septic kirjoitti:En tiennyt, että Esikatselussa saa kuvaesityksen pyörimään. Valitsee siis haluamansa määrän kuvia ja avaa ne Esikatselussa, sitten vain klikkaa "Kuvaesitys" yläpalkista.
ompppu-a, omppu-nuolialas, sfhit-omppu-f
Tulee selkärangasta
Alt+?+Y
Tuttu tuokin, mutta tällöin ei pääse niitä kuvia kääntelemään ja käpistelemään tarvittaessa niinkuin esikatselussa
Aivan uskomatonta. Jopa raidan vaihto onnistuu matkan päästä. Aiemmin kun oli vielä kaksi konetta käytin VNC:tä iBookilla tätä varten, siis jos en itse ole nauhoittavan koneen äärellä esim. siitä syystä että olen itse äänityksen kohde
Nyt onnistuu nauhoituskopin (lue: vaatehuoneen) ovelta remotella kliksutellen hommat.
Kahden sormen vieritys trackpadilla toimii yhdelläkin sormella - siis siten, että pitää yhtä sormea paikallaan trackpadilla ja liikuttaa vain toista. Välillä vieritys on kuitenkin puolet hitaampaa kuin molempia sormia liikuttaessa. Mutta ei näköjään koko ajan. Vähän miten sattuu.
Juh0` kirjoitti:Kyllä täällä toimii. Sormi pädille ja toisella sormella liikutat ylös ja alas
Uudella multitouch-ohjauslevyllä tuo voidaan tulkita kohteen pyöritykseksi. Kyseessä oli siis MBP ei MB. MacBookin levyllä voi käyttää puolentoistasormenvieritystä.
Macpoika kirjoitti:Mites tuo "Näytä aina ~näkymässä"?
Muuten ihan hyvä, mutta...
Jos olen hakemistossa jossa on listanäkymä... avaan kansion johon on noin määritelty vaikka CoverFlow, niin aukeaa CF kuten pitääkin. Mutta sitten kun painaa takaisin-painiketta, niin edellinenkin kansio on CF-näkymässä.
Tuo toimii kyllä kunhan ei käytä takaisin -painiketta. Esim. työkalupalkissa olevaa (optio) hakemistopainiketta käyttäen toimii oikein.
Safarin ikonin päälle kun raahaa tekstiä niin se avaa google haun kyseisestä tekstistä. Voipi olla vanhakin juttu mutta ainakaan minä en tuota aiemmin tiennyt.
Tiesin kyllä, että ruutua saa zoomattua, ja tiedän senkin mistä sen saa päälle jne. Koskaan en ole vaivautunut miettimään miten se kuitenkin pelaa. Nyt kuitenkin vahingossa painoin ctrl-nappulan pohjaan ja rullailin samalla hiiren rullaa. Ja näyttöhän rupesi zuumailemaan
cd dirikan-jossa-ohjelma-on
sudo install -c -o *shortusername* ohjelma /bin
Jes, nyt pystyy tabcompletellä käyttää näitä ohjelmia eikä tarvitse tehdä jotain vammaisia jeesusteippiratkaisuja.
Ehkä joku tiesi, ehkä ei. Toivottavasti jollekkin tämä "nixi" oli hyödyksi.
^No ei ehkä ihan kannata noin. Mielummin esim /usr/local/bin (ja sitten PATH -muuttuja kuntoon ellei se sitten jo valmiiksi sisällä sitä), tai jos ihan pakko niin /usr/bin. Paras vaihtoehto luonnollisesti, jos vain omaan käyttöön, on ~/bin , ja taas sitten PATH päivitykseen. Siis sen takia että pysyy järjestelmän ohjelmat siististi erillään muista.
Kätevä tapa siirtää tietoa Leopardista iPod Touchiin tai iPhoneen:
Käytä IMAP-palvelinta sähköpostina. Kun tulee tarvetta ottaa jotain tietoa mukaan, niin tee Mailissa muistiinpano ja laita siihen haluamasi data. Lue Touchista/iPhonesta. Kaikkihan tämän varmaan periaatteessa tietävät, mutta itse en aikaisemmin ajatellut, että siihen muistiinpanoon voi lisätä esimerkiksi formatoitua tekstiä webbisivuilta ja kuvia ja ne toimivat myös Touchissa/iPhonessa.
Se on vain hieman harmi, että noita muistiinpanoja ei voi muokata Touchissa/iPhonessa.
Juuri äsken raahasin kartan Safarista muistiinpanoon ja tallensin, ja eikun matkaan!
Löysin... iSyncin. Heh, ei ehkä hirveän dramaattista, mutta "löysin" iCalinkin vasta alkuvuodesta, ja nyt kekkasin, että iSynchan osaa synkata nokialaisen 6230i-kännykkäni kalenterin ja iCalin. Onni ja autuus!
Thoth kirjoitti:Kätevä tapa siirtää tietoa Leopardista iPod Touchiin tai iPhoneen:
Käytä IMAP-palvelinta sähköpostina. Kun tulee tarvetta ottaa jotain tietoa mukaan, niin tee Mailissa muistiinpano ja laita siihen haluamasi data. Lue Touchista/iPhonesta. Kaikkihan tämän varmaan periaatteessa tietävät, mutta itse en aikaisemmin ajatellut, että siihen muistiinpanoon voi lisätä esimerkiksi formatoitua tekstiä webbisivuilta ja kuvia ja ne toimivat myös Touchissa/iPhonessa.
Se on vain hieman harmi, että noita muistiinpanoja ei voi muokata Touchissa/iPhonessa.
Juuri äsken raahasin kartan Safarista muistiinpanoon ja tallensin, ja eikun matkaan!
Uh siis eikö iPhonessa todellakaan voi muokata muistiinpanoja?
Thoth kirjoitti:Kätevä tapa siirtää tietoa Leopardista iPod Touchiin tai iPhoneen:
Uh siis eikö iPhonessa todellakaan voi muokata muistiinpanoja?
Oletan että kyse on vain Mailissa tehtyjen muistiinpanojen muokkaamisesta. Normaalien iPhonen muistiinpanojen muokkaus onnistuu kyllä.
Tsekatkaa applen vinkki-podcast:http://www.apple.com/business/theater/. Siinä on puolen minuutin videopätkiä erilaisista pikkujipoista. Keskellä alhaalla on "subscribe to podcast". Ipodilla on kiva katsella vinkkejä vaikka bussissa
"God made me an atheist. Who are you to question his wisdom?"