reboad kirjoitti:Jaha, sievä-ääninen nainen soitti juuri soneralta ja kyseli saako katsella luottotiedot sun muut etukäteen, näin nopeuttaen palvelua 11. päivä.
Tuli kysyttä kauanko menee liittymän aktivoitumiseen koska vaihdan vanhalle numerolle, viisi arkipäivää pitää odotella mukamas puhelin kädessä ennen kuin se alkaa toimimaan.
Tee se siirto nyt etukäteen? nyt kun tekee niin kerkiää aueta vielä ennen perjantaita
Äkkiä paikalliseen liikkeeseen sopimusta rustaan ->
Edit: No niin, nyt on soneralle vaihtumassa numero, arvioitu päivämäärä oli 14., eli vähä laukaisun jälkeen. Toivottavasti varovainen arvio, ja kyllä se tämä lyhentää odottelua
vesku kirjoitti:Mikä tän asian ymmärtämisessä nyt on niin vaikeeta? Sehän tässä suurinta osaa kirjoittajista tuntuu harmittavan että Apple/Sonera ei jaa iPhoneja Narinkkatorilla ilmaiseksi halukkaille jonka jälkeen ko. halukas saisi lyödä sisään työnantajan maksaman Saunalahti-superturbo -simminsä ja rallatella menemään. No, asia nyt ei mene näin. Vaikka miten kiukuttelis.
Kun nyt ensin saisi vaikka 500-600€ ihan pelkän normaalin lukitsemattoman luurin, niin siitä voisi aloittaa.
Jos 600€ on huokeaa niin on sitten, mutta se ei ole itselleni pääasia, vaan lukitsemattomuus ja kytkyttömyys. Tasan ei vaan käy onnen lahjat, tällä kertaa.
Jos 600€ on huokeaa niin on sitten, mutta se ei ole itselleni pääasia, vaan lukitsemattomuus ja kytkyttömyys. Tasan ei vaan käy onnen lahjat, tällä kertaa.[/quote]
Tuo sivustohan on ilmeisesti huijas, ja tuo että joutuu vähintää 800e:lla tilaamaan tuotteita haiskahtaa jo aikamoiselta epävarmuudelta...itse en uskaltaisi tilata.
Jos 600€ on huokeaa niin on sitten, mutta se ei ole itselleni pääasia, vaan lukitsemattomuus ja kytkyttömyys. Tasan ei vaan käy onnen lahjat, tällä kertaa.
Tuo sivustohan on ilmeisesti huijas, ja tuo että joutuu vähintää 800e:lla tilaamaan tuotteita haiskahtaa jo aikamoiselta epävarmuudelta...itse en uskaltaisi tilata.[/quote]
Parempi olla tilaamatta, jos ei tunne verkossa nettikauppaa (eli tätä tn. kauppiaaksi tekeytyvää huijaria). Tässä siis yksi varoittava esimerkki siitä, että netti voi olla täynnä sudenkuoppia.
Viimeksi muokannut strong, 4.7.2008 klo 21.54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
inf kirjoitti:Tuo sivustohan on ilmeisesti huijas, ja tuo että joutuu vähintää 800e:lla tilaamaan tuotteita haiskahtaa jo aikamoiselta epävarmuudelta...itse en uskaltaisi tilata.
En minäkään. Jos nyt aivan ehdottomasti pitäis yrittää vekslata itselleen lukitsematon 3G iPhone, niin ottaisin yhdistetyn loma/hankintamatkan Tampereelta Milanoon, hommaisin sieltä Ricaricabile -tyyppisen prepaid luurin 569€ hintaan ja sitten takaisin tultua pyytäisin Vodafonelta purkukoodin maastamuuttoon vedoten.
Höpisin paikallisen tutun yrittäjän kanssa, joka edustaa Soneraa täällä päin... Kysäisin et onko iPhone hypeä ja urpoja näkynyt. Kuulemma jonkun mailin johonkin tollaseen puhelimeen liittyen oli jokunen kuukausi sitten saanut mutta ei ollut jaksanut siihen sen tarkemmin perehtyä. Eikä oo kuulemma kukaan kysellytkään.
inf kirjoitti:Tuo sivustohan on ilmeisesti huijas, ja tuo että joutuu vähintää 800e:lla tilaamaan tuotteita haiskahtaa jo aikamoiselta epävarmuudelta...itse en uskaltaisi tilata.
En minäkään. Jos nyt aivan ehdottomasti pitäis yrittää vekslata itselleen lukitsematon 3G iPhone, niin ottaisin yhdistetyn loma/hankintamatkan Tampereelta Milanoon, hommaisin sieltä Ricaricabile -tyyppisen prepaid luurin 569€ hintaan ja sitten takaisin tultua pyytäisin Vodafonelta purkukoodin maastamuuttoon vedoten.
Niin mutta eikös se samalla tavalla menis jos ostaisit sen täältä minimi-Minun Soneralla ja lähtisit Italiaan lomalle ja soittaisit sieltä että täällä ollaan, mitäs tehdään?
Oikeesti, onko iPhonea koskaan ikinä milloinkaan ollut jossain myytävänä virallisesti "kytkyttömänä"? Häh? Kysyn vaan? Siis oikeasti kytkyttömänä. Ja jos ei, miksi ihmeessä pienen Suomen pikkiriikkisen Soneran pitäis olla eka?
Pasteur kirjoitti:Höpisin paikallisen tutun yrittäjän kanssa, joka edustaa Soneraa täällä päin... Kysäisin et onko iPhone hypeä ja urpoja näkynyt. Kuulemma jonkun mailin johonkin tollaseen puhelimeen liittyen oli jokunen kuukausi sitten saanut mutta ei ollut jaksanut siihen sen tarkemmin perehtyä. Eikä oo kuulemma kukaan kysellytkään.
On se mukavaa täällä landella.
Mites tuo nyt on mahdollista? Mä olen saanut tältä foorumilta käsityksen että jokainen suomalainen vauvasta vaariin tahtoo heti jeesus-puhelimen hinnalla millä hyvänsä! Kuulemma tämä on valtavan kohun mukana tullut markkinoille, ja ollut ihan talousuutisissakin 14.2.2008 kolmen minuutin ajan!
EvilPet kirjoitti:ollut ihan talousuutisissakin 14.2.2008 kolmen minuutin ajan!
On täällä landellakin kato puolensa. Ei tunnistanut ollenkaan, kun omaani näytin... Mainitsi vaan, että ei oo piirijohto varmaan nähny asiaa niin tärkeäksi kai, että olis vaivautunut sen pahemmin infoon tai markkinoimaan.
Pasteur kirjoitti:
Mut voinks mä sit unlockata mun iPhonen, jos sen piirijohto on irti?
Haloo kuuleeko Steve? Orivedellä on piirijohto irti!! Siellä ei joku ole kuullut iphonesta, vaikka hompussa nimenomaan luvattiin että jokainen suomalainen ostaa yhden!
EvilPet kirjoitti:Haloo kuuleeko Steve? Orivedellä on piirijohto irti!! Siellä ei joku ole kuullut iphonesta, vaikka hompussa nimenomaan luvattiin että jokainen suomalainen ostaa yhden!
Juu! Kyllä nyt tarvitaan Teuvo Homma paikalle!
Tarvitsemme käännyttäjiä! Nyt kaikki hompun iPhone fanaatikot bussiin ja hopean harmaat kaavut päälle! Tänne vaan kaduille kertomaan, kuinka iTelefoonin saa ja että voiko sillä soittaa! Tehdään Suomesta iPhone valtio! <iiiiiiiiPhhhoooonnneeee!
Anteeksi ja kiitos... poistun iPhone palstalta känneily threadiin !
Niin mutta eikös se samalla tavalla menis jos ostaisit sen täältä minimi-Minun Soneralla ja lähtisit Italiaan lomalle ja soittaisit sieltä että täällä ollaan, mitäs tehdään?
Tuskin.
vesku kirjoitti:Oikeesti, onko iPhonea koskaan ikinä milloinkaan ollut jossain myytävänä virallisesti "kytkyttömänä"? Häh? Kysyn vaan? Siis oikeasti kytkyttömänä.
Retorinen kysymys, oletan. Kuten sanoin, jos olisi aivan ehdottoman pakottava tarve yrittää, onneksi ei ole.
vesku kirjoitti:Ja jos ei, miksi ihmeessä pienen Suomen pikkiriikkisen Soneran pitäis olla eka?
Jonkun täytyy olla ensimmäinen, mutta en siis todellakaan usko että tällaista tapahtuu TeliaSoneran tai juuri muidenkaan yhtiöiden toimesta ihan lähitulevaisuudessa, jos koskaan. AT&T on yhä edelleen se yksi ja ainoa Yhdysvalloissa, luultavasti näin tulee olemaan TeliaSonerankin kohdalla sen omalla tontilla.
Olettekos te muuten kuulleet, mitä kaikkia iPhonen ominaisuuksia puhelimessa tuetaan/ei tueta operaattorin puolelta?
Ainakin Lappeenrannan SoneraPisteessä sanottiin, ettei Visual Voicemail toimisi (tulisi mahdollisesti myöhemmin) ja että aGPS toimisi jotenkin puutteellisesti, ilmeisesti matkapuhelinverkon avulla toiminnan osalta. Mitenköhän tämä vaikuttaa paikannukseen, puhelin hakee ilmeisesti satelliitit kuitenkin ilman matkapuhelinverkon kolmiomittausta. Ovatko muut kuulleet vastaavaavista puutteista?
Kuitenkin, jos omistaa jo valmiiksi minun sonera -liittymän, tarvitsee vain uuden kytkykortin (jos sellaista ei jo omista), jonka aktivoitumisaika on vain pari minuuttia
inf kirjoitti:Tee se siirto nyt etukäteen? nyt kun tekee niin kerkiää aueta vielä ennen perjantaita
Ei voi kuulema tehdä, asiaa olen kysynyt kahdelta eri Soneran edustajalta.
Höpö höpö, totta kai voi tehdä, vai luuletko, että jokainen iphonen tilannut avaa uuden liittymän ja odottaa 5 vrk liittymän avausta. Tällä hetkellä et siis voi avata Soneran iphone liittymää, mutta voit avata normaalin minun Sonera liittymän, joka muutetaan iphone liittymäksi 11.7, kun haet puhelimen. Eli kipi kapi huomenna avaamaan.
inf kirjoitti:Tee se siirto nyt etukäteen? nyt kun tekee niin kerkiää aueta vielä ennen perjantaita
Ei voi kuulema tehdä, asiaa olen kysynyt kahdelta eri Soneran edustajalta.
Höpö höpö, totta kai voi tehdä, vai luuletko, että jokainen iphonen tilannut avaa uuden liittymän ja odottaa 5 vrk liittymän avausta. Tällä hetkellä et siis voi avata Soneran iphone liittymää, mutta voit avata normaalin minun Sonera liittymän, joka muutetaan iphone liittymäksi 11.7, kun haet puhelimen. Eli kipi kapi huomenna avaamaan.
Miksi ne sitten vastaavat niin? Olen kyllä selittänyt asiani heille harvinaisen selvästi. Olen siis jo Soneran asiakas ja ei mun tarvitse kuulema mitään viittä päivää odottaa, vaan 11.7. iPhoneni toimii uudella Minun Sonera -liittymälläni (jonka siis teen silloin 11.7.). Mutta etukäteen sitä ei voi tehdä. Kysytty sekä Soneran liikkeessä Itäkeskuksesta, että tänäään minulle soittaneelta Soneran gimmalta, joka kyseli niitä luottotietojani.
harri kirjoitti:
Miksi ne sitten vastaavat niin? Olen kyllä selittänyt asiani heille harvinaisen selvästi. Olen siis jo Soneran asiakas ja ei mun tarvitse kuulema mitään viittä päivää odottaa, vaan 11.7. iPhoneni toimii uudella Minun Sonera -liittymälläni (jonka siis teen silloin 11.7.). Mutta etukäteen sitä ei voi tehdä. Kysytty sekä Soneran liikkeessä Itäkeskuksesta, että tänäään minulle soittaneelta Soneran gimmalta, joka kyseli niitä luottotietojani.
-Harri
No sun tilanteesi onkin erilainen ku niiden jotka vaihtavat toiselta operaattorilta. Sä saat 11.7 vain uuden lukkosimkortin joka toimii tuon iPhonen kanssa. Muilla menee vähintään se 5päivää jos tulevat toisen operaattorin leiristä.
harri kirjoitti:
-Harri
No sun tilanteesi onkin erilainen ku niiden jotka vaihtavat toiselta operaattorilta. Sä saat 11.7 vain uuden lukkosimkortin joka toimii tuon iPhonen kanssa. Muilla menee vähintään se 5päivää jos tulevat toisen operaattorin leiristä.
Juuri näin, ja soneralta minut ohjeistivat ottamaan normaalin liittymän soneralta jos haluan nopeammin käyttöön luurimen. Operaattorit panttaavat 5 arkipäivää numeroa itsellään ennen kuin siirtävät toiselle, joten jos vaihdat operaattoria joudut odottelemaan sen vähintään 5 arkipäivää toimettoman luurin kanssa. Tänään kävin vaihtaan soneralla liittymän, jotta saisin puhelimen nopeammin käyttöön. 14. oli arvioitu siirtymispäivä, mutta 11. päivä tulee viisi arkipäivää täyteen, joten peukut pystöön
Kävinpäs tänään ihan varmuuden vuoksi soneran pisteessä kun silloin puhelimessa sanottiin varauksen yhdessä että pitäisi käydä varmistamassa varaus liikkeessä.
Soneran neito oli ihan hämillään eikä ollut kuullukaan mistään tuollaisesta.. ei mikään yllätys kun joku soneran jamppa kerta jo oikaisi omenamehun forumilla.
Kyselin sitten samalla että saako sieltä Kampin sonera pisteestä puhelimen jo heti aamusta niin naureskeli vain, että ei välttämättä kannata aikasin tulla kun odottavat varsin suurta jonoa
Pasteur kirjoitti:Höpisin paikallisen tutun yrittäjän kanssa, joka edustaa Soneraa täällä päin... Kysäisin et onko iPhone hypeä ja urpoja näkynyt. Kuulemma jonkun mailin johonkin tollaseen puhelimeen liittyen oli jokunen kuukausi sitten saanut mutta ei ollut jaksanut siihen sen tarkemmin perehtyä. Eikä oo kuulemma kukaan kysellytkään.
On se mukavaa täällä landella.
Vieläkö Tuominen kauppaa puhelimia? Vai Honkavallako kävit? Ei niitä muita taida kylillä sitten ollakaan
Suuressa maailmassa kaikki on suurta, myös jonottaminen. Nykissä 5th Avenuella on nimittäin jo jono kun jonottavat iPhonea. Ei muuta kuin jonoja tänne meidänkin myyntipisteiden taakse, kuka kerkiää ensin
No, totuus tässä tempauksessa on kai tehdä jonottamisen maailmanennätys, ei sen kummempaa.
Pbman kirjoitti:Vieläkö Tuominen kauppaa puhelimia? Vai Honkavallako kävit? Ei niitä muita taida kylillä sitten ollakaan
Ei oo ei. Honkava on Elisan leirissä... Kyllähän se Seppo puhelimia myy, vaikka pääpaino asennuksissa onkin. Kertoi myös, että tänä kesänä olisi 3g verkko soneralta tännekin tulossa.
Nilaya kirjoitti:
Kyselin sitten samalla että saako sieltä Kampin sonera pisteestä puhelimen jo heti aamusta niin naureskeli vain, että ei välttämättä kannata aikasin tulla kun odottavat varsin suurta jonoa
Tässä lauseessa on jokin ristiriita vai missasinko pointin?
No, toivottavasti jono tuolla ei ole vallan kamala. 140km pitää reissata luurin takia bussilla ja töihinkin keretä. Jonotusaikaa ei paljoa jää. Kampissa nähdään aamulla!