Jep, eli tempasin sitten Rollareitten Live Licks:n iTMS:stä. Ihan OK hyvältä kuulostaa nappikuulokkeilla.
Mutta sitten, pistin stereot kiinni tähän PB:iin. Äänenlaatu oli täysin järkyttävä. Ei toivoakaan että kuuntelisin tuollaista. Mutta kun.. ei ymmärrä... Omat 160kbps AAC:t soi mielestäni ihan hyväksyttävällä kiitettävyydellä napeista ja stereoista iTunesista soitettuna. Tuo mun kaapeli on aika pitkä (5m) ja luulen että se syö äänestä pois, mutta kun nuo muut 160-225 kbps ämpeekolmoset ja muut AAC:t soi siten että ihan hyvin pystyy kuuntelemaan. Voiko toi mun 5 m piuha syödä nimenomaan 128 kbps tiedostosta kaiken audionautinnon? Ääntä vois verrata vaikka pilviseen päivään ja sumuiseen päivään. Pilvisellä ilmalla ei ole varjoja ja kaikki näkyy hyvin, sumuisella säällä taas ei näe oikein mitään.
Tää kait selviää kun polttaa audiolevyn tuosta Live Licks:stä.
Eka iTMS ostos – Probleema
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Eka iTMS ostos – Probleema
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Re: Eka iTMS ostos – Probleema
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
Tai kopsaat sen biisin jonkun tutun koneelle, jolla on iTunes ja kone stereoissa. Menee yksi valtuutus, mutta saapahan selville.
(mitenköhän se muuten toimii... "poista tietokoneen valtuutus" miltä kaikilta biiseiltä se poistaa? Mistä yleensä näkee montako laakia on jäljellä? jne... )
(mitenköhän se muuten toimii... "poista tietokoneen valtuutus" miltä kaikilta biiseiltä se poistaa? Mistä yleensä näkee montako laakia on jäljellä? jne... )
Switch-jahkailua jo vuodesta 2003
-
Älä unta näe... :-Djonkun tutun koneelle, jolla on iTunes
-
Viesti Kirjoittaja Aranwë »
128 kbps on vain 128 kbps. Ei ole ainakaan minun korvaani tarpeeksi hyvä. Piuhaakin tosin on välissä liikaa, mutta eroa esim. 192 ja jopa 160 kbps mp3:een on havaittavissa mp3:n eduksi.
-
Lähinnä olisin valmis sanomaan että 128 on täysin ulkona ainakin mun kuvioista, mutta kun noi nappikuulokkeet taas on "sillai ihan ok". Teen varmaan Audiolevyn tosta ja kuuntelen CD soittimelta. Jos laatu on saman kuuloista, niin olen mykistynyt ja aivan uskomattoman pettynyt.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
En ainakaan ole pettynyt minä, ostellut jo joitakin albumeja ja vertaillut mp3:siin. Laura Pausini ainakin jytisee samoin Jarren Aero..

En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Viesti Kirjoittaja Lakiopaalu »
Taitaa vähän riippua musiikin tyylistä miten pakkautuu.
Itse olen viimeaikoina (ajasta kymmenen vuotta jäljessä :-)) kajahtanut Enyaan ja Enigmaan (helkkarin hyvää työntekomusiikkia, stereot aika pienellä, mutta G4:n hurina ei kuulu musikin huminan alta ollenkaan). Noh, joka tapauksessa, iTunesista ostetut eivät äänenlaadultaan eroa mitenkään ostolevyistä, ainakaan työhuoneen ministereoiden läpi kuunneltuna (poltettu CD:lle iTunesilla).
Sensijaan aikoinaan saamani NoDoubtin Return to Saturn-albumi 128kb:n MP3-pakkauksella oli jotenkin häiritsevän kuuloista; ei innostanut. Sitten sattui alkuperäinen CD käsiin, ja bändin saundi aukesi ihan eri tavalla.
Ehkäpä backbeat ei pakkaudu yhtä hyvin kuin soljuva saundi...?
EDIT: täytyypä jossain vaiheessa palata tästä humistelusta raskaampien asioiden pariin, ja kokeilla miltä Rammstein kuulostaisi iTunesista ostettuna...;-)
Itse olen viimeaikoina (ajasta kymmenen vuotta jäljessä :-)) kajahtanut Enyaan ja Enigmaan (helkkarin hyvää työntekomusiikkia, stereot aika pienellä, mutta G4:n hurina ei kuulu musikin huminan alta ollenkaan). Noh, joka tapauksessa, iTunesista ostetut eivät äänenlaadultaan eroa mitenkään ostolevyistä, ainakaan työhuoneen ministereoiden läpi kuunneltuna (poltettu CD:lle iTunesilla).
Sensijaan aikoinaan saamani NoDoubtin Return to Saturn-albumi 128kb:n MP3-pakkauksella oli jotenkin häiritsevän kuuloista; ei innostanut. Sitten sattui alkuperäinen CD käsiin, ja bändin saundi aukesi ihan eri tavalla.
Ehkäpä backbeat ei pakkaudu yhtä hyvin kuin soljuva saundi...?
EDIT: täytyypä jossain vaiheessa palata tästä humistelusta raskaampien asioiden pariin, ja kokeilla miltä Rammstein kuulostaisi iTunesista ostettuna...;-)
– I'm just a stylus for hire, a Mac-inist for rent...
-
Viesti Kirjoittaja holviala »
Nyt on ihan pakko sanoa etta "mitas mina sanoin" (vaikken kylla tainnut sanoa sita taalla).
Alkaa nyt hyvat ihmiset tuhlatko rahojanne iTMS -tyylisiin viritelmiin kun kaupasta saa CD-levyja about samaan hintaan. Aanenlaatu on parempi, mukaan tulee painettu lehtinen, kopioita saa ottaa niin paljon kuin haluaa ja niin edespain. Totta on etta jonkun one-hit-wonder -tyylisen jutun saa helpommin ja halvemmalla netin kautta, mutta mitaan vakavaa ei sielta kannata ostaa.
Alkaa nyt hyvat ihmiset tuhlatko rahojanne iTMS -tyylisiin viritelmiin kun kaupasta saa CD-levyja about samaan hintaan. Aanenlaatu on parempi, mukaan tulee painettu lehtinen, kopioita saa ottaa niin paljon kuin haluaa ja niin edespain. Totta on etta jonkun one-hit-wonder -tyylisen jutun saa helpommin ja halvemmalla netin kautta, mutta mitaan vakavaa ei sielta kannata ostaa.
-
Joo, se vaan on että mä en tunne mitään nautintoa raahautua liikkeisiin tuhansien levyjen sekaan, enkä jaksa alkaa rippaamaan levyä ja kirjoittelemaan biisien nimiä jne.
-
Viesti Kirjoittaja holviala »
Amazon, Netanttila ja muutkin nettkaupat kylla toimittavat himaan saakka. Tosin suosittelen silti menemaan johonkin ei-mainstream levykauppaan ja juttelemaan omistajan kanssa. Kerrot mista pidat ja kauppias kertoo nayttaa kasan levyja joista todennakoisesti pidat.Joo, se vaan on että mä en tunne mitään nautintoa raahautua liikkeisiin tuhansien levyjen sekaan
Eikos tuon pitanyt olla helppoa iTunesilla - as in levy sisaan ja painetaan nappia? Tuota en tullut silloin kokeilleeksi... Itse rippaan scriptinpatkalle joka kylla vaatii hieman huomiota ja about 20 minuuttia per levy.enkä jaksa alkaa rippaamaan levyä ja kirjoittelemaan biisien nimiä jne.
-
Viesti Kirjoittaja spn »
PC-ajoilta muistuu mieleen yksi vinkki huonoon äänenlaatuun: riippuen siitä, onko mini-jack -piuha liitetty line-out tai korvakuulokeliitäntään. Toinen on vahvistettu, toinen ei ja siitä johtuu ero. Enpä tiedä päteekö Apple-maailmassa...
-
No siis joo, ole kaikkea muuta kuin tyytyväinen muutenkin tuohon ulostuloon mikä käsittääkseni ON justiinsa korvakuulokeliitäntä, (symbolista päätellen ja) koska volyymiä joutuu nostamaan stereoista aika reippaasti jotta mitään kuuluu, nappikuulokkeilla ei sen suurempaa valittamista ole. Sitten vielä kun toi piuha on pitkä. Tätyyy vielä tutkia asiaa. Kun tulee toi HomePNA liittymä, niin on enemmänkuin harkinnassa tuo Airport Express, kun on tottunut langattomaan...
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
Joku elektroniikkamies voisi vaikka kertoa mitä eroa kuulokeliitännällä ja line-outilla on. Mulla esim autostereoissa on aux-liitäntä, en aiemmin käyttänyt sitä juuri mihinkään, koska äänenlaatu vaikutti kovin samealta. Nyt tuossa halvassa denver-levynpyörittimessä on ihmeekseni line-outti ja ääni on ihan toisesta galaksista kotoisin.
Switch-jahkailua jo vuodesta 2003
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka