Tänään vaihdoin pankin Nordeasta Sampoon ja jos muistan oikein, niin Nordean Solo-verkkopalvelusta on tehty iconi. Mutta, en ole vielä huomannut onko Sampolle omaa iconia, joten tein sitten itselle oman ja ajattelin sen jakaa teillekkin.
Sampo iconi sijaitsee täällä ja screenshotti kyseisesta iconista, ja itse web-linkki sampo.zip:ssä.
Toivottavasti pidätte
Edit: katsoin kallekilposen ikoneita ja tajusin, että tarvitsi vain kopioida tuo itse webbilinkki työpöydältä niin iconi säilyy siinä. Heh, tyhmä minä.
Ps. Tännehän voisi koota muitakin palstalaisten tekemiä tarpeellisia ikoneita. (Itse olen tehtaillut niitä ihan mielettömästi...muttaa täytyy katsoa mitä jaksaa jaella.)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Miten yleensäkin tehdään tuo että kuvan alla on linkki jota painamalla pääsee jollekin nettisivulle?
"You never get a second chance to make a first impression"
MacBook Pro 13" iPad Air 2 iPad 2018 Airport Extreme Apple TV 4K 3rd Gen iPhone 13 Pro AirPods X2 HomePod Mini X2 ynnä muut...
Siis tarkoitat webloccia? Raahaat vain sen maapallon/faviconin (joka on selaimessa osoitteen edessä) työpöydälle, ja sijoitat siihen mieleisesi ikonin.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Tyhmä mikä tyhmä. Vositko kalle vääntää rautalangasta esimerkin.
"You never get a second chance to make a first impression"
MacBook Pro 13" iPad Air 2 iPad 2018 Airport Extreme Apple TV 4K 3rd Gen iPhone 13 Pro AirPods X2 HomePod Mini X2 ynnä muut...
Onkohan siellä paketissa vielä se vanha versio... pitää tarkistaa.. Ite olen tehtaillut noita perus "old school aqua" -ikoneita joka lähtöön, Canon G5 -ikonin ja joihinkin musasoftiin omat ikonit. Tuskin noille kellään on tarvetta, joten en jaksa laittaa jakoon.
Edit: ei kyllä se on se uusin versio tuosta Solo-ikonista, on optimoitu Applen Cinemalle, joten siinä ehkä syy, että näyttää synkältä muissa vähemmän kirkkaissa näytöissä...
Nyt on taas ihan pakko kommentoida omat mielipiteet...
Mikon ikoni ei ole mitenkään synkkä vaan siinä on hieno "muovinen/lasinen" kiilto. Hyvä kolmiuloitteisuus myös.
Kallen Solo taas on hiukan viimeistelemättömän oloinen/suttuinen. Reunaviiva on aika karun näköinen... Tulee mieleen että onko se tehty suoraan jostain verkkosivuilta löytyneestä kuvasta?
Molemmat ovat hyvän värisiä ja "tummuisia" minun näytöllä...
Mielestäni Mikon tekemä Sampo ikoni on aivan loistava! Siinä on hieno kiilto efeckti Apple tyyliin ja se on isoimmillaankin (128 x 128 ) erittäin tarkka. Myös varjo on erittäin hyvä siinä Mikon tekemässä ikonissa. Jotenkin tuo Kallen tekemä vaikuttaa viimeistelemättömältä ja alkeelliselta verrattuna Mikon tekeleeseen.
Sampo ikoneista tyylikkäimmät ovat minun valkoisella pohjalla oleva Sampo ikoni ja Alkun punaisella perusvärillä oleva Sampo ikoni. Hieman simppeli tuo Alkun ikoni on mutta mielestäni toimivampi kuin tuo kerpon "old School Aqua" tyylinen ikoni. Mutta ei se kerpon ikoni ole lainkaan huonosti tehty. Toisaalta nämä ovat vain mielipidekysymyksiä joten joku muu saattaa tykätä kerpon ikonistakin yhtä lailla kuin minä omastani ikonistani. On nämä Sampo ikonit kaikki niin hyvin tehtyjä teknisessä mielessä.
;-)
Osuuspankki ikoneista tuo kerpon tekemä on ehdottomasti paras. On jopa hieman hillitympi väriscaala kuin tuossa kerpon Sampo ikonissa.
[ Apple MacBook (early 2016)]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
Jaahas, taas löyty näköjään turhaa aikaa... No askartelin äsken vähän hillitympää Aquakarkkia Osuuspankille...
Am_tiaisen Sampo ikoni on mielestäni hyvä, istuu kuvakkeena käyttikseen hyvin.
Kiitän, kerpo. OP-ikoni pääsee käyttöön. Muistais vaan käyttää, kun on OP tuossa kirjanmerkkipalkissakin...
EDIT: OP:llehan tulee muuten uudet, varmaan iBook -käyttäjiä hivelevät valkoiset kortitkin. Tai saahan niihin niitä kuviakin, mutta se valkoinen taitaa olla hienompi, kuin kuvallinen.
1) Valitset sen muodostamasi webloc:in > painat omppu + i
2) Valitset sen ikoni - "tiedoston" > painat omppu + i > valitse (ikonin) Info ikkunan yläosassa (General: -kohdan alla) oleva kuva --> tulee siniset reunat > kopioi (omppu + c)
3) Valitset weblocin Info-ikkunan yläosassa olevan kuvan > paste (omppu + v)
Miten tuo mun lataama zippi on tiedosto, jossa on tyhjä macosx-kansio
sekä "tyhjä dokumentti", jossa ei ole mitään ikonia. Se on vaan se tyhjä paperiarkki...
Tuo webloc-liittäminen varmaankin onnistuisi, jos saisin tuon alkuperäisen ikonin jotenkin
näkyviin.