OS X 10.3.6
Aloin tutustua avainnippuun, koska ajattelin sen olevan varsin käyttökelpoinen. Tunnuksia ja salasanoja näyttää jo menneen sinne ja saan itsekin niitä lisättyä. Jos sitten haluan katsoa jonkin tunnuksen salasanaa, joudun syöttämään koneen käyttäjätunnuksen salasanani. Sen jälkeen voin vaikka kopioida salasanan leikepöydälle ja siitä sitten edelleen. Mutta kun opuksissa kerrotaan, että jotkut ohjelmat, esim. Safari, pystyvät käyttämään avainnipun tietoja niin ettei erinäisiin paikkoihin kirjauduttaessa tunnusta ja salasanaa tarvitse itse joka kerta syöttää vaan että ne tulevat automaattisesti avainnipusta. Tätä en ole onnistunut saamaan millään tavalla onnistumaan. Olen kokeillut Safarin kanssa eräällä nettisivulla olevaa sähköpostiin kirjautumista (saunalahti.fi). llmeisesti asiaan liittyy vielä jotakin muutakin, kenties asetuksia näissä käyttävissä ohjelmissa?
Minulla sentään on lainassa kaksi paksua OS X -ohjekirjaa ja muutenkin olen yrittänyt selvittää, enkä hoksaa. Nolottaa.
Jatkoa
No nyt tuli mieleeni kokeilla sellaisen "nettisivun" kanssa, missä on erilainen "sisäänkirjautumissivu". Menin safarilla ftp-palvelimelle kurkatakseni erään seuran nettisivuja, joita minä ylläpidän. Siinä tuli eteen sisäänkirjautumisdialogi, jossa oli pohjalla rastiruutu "muista, lisää avainnippuun" - teksi oli suunnilleen noin. Raksi rutuun ja kas: kun myöhemmin menin uudestaan Safarin kautta samaan paikkaan, lompsahdin suoraan sisään.
Avainnipun käyttö, idea vähän hakusessa
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
Avainnipun käyttö, idea vähän hakusessa
Viesti Kirjoittaja JIH »
-
Re: Avainnipun käyttö, idea vähän hakusessa
Viesti Kirjoittaja rugueux »
Safarissa on muistaakseni perusasetuksena ruksi pois "Autofill User names and passwords", napsuta asetuksista päälle ja kokeile uudelleen.
2 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka