjoitti:
Esimerkillistä toimintaa Applelta. Keskitytään korjaamaan edellistä käyttistä uuden ja bugisen julkaisemisen sijaan. Saas nähdä sitten se hinta. Ja ilmeisesti tuki löytyy edelleen PPC:llekin?
Jos meinataan tehdä todellinen Vistan tappaja eli siis nopeudeltaan nykyistäkin paljon ylivoimaisempi, en mitenkään näe että siinä voidaan roikottaa PPC-tukea mukana. Optimointi kärsii varmasti.
Leopardi toimii hyvin PPC:ssä...
Löytyykö jostain toimiva Apple-linkki 10.6-aiheeseen?
Jamac kirjoitti:Vau mikä keynote. Mulla on sellainen olo että Apple meni justiin valovuoden eteenpäin.
menisivät ihan varmasti jos lähtisivät myös Venäjän markkinoille.
Jobsin WWDC08-esityksestä kävi ilmi, että iPhone 2.0 toimii myös venäjän kielellä. Mutta iPhonen tulevien myyntimaiden kartalla Venäjää ei ole. Varmaan siksi, ettei Apple ole vielä tehnyt sopimusta jonkin paikallisen operaattorin kanssa. Voi olla kädenvääntö juuri käynnissä...
Jamac kirjoitti:Vau mikä keynote. Mulla on sellainen olo että Apple meni justiin valovuoden eteenpäin.
menisivät ihan varmasti jos lähtisivät myös Venäjän markkinoille.
Jobsin WWDC08-esityksestä kävi ilmi, että iPhone 2.0 toimii myös venäjän kielellä. Mutta iPhonen tulevien myyntimaiden kartalla Venäjää ei ole. Varmaan siksi, ettei Apple ole vielä tehnyt sopimusta jonkin paikallisen operaattorin kanssa. Voi olla kädenvääntö juuri käynnissä...
Taatusti onkin, mutta Baltiasta ja Suomestakin löytyy paljon venäjänkielisiä asukkaita.
Hämmästyin ja tulin hieman surulliseksikin, kun Bolivian mainehikas soturivaltakunta muodosti Steven kartastossa hirveän iPhone-aukon keskelle hikisintä Etelä-Amerikkaa. Mikähän lienee syynä siihen, että tämä maanosan vapaussankarin mukaan nimetty valtio, jonka pääkaupunginkin nimi suomeksi on esimerkillisesti Rauha, ei pääse nauttimaan multitouch-jutskaamisesta samaan tahtiin lähes koko muun Uuden maailman kaa? Toivottavasti Steven ja Bolivian välillä ei ole mitään sellaista riitaa, jota ei molemminpuolisen hyvän tahdon avustuksin voitaisi sopia.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Kiitokset hintaneuvokselle päivän nauruista. Repesin.
Ja kiitokset myös Snow Leopard -linkistä. Osuva nimi myös siitä, että lumileopardihan on peruslepardeeria pienempi eläin, joten on sangen loogista nimetä Snow Leopardiksi käyttis, joka "dramatically reduces the footprint of Mac OS X, making it even more efficient for users, and giving them back valuable hard drive space for their music and photos." Kun Redmondissa niin tykätään kopioida OS X:ää, niin tässäpä olisi ominaisuus, jonka tottavie saisivat kopsata. Saattaa kuitekin olla niin, että tämä dramaattinen pienentyminen johtuu lähinnä PPC-legacykoodin dumppaamisesta, jos Lumilepardi todella on vain Intel-Maceille.
Toisaalta, lumisissa maisemissa elelevällä lumileopardilla saattaa olla oikeasti isommat tassut kuin leopardilla, hm hm...
Monte-Cristo kirjoitti:Kiitokset hintaneuvokselle päivän nauruista. Repesin.
Ja kiitokset myös Snow Leopard -linkistä. Osuva nimi myös siitä, että lumileopardihan on peruslepardeeria pienempi eläin, joten on sangen loogista nimetä Snow Leopardiksi käyttis, joka "dramatically reduces the footprint of Mac OS X, making it even more efficient for users, and giving them back valuable hard drive space for their music and photos." Kun Redmondissa niin tykätään kopioida OS X:ää, niin tässäpä olisi ominaisuus, jonka tottavie saisivat kopsata. Saattaa kuitekin olla niin, että tämä dramaattinen pienentyminen johtuu lähinnä PPC-legacykoodin dumppaamisesta, jos Lumilepardi todella on vain Intel-Maceille.
Toisaalta, lumisissa maisemissa elelevällä lumileopardilla saattaa olla oikeasti isommat tassut kuin leopardilla, hm hm...
Kuinkakohan paljon tuossa sitä kovalevytilaa säästetään? Veikkaisin max 1GB
Mulla tuli sellainen olo, että onpa säälittävää.
Hehkutetaan sitä sun tätä "uutta ja ihmeellistä", mitä teininörtit ovat jo vuoden ajan ilmaiseksi meille installeriin koodailleet. Ei vakuuttanut sitten pätkääkään. Ja tuota kurjaa firmis-päivitystäkin joutuu odottamaan, vaikka kuinka paholainen kauan! keljuttaa tuommoinen! Tuskin tulee luuria päivitettyä... Onpahan tämän hetkinen tyylikkäämpikin.
Onneksi on HTC myös menossa mukana...
Ps. Puhun nyt siis vain tuon iTelephonen perusteella... lumi kissasta tai muusta en ehtinyt videoita katselemaan.
EDIT: Entäs sitten se "Now you can search contacts..." Ja porukka hurraa kuin jakomieliset... VOI ALLAH!
Mulla tuli sellainen olo, että onpa säälittävää.
Hehkutetaan sitä sun tätä "uutta ja ihmeellistä", mitä teininörtit ovat jo vuoden ajan ilmaiseksi meille installeriin koodailleet. Ei vakuuttanut sitten pätkääkään. Ja tuota kurjaa firmis-päivitystäkin joutuu odottamaan, vaikka kuinka paholainen kauan! keljuttaa tuommoinen! Tuskin tulee luuria päivitettyä... Onpahan tämän hetkinen tyylikkäämpikin.
Onneksi on HTC myös menossa mukana...
Ps. Puhun nyt siis vain tuon iTelephonen perusteella... lumi kissasta tai muusta en ehtinyt videoita katselemaan.
EDIT: Entäs sitten se "Now you can search contacts..." Ja porukka hurraa kuin jakomieliset... VOI ALLAH!
Naureskelin kans sitä et "and now for something entirely new": MobileMe, päivitetty .mac
ogc kirjoitti:Naureskelin kans sitä et "and now for something enitrely new": MobileMe, päivitetty .mac
Joo. Markka vetoa että siinäkin bugaa esim. osoitekirjan synkkaus kuten .Macissakin...
En minä niin ollut tuohon .mac:iin tutustunut, mutta kyllä Mobile me:stä tuli himofiilis heti – olkoonkin että minulla ei ole iPhonea jolla lukea niitä tärkeitä sähköposteja liikennevaloissa, kannettavaa jolla katsoa postit hotellissa ja työkonetta millä tehdä se työ mihin edelliset postit liittyy. Minulla on vaan kannettava mikä on työkone.
ogc kirjoitti:Naureskelin kans sitä et "and now for something enitrely new": MobileMe, päivitetty .mac
Joo. Markka vetoa että siinäkin bugaa esim. osoitekirjan synkkaus kuten .Macissakin...
En minä niin ollut tuohon .mac:iin tutustunut, mutta kyllä Mobile me:stä tuli himofiilis heti – olkoonkin että minulla ei ole iPhonea jolla lukea niitä tärkeitä sähköposteja liikennevaloissa, kannettavaa jolla katsoa postit hotellissa ja työkonetta millä tehdä se työ mihin edelliset postit liittyy. Minulla on vaan kannettava mikä on työkone.
Tarkennus tähän (en tiedä onko tarpeen, vai missasinko pointin), iPhone:lla voit lukea postit liikennevaloissa kyllä ilmankin mobileMe:tä
ogc kirjoitti:Tarkennus tähän (en tiedä onko tarpeen, vai missasinko pointin), iPhone:lla voit lukea postit liikennevaloissa kyllä ilmankin mobileMe:tä
Voi kyllä, mutta ei ole kivaa jos tulee vaikka 200 megaa sähköposteja joita tarvitset työkoneella. Kikkaile sitten niitä iPhonesta työkoneelle vai...