Kyllähän tämä on aika oiva selain kun nyt vähän on tullut kokeiltua. Eikä jää arkikäytössä nopeudessa Safarille – pikemminkin päinvastoin. Vaikea valinta kun on Safariin tässä totutellut...
Jotenkin vaan tykkään tästä Mozillan hyvästä meiningistä: Windows, Mac ja Linux versiot julkaistaan aina samanaikaisesti. Siinä on Applella ja Microsoftilla ja muilla esimerkkiä.
Nopea on vaikkei Safari mikään hidas selain ole. "Find as you type" ja "smooth scrolling" ovat niitä pikkuasioita joita olen Safarilla kaivannut. PDF-pluginin puute oli vissiin niitä Firefoxin huonoja puolia.
Mitä mieltä olette Camino vs FF 3? Ja Camino ylipäätään? Olenko vain tapojeni orja, kun olen jämähtänyt Camiooon ja sitä tullut käytettyä pitkään? Suositteletteko vaihtoa? Vaitho tarkoittaa isoat työtä, kun täytyy kaikki linkit siirtää...
Viimeksi kun on tullut vilkaistua, niin Camino ei ollut mikään maailman turvallisin selain, mutta enemmänhän sillä on merkitystä missä surffaa kuin millä...
jpsv kirjoitti:Vaitho tarkoittaa isoat työtä, kun täytyy kaikki linkit siirtää...
??
Caminossa File->Export, Firefoxissa File->Import...
työstähän tuo taitaa juu käydä.
MBP 15" 2.4GHz i7 8GB 120GB SSD (ForceGT)
Mac mini 2.26GHz C2D 4GB + EyeTV 610
tjm kirjoitti:Viimeksi kun on tullut vilkaistua, niin Camino ei ollut mikään maailman turvallisin selain, mutta enemmänhän sillä on merkitystä missä surffaa kuin millä...
Mitä tarkoitat turvallisuudella? Mozillan Geckohan Caminossa on pohjalla ja sen tietoturva-aukot on 1:1 samat mitä Firefoxissa.
Luulin FF3:n raskauden johtuvan beta ja rc vaiheiden bugeista, mutta ei.. Ei paljoa auta, jos selain käsittelee javascriptit nopeasti ja kaikki muu toimii, kuin hidastetussa elokuvassa. Ensikäynnistyskin 7 sek. Näin DP1.8 G5:llä siis. 2 oli paljon nopeampi joka suhteessa, mitä tulee user experienceen.
Pis kirjoitti:Nopea on vaikkei Safari mikään hidas selain ole. "Find as you type" ja "smooth scrolling" ovat niitä pikkuasioita joita olen Safarilla kaivannut. PDF-pluginin puute oli vissiin niitä Firefoxin huonoja puolia.
Kun klikkaa asetusikkunan valikoista kohtaa "lisäasetukset", niin tyhjä ikkuna alkaa venymään alaspäin loputtomasti, eikä lopeta ennen kuin painaa joitan toista valikkonappulaa. Näin kävi jo beta-versioillakin. Onko muilla samaa vikaa? Muuten kyllä toimii ja ripeästi.
"We have allways been shameless about stealing great ideas..."
Jonttufantti kirjoitti:Kun klikkaa asetusikkunan valikoista kohtaa "lisäasetukset", niin tyhjä ikkuna alkaa venymään alaspäin loputtomasti, eikä lopeta ennen kuin painaa joitan toista valikkonappulaa. Näin kävi jo beta-versioillakin. Onko muilla samaa vikaa? Muuten kyllä toimii ja ripeästi.
Pis kirjoitti:Nopea on vaikkei Safari mikään hidas selain ole. "Find as you type" ja "smooth scrolling" ovat niitä pikkuasioita joita olen Safarilla kaivannut. PDF-pluginin puute oli vissiin niitä Firefoxin huonoja puolia.
Niinkuin jo ohimennen totesinkin, niin mielestäni omalla surffauskäytännöllä on suurempi merkitys kuin yo. ominaisuuksilla ja ilmeisesti tuoreista Camino-versioista nuo saattavat hyvin jo löytyäkin.
Mitä tulee FF3:een, niin itselläni se on toiminut rivakasti jo betoista lähtien käynnistymisiä myöten. Ainoa valittamisen aihe toistaiseksi on ollut "Awful Bar"(sic), jonka onneksi sai lopulta asetuksia tweakaamalla (ja Oldbarin lisäämällä) FF2:n tyyliseksi (ja näköiseksi).
Jonttufantti kirjoitti:Kun klikkaa asetusikkunan valikoista kohtaa "lisäasetukset", niin tyhjä ikkuna alkaa venymään alaspäin loputtomasti, eikä lopeta ennen kuin painaa joitan toista valikkonappulaa. Näin kävi jo beta-versioillakin. Onko muilla samaa vikaa? Muuten kyllä toimii ja ripeästi.
Eipä ole tuollaista havaittu.
No ette varmaan olekaan, jos ette käytä Little Fox teemaa kuten minä. Mutta jos käyttäisitte niin havaitsisitte...näköjään.
"We have allways been shameless about stealing great ideas..."
Ei tuo oikein toiminut minun koneessani. (MacBook-Leopard). Useilla sivustoilla ei päässyt navigoimaan kunnolla kun sivut ei avautuneet. Safari toimi ok ja palautin Frefoxin kakkoseksi ja ongelmat poistui.
Mikähän siinäkin......
En ole itse FFox3:a käyttänyt mutta sellaista on tutuilta kuulunut että vaatii rivakan koneen ja paljon muistia. Camino on jees kevyemmille laitteille.
Firefox 3 on muuten nannaa, mutta huomasinpa pienen, ärsyttävän windowsismin sen toiminnassa: osoitepalkkia kun klikkaa, niin kaikki maalautuu, Windows-malliin. Vasta tuplaklikkaus vie kursorin klikkauksen kohdalle.
Monte-Cristo kirjoitti:Firefox 3 on muuten nannaa, mutta huomasinpa pienen, ärsyttävän windowsismin sen toiminnassa: osoitepalkkia kun klikkaa, niin kaikki maalautuu, Windows-malliin. Vasta tuplaklikkaus vie kursorin klikkauksen kohdalle.
Osoiteriville about:config
browser.urlbar.clickSelectsAll = false
Laita filtteriin vaikka urlbar, niin löydät helpommin myös muita tuohon liittyviä asetuksia.
Kyllä oli yhden s-tanan plugarin haku tehty vaikeaksi
edit: eikä se v-un plugari tanakerpele toimi Jää vaan sekoaa koko FF jos ylipäätään toimii ollenkaan pdf:n lataamisyrityksen jälkeen/aikana. MItään pdf:ää ei FF:n ikkunaan ilmesty.
Monte-Cristo kirjoitti:Firefox 3 on muuten nannaa, mutta huomasinpa pienen, ärsyttävän windowsismin sen toiminnassa: osoitepalkkia kun klikkaa, niin kaikki maalautuu, Windows-malliin. Vasta tuplaklikkaus vie kursorin klikkauksen kohdalle.
Osoiteriville about:config
browser.urlbar.clickSelectsAll = false
Laita filtteriin vaikka urlbar, niin löydät helpommin myös muita tuohon liittyviä asetuksia.
Jamac kirjoitti:eikä se v-un plugari tanakerpele toimi
Experimental-pluginin kohdalla tuskin mikään yllätys. Tajusin tosin vasta englanninkieliseltä sivulta, että moisesta oli kyse, kun ihmettelin miksi se penää loginia.