Heippahei kaikkai. Minulla on uusi iPhone ja olen saanut paljon neuvoja tältä palstalta sen käyttöön, kiitos kaikille jotka tänne neuvoja laittavat! Ehkä vähän korkealentoisia on monet jutut ja ihan perusteet jää jalkoihin mutta kaikki on kyllä selvinnyt.
Paitsi tämä:
Miten kun jos kuuntelen vaikka radiota (MyERadio tai iRadio, joista jälkimmäisestä en ole vielä saanut mitään kuulumaan), niin vaihtaako puhelin wi-fistä edgeen lennossa vaikka bussissa, eihän joka paikassa ole langattoman verkon kantoa. (Mitä kyllä en oikein voi ymmärtää.)
Ja tarkoittaahan edge sitä että se menee liittymän kautta gprs-yhteydellä verkkoon, eli Sonera laskuttaa siitä minua? Niin yleensäkkin, kannattaisiko edge ottaa pois käytöstä ettei se vaihda siihen kun vaikka olen netissä, jos langaton tippuu. Pelkään että saan jonkun superlaskun kun en oikein tajua kaikkia yhteyksien ja laitteiden hienouksia.
Entä onko saatavilla mitään ihan tavallista radiota, että voisi kuunnella vaikka Iskelmää. Sopisi kesäiltoihin.
Radio iPhoneen + nettiradio + mitä maksaa edgeily
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Radio iPhoneen + nettiradio + mitä maksaa edgeily
Viesti Kirjoittaja flanellimies »
-
Re: Radio iPhoneen + nettiradio + mitä maksaa edgeily
Viesti Kirjoittaja PowerBook_165c »
Moi. Hieno homma, tervetuloa iloiseen joukkoomme 
EDGE ja GPRS ovat eri yhteysprotokollia, mutta kyllä, molemmista tulee lasku operaattorilta. Kannattaa ehdottomasti hommata kiinteähintainen datapaketti, sen saa kaikilta operaattoreilta alle 10 eurolla/kk. EDGE-verkkovierailun disabloiminen ei vaikuta EDGE:een operaattorisi kotiverkossa millään tavoin. Jos laitat EDGE:n APN-kohtaan jotakin "siansaksaa", se ei toimi, mutta data menee kaiketi GPRS:n kautta (100% takuuseen en mene, kun en ole kokeillut, enkä näe sitä mielekkääksi kenenkään tehdäkään).
Tavallisista radioista ainakaan Applen iPodiin liitettävä ekstensio ei iPhonessa toimi, muista en itse tiedä.

EDGE ja GPRS ovat eri yhteysprotokollia, mutta kyllä, molemmista tulee lasku operaattorilta. Kannattaa ehdottomasti hommata kiinteähintainen datapaketti, sen saa kaikilta operaattoreilta alle 10 eurolla/kk. EDGE-verkkovierailun disabloiminen ei vaikuta EDGE:een operaattorisi kotiverkossa millään tavoin. Jos laitat EDGE:n APN-kohtaan jotakin "siansaksaa", se ei toimi, mutta data menee kaiketi GPRS:n kautta (100% takuuseen en mene, kun en ole kokeillut, enkä näe sitä mielekkääksi kenenkään tehdäkään).
Tavallisista radioista ainakaan Applen iPodiin liitettävä ekstensio ei iPhonessa toimi, muista en itse tiedä.
Mac-käyttäjä vuodesta 1987
Mac Mini + Apple 24", iPad, AppleTV, Airport Extreme (stereo), iPhone 8GB, iPod Classic 30 GB
Mac Mini + Apple 24", iPad, AppleTV, Airport Extreme (stereo), iPhone 8GB, iPod Classic 30 GB
-
Viesti Kirjoittaja hukkatat »
...saako Soneraltakin alle kybän? Niillä taisi olla 14.90 € / kk. Vai olenko lukenut heidän outoa hinnastoaan jotenkin huonosti?
Macbook Pro 2,3 Ghz (early 2011), iPhone 4 S 16 Gb, iPad 1st gen.
-
Viesti Kirjoittaja PowerBook_165c »
En mene vannomaan. Kaikki mainoshinnat, joita olen nähnyt ovat olleet alle kympin, mutta voihan se olla, että Sonera ei tuolla hinnalla ole paljon mainostellut. Ite vaihdoin vuosi sitten Saunalahteen oltuani Soneran asiakas 14 vuotta, eikä uusi iPhone ole likimainkaan riittävästi saamaan palaamaan takaisinhukkatat kirjoitti:...saako Soneraltakin alle kybän? Niillä taisi olla 14.90 € / kk. Vai olenko lukenut heidän outoa hinnastoaan jotenkin huonosti?

Mac-käyttäjä vuodesta 1987
-
Viesti Kirjoittaja TId »
Lööperiä. Eli jos APN-tiedot ovat väärin, niin mobiilidataa ei liiku lainkaan, missään muodossa.PowerBook_165c kirjoitti:Jos laitat EDGE:n APN-kohtaan jotakin "siansaksaa", se ei toimi, mutta data menee kaiketi GPRS:n kautta (100% takuuseen en mene, kun en ole kokeillut, enkä näe sitä mielekkääksi kenenkään tehdäkään).
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka