juujuu, voi toki. Tarkoitinkin noita "i" -paketteja. S:n palkoilla ei kertamaksu taho onnistuaosro kirjoitti:Eikös sen 3gigan "rajoittamattoman" voi ottaa Minun Soneraan?vesku kirjoitti:Silti, rajoittamaton data täytyy saada edes lisämaksusta!

Viesti Kirjoittaja vesku »
juujuu, voi toki. Tarkoitinkin noita "i" -paketteja. S:n palkoilla ei kertamaksu taho onnistuaosro kirjoitti:Eikös sen 3gigan "rajoittamattoman" voi ottaa Minun Soneraan?vesku kirjoitti:Silti, rajoittamaton data täytyy saada edes lisämaksusta!
Viesti Kirjoittaja puutiainen »
Tarkennan hiukan. Sonera ei tarjoa ollenkaan 384kbit/s yhteyttä, joka muilla maksaa sen 9,90 vaan hitain Soneralla on 512kbit/s. Ja tämä on samanhintainen kuin muillakin operaattoreilla.Maentti kirjoitti: Rajaton data on käytännössä pakko ottaa, joten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin maksaa heti puhelin, sitoutua Soneraan ja maksaa 5€ kalliimpaa datapakettia, kuin muilla operaattoreilla.
Viesti Kirjoittaja miikka »
Olisihan Apple voinut tuoda puhelimen vain ja ainoastaan omille jälleenmyyjilleen (tyyliin Varimport) sekä Apple Storeen eikä antaa kenellekään operaattorille. Silloin se olisi ollut täysin Applen hallinnassa eikä kukaan olisi joutunut tekemään mitään töitä operaattoreiden kanssa. Olisi myynyt ihan varmasti hyvin jollei paremminkin.iPratt kirjoitti:Ja mihinkäs tämä "tieto" perustuu?TheKraken kirjoitti:Ei Sonera tässä pelisääntöjä keksi, vaan Apple.
Eikös apple ilmoittanut että se ei enää saa operaattoreilta provikkaa liittymistä, vaan se saa kertakorvauksen jokaisesta puhelimesta.
Joosain on spekuloitu että apple myy puhelimia operaattoreille noin 400eurollaa, joten applelle lienee sama mitenkä operaattori nota puhelimia käyttää. Sonera voisi siis halutessaan myydä noita puhelimia ilman mitään liittymää.
Viesti Kirjoittaja Nätti-Nikke »
Olisihan se voinut joo, mut tuskinpa toi Visual Voicemail toimisi missään siinä tapauksessa.miikka kirjoitti:Olisihan Apple voinut tuoda puhelimen vain ja ainoastaan omille jälleenmyyjilleen (tyyliin Varimport) sekä Apple Storeen eikä antaa kenellekään operaattorille. Silloin se olisi ollut täysin Applen hallinnassa eikä kukaan olisi joutunut tekemään mitään töitä operaattoreiden kanssa. Olisi myynyt ihan varmasti hyvin jollei paremminkin.iPratt kirjoitti:Ja mihinkäs tämä "tieto" perustuu?TheKraken kirjoitti:Ei Sonera tässä pelisääntöjä keksi, vaan Apple.
Eikös apple ilmoittanut että se ei enää saa operaattoreilta provikkaa liittymistä, vaan se saa kertakorvauksen jokaisesta puhelimesta.
Joosain on spekuloitu että apple myy puhelimia operaattoreille noin 400eurollaa, joten applelle lienee sama mitenkä operaattori nota puhelimia käyttää. Sonera voisi siis halutessaan myydä noita puhelimia ilman mitään liittymää.
Viesti Kirjoittaja miikka »
Joo, siinä tapauksessa Applen olisi pitänyt keksiä jotain muuta sen tilalle. Siis ihan joku muu juttu mitä hehkuttaisi. Tosin nyt eivät ole hehkuttaneet tuota iPhone 3G:n kohdalla, se ei toimi enää vai ei ole kova juttu enää? Toimiikohan tuo Soneralla?Nätti-Nikke kirjoitti:Olisihan se voinut joo, mut tuskinpa toi Visual Voicemail toimisi missään siinä tapauksessa.miikka kirjoitti:Olisihan Apple voinut tuoda puhelimen vain ja ainoastaan omille jälleenmyyjilleen (tyyliin Varimport) sekä Apple Storeen eikä antaa kenellekään operaattorille. Silloin se olisi ollut täysin Applen hallinnassa eikä kukaan olisi joutunut tekemään mitään töitä operaattoreiden kanssa. Olisi myynyt ihan varmasti hyvin jollei paremminkin.
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Ja kauankohan mahtaa korjausreissu kestää? Soneran kuukausimaksut rullaa varmasti koko ajan kivasti? Mitähän kuluttajavirasto tuumaa tämmösestä touhusta?strong kirjoitti:Soneran myyjän mukaan kaikki takuukorjattavat iPhone-kännykät lähetetään USA:han korjattavaksi, minkä ajan kännykän omistaja joutuu olemaan ilman laitetta.
Viesti Kirjoittaja EJMV »
Se sanoo näin:Crimson kirjoitti:Ja kauankohan mahtaa korjausreissu kestää? Soneran kuukausimaksut rullaa varmasti koko ajan kivasti? Mitähän kuluttajavirasto tuumaa tämmösestä touhusta?strong kirjoitti:Soneran myyjän mukaan kaikki takuukorjattavat iPhone-kännykät lähetetään USA:han korjattavaksi, minkä ajan kännykän omistaja joutuu olemaan ilman laitetta.
Tässäkin pätee se, että sen näkee sitten, kun puhelinta saa edes jostain ostaa.kuluttajavirasto.fi kirjoitti:Korjausajan oltava kohtuullinen
Kohtuullinen takuukorjausaika on noin kaksi viikkoa. Jos korjausaika venyy kohtuuttomasti, kuluttajalla on viimeistään kahden viikon jälkeen oikeus vaatia vähintään sijaislaitetta käyttöönsä.
Jos esimerkiksi matkapuhelin on ainoa viestintäväline, takuukorjausaika ei saisi ylittää kahta viikkoa. Silloin sijaislaitetta voi vaatia tilalle aiemminkin.
Viesti Kirjoittaja Jeswe »
Ainakin tämän hinnaston mukaan listoilta on hävinnyt "Data kuukausi" joka sieltä vielä perjantaina löytyi hintaan 14,90/kkosro kirjoitti:Eikös sen 3gigan "rajoittamattoman" voi ottaa Minun Soneraan?vesku kirjoitti:Silti, rajoittamaton data täytyy saada edes lisämaksusta!
Viesti Kirjoittaja wanders »
Samaa ihmettelin minäkin, mutta tuo linkittämäsi hinnasto on viime kesältä, Soneran sivuilta löytyy samassa formaatissa oleva hinnasto tämän vuoden maaliskuulta, jossa Data Kuukausi on näkyvissä. Joten kyllä se tuote lienee edelleen olemassa.Jeswe kirjoitti: Ainakin tämän hinnaston mukaan listoilta on hävinnyt "Data kuukausi" joka sieltä vielä perjantaina löytyi hintaan 14,90/kk![]()
Viesti Kirjoittaja hukkatat »
Viesti Kirjoittaja ramses »
Viesti Kirjoittaja Nilaya »
Siis mitä? Voiko noita mennä jo varaamaan Sonera-liikkeisiin?hukkatat kirjoitti:Käyn ostamassa laitteen pois kaupasta heti kun niitä on saatavilla, olen viidentenä oman paikkakuntani Sonera-liikkeen listalla. Eli enköhän minä ensimmäisessä aallossa saa laitteen käsiini.
Viesti Kirjoittaja niko_n »
http://www.sonera.fi TuoltaNilaya kirjoitti:Siis mitä? Voiko noita mennä jo varaamaan Sonera-liikkeisiin?hukkatat kirjoitti:Käyn ostamassa laitteen pois kaupasta heti kun niitä on saatavilla, olen viidentenä oman paikkakuntani Sonera-liikkeen listalla. Eli enköhän minä ensimmäisessä aallossa saa laitteen käsiini.
Viesti Kirjoittaja niko_n »
Viesti Kirjoittaja Nilaya »
En kyllä löydä tuolta mistään mahdollisuutta varata iPhonea.Niko_n kirjoitti:http://www.sonera.fi TuoltaNilaya kirjoitti:Siis mitä? Voiko noita mennä jo varaamaan Sonera-liikkeisiin?hukkatat kirjoitti:Käyn ostamassa laitteen pois kaupasta heti kun niitä on saatavilla, olen viidentenä oman paikkakuntani Sonera-liikkeen listalla. Eli enköhän minä ensimmäisessä aallossa saa laitteen käsiini.
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Viesti Kirjoittaja hukkatat »
Minä ymmärsin keskustelustani Soneran asiakaspalvelijan kanssa, että olen ns. varausjonossa, koska tein Minun Sonera -sopparin ja olen osoittanut ostohalukkuuteni (/ -maniani...) iPhonea kohtaan. Myyjä sanoi suurin piirtein niin, että laitetta ei voi vielä ostaa, mutta että minulle ilmoitetaan heti ensimmäisen tiedon tultua, milloin voin iPhonen heidän kaupastaan hakea. Kyllä, minäkin ilmoittauduin Soneran sivuilla, jotta minulle ilmoitettaisiin heti kun uutta tietoa Sonerasta ja iPhonesta löytyy. En ole saanut mitään meilejä, joten marssin suoraan kauppaan. Luotan face 2 face tapaamani ihmisen sanaan enemmän kuin Soneran nettisivun sanaan, vaikka näillä kahdella ei pitäisi olla mitään eroa. Nyt odotan myyjän sanan pitävän ja luotan siihen, että olen todellakin viidentenä jonossa, oli mikä oli.Nilaya kirjoitti:Siis mitä? Voiko noita mennä jo varaamaan Sonera-liikkeisiin?hukkatat kirjoitti:Käyn ostamassa laitteen pois kaupasta heti kun niitä on saatavilla, olen viidentenä oman paikkakuntani Sonera-liikkeen listalla. Eli enköhän minä ensimmäisessä aallossa saa laitteen käsiini.
Viesti Kirjoittaja ss »
Tuskin kuluttajavirastolla on mitään kantaa siihen missä maassa tuote korjataan, kunhan muuten asia hoidetaan niin kuin pitää.Crimson kirjoitti:Ja kauankohan mahtaa korjausreissu kestää? Soneran kuukausimaksut rullaa varmasti koko ajan kivasti? Mitähän kuluttajavirasto tuumaa tämmösestä touhusta?strong kirjoitti:Soneran myyjän mukaan kaikki takuukorjattavat iPhone-kännykät lähetetään USA:han korjattavaksi, minkä ajan kännykän omistaja joutuu olemaan ilman laitetta.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Määkin haluun! Nimi myöskin listalla, mutta taidan ymmärtää odotella anteeksipyytämättä ja muilla lisukkeilla.mikastus kirjoitti:Nimeni on listalla. Ehkä turhaan.
Kyllä nyt taitaa käydä niin, että suomessa hype hukkuu v-juttuuntumisiin. Ja valitettavasti ihan syystä. Ei kai tuommoista kakkaa kukaan sulata kovin kauaa. Tai hetkeäkään ehkä? Markkinareaktio on ainoa vaihtoehto näemmä: Me halutaan "VAPAA" luuri! Onko se niin vaikeata ymmärtää?
Anteeksi ja kiitos. Lepo ja siitos - itseriitos.
Viesti Kirjoittaja blues »
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Joo, eipä sillä maalla väliä, kunhan aika pysyy kohtuullisena, kuten tuolla aiemmin jo tarkennettiin. Applella on sen verran hyvät kuriiridiilit, ettei ole ainakaan niistä kiinni. Tosin ilman vaihtoluuria päiväkin on liikaa. Etenkin, jos Soneran osamaksu juoksee, oli sulla iPhonea käytössä tai ei.ss kirjoitti:Tuskin kuluttajavirastolla on mitään kantaa siihen missä maassa tuote korjataan, kunhan muuten asia hoidetaan niin kuin pitää.Crimson kirjoitti:Ja kauankohan mahtaa korjausreissu kestää? Soneran kuukausimaksut rullaa varmasti koko ajan kivasti? Mitähän kuluttajavirasto tuumaa tämmösestä touhusta?strong kirjoitti:Soneran myyjän mukaan kaikki takuukorjattavat iPhone-kännykät lähetetään USA:han korjattavaksi, minkä ajan kännykän omistaja joutuu olemaan ilman laitetta.
IT alalle joidenkin mielestä kotimaa hidas, ulkomaa nopea. Kotimaan sisällä tai eurooppaan liikkuu rahti suurinpiirtein samaa vauhtia, Jenkeistä voi lipsahtaa päivä enemmän takasin tullessa.
Viesti Kirjoittaja Jyre »
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ei ainakaan mulle ole vielä tullut.Jyre kirjoitti:Hep,
joko te ihmiset olette saaneet Soneralta sähköpostilla yhteydenottoja? Vai syrjitäänkö meitä pohjoisen asukkeja jälleen kerran
-jyrki
Viesti Kirjoittaja inf »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”