Edittiä: Kumpaakaan näytöistä ei ole kalibroitu, eli ihan tehdasasetuksilla mennään. Kirkkaudet on muistaakseni täysillä kaikissa tilanteissa, mutta en mene ihan satavarmaksi vannomaan
Viimeksi muokannut Hiace, 7.6.2008 klo 12.50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvin koostettu ja hauskasti kirjoitettu juttu!
Ehkä olisit voinut todeta näyttöasetusten olevan samat jne, mutta kyllä tuosta nyt suuntaa sai.
Oma valintani olisi glossy.
Kahdesta viimeisestä kuvasta, joissa koneet on sisätiloissa vierekkäin, huomaa aivan järisyttävän eron näytöissä. En maksasaisi penniäkään tuosta glossystä!
EvilPet kirjoitti:Kahdesta viimeisestä kuvasta, joissa koneet on sisätiloissa vierekkäin, huomaa aivan järisyttävän eron näytöissä. En maksasaisi penniäkään tuosta glossystä!
Minä huomaan eron glossyn eduksi, tosin suosittelen näytön kalibrointia, itselläni ei edes perusasetuksilla ole sinertävä vaan keltaiseen päin menevä mutta silmämääräisellä kalibroinnilla (SuperCal) olen mielestäni saanut värit asettumaan hienosti.
Molemmat on täysin kalibroimattomia näyttöjä, kuvissa parin viikon ikäisiä molemmat.
Omaa valintaa pitkään kyllä mietin. Kun pääsin näkemään glossyn ja matan samassa huoneessa, olin kyllä matta-valintaani enemmän kuin tyytyväinen. Glossykin on tosi kirkas ja terävä, ja varmasti tosi hyvä normaalikäyttöön, esim. surffailuun ja elokuviin. Jos vähänkään kuvia käsittelee tai tekee verkkosivuja, on matta ihan ehdoton. Mutta ymmärrän kyllä glossynkin valitsevia. Molempi parempi, eri käytössä vain.
Itsellä on ollut nyt mattanäytöllinen MacBook Pro, mutta ehkä seuraava koneeni lähitulevaisuudessa on glossynäytöllinen. Tekstiä on ainakin mielestäni mukavampi lukea glossynäytöllisestä. Kuvankäsittelystä en sitten tiedä, mutta ehkä sitä varten kannattaa käyttää muutenkin parempaa ulkoista näyttöä.
Näiden kuvien perusteella olisi nyt tulossa mattanäytöllinen mbp ensi lauantaina. Liikkeessä niitä jo katselin mutta siellä ei ollut glossya, pelkästään 17" ja 15" mattanäytöt.
Digikuvien tuunaajana hirvittää tuo glossyn värimaailma. Miksi harmaa ei näytä harmaalta vaan marjapuurolta. HYI!
No ehkäpä samasta syystä ACD:tä ei tehdä glossynä
Mikseiköhän ne nyt vain antaisi valinnanvapautta myös MacBookin näyttöjen suhteen? Noista kuvista huomasi hyvin kyseisten näyttöjen hyvät ja huonot puolet, ja vaikka itse valitsisin joka tapauksessa glossyn, tuntuu että tiettyyn käyttöön glossy ei sovi laisinkaan ja siksi olisi kyllä hyvä olla siinäkin sitä valinnanvaraa.
pling kirjoitti:Mikseiköhän ne nyt vain antaisi valinnanvapautta myös MacBookin näyttöjen suhteen? Noista kuvista huomasi hyvin kyseisten näyttöjen hyvät ja huonot puolet, ja vaikka itse valitsisin joka tapauksessa glossyn, tuntuu että tiettyyn käyttöön glossy ei sovi laisinkaan ja siksi olisi kyllä hyvä olla siinäkin sitä valinnanvaraa.
Kyllä tuossa jotain eroa pyritään pitämään jotta jotkut valitsisivat ennemmin esim. MacBook Pro:n...
pling kirjoitti:Mikseiköhän ne nyt vain antaisi valinnanvapautta myös MacBookin näyttöjen suhteen? Noista kuvista huomasi hyvin kyseisten näyttöjen hyvät ja huonot puolet, ja vaikka itse valitsisin joka tapauksessa glossyn, tuntuu että tiettyyn käyttöön glossy ei sovi laisinkaan ja siksi olisi kyllä hyvä olla siinäkin sitä valinnanvaraa.
Kyllä tuossa jotain eroa pyritään pitämään jotta jotkut valitsisivat ennemmin esim. MacBook Pro:n...