Peter Lemon kirjoitti:Uunituore Lacien 2Big Network -verkkolevy antaa vain 100Mbit/s verkon nopeuksia = 65Mbit/s? iMacissa on gigabit, MacBookissa on gigabit ja Laciessa on gigabit ja kun kytkee Lacien suoraan jompaan kumpaa edellä mainituista niin nopeus ei ole lähelläkään 125Mt/s. Kokeilin myös parilla eri kaapelilla, mukaan lukien paketin mukana tulleen 1000Mbit/s kykenevän piuhan ilman parannusta. Lacien webbihallinnan mukaan yhteys on ok, mutta toteutunut nopeus ei ole. Testasin tätä lataamalla noin 5Gt:n kokoista tiedostoa edes takaisin. Missä voisi olla vika?
Kovalevy ei ehkä vaan pysty? 65 Mbit/s = 8,125 MBytes/s? Ja toisekseen olen ollut lukevinani, että noitten joittenkin softa/piirit eivät pysty lähellekkään teoreettista. En tosin muista valmistajia/laitteita, sori. Ei ehkä siltikään niin ihmeellistä, vaikka kuinka olisi 8 MB tai 16 MB kovalevy"cachea", se kun ei lukemani perusteela vaikuta paljoltikaan (käytännössä yhtään) raakaan ja suoraan siirtonopeuteen. No toki voi olla myös kaapeliongelmaa, tsekattakoon se.
ps. harvoin olen itse päässyt teoreettiseen nopeuteen erilaisissa kokeiluissa, mutta liian kauaskaan ei kannata siitä jäädä.
pps. ainiin, en hoksannut/tajunnut millä protokolla ja miten siirrät. Ei silti että se välttämättä vaikuttaisi tietämykseeni asiassa tämän enempää.
A&K