Macpilot kirjoitti:Toki en koko topiccia läpi lukenut. Vai oletitko minun pahoittavan tuosta vinkistä mieleni?? Ihan en nyt kyllä pääse kiinni ajatuksen juoksuusi.
Äh... Kunhan pohdiskelin onko poliittisesti korrektia alkaa nimeämään näin "julkisesti" osaajia, vaikka voisivat itsekin halutessaan ilmoittautua. Mutta oli tuo Kinli erittäin ystävällinen ja avulias, kun itse iPhonen korjaamisesta kyselin... vaikka aika brutaaliksihan se "korjaaminen" minulla lopulta meni. Noh, loppu hyvin kaikki hyvin...
ranson kirjoitti:Toki se täysin mahdollista on, että joihinkin yksilöihin sattuu huonoja akkuja.
Mutta etenkin tohon projectorin tapaukseen voisi todeta nämä perinteisimmät.
Miten latasit puhelinta? USBita vai verkkolaturilla?
Oliko kuinka paljon kaikkia ohjelmia asennettuna puhelimeen, ja oliko kokoajan turhatkin radiot päällä, wlan ja bt silloin kun niitä ei tarvinut.
Oliko paljon taustalla pyöriviä ohjelmia asennettuna ja käytössä, SSH, AFD, jne...
Millaista oli puhelimen käyttö?
Mitä sanoi Usage/Standby statistiikka.
Itse huomasin taas tuon järkyttävän suuren eron tuossa USB vs. verkkovirta latauksessa. Viikonloppuna tuli ladattua käytännössä täysin tyhjä akku verkkolaturilla normaaliin tapaan, niin akunkesto oli reilusti yli 3 päivää, jossa käyttöä loppujen lopuksi noin 10h. Kun sen jälkeen latasin pakon edessä USBista kapulan, niin kesti noin päivän, en katsonut paljon tuona aikana oli käyttöä, mutta veikkaisin että noin vajaa 3h.
Eli puhelinta latailen pääsääntöisesti verkkovirralla. parilla kerralla ohjelmia en ole asentanut yhtään ssh wlan yms.. pois päältä,ei vaikutusta akun kestoon. puhelimen käyttö on taasen suht vähäistä, 1-2h wlan/edge,puheluita n,30min ja musiikkia en kuuntele ollenkaan.mainittakoon nyt että tona 1-2h aikana saatan katsella pari videon pätkää youtubessa ja selailla satunnaisia foorumeita,tänä aikana akkua on kulunut noin 30%. usage/standbyta en ole seuraillu.
HIROSHIMA 45
TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95
Google Nexus ONE -> CyanogenMod 6.0 Stable
Tulossa -> Desire HD <3
Eihän se tosiaan sullakaan kuulostais niin hyvältä kuin pitäis olla, mutta tohon Macpilotin ongelmaan verrattuna päivänkin kunnollinen akun kesto on varmasti mielekäs.
Varmaankin osassa puhelimia on viallisia akkuja, mutta te joilla on isompia ongelmia, katsokaapa piruuttaanne, käytättekö nettiä, emailia, tms. GPRS:n yli (silloin kun ei ole WLAN-yhteyttä), edes satunnaisesti. Itse lataan luuria aina verkkovirralla, mutta ajoittain akku kuluu todella nopeasti. Ainoa tekijä, jonka olen näiltä päiviltä tunnistanut, että olen käyttänyt nettiä GPRS:n yli. Laitoin tästä aiemmin yhden postin, ja voi olla, että diagnoosi menee metsään, mutta jokin syy ajoittaiseen akun "sulamiseen" pitää olla, ja mitään muuta en ole tunnistanut. Syytä siihen, miksi GPRS söisi akkua en pysty keksimään, paitsi että luuri yrittää jatkuvasti EDGE-yhteyttä, mutta ei sitä saa. Vastaava ilmiö lienee ainakin osittain 3G-luurien heikon akunkeston kanssa, kun disabloimalla 3G akku kestää pidempään...
Mac-käyttäjä vuodesta 1987
Mac Mini + Apple 24", iPad, AppleTV, Airport Extreme (stereo), iPhone 8GB, iPod Classic 30 GB
PowerBook_165c kirjoitti:Varmaankin osassa puhelimia on viallisia akkuja, mutta te joilla on isompia ongelmia, katsokaapa piruuttaanne, käytättekö nettiä, emailia, tms. GPRS:n yli (silloin kun ei ole WLAN-yhteyttä), edes satunnaisesti.
No ainakin mun tapauksessa, kuten tuossa aiemmin kirjoittelin, ei ole kysymys tästä. Kaikki yhteydet kun on Bossprefsillä pistetty kiinni. En siis käyttänyt mitään yhteyksiä, en wlania sen paremmin kuin gprs:ääkään. Lisäksi mailit ja ssh:kin offissa. Akku on vaan viallinen ja sille ei liene muuta vaihtoehtoa kuin sen vaihtaminen. Itse en sitä osaa tehdä, joten siksipä kyselinkin täältä neuvoja.
Harmittaa niin penteleesti, puhelin on viikon vanha (otettu muoveista viime viikolla) ja tilanne on ollut kokoajan samanlainen.
Täytyypä tähän väliin todeta, että olen näin ensimmäisien päivien jälkeen uuden iPhone 3G:n akkukestoon todella tyytyväinen!
Ensimmäisellä latauksella virtaa kesti omalla käytölläni 4 päivän edestä, ja silloinkin sitä oli vielä jäljellä n. 20%. Ennen puhelimen hankkimista uumoilin, että olisin 4-5 päivän akkukestoon jo melkoisen tyytyväinen.
Ilmiselvien puhelintoimintojen lisäksi surffaan puhelimella kohtuudella netissä ja kuuntelen tylsinä hetkinä musiikkia (bussimatkat jne.).
iMac 21,5" i5 2,5 Ghz, Mid 2011 | AppleTV 3rd gen | iPhone 6 Plus 16 gb Space Gray
Miccis kirjoitti:Täytyypä tähän väliin todeta, että olen näin ensimmäisien päivien jälkeen uuden iPhone 3G:n akkukestoon todella tyytyväinen!
Ensimmäisellä latauksella virtaa kesti omalla käytölläni 4 päivän edestä, ja silloinkin sitä oli vielä jäljellä n. 20%. Ennen puhelimen hankkimista uumoilin, että olisin 4-5 päivän akkukestoon jo melkoisen tyytyväinen.
Ilmiselvien puhelintoimintojen lisäksi surffaan puhelimella kohtuudella netissä ja kuuntelen tylsinä hetkinä musiikkia (bussimatkat jne.).
Onnea, hyvin akkusi kestänyt, itse en ole päässyt kuin kahteen päivään. Äsken huomasin erikoisen piirteen, olin ladannut akun täyteen ja kun katsoin hetken kuluttua puhelimentietoja niin käyttö kohdassa luki 53 minuuttia ja valmiudessa 53 minuuttia, eli juoksivat yhtä aikaa, vaikka en ollut puhelimella mitään tehnytkään. Sammutin puhelimen ja käynnistin uudestaan. Tämän jälkeen käyttö minuutit eivät enää kasvaneet, ainoastaan valmuiusaika juoksi. Koneessa ei ainakaan alussa näyttänyt olevan mikään ohjelma päällä.
Miccis kirjoitti:Täytyypä tähän väliin todeta, että olen näin ensimmäisien päivien jälkeen uuden iPhone 3G:n akkukestoon todella tyytyväinen!
Onnea, hyvin akkusi kestänyt, itse en ole päässyt kuin kahteen päivään. Äsken huomasin erikoisen piirteen, olin ladannut akun täyteen ja kun katsoin hetken kuluttua puhelimentietoja niin käyttö kohdassa luki 53 minuuttia ja valmiudessa 53 minuuttia, eli juoksivat yhtä aikaa, vaikka en ollut puhelimella mitään tehnytkään. Sammutin puhelimen ja käynnistin uudestaan. Tämän jälkeen käyttö minuutit eivät enää kasvaneet, ainoastaan valmuiusaika juoksi. Koneessa ei ainakaan alussa näyttänyt olevan mikään ohjelma päällä.
Vai 4 päivää! Oma 3G iPhone pysyy virroissa vajaa 2 vuorokautta. Sisältää n. 2 tuntia puhetta 15 min. nettiä gprs/wi-fi. 3G pois päältä.
Pitääkö huolestua akun kapasiteetista, vai onko normaalia? Ladattu seinästä!
Ihme vehkeen olet saanut kun 4 päivää akku kestää? Itse suoritan normi puheluita päivässä sähköpostit luen + jotain muuta pientä, aamulla jos on täynnä niin seuraavana päivänä täytyy etsiä laturia. Näin myös vanhalla mallilla.
Engadget on testannut vuorostaan 3G iPhonen akkukestoa ja Applen lupaukset tuntuvat pitävän hyvin kutinsa. Huolimatta siitä, että uudessa puhelimessa kapasiteetiltaan pienempi akku (1150/1400mAh) niin hyvinhän tuo potkii. Tosin luvut olisivat tietenkin huomattavasti parempia jos kapasiteetista ei olisi nipistetty.
Karua tietty sanoa, mutta jos raaskii 3G:n kääntää pois niin wlan-päällä tuon luulisi tunnin/kaksi toimivan vielä nettikäytössä pidempään. Suurimmassa osassa maata 3G jää vain haaveeksi (tai sitten on 900MHz taajuudella, jota iPhone ei tue), joten verkon ulkopuolella asuvien kannattaa tietenkin käydä kääntämässä 3G samantien pois.
cossuesco kirjoitti:Ihme vehkeen olet saanut kun 4 päivää akku kestää? Itse suoritan normi puheluita päivässä sähköpostit luen + jotain muuta pientä, aamulla jos on täynnä niin seuraavana päivänä täytyy etsiä laturia. Näin myös vanhalla mallilla.
Aika outoa akkukestoa? Meidän taloudessa on kaksi 2G iPhonea, ja molemmissa akku kestää kohtuullisen raskastakin käyttöä 2-3päivää. Esim. työpäivinäni viime viikolla akku kesti tasan 2 päivää sisältäen 13h käyttöä, josta 4h videon katselua ja 6h musiikkia. Tällä hetkellä näyttää valmiutta tasan 4 päivää, josta käyttöä 8h 15min (enimmäkseen nettiä, sähköpostia ja musiikkia), ja juuri varoitti että 20% akkua jäljellä. Molemmat luurit on avattu ziphone 2.5 versiolla.
iMac G5 20" I 2.1GHz I 1.5Gt I Seagate 300GB
MacBook White 2.0GHz I 2Gt
iPhone 4 16GB
Itse huomasin että wlanin päällä pitäminen vie huomattavan nopeasti akkua tyhjäksi vaikka tiedstoja ei hirveämmin siirräkään. Huomavattavasti enemmän kuin 3g ominaisuuden pitäminen. Wlan päällä puhelimen akusta meni noin puolet päivässä, wlan pois päältä noin neljännes. Tulevissa softapäivityksissä voisikin tulla ominaisuus että puhelimen saisi kysymään Safaria, mailia tms. käynnistettäessä että etsitäänkö vapaita Wlan verkkoja.
Nyt toisella latauksella puhelinta käytetty 1,5 päivää, ja akkua jäljellä vielä n. 90%. Eli yksi pieni pylväs sieltä akkuindikaattorista on lähtenyt. Vaikuttaa todella lupaavalta kyllä! Mutta en nyt usko, että olen saanut mitään Steven salaisesti kätkemää superakulla varustettua iPhonea
iMac 21,5" i5 2,5 Ghz, Mid 2011 | AppleTV 3rd gen | iPhone 6 Plus 16 gb Space Gray
Miccis kirjoitti:Nyt toisella latauksella puhelinta käytetty 1,5 päivää, ja akkua jäljellä vielä n. 90%. Eli yksi pieni pylväs sieltä akkuindikaattorista on lähtenyt. Vaikuttaa todella lupaavalta kyllä! Mutta en nyt usko, että olen saanut mitään Steven salaisesti kätkemää superakulla varustettua iPhonea
Mulla kans kestää vuorokauden tuo akku, mutta puhelin on todellakin koko ajan yhteydessä wlaniin työpaikalla ja kotona. Laitoin 3G:n päältä, koska en sitä käytä juuri missään. Täytynee lomalla (joka alkaa tänään) kokeilla sitten lande(mma)lla akkukestoa ilman wlania.
Macbook Pro 2,3 Ghz (early 2011), iPhone 4 S 16 Gb, iPad 1st gen.
cossuesco kirjoitti:Ihme vehkeen olet saanut kun 4 päivää akku kestää? Itse suoritan normi puheluita päivässä sähköpostit luen + jotain muuta pientä, aamulla jos on täynnä niin seuraavana päivänä täytyy etsiä laturia. Näin myös vanhalla mallilla.
Aika outoa akkukestoa? Meidän taloudessa on kaksi 2G iPhonea, ja molemmissa akku kestää kohtuullisen raskastakin käyttöä 2-3päivää. Esim. työpäivinäni viime viikolla akku kesti tasan 2 päivää sisältäen 13h käyttöä, josta 4h videon katselua ja 6h musiikkia. Tällä hetkellä näyttää valmiutta tasan 4 päivää, josta käyttöä 8h 15min (enimmäkseen nettiä, sähköpostia ja musiikkia), ja juuri varoitti että 20% akkua jäljellä. Molemmat luurit on avattu ziphone 2.5 versiolla.
Aamulla klo 8 otin latauksesta ja poistin 3G:n päältä, wlan käytössä. Nyt kello on 23.30 ja viimeinen vihreä palkki käytössä, eli lataukseen jos meinaan huomenna puhua. Kai se täytyy kohta viedä huoltoon kun ei kestä edes kahta päivää, huomenna testaan vielä ilman wlania. No niin, saman tien tuli ilmoitus että varaus alle 20% ei voi olla totta!
Käyttö itselläni (3G päällä, WLAN mode päällä, mailien haku 30min):
Appstore surffausta
Safarilla surffailua
Muutama tekstiviesti (riippuen päivästä)
Musiikin kuuntelua noin pari tuntia per päivä
Puhumista noin 30min/päivä (riippuen päivästä)
Tuollaisella käytöllä aamulla täynnä -> noin 50% jäljellä kun pääsee duunista tuossa viiden aikoihin kotiin. Yleensä pidän puhelinta kotona piuhassa kiinni.
Edelliseen viestiini olikin tullut koko puhelimella tähän asti puhuttu aika
Mutta eilen illalla kun tökkäsin luurin koneeseen iTunes ilmoitti jostain soneran asetus päivityksestä,latasin sen ja yöksi laturiin. Tämän päivän akun kulutus on ollut sitten jo huomattavasti rauhallisempaa
En tiedä oliko päivityksestä kiinni, mut saahan sitä kokkeilla!
welpe kirjoitti:Mulla sama tilanne Cossuescon kanssa. Onko näissä nyt sitten viallisia akkuja?
Mistäs ostit luurusi?
-welpe
Tuo 4päivää kuulostaa täysin utopistiselta määrältä, ainakin 3G version kanssa. Se on se päivä - puoltoista päivää mitä tuo akku kestää.
Näytön kirkkaudella on huomattava merkitys tuohon akun hupenemiseen, ainakin 2G version kanssa. Oman luurini näyttö on melko himmeänä, ja tuo säästää akkua about päivän verran normiasetukseen (se mikä asetuksissa vakiona on) verrattuna. 3G versiossa oli muistaakseni vähemmän virtaa kuluttava näyttö...
iMac G5 20" I 2.1GHz I 1.5Gt I Seagate 300GB
MacBook White 2.0GHz I 2Gt
iPhone 4 16GB