Kirjautuminen
-
Kirjautuminen
Viesti Kirjoittaja rugueux »
-
Re: Kirjautuminen
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »

-
Viesti Kirjoittaja MjP2 »

Palaan asiaan päästyäni kotiin hiiren ääreen. Powerbookissa kun ei valitettavasti ole kuin yksi nappi.
MjP2
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »

EDIT:
Nyt kun on tullut lisäohjeistusta:
Noin tein alunperinkin! Ja siis ei ongelmia..
-
Hiiren oikealla napilla ei tapahdu mitään ja vaikka sen pitää pohjassa ja painaa sitten normaalisti vasemmalla napilla käyttäjää niin kysyy normaalisti salasanaa. Ei mitään outoa tapahdu. Kaks käyttäjää; Mä (admin) ja vieras (ei admin), eikä määritelty root käyttäjää koko systeemiin.
-
-
Jos ei ole mitään asiaa viestiin liittyen, ole hiljaa. Kiitos. Jos toisen tutkiminen sinun palvomaasi käyttöjärjestelmää kohtaan tekee noin pahaa, niin suosittelen tietokoneista luopumista.Ei pahalla, mutta hymähdytti, kun luin viestin jälkeen, kuka mahtoikaan olla kysyjä. Mitenkään puolustelematta, mutta miksi kellään olisi koskaan tarpeen toimia kuvaamallasi tavalla?
-
Viesti Kirjoittaja yartsa »
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
En, vaan salasanapyynnön.Valitkaa kirjautumisikkunassa jokin käyttäjä hiiren oikealla napilla, pitäkää nappi pohjassa. Tämän lisäksi painakaa nyt vasen nappi pohjaan käyttäjän kohdalla. Saatteko aikaiseksi virheilmoituksen?
Sulla on rikkinäinen hiiri?
-
Näkyykö tässä asenteellisessa ja kaunaisessa viestissä tutkimustesikin taso? Luultavasti olet itsekin huomannut mikä viestiesi tarkoitus/sävy on voittopuolisesti ollut.Jos ei ole mitään asiaa viestiin liittyen, ole hiljaa. Kiitos. Jos toisen tutkiminen sinun palvomaasi käyttöjärjestelmää kohtaan tekee noin pahaa, niin suosittelen tietokoneista luopumista.
Tämäkin dokumentoimasi virhe on aika utopistinen. Tosin olet saanut siihen aika monta vastausta eikä kukaan ole pystynyt sitä toistamaan. Varmaan se sieppaa.
-
-
Joo, ei kyllä tuollakaan konstilla saanut aikaiseksi virheilmoitusta. täsmennetään nyt vielä, että oletko sä root:na vai pelkkänä adminina?Huonosti dokumentoitu. Käyttäjän pitää olla kirjautunut ja admin-ryhmään kuuluva. Tälläisellä käyttäjällä saan virheilmoituksen aina aikaiseksi.
Eh, rugueuxin kaltaista ei tule, mutta he, kun tuollalailla "sählää" ja kirjaa käyttäjän sisään, vaihtaa takaisin mun käyttäjälle niin arvatkaamitä, hiiren vasen nappi suorittaa klikattaessa exposen!!! Mulla se on laitettu hiiren keskinapille (mikä sekin kyllä exposaa...). Sitten kun saa klikattiua Finderia, niin vasen nappi alkaa pelaamaan normaalisti.
-
Viesti Kirjoittaja MjP2 »
Ensinnä, minua miellyttää HOmpun rento meininki ja läpänheitto. Viestini edusti käsittääkseni tuollaista, olkoonkin, että oli signaali/kohina-suhteeltaan hieman turhan kepeä.Jos ei ole mitään asiaa viestiin liittyen, ole hiljaa. Kiitos. Jos toisen tutkiminen sinun palvomaasi käyttöjärjestelmää kohtaan tekee noin pahaa, niin suosittelen tietokoneista luopumista.
Toisekseen, sillä oli asiasisältökin. Minä kysyin, mihin kummaan moista tarvittiin. Näytti siltä, että kyseessä oli itsetarkoituksellinen ongelman etsiminen. Kysynkin puolivakavissani, kumpi on hölmömpää, aloittaa uusi viestiketju vain kertoakseen, että on löytänyt epäoleellisen bugin [sen ilmoittaminen Applelle ei tietenkään ole epäoleellista] vai tällaisen kommentoiminen epäoleellisesti [, minkä myönnän tehneeni].
No, kokeilinpa äsketteäin intensiivisesti saada koneen jumiin sisäänkirjautumisikkunassa, mutten onnistunut. Sääli sinänsä, olisi saatu lisää informaatiota ja helpotettu virheen korjaamista.
En minä mitään palvo, kaikkein vähiten käyttöjärjestelmiä [myönsin alunperinkin, että kyseessä on vika]. Pitääpä aivan uskottavuuden vuoksi koota lista Mac OS X:n pahimmista ärsyttävyyksistä, jahka ehdin.
Sittenkin, olen pahoillani, jos loukkasin henkilökohtaisesti. Ei ollut tarkoitus, mitä yleensä indikoin hymiöin.
MjP2
-
Internal Error
*** -[NSCFArray objectAtIndex :]: index (-1) beyound bounds (4)
-
Muutenkin joidenkin olisi aika päästä jo sen yli, että ole kriittinen kaikkia käyttöjärjestelmiä kohtaan. Olen valinnut kuitenkin nykyiseksi käyttöjärjestelmäkseni OSX:n ja uskon sen kestävän kriittistä katselua siinä missä muutkin.
-
Ei kai tässä siitä ole kysymys? Minä ainakin luen ja kommentoin ihan jokaisen viestin jos aihetta löytyy. Sinun sensurointihalusi ei siihen vaikuta. Jos sinua harmittaa se etteivät kaikki pidä löytämiäsi "ongelmia" ongelmina, voisit kyllä tarkistaa omaakin suhtautumistasi.Hyvä vesku ja MjP2, jos kommentointini tai sen tyyli on teille noin kova pala, niin olkaa lukematta ja kommentoimatta viestejäni. Pääsette helpolla ja saatte pitää "rennon ja mukavan meiningin" foorumilla.
Muutenkin joidenkin olisi aika päästä jo sen yli, että ole kriittinen kaikkia käyttöjärjestelmiä kohtaan. Olen valinnut kuitenkin nykyiseksi käyttöjärjestelmäkseni OSX:n ja uskon sen kestävän kriittistä katselua siinä missä muutkin.
Esim. tässä tapauksessa vika taisi sittenkin olla ihan muualla kuin käyttöjärjestelmässä. Kuten kai 99%:ssa esittelemistäsi vioista tähän asti.
En minäkään mitään palvo (paitsi vaimoani ja lastani) mutta ei minusta ole kriittistä tarkastelua sekään että haetaan päivät pitkät teoreettisia vikoja joista sitten raportoidaan täällä, ja suututaan kun kukaan muu ei kykene "ongelmaa" toistamaan.
-
Jos asia ei toimi luvatulla tavalla, niin kyseessä on ongelma. Vaikka sitten niille muutamille, keillä ongelma ilmenee. En ole pitänyt viestiketjussa puhumaani asiaa bugina tai ongelmana, minä vain kohtasin tälläisen ominaisuuden. Miksi asioiden esille tuominen on osan mielestä OSX:n vähättelyä?Jos sinua harmittaa se etteivät kaikki pidä löytämiäsi "ongelmia" ongelmina, voisit kyllä tarkistaa omaakin suhtautumistasi.
Kyllä minulla on muuta tekemistä päivisin, usko pois. Kaikki kokemani viat ovat tavalla tai toisella koskeneet myös muita käyttäjiä. Katso vaikka apple discussions, missä käyttäjiä on moninkertaisesti homenaan verrattuna.En minäkään mitään palvo (paitsi vaimoani ja lastani) mutta ei minusta ole kriittistä tarkastelua sekään että haetaan päivät pitkät teoreettisia vikoja joista sitten raportoidaan täällä, ja suututaan kun kukaan muu ei kykene "ongelmaa" toistamaan.
-
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka