Ite en oo avannu kannettavia kun mitä vähän yhtä vanhaa iBookkia joskus. Kyllähän esim. tuon 15-tuumaisen kanssa taitaa joutua jo melkolailla värkkäämään?
Mitäs tämmöinen numero tarkoittaa Operan kuvakkeessa?. Olenkos voittanut jotain, vai missä mennään?.
Mitään kanavia tms rss-kukkua ei tietääksenin ole käytössä, myöskään sähköpostia ei ole Operalle konffattu alkuunkaan, joten olen ihan ulalla tämän kanssa.
Mitään omenoita tueta...
24" iMac 2,93Ghz Core 2 Duo, 8Gb, Radeon HD4850. iPad Pro 10.5 64Gb wifi + cellular.
Juu eli ostin "Seagate Momentus 5400.3 100GB ATA100 2.5" 5400rpm 8MB" kovalevyn verkokaupasta ja parit työkalut class ohlsonista. Ifixit:in ohjeita seuraamalla asennus onnistui suht helposti ja nyt kone taas toimii todella mukavasti Eikä edes käyny kalliiksi: maksoin noin 60e kovalevystä + työkaluista ja asennuksen pystyi tehdä itse.
Juraca kirjoitti:Juu eli ostin "Seagate Momentus 5400.3 100GB ATA100 2.5" 5400rpm 8MB" kovalevyn verkokaupasta ja parit työkalut class ohlsonista. Ifixit:in ohjeita seuraamalla asennus onnistui suht helposti ja nyt kone taas toimii todella mukavasti Eikä edes käyny kalliiksi: maksoin noin 60e kovalevystä + työkaluista ja asennuksen pystyi tehdä itse.
Mac Book rantautui tänään kotiin, ja ensimmäinen kriisimme on jo päällä.
Yritin ladata Microsoft Messengeriä koneelle ja kaikki meni hyvin melkein loppuun saakka. Nyt meseikkuna jumittaa, eli kiekko vain pyörii sen kohdalla, enkä voi tehdä auenneelle meseikkunalle mitään. Olisiko siis teillä kellään neuvoja miten saan suljettua mesen?
Tänne saapui myös eilen uuden karhea MacBook, jonka kanssa ongelmia ei ole yhtä lukuunottamatta syntynyt. Käyttö on ollut yllättävän sujuvaa. Ihmettelenkin, miten se voi olla niin helppokäyttöinen, että tällainen Windows-konkarikin oppii kaiken nopeasti ja saa haluamansa asian tehtyä. Täytyy silti ennen kyselyä kiittää foorumia, koska sen ansiosta on monta kysymystä jäänyt kysymättä.
Voiko saman ohjelman ikkunoiden (esim. Messenger) välillä liikkua jollakin näppäinyhdistelmällä? Tuskallista aina tarttua hiireen tai kosketuslevyyn keskusteluikkunaa vaihdattaessa.
Liuhuparta kirjoitti:Voiko saman ohjelman ikkunoiden (esim. Messenger) välillä liikkua jollakin näppäinyhdistelmällä? Tuskallista aina tarttua hiireen tai kosketuslevyyn keskusteluikkunaa vaihdattaessa.
cmd+tab
Suosittelen aktivoimaan näytön asetuksista Hot Cornersit ja laittamaan johonkin nurkkaan Exposen. Lisää käytön sujuvuutta entisestään.
Crimson kirjoitti:Suosittelen aktivoimaan näytön asetuksista Hot Cornersit ja laittamaan johonkin nurkkaan Exposen. Lisää käytön sujuvuutta entisestään.
Mutta silloin joutuu koskemaan hiireen tai kosketuslevyyn. Sitä paitsi expose pitää ehdottomasti olla hiiren napiksi määriteltynä!
Mä en itse ole vielä ihan osannut päättää onko nuo hot cornerssit hyviä vai ei. Aina välillä tulee turhautuminen, kun tulee hiirellä turhaan auki eri toimintoja viuhdottua.
Eikös tämä juurikin vaihda eri ohjelmien välillä, eikä saman ohjelman sisällä olevia ikkunoita? Itsellä on saman ohjelman sisällä olevien ikkunoiden vaihtoon asetettu cmd + <.
MacBook Pro 13"
iPhone 3GS 32GB
iPad 16GB WiFi
iPod nano 8GB (product) red 2nd Gen
Siirryin käyttämään Adiumia, joten tuo ei ole enää ongelma.
Sen sijaan hiireni on. Minulla on Logitech V470 Bluetooth hiiri. Se toimi kyllä moitteetta, mutta haluaisin säätää sen nappulat tekemään tietyt asiat, mutta en tahdo osata. Pääsen toki säätämään nappuloiden tekemisiä, mutta en osaa laittaa oikeita yhdistelmiä, jotta kävisi, miten haluan.
1) Tahtoisin, että rullaa vasemmalla tökkäämällä, selain menisi edelliselle sivulle. Tämän sain toimimaan, kun laitoin näppäin komennoksi backspace. Oikealle tökätessä tahtoisin selaimen menevän seuraavalla sivulle, mutta tämän näppäinkomento pitäisi olla joko cmd + nuoli oikealle tai cmd + ], mutta ensimmäinen kombo saa minulla vaihtamaan spacea (tätä komentoa en haluaisi vaihtaa) ja toista komentoa en saa millään toimimaan.
Tämän ratkaisin laittamalla spacesin sittenkin toimimaan ctrl:n kanssa.
2) Toinen ongelma on tuo rullan alaspäin painaminen. Ilman hiiren ajureita se toimi oikein, mutta nyt ajureiden jälkeen en osaa säätää sitä toimimaan "rullan painamisena". Tahtoisin siis, että netissä siitä painaessa voi ylös ja alas liikuttamalla rullata ja klikkaamalla sulkea välilehtiä. Apu olisi suuresti arvostettua, kiitos.
Viimeksi muokannut Liuhuparta, 1.7.2008 klo 19.34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla kummittelee ohjelmistopäivityksessä Garagebandin joku päivitys joka vie tilaa 1,1 gigaa. Olen jo kerran sen ladannut, mutta silloin tuli virheilmoitus eikä mitään tapahtunut. Nyt se sitten on taas tuolla ohjelmiston päivityksessä...
"Tätä päivitystä suositellaan kattavan ohjelmistoinstrumenttien ja Apple Loop -silmukoiden kokoelman lisäämiseksi GarageBand '08:n käyttöön."
Kertoisko joku miten sen saa käyttöön kun ei ainakaan mulla toimi. Roskiksessa on GarageBandExtraContent.tar tiedosto mutta sitä ei voi avata mihinkään.
Eli lyhyesti: Miten ohjelmistoinstrumentit saa lisättyä Garagebandiin ja jos niitä ei saa niin miten tuon päivitysilmoituksen saa pois Ohjelmiston päivityksestä?
jussi79 kirjoitti:Eikös tämä juurikin vaihda eri ohjelmien välillä, eikä saman ohjelman sisällä olevia ikkunoita? Itsellä on saman ohjelman sisällä olevien ikkunoiden vaihtoon asetettu cmd + <.
No juu... en noin tarkkaan lukenut.
Onkos muuten expose:ta mahdollista määritellä toimimaan siten, että se näyttäisi myös minize-tilassa olevat ikkunat?
Päätinpä kokeilla siirtyykö kitaransoitto-opas dvd Macbookkin a kyllähän se siirtyi penni+D komennolla. Mut haluaisin nimetäkansion uudelleen mut
kone sanoo että oikeudet ei riitä?? Ei hälvata, olen koneen ainut käyttäjä?!?! Olisiko kopsaus pitänyt tehdä toisella, kenties soveliaammalla tavalla??
Levy on ihan laillinen.
Jos kaipaat tuolle "penni"-vinkuralle ihan oikeaa nimitystä, se on Hannunvaakuna. Kts. http://fi.wikipedia.org/wiki/Hannunvaakuna
Mutta näin Mac-yhteisössä se on Komento (Command).
Jos kaipaat tuolle "penni"-vinkuralle ihan oikeaa nimitystä, se on Hannunvaakuna. Kts. http://fi.wikipedia.org/wiki/Hannunvaakuna
Mutta näin Mac-yhteisössä se on Komento (Command).
Ennen vanhaan siinä napissa oli myös joku semmonen haukatun omenan kuva.
Liuhuparta kirjoitti:2) Toinen ongelma on tuo rullan alaspäin painaminen. Ilman hiiren ajureita se toimi oikein, mutta nyt ajureiden jälkeen en osaa säätää sitä toimimaan "rullan painamisena". Tahtoisin siis, että netissä siitä painaessa voi ylös ja alas liikuttamalla rullata ja klikkaamalla sulkea välilehtiä. Apu olisi suuresti arvostettua, kiitos.
Pakko sitä on vielä itkeä, kun netin selaaminen tuntuu niin kovin kankealta, kun ei voi avata uutta välilehteä linkkiä klikkaamalla jne.
Miten siis saan nappulan painamisen määriteltyä "hiiren kolmanneksi nappulaksi"?
Liuhuparta kirjoitti:2) Toinen ongelma on tuo rullan alaspäin painaminen. Ilman hiiren ajureita se toimi oikein, mutta nyt ajureiden jälkeen en osaa säätää sitä toimimaan "rullan painamisena". Tahtoisin siis, että netissä siitä painaessa voi ylös ja alas liikuttamalla rullata ja klikkaamalla sulkea välilehtiä. Apu olisi suuresti arvostettua, kiitos.
Kukaan ei osannut auttaa, niin täytyi sitten itse taistella. Laitoin valinnaksi advanced click ja sitten liukuvalikosta button number 3. Aika hämäävästi täytyi kyllä valita, koska napin numeron pystyi valitsemaan yhden ja kahdeksan välillä.
Nyt kuitenkin hiiri toimii täydellisesti ja en voisi olla tyytyväisempi.
Perinteisesti button nro 3 on aina hiiren rulla, ellei sitten hiiressä ole sitä vanhaa kunnon kolmatta nappia, joka oli joissain malleissa ennen kuin rullat yleistyivät.
Se vain täytyi kaivaa niin hämäävästä paikasta. Ensimmäisessä liukuvalikossa oli sata valintaa normaalista klikkauksesta nappulayhdistelmiin. Siitä piti ensin osata valita Advanced Click. Sen jälkeen hämäävintä oli tuo nappuloiden määrä - kahdeksan kappaletta.