Canon EOS 450D
-
Canon EOS 450D
Viesti Kirjoittaja PeteQ »
Vai onko tuo 400D kuitenkin varmempi....?
-
Re: Canon EOS 450D
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Itse kun kokeilin niin käteen jäi Nikon D80 ja nimenomaan tuon ylläolevan takia muuten oli ihan mahdoton tehdä 'oikeaa' valintaa!
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Markose »
Mulla on siinä muutama lasi, Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM, Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon EF 50mm f/1.8 II ja se 18-55mm kittilinssi.
Olen erittäin tyytyväinen kameraan. Eka digijärkkäri, joten ei pysty vertailemaan muihin eli vähän kokemusta siinä mielessä.
-
-Olen lainaillut 400 mallia ja tuntuu hyvältä, ihmettelen tuota muka vain pieni kouraisille-mainintaa.
-
Kyllä mä ainakin tykkään siitä että kamerassa on kokoa ja tukevuutta. Sellanen muovinen rimpula tyyliin nikon D40 / Canon 400D tuntuu vaan niin leluilta kädessä... Jotkut sitten haluaa nimenomaan pieniä kameroita joita on helpompi kuljettaa mukana. Käyttötarkoitus vaikuttaa myös. Jos kuvaat paljon ulkona ja kovemmissa olosuhteissa, niin säänsuojaus ja tukevuus tulee tarpeeseen...PeteQ kirjoitti:ihmettelen tuota muka vain pieni kouraisille-mainintaa.
-
-
-
EvilPet kirjoitti:Nämä on aivan täysin makuasioita. Sen tähden viisainta on mennä liikkeeseen ja kokeilla laitteita käteen. Speksit selviää netistä... Käyttötarkoitus, ja objektiivien hinnat / tarjonta ovat myös tutkimisen arvoisia kriteereitä...
Jep, pitää täysin paikkansa!
-
Ja aloitin täman kyselyn kertomalla, että olen kokeillut jo 400D ja kokenut mukavaksi.
Koulussamme on ollut noita käytössä parisen vuotta, eikä ongelmia ole minkäänlaisia.
Tuo pelko uuden canonlaitteen ostamiseen tuli tosiaankin videomallista 20HV kanssa, jonka hankin heti , kun se tuli myyntiin kevällä=pääseepä kuvaamaan
kesäelokuvaa...
Kamera rupesi vajaan tunnin käytön jälkeen zoomailemaan edestakaisin, eikun huoltoon, tuli juhannuksen jälkeen.Tunnin päästä sama juttu, ja eikun huoltoon.
-kesähän siinä meni paketteja tehdessä ja availlessa.
Kun kysyn käyttökokemuksista Canon EOS 450, odotan ystävällisesti, että ne vastaavat, joilla kamera on käytössä ollut jo pitempään.
En kaipaa neuvoja Nikonin paremmuudesta, käteenmahtumisesta tms. vaan KÄYTTÄJÄkokemuksia!
-
http://www.digitalcamerainfo.com/conten ... -18379.htmPeteQ kirjoitti:Yritin löytää tuota täällä toitotettua kritiikkiä netistä, mutta en vain löydä kunnollista.
http://www.digitalcamerareview.com/defa ... ewsID=3470
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos450d/
http://www.kenrockwell.com/canon/rebel-xsi.htm
Itse olen viimeisen 10 vuoden aikana ostanut kymmenisen kamerarunkoa ja lukuisia laseja ja tarvikkeita lukemalla arvosteluja lehdistä ja netistä, sekä kokeilemalla kaupassa. Vielä koskaan ei ole tarvinnut riviäkään mitään kysymyksiä laittaa palstoille...
-
Juuri näin! Pitää muistaa ettei tässä ole mitään elämää suurempaa valintaa tekemässä, toki ymmärrän että haluat käyttäjäkommentteja mutta yleensä puolueettomia kommentteja on vaikea saada. Itse nautin edelleen Nikonin D80:stä halusit sen nyt kuulla vai et!EvilPet kirjoitti:http://www.digitalcamerainfo.com/conten ... -18379.htmPeteQ kirjoitti:Yritin löytää tuota täällä toitotettua kritiikkiä netistä, mutta en vain löydä kunnollista.
http://www.digitalcamerareview.com/defa ... ewsID=3470
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos450d/
http://www.kenrockwell.com/canon/rebel-xsi.htm
Itse olen viimeisen 10 vuoden aikana ostanut kymmenisen kamerarunkoa ja lukuisia laseja ja tarvikkeita lukemalla arvosteluja lehdistä ja netistä, sekä kokeilemalla kaupassa. Vielä koskaan ei ole tarvinnut riviäkään mitään kysymyksiä laittaa palstoille...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
PS. Eiku kauppaan, en usko että suuremmin petyt, noi on ihan kelpo vehkeitä ja aina saat myytyä ellet jostain syystä pidäkään niistä.
EDIT: Onko tuossa 450D:ssä ollenkaan näitä pyöritettäviä säätönamiskoja jolla on kätevä säätää aukkoa ja valoitusaikaa?
-
Mutta pointti oli kysymyksessäni, millaisia kokemuksia pitempiaikaisesta käytöstä on.
Nuo testit on mitä on , ei mitään kestävyys/ kuntotestejä....
Ja kuitenkin tuollaisen 700-800 euron rahan upottaminen laitteeseen ei ole "nyt elämää suurempaa", mutta
kyllä tuntuu, jos alkaa ongelmia ilmetä vrt. Canonin videokamera kommenttini.
Hyvää Jussia vain....!
-
Onnea valitsemallasi järkkäri-tien alulle, itse olen ainakin tyytyväinen että uskalsin laittaa rahaa pöytään tällaiseen kameraan.

Laadusta kukaan uskalla tänä päivänä mitään sanoa.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
-
Tuo runko tuli markkinoille keväällä, joten voi olla hivenen vaikeaa löytää ketään kuka olisi tuota kymmenien tuhensien ruutujen verran käyttänyt. Joku tuossa aiemmin samassa ketjussa kertoi joitakin tuhansia ruutuja tällä ottaneensa, mutta se ei ilmeisesti kelvannut.PeteQ kirjoitti:Anteeksi, että olen pilannut Juhannuksenne![]()
Mutta pointti oli kysymyksessäni, millaisia kokemuksia pitempiaikaisesta käytöstä on.
Nuo testit on mitä on , ei mitään kestävyys/ kuntotestejä....
Ja kuitenkin tuollaisen 700-800 euron rahan upottaminen laitteeseen ei ole "nyt elämää suurempaa", mutta
kyllä tuntuu, jos alkaa ongelmia ilmetä vrt. Canonin videokamera kommenttini.
Hyvää Jussia vain....!
Suosittelen jotain kamerafoorumia, esim http://digicamera.net/keskus/index.php sieltä löytyy tuhatmäärin jengiä, joiden ainoa intressi on pauhata kameroiden eroista ja paremmuuksista ja käyttäjäkokemuksista netissä.
-
No, kerropa mikä vetää Pentaxiin?
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
CCD-kenno kuulostaa minusta paremmalle kuin CMOS, eli tämän perusteella kallistuisin jo Nikoniin, Sonyyn tai Pentaxiin. Canonissa ja Nikonissa ei ole kuvanvakaajaa rungossa, Sonyssa (A-100, A-200) ja Pentaxissa (K100D, K200D, K10D, K20D) on. Kakkuloihinhan kuvanvakaajan Canonissa ja Nikonissa saa, mutta se tulee vähän kalliiksi. Pentaxissa on lisäksi sääsuojattu runko, joka on tietyissä tilanteissa ihan ehdoton. Sen lisäksi lueskelin ison kasan arvosteluita, joissa hehkutettiin K10D:n erinomaisuutta.PeteQ kirjoitti:No, kerropa mikä vetää Pentaxiin?
Eipä silti, nyt alkaa tuntua jo siltä, että pitäisi sijoittaa K20D:hen
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
450d ei ole ollut markinoilla vielä kovin pitkään, itse ostin samana päivänä kun Rajalalle tuli ekat erät myyntiin Suomessa. Käyttökokemus on siis siitä hetkestä kun kamera on ollut saatavilla, tuon pidempää ei voi ollaPeteQ kirjoitti:Yritin löytää tuota täällä toitotettua kritiikkiä netistä, mutta en vain löydä kunnollista.
Ja aloitin täman kyselyn kertomalla, että olen kokeillut jo 400D ja kokenut mukavaksi.
Koulussamme on ollut noita käytössä parisen vuotta, eikä ongelmia ole minkäänlaisia.
Tuo pelko uuden canonlaitteen ostamiseen tuli tosiaankin videomallista 20HV kanssa, jonka hankin heti , kun se tuli myyntiin kevällä=pääseepä kuvaamaan
kesäelokuvaa...
Kamera rupesi vajaan tunnin käytön jälkeen zoomailemaan edestakaisin, eikun huoltoon, tuli juhannuksen jälkeen.Tunnin päästä sama juttu, ja eikun huoltoon.
-kesähän siinä meni paketteja tehdessä ja availlessa.
Kun kysyn käyttökokemuksista Canon EOS 450, odotan ystävällisesti, että ne vastaavat, joilla kamera on käytössä ollut jo pitempään.
En kaipaa neuvoja Nikonin paremmuudesta, käteenmahtumisesta tms. vaan KÄYTTÄJÄkokemuksia!
Edit: Sherukka: 450d:ssä on säätörulla, jolla voi veivata aukkoa, valotusaikaa jne manuaaliasetuksilla.
Mulla on myös Canonin HV30 HD-videokamera, eipä ole ollut minkäänlaisia ongelmia vaikka uusi malli onkin. Maanantaikappaleita voi aina olla....
-
-
Viesti Kirjoittaja Aperture »
Mac Book Pro 13,3", 2,9GHz Dual Core i7, 8Gt, 750Gt
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Aperture kirjoitti:Sitä lasipuolta kannattaa miettiä myöskin. Tahtoo yleensä nälkä kasvaa syödessä ja vaikka nykyään kuvanvakaajat paljon auttavatkin niin kunnon valovoimaa ei voita mikään. Hyviä laseja ei tarvitse sitten lähteä vaihtelemaan. Olen vanha Canon kuvaaja ja kelpo laseja löytyy 12 vuoden takaa ja toimivat edelleen hyvin yhteen uusimpienkin runkojen kanssa. Ei saa myöskään unohtaa rungon kennon koon suhdetta lasistoon - pikkusensorilla polttovälit ovat suuremmat kuin ne olisivat tuon ns. 35mm (full frame) kameran sensorin kanssa. Pikkusensorisille on omia lasejaan joissa annetut arvot täsmäävät suoraan. Tosiaan näistäkin jutuista riittää tietoa netissä vaikka millä mitalla. Sorry että kommentti on "ohi" itse kysymyksen.
Mun mielestä tää kommentti on kameran ostajalle kullanarvoinen. Rehellinen tosiasia on, että jos raharesurssit on niukkoja, niin kannattaa valita mieluummin vaatimattomampi runko, jolle ehkä löytyy jo entuudestaan objektiiveja, tai joille myynnissä käytettyjä obiskoja runsaasti. Vaikka kuinka toitotetaankin että kittilinssillä pääsee hyvin alkuun, niin todellisuudessa heti kun alkaa vähääkin hahmottamaan mitä kuvaansa haluasi, on kittilinssin kasvuvara kulutettu umpeen.
Tosi usein ekaa kameraa hankkiessa unohtuu myös varustepuoli. Hienommastakin kamerasta on harrastelijalle vähän hyötyä, jos sitä on hankala kuljettaa ja käyttää puuttuvien kunnollisten varusteiden vuoksi.
Mut testaamaan vain, sillä se selviää.
-
Viesti Kirjoittaja Juustokahvi »

Canon EOS 450D
-
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
Just tossa naureskelin, että kannattaisi toimittajan jättää tommonen testi tekemättä, jos kuudesta digijärkkäristä sai aikaiseksi alle 1,5 sivua tekstiäJuustokahvi kirjoitti:Erittäin varteen otettava vaihtoehto olisi myös Sony A350. Joka on aivan samassa hintaluokassa, ja voitti 450D:een Kamera lehden kattavassa testissä. Itsekkään en osaa vielä päättää!450D vs A350
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja sebulban »
iMac 2008 24/2.8/4/SSD/nvidia - iPhone 3GS 32gb - iPhone 4S 64gb - iPad 2 16gb
MBA 2011 13/ i7/1.8/4/256 with Thunderbolt dsp -MBP Retina
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka