Toinen kysymys: kesätyöni alkoivat juuri, ja minun pitäisi saada kone firman sisäiseen verkkoon. Miten tämä onnistuu? Onko sitä edes mahdollista tehdä itse, vai soitanko firman nettigurun suoraan paikalle?
Kenoviiva väärinpäin ja sisäinen verkko
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
nuunu
Kenoviiva väärinpäin ja sisäinen verkko
Viesti Kirjoittaja nuunu »
Moi! Olen tuore Macbookin omistaja ja vielä vähän käyttöä harjoittelen. Ensimmäinen kysymys liittyykin näppäimistöön. Mistä löydän kenoviivan väärinpäin? Eikä kiitos mitään naureskeluja, olen vielä aika pihalla tästä uutuudesta. 
Toinen kysymys: kesätyöni alkoivat juuri, ja minun pitäisi saada kone firman sisäiseen verkkoon. Miten tämä onnistuu? Onko sitä edes mahdollista tehdä itse, vai soitanko firman nettigurun suoraan paikalle?
-
Jamac
Re: Kenoviiva väärinpäin ja sisäinen verkko
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Näppäin seiskan (7) alla on kaikki..
shift + 7 = /
alt + 7 = |
shift + alt + 7 = \
Arvaan että verkkkoon mennee kun laittaa piuhan kiinni, ja antaa tarvittavat salasanat jos sellaisia kysyy.
shift + 7 = /
alt + 7 = |
shift + alt + 7 = \
Arvaan että verkkkoon mennee kun laittaa piuhan kiinni, ja antaa tarvittavat salasanat jos sellaisia kysyy.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
heskey
Viesti Kirjoittaja heskey »
Kenoviiva väärinpäin, eli vinoviiva, tulee näppäinyhdistelmällä shift+7: /
Semmonen halpa valkonen kannettava ja sit se uusin käyttis.
-
TheKraken
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Kappas. Joka päivä oppii jotain uutta. Olen aina luullut että / on kauttaviiva ja \ kenoviiva.heskey kirjoitti:Kenoviiva väärinpäin, eli vinoviiva, tulee näppäinyhdistelmällä shift+7: /
EDIT: Ja oikeassa muuten olin vinoviiva = kauttaviiva / ja kenoviiva on \
-
tmu
Viesti Kirjoittaja tmu »
Mutta eka viestissähän kysyttiin mikä on kenoviiva väärinpäin, silloinhan se on just /
Ei vaan, omassa duunissa saa jatkuvasti olla samoille ihmisille selittämässä mistä se kenoviiva löytyy (ihan win-ympäristössä). Vaatii malttia olla niillekin vinoilematta![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ei vaan, omassa duunissa saa jatkuvasti olla samoille ihmisille selittämässä mistä se kenoviiva löytyy (ihan win-ympäristössä). Vaatii malttia olla niillekin vinoilematta
-
nuunu
Viesti Kirjoittaja nuunu »
No, joka päivä tosiaan oppii jotain uutta. Hyvä että tulin ymmärretyksi vaikka keno- ja vinoviinat ovatkin sekaisin. 
Vielä siitä sisäisestä verkosta, pitäisikö sen löytyä paikasta siirry -> yhdistä palvelimeen tai siirry -> verkko? Kummassakin paikassa kone etsii hetken, mutta ei löydä mitään. Tiedän jopa verkon nimen (jonka kirjoittamiseen niitä kenoviivoja tarvittiin
), mutta silläkään ei löydy.
Mitä nyt? Mistä sen pitäisi löytyä? Täällä kaikki työkaverit pelästyvät nähdessään Macin ja auttaminen loppuu siihen.
Vielä siitä sisäisestä verkosta, pitäisikö sen löytyä paikasta siirry -> yhdistä palvelimeen tai siirry -> verkko? Kummassakin paikassa kone etsii hetken, mutta ei löydä mitään. Tiedän jopa verkon nimen (jonka kirjoittamiseen niitä kenoviivoja tarvittiin
Mitä nyt? Mistä sen pitäisi löytyä? Täällä kaikki työkaverit pelästyvät nähdessään Macin ja auttaminen loppuu siihen.
-
tmu
Viesti Kirjoittaja tmu »
No verkkoasetukset täytyy tietty olla kunnossa (Järjestelmäasetukset -> verkko). Jos kiinteät ip-osoitteet, tarvitset ne tiedot firman tuelta. Oletko liittymässä verkkoon piuhalla vai langattomasti? Kannattaa muuten tehdä työpaikkaa varten oma käyttöpaikka verkkoasetuksiin jos niihin jotain säätöä tarttee tehdä.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka