Olen vasta löytänyt tämän sivuston aletuani vakavasti harkita maciin siirtymistä pc:n kanssa urheasti sinniteltyjen vuosien jälkeen. Olen macia käyttänyt entisessä työpaikassani melkein 10v sitten, silloista G3:sta, G4:sta ja iMacia...
Homman nimi on siis se, että teen tällä hetkellä sen verran vakavissani valokuvaushommaa ja pyörittelen suuria kuvatiedostoja (n.30megaisia), että toi mun entinen pc sanoi itsensä irti ja kosahti ehkä lopullisesti. Kyseessä itse kasattu (ei mun vaan sukulaisen kasaama) seuraavanlainen vehje:
AMD Athlon(tm) XP 2500 1.84 GHz
- 1.00 GB of Ram (Corsair)
- Grafiikkakortti 128 MB ATI Radeon 9800 pro 256 bit
- 3XS Scan Meridian HDD cooler
- C drive: 37.2 GB
- Polttava CD-DVD drive Sony DVD RW DW-Q28A
-ulkoinen kovalevy jolla kuvat
En ymmärrä itse tietokoneista juurikaan mitään, noin niinkun tekniseltä kantilta ja ominaisuuksiltaan, en edes omasta koneestani, mutta kuulemma pitäisi olla ihan käypä peli toikin..
Nyt kuitenkin tarvitsisin siis työkoneen jolla kuvankäsittely sujuu ongelmitta. Käytän Lightroomia ja Photoshopia, eli ainakin noitten ohjelmien pyörittely yhdessä ja erikseen tulisi sujua ja usealla suurella kuvalla.
Voisiko joku asioista ymmärtävä, viitseliäs lähimmäinen kertoa mikä olisi se kone jolla mä saisin työni tehtyä ilman jatkuvaa jumittamista ja kaatuilua?!?
Ja mitä ominaisuuksia mä tarvitsen. Ja kaikki muukin info erittäin tervetullutta! Olen täysin pulassa kun pc ei hengitä ja tekemättömät työt (satoja kuvia) hönkii niskaan.

KIITOS etukäteen!!