Auttakaapa hieman. Käytän nyt ensimmäistä kertaa Leopardia uuden iMacin myötä ja esille tunkee joka hetki kaiken maailman turvallisuusdialogeja. Esimerkiksi roskakoria tyhjennettäessä kysytään, haluanko varmasti tehdä sen. Myös Applications-stackissa on ongelma. En ole varma, liityykö se tähän samaan turvallisuusjuttuun, mutta avatessa uutta ohjelmaa, esimerkiksi Skypeä, minulta kysytään, haluanko varmasti avata sen, koska kyseessä on netistä ladatu ohjelma. Myöskään stackkiin lisättyjen ohjelmien kuvakkeet eivät näy oikein, mikä minua tässä eniten ärsyttää. Saisiko tämmöistä crappia poistettua käytöstä jotenkin?
Neuvoja kaipaillaan.
Kiitos!
Ongelmia Leopardissa
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ongelmia Leopardissa
Viesti Kirjoittaja Traxx »
MacBook Pro 15" | 2.9GHz i9 | 32GB | 512GB
iPad Pro 10.5" | 64GB
iPhone 8 Plus | 64GB
iPad Pro 10.5" | 64GB
iPhone 8 Plus | 64GB
-
Re: Ongelmia Leopardissa
Viesti Kirjoittaja laeticia »
Minulla se myös aina kysyy tuota. Itse oon käsittäny että se on tavallaan varatoimenpide. Eli varmistaa, että haluaa aukaista netistä ladatun ohjelman. Ohjelmahan periaatteessa voi olla mitä vaan.
Roskakorin tyhjennyksessä on osoittautunut henkilökohtasesti ihan hyödylliseksi se että se varmistaa vielä asian, koska monesti oon vahingossa painanu tyhjennä nappia, vaikka en oo halunnu sitä tyhjentää.
Muistaakseni ohjelmia avatessa siinä on semmonen kohta, missä on että älä kysy uudelleen.. ? Tai sitten ei, en muista nyt ihan tarkkaan. Muutamasti kun on painellut avaa-nappulaa käynnistyksen yhteydessä, ne on kyllä hävinny ainakin mulla kyseisen ohjelman kohdalla.
Edit: taitaa itseasiassa lopettaa kyselemisen kun kerran painaa että kyllä.. Jokaisen uuden ohjelman kohdalla tietysti kysyy että avataanko, mutta sitten se häviää.
Roskakorin tyhjennyksessä on osoittautunut henkilökohtasesti ihan hyödylliseksi se että se varmistaa vielä asian, koska monesti oon vahingossa painanu tyhjennä nappia, vaikka en oo halunnu sitä tyhjentää.
Muistaakseni ohjelmia avatessa siinä on semmonen kohta, missä on että älä kysy uudelleen.. ? Tai sitten ei, en muista nyt ihan tarkkaan. Muutamasti kun on painellut avaa-nappulaa käynnistyksen yhteydessä, ne on kyllä hävinny ainakin mulla kyseisen ohjelman kohdalla.
Edit: taitaa itseasiassa lopettaa kyselemisen kun kerran painaa että kyllä.. Jokaisen uuden ohjelman kohdalla tietysti kysyy että avataanko, mutta sitten se häviää.
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Roskakorin tyhjennysvaroituksen saa kytketty pois Finderin asetuksista. Oikeanpuoleisin välilehti, kolmas rasti ylhäältä.
--Ari
--Ari
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Skypen ja muidenkin ladattujen ohjelmien käynnistysvaroitus ei tunnu poistuvan, jos ohjelma on käynnistetty stackin kautta Dockista. Kokeile käynnistää Skype Ohjelmat-kansiosta ja kuittaa varoitukset, sillä pitäisi valituksen hävitä. Nähtävästi Leopardin Dockissa on pieni bugi.
Tietenkin tämä vaatii, että ohjelma on todellakin asennettu Ohjelmat-kansioon. Levyimagelta käynnistetyt ohjelmat varoittelevat loputtomiin.
--Aru
Tietenkin tämä vaatii, että ohjelma on todellakin asennettu Ohjelmat-kansioon. Levyimagelta käynnistetyt ohjelmat varoittelevat loputtomiin.
--Aru
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka