Jotenkin käsitin, että ne on ne nykyiset Minun Sonerani -hinnat. Poikkeuksena nykyiseen sitoudut 24kk:ksi ja maksat puhelimen heti kokonaan. Eli jos vertaa muihin iPhone 3G -paketteihin niin pitää poimia puhepaketti, SMS-paketti, datapaketti sekä rajoittamaton Home Run, jotta Minun Sonerani on vertailukelpoinen noihin iPhone 3G paketteihin.harri_tku kirjoitti:Onko tietoa koska Sonera julkistaa Minun Sonerani-hinnat iPhonen kanssa?
T; nimimerkki "teltta jo pakattu yöllistä 10.7-11.7 jonotusta varten"
Sonera alkaa Suomessa myydä iPhonea
-
Re: Sonera alkaa Suomessa myydä iPhonea
Viesti Kirjoittaja miikka »
-
Re: Sonera julkaisi iPhone hinnat
Viesti Kirjoittaja maraboy »
-
Vertailun vuoksi myös Telia Ruotsissa päivitti oman sivunsa ja julkaisi hinnat: http://www.telia.se/iphone
-
Viesti Kirjoittaja DigiMon »
-
Viesti Kirjoittaja citron »
Small - paketti perustuu suoraan soneran normihinnastoon, 100mb data 15,90 ja puhe+viestit 100+10015,80 eli yhteensä juuri tuo 31,70€ / kk
Puhelimesta saa siis tässä alennusta 8gb mallista 270€ ja 16Gb mallista 274€ verrattuna minun sonera paketin ottamiseen.
Kokonaishintaa kahen vuoden käytölle kertyy n. 920€
Medium - pakettia lähin minun sonera paketti on 350min + 150kpl jolla hintaa on 26,40€ / kk. Kun tähän lisätään Data Kuukausi - paketti on palveluilla arvoa n. 40€ / kk. Näin alennusta puhelimesta saa 8 gb mallista 86€ ja 16gb mallista 90€ verrattuna minun sonera paketin ottamiseen. Normihinnaston mukaan tuo 250 min + 250 kpl maksaa noin 40€ / kk
Kokonaishintaa kahen vuoden käytölle kertyy n. 1315€
Large - pakettia vastaavan minun sonera liittymän saa suunnilleen hintaan 75€ (1200 min + 800 kpl, Data Kuukausi) joten alennusta saa 68€ 8gb mallista ja 74€ 8gb mallista. Tässä pitää tosin muistaa että normihinnaston mukaan tuo 1000min + 1000 kpl maksaa noin 160€ / kk
Kokonaishintaa kahen vuoden käytölle kertyy n. 2180€
Minun Sonera - paketille perussetillä 500 min + 150 kpl + Data Kuukausi paketilla (rajoittamaton data 14,90€/kk) hintaa kertyy kahessa vuodessa 1516€
HUOM! Homerun -palvelulle ei oo laskettu tässä mitään hintaa. En ota vastuuta mahdollisista virheistä.
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
edit: tai niin odottaa rauhassa tuonne vuodenvaihteeseen, jolloin early adapters rahastus on saatu tehtyä ja puhelimet tulevat saataville järkevämpään hintaan.
-
Viesti Kirjoittaja Corc »
Kahden vuoden odottelu kuulostaa herkulliseltaiPratt kirjoitti:Eli vaihtoehtoina näyttäisi halukkaille olevan siirtyminen soneran asiakkaaksi ja käyttää soneran palveluja tai ostaa luuri soneralta, valita pienin kuukausimaksupaketti (oliko se muutaman euron) odottaa 2 vuotta kunnes puhelinta voi käyttää muilla SIM:llä.
edit: tai niin odottaa rauhassa tuonne vuodenvaihteeseen, jolloin early adapters rahastus on saatu tehtyä ja puhelimet tulevat saataville järkevämpään hintaan.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Macbook Pro 13" 2,26GHz
Mac Mini 2,26GHz, 2Gt, 160Gt - Sony 40V3000 40"
iPhone 3G 8Gt musta
-
Rajoittamaton on 14,90 eur/kk ja maksimi tiedonsiirtonopeus on 512kbit/s. Maksimi 1 Mbit/s (Data Teho) maksaa sitten 4,90 eur/kk lisää ja maksimi 3.6 Mbit/s (Data Teho Plus) maksaa 19,90 eur/kk perushinnan päälle.DigiMon kirjoitti:Eniten nyt houkuttelisi se "Minun Sonera", jos vain jotenkin onnistuisi löytämään rajoittamattoman datapaketin hinnan. 1,99 euroa/kk oli pelkkä liittymä, mutta sen pitemmälle en ole päässyt. Täällä mainittu 14,90/kk olisi siedettävä. Ja datansiirtonopeudet kiinnostaa myös; mihin iPhone 3G pystyy ja mitä maksaa.
http://www.sonera.fi/Puhelin+ja+liittym ... E4+nettiin
-
Rajoittamaton Home Run maksaa muistaakseni 80 eur/kk.citron kirjoitti:HUOM! Homerun -palvelulle ei oo laskettu tässä mitään hintaa. En ota vastuuta mahdollisista virheistä.
-
Viesti Kirjoittaja Kupe »
Small paketilla sen hinnaks tulis 24kk aikana 919,56€ ja mun keskimääräinen puhelinlasku on tällä hetkellä 32,49€/kk (Laskettu viimeisten 6kk:n laskuista). Se tekee siis 24kk aikana yhteensä 779,95€. Ja 919.56€ - 779,95€ = 139,6€
Mulle ton puhelimen hinnaks tulis siis 139,6€ olettaen, että pysyn puhepakettien rajoissa, johon uskoisin pystyväni.
Ei toi pahalta kuullosta??
MacBook Air 13" 1.6 i5 |8gb|256gb SSD|
MacBook Air 13" 1.3 i5 |4gb|256gb SSD|
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Voi paholainen paholainen maanalaisen paikan takapuoli!Tietokone.fi kirjoitti:Iphone on operaattorilukittu, eikä siihen voi siksi laittaa esimerkiksi Soneran työsuhdeliittymää. Ainoastaan Iphone-sopimusliittymät käyvät.
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Viesti Kirjoittaja REaction »
nopealla soneran sivujen selaamisella en tulosta löytöny joten toivottavasti jollakin on kokemuksia kyseisestä palvelusta.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Crimson kirjoitti:Voi paholainen paholainen maanalaisen paikan takapuoli!Tietokone.fi kirjoitti:Iphone on operaattorilukittu, eikä siihen voi siksi laittaa esimerkiksi Soneran työsuhdeliittymää. Ainoastaan Iphone-sopimusliittymät käyvät.
-
Viesti Kirjoittaja macgreen »
-
Viesti Kirjoittaja slusse »
HKI keskustan Stockmannin kahvilassa toimii.REaction kirjoitti:Mitenköhän paljon tuo home run palvelu kattaa Suomesta. en löytänyt kun nuo kaksi asiakasesimerkkiä eli Hotelli Kämp ja Ilmailulaitos..
nopealla soneran sivujen selaamisella en tulosta löytöny joten toivottavasti jollakin on kokemuksia kyseisestä palvelusta.
--
s
iPod Nano 8GB
MacBook Pro 15" 2.4GHz / 2GB RAM / 200GB HDD (OSX 10.5.7)
PowerBook G4 12" 1.5GHz / 512MB RAM / 80GB HDD (OSX 10.5.7)
AirPort Express (B/G)
-
TeliaSonera Home Run -sivut: http://www.homerun.telia.com/REaction kirjoitti:Mitenköhän paljon tuo home run palvelu kattaa Suomesta. en löytänyt kun nuo kaksi asiakasesimerkkiä eli Hotelli Kämp ja Ilmailulaitos..
Ja kartta sekä kaikki hotspotit: http://www.homerun.telia.com/eng/coverage/
-
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
So? Ainahan sen luurin saa unlockattua... eikä ole hintakaan paha silloin: 430e 8gb luuri vapaavalintaisella liittymällä.Crimson kirjoitti:Voi paholainen paholainen maanalaisen paikan takapuoli!Tietokone.fi kirjoitti:Iphone on operaattorilukittu, eikä siihen voi siksi laittaa esimerkiksi Soneran työsuhdeliittymää. Ainoastaan Iphone-sopimusliittymät käyvät.
Mutta kannattaa varmaan odotella kuinka devteam ja markkinat kehittyvät... voip saada ulkomailtakin järkevämmällä hinnalla.
-
Viesti Kirjoittaja citron »
Joka on aivan hävytön hinta WLAN-käytöstä julkisilla paikoilla varsinkin kun ottaa huomioon sen että siellä missä on homerun on aivan varmasti myös 3G-verkko.miikka kirjoitti:Rajoittamaton Home Run maksaa muistaakseni 80 eur/kk.citron kirjoitti:HUOM! Homerun -palvelulle ei oo laskettu tässä mitään hintaa. En ota vastuuta mahdollisista virheistä.
Mä en myöskään usko että mun työpaikka maksaa 80e /kk mun homerunista joka on käyttämättömänä, varsinki kun oon täällä kesäkätenä. Homerunin tuotantoarvo Soneralle näkyy muuten hyvin ton Small-paketin hinnassa, perusteltu arvio sen perusteella 1snt
Ei jos sun laskusta puolet on dataa, muuten voi tulla vähän kalliimmaks.Mutta, mutta..
Small paketilla sen hinnaks tulis 24kk aikana 919,56€ ja mun keskimääräinen puhelinlasku on tällä hetkellä 32,49€/kk (Laskettu viimeisten 6kk:n laskuista). Se tekee siis 24kk aikana yhteensä 779,95€. Ja 919.56€ - 779,95€ = 139,6€
Mulle ton puhelimen hinnaks tulis siis 139,6€ olettaen, että pysyn puhepakettien rajoissa, johon uskoisin pystyväni.
Ei toi pahalta kuullosta??
-
Viesti Kirjoittaja slusse »
--
s
iPod Nano 8GB
MacBook Pro 15" 2.4GHz / 2GB RAM / 200GB HDD (OSX 10.5.7)
PowerBook G4 12" 1.5GHz / 512MB RAM / 80GB HDD (OSX 10.5.7)
AirPort Express (B/G)
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Kyllä!Sherukka kirjoitti:Crimson kirjoitti:Voi paholainen paholainen maanalaisen paikan takapuoli!Tietokone.fi kirjoitti:Iphone on operaattorilukittu, eikä siihen voi siksi laittaa esimerkiksi Soneran työsuhdeliittymää. Ainoastaan Iphone-sopimusliittymät käyvät.Kiroilufiltteri on kerrassan upea vekotin!

Joo, taitaa mennä eBay-hommiksi noilla Soneran ehdoilla. Vaan entäpä tämä:Pasteur kirjoitti:So? Ainahan sen luurin saa unlockattua... eikä ole hintakaan paha silloin: 430e 8gb luuri vapaavalintaisella liittymällä.
Mutta kannattaa varmaan odotella kuinka devteam ja markkinat kehittyvät... voip saada ulkomailtakin järkevämmällä hinnalla.
Crimson kirjoitti:Osaako joku sanoa voiko noissa iPhonen toiminnoissa olla jotain sellaista (Visual Voicemail?), joka toimii ainoastaan tuolla liittymällä ja kortilla?
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Yrityksille on eri hinnat, jotka neuvotellaan Soneran ja yrityksen välillä. Ja onhan tuolla normaaleille käyttäjille sitten käytön mukainen maksu, ei tarvitse maksaa 80 eur/kk jollei halua vaan maksaa silloin siitä mitä käyttää. Vertailuna vaan on se, että iPhone 3G Small/Medium/Large sisältävät tuon rajoittamattoman Home Run -palvelun.citron kirjoitti:Joka on aivan hävytön hinta WLAN-käytöstä julkisilla paikoilla varsinkin kun ottaa huomioon sen että siellä missä on homerun on aivan varmasti myös 3G-verkko.
Mä en myöskään usko että mun työpaikka maksaa 80e /kk mun homerunista joka on käyttämättömänä, varsinki kun oon täällä kesäkätenä. Homerunin tuotantoarvo Soneralle näkyy muuten hyvin ton Small-paketin hinnassa, perusteltu arvio sen perusteella 1snt
-
Siinä tapauksessa otat sen Minun Sonerani -vaihtoehdon ja siihen Data Kuukausi -lisäpalvelun. Jos haluat lisänopeutta niin lisäksi Data Teho tai Data Teho Plus.slusse kirjoitti:Olis ollu parempi ilman koko home run kökköä, ja mielummin rajattomat datasiirrot.. Se homerun on hidas, kallis, ja toimii todella harvassa paikassa.
-
Viesti Kirjoittaja Hellhounddd »
Tämä pelastaisi paljon.
iPad Mini w/ Retina Display 128 GB Wi-Fi
iPhone 5S / 64 GB
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Eikö noihin saa sitä kympin rajatonta dataa ollenkaan?
Ja tämä siis olettaen, että tuo 0,49 € aloitusmaksu puheluista on typo, onhan se, onhan?
-
Onko Apple edes kertonut onko tuossa iPhone 3G:ssä edelleen Visual Voicemailia? Nimittäin Applen sivuilla moisesta ei puhutan enää mitään uuden iPhone 3G:n yhteydessä.Crimson kirjoitti:Joo, taitaa mennä eBay-hommiksi noilla Soneran ehdoilla. Vaan entäpä tämä:
Crimson kirjoitti:Osaako joku sanoa voiko noissa iPhonen toiminnoissa olla jotain sellaista (Visual Voicemail?), joka toimii ainoastaan tuolla liittymällä ja kortilla?
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka