MMS viesti ja SMS ovat eriasia, MMSllä ei ole tarkoitus korvata SMSää.TheKraken kirjoitti:Jos se MMS on todella noin suosittu, niin minä tahtoisin nähdä kyllä jotain oikein lukuja aiheesta. Minä väitän, että se ei ole likelläkään edes prosenttia perustekstareista. Hyvä jos joka tuhannes viesti on MMS-viesti.
MMS viestiä käyttänyt Suomessa yli 40%, paljonko emailia?
Tuo ilmeisesti oma päätelmäsi? ja riippuu paljon laitteesta, ektiivit voivat käyttää emailia, tai kuvapalveluita tilanteesta riippuen ja mitä tavoitellaan kulloinkin, esim jos suuri määrä tarkoitus siirtää, niin MMS viestiä paljon parempia vaihtoehtoja on.TheKraken kirjoitti:Maili on huomattavasti suositumpi tapa kuvia toisille lähetellä.
Eledellyttäen tietenkin että sopivat pallikat on.TheKraken kirjoitti:Ja jos ei kavereidensa mailiosoitteita vielä ole kännykkäänsä laittanut, niin Applen Osoitekirja-ohjelmalla (johon iPhonen tiedot synkataan) se on erittäin helppoa.
Ilmeisuus edellyttää tietenkin että vastaanottajalla ja lähettäjällä on ilmainen datasiirto.TheKraken kirjoitti:c) "ilmaiseksi", eli datasiirron hinnalla.
MMS suhteen operaattorit ovat pahasti mokailleet, siitä huolimatta siinä on etunsa.TheKraken kirjoitti:Minun silmissä kun koko MMS on täysi floppi.
Oleellista iPhone tapauksessa on että puutteesta selkeästi mainitaan, on kuitenkin nykyään sellainen perusominaisuus että kuluttajan on vaikea arvata sen puuttumista.
Miten muuten WAP tuki 3G mallissa? XHTML ilmeisesti taipuu, mutta onko samat ongelmat eri yhteysosoitteiden kanssa, ja tukeeko WAPia?