Olen hankkinut Time Capsulen ja haluaisin tulostaa sen kautta. Olen asentanut tulostimen ja se toimii hyvin macin puolella. Mutta koneessa on rinnalla myös Windows XP ja sieltä tulostaminen ei onnistu. Ts se ei näe koko tulostinta. Pitääkö se asentaa sinne puolelle myös erikseen? Ja miten?
Entä Time Capsulen ottamat varmistukset.. En ole vielä käyttänyt sitä varmistusten ottamiseen ja minua kiinnostaa ottaako se myös Windowsin puolelta sen varmistuksen? Mitä asetuksia mahdollisesti pitää tehdä?
Time Capsule ja Windows
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Time Capsule ja Windows
Viesti Kirjoittaja Tirrili »
-
Re: Time Capsule ja Windows
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Siinä kapsuulin mukana tuli cd, jossa windowsille palikat.
Löytyy myös netistä esim. googlella nimellä "Bonjour for windows".
Varmistuksia windowsin puolelta ei oteta. Se olisi aivan mahdotonta koska windowsin ollessa käynnissä Time Machine ei ole päällä, koska ei ole OS X:kään. Ei auta vaikka tekisit mimmoisia asetuksia.
Mutta printterin saa kyllä jaettua. Ei myöskään Windowsilla kannata yhtään sitten räpliä niitä Time Machinen backuppeja. Voipi mennä sekaisin ihan pelkästä selailustakin, kun siinä joku semmonen systeemi.
Löytyy myös netistä esim. googlella nimellä "Bonjour for windows".
Varmistuksia windowsin puolelta ei oteta. Se olisi aivan mahdotonta koska windowsin ollessa käynnissä Time Machine ei ole päällä, koska ei ole OS X:kään. Ei auta vaikka tekisit mimmoisia asetuksia.
Mutta printterin saa kyllä jaettua. Ei myöskään Windowsilla kannata yhtään sitten räpliä niitä Time Machinen backuppeja. Voipi mennä sekaisin ihan pelkästä selailustakin, kun siinä joku semmonen systeemi.
-
Hmm.. Tuo Windows on siis virtuaalikoneena (WMware Fusionin kautta). Olin lukevinani jostain, että silloin varmistus tulisi winukankin puolelta. Jos Windows on laitettu Boot Campin kautta niin silloin ei. Mutta ei siis saakaan vai?
Sitten tuo Bonjour ohjelma.. Se löytyy kyllä Windowsista kun olin asentavinani sen levyn. Siinä on ohjattu Bonjour tulostimen asennus, mutta se ei löydä jaettuja tulostimia.. Mistä yleensä tiedän onko tuo Windowsin puoli yleensä ollenkaan yhteydessä Capsuleen?
Sitten tuo Bonjour ohjelma.. Se löytyy kyllä Windowsista kun olin asentavinani sen levyn. Siinä on ohjattu Bonjour tulostimen asennus, mutta se ei löydä jaettuja tulostimia.. Mistä yleensä tiedän onko tuo Windowsin puoli yleensä ollenkaan yhteydessä Capsuleen?
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Totta kai time machine sen vmwaren windows imagen backuppaa siinä missä kaiken muunkin mikäli se on vain levyllä, joka muutenkin backupataan.Tirrili kirjoitti:Hmm.. Tuo Windows on siis virtuaalikoneena (WMware Fusionin kautta). Olin lukevinani jostain, että silloin varmistus tulisi winukankin puolelta. Jos Windows on laitettu Boot Campin kautta niin silloin ei. Mutta ei siis saakaan vai?
Edit: kun nyt tuli mainittua, että windows on vmwareen asennettu, niin tulostimien löytymiseen voi vaikuttaa se, miten vmware windowsin verkko on pistetty toimimaan. Kokeilepa vaihtaa vmware virtual machinen asetuksista network kohtaan bridged, jolloin windows on samassa lähiverkossa os x:n ja time capsulen kanssa.
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Hienoa jos varmistus onnistuu winukankin puolelta!
Tulostus ei onnistu vieläkään. Laitoin tuon Bridgetin ja tämä löysi kyllä toisen tulostimen joka on tuossa verkossa, mutta ei itse Capsuleen USBilla kytkettyä tulostinta. Miten saisin sen näkyviin ja toimintaan?
Tulostus ei onnistu vieläkään. Laitoin tuon Bridgetin ja tämä löysi kyllä toisen tulostimen joka on tuossa verkossa, mutta ei itse Capsuleen USBilla kytkettyä tulostinta. Miten saisin sen näkyviin ja toimintaan?
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
VMWare Fusionista pitää olla vähintään versio 1.1.2 Time Machinen backuppia ajatellen.
-
Jee, mulla on 1.1.3. Auttakaa nyt mua tän tulostamisen kanssa! Poistin koko tulostimen tästä macin puolelta ja nyt en osaa lisätä sitä sinne takaisin. Miten yksinkertainen asia voi olla näin hankalaa.. 

-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Kun kaikki aina meuhkaa että "Käytä hakua v1tun urpo!", niin kerrottakoon, että ongelmani oli, tuleeko VMware-wintousistani backuppi Time Machinen avulla.
Käytin sitä hakua ja löysin vastaauksen. Voihan olla, että suurin osa ongelmatapauksista ratkeaa hakua käyttämällä, mutta eipä siitä kukaan koskaan saa tietää. Voi siis olla, että uuden kysymyksen kirjoittajat ovat äärimmäisen pieni vähemmistö. Lohduttautukaa sillä nillittäjät.
Käytin sitä hakua ja löysin vastaauksen. Voihan olla, että suurin osa ongelmatapauksista ratkeaa hakua käyttämällä, mutta eipä siitä kukaan koskaan saa tietää. Voi siis olla, että uuden kysymyksen kirjoittajat ovat äärimmäisen pieni vähemmistö. Lohduttautukaa sillä nillittäjät.
-
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Tuolleen off-topikkelina, kannattaa päivittää se VMWare 2.0 versioon. Toiminut itsellä ihan näppärästi. Mukana tulee myös vuoden Mäk-Kaffee (McAfee) viruslisenssi.
Karsee läjä kaikkee roinaa.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka