Moi,
onkos kellään tiedossa miten onnistuisi macillä helpoiten otsikon mukainen operaatio. Käytännössä minulla on paperisista kuvajaisista tehtyjä pdf tiedostoja, ja ilmeisesti siitä pitäisi ainakin jonkinlainen dwg:n aikaansaanti onnistua.
Netistä löytyi winkkarisoftia iso nippu, mutta onko kokemusta mitä kombinaatiota kannattaisi mäkillä kokeilla?
t.Pekka
pdf to dwg
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: pdf to dwg
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Ainakin Adobe Illustratorilla voi avata pdf -tiedoston ja exportata sen dwg -tiedostoksi, jos niistä kuvasta skannaamalla tehdyistä pdf -tiedostoista löytyy vektoreita. Tuosta Illustratorista voit ladata Adoben sivuilta täysin toimivan kokeiluversion (voimassa 30 päivää), jos et heti halua ostaa kohtuullisen tyyristä ohjelmaa.
iBook 14", iPod 20 Gt
-
Viesti Kirjoittaja ptkmac »
Hieman olen itse taistellut saman ongelman edessä. Skannattuja kuvia ei voi dwg:ksi kääntää muuta kuin vektoroimalla skannaukset jollain erillisellä ohjelmalla. Maciin en ole löytänyt vielä esim. Win puolelta WinTopo ohjelmaa vastaavaa. WinToposta on olemassa käsittääkseni ilmaisversiokin.
Vastaavasti myös dwg-kuvien käsittely mac puolella näyttäisi olevan vielä vajavaista. Osa ohjelmista aukaisee tiedostoja, mutta sekoittavat kuvat joko osittain tai täysin - ja ovat lisäksi melko hitaita. Autocad pyörii onneksi Parallelsin läpi varsin vauhdikkaasti. Itse olen hankkinut Macille Microspotin DWG viewerin kuvien kommentointia ja katselua varten (tallentaa pdf-tiedostoja tehdyin kommentein) ja Autocadin, jota pyöritän Parallelsin läpi.
Vastaavasti myös dwg-kuvien käsittely mac puolella näyttäisi olevan vielä vajavaista. Osa ohjelmista aukaisee tiedostoja, mutta sekoittavat kuvat joko osittain tai täysin - ja ovat lisäksi melko hitaita. Autocad pyörii onneksi Parallelsin läpi varsin vauhdikkaasti. Itse olen hankkinut Macille Microspotin DWG viewerin kuvien kommentointia ja katselua varten (tallentaa pdf-tiedostoja tehdyin kommentein) ja Autocadin, jota pyöritän Parallelsin läpi.
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Skannattu kuva on joka tapauksessa epätarkka piirustus, jonka mittoihin ei voi luottaa. Itse olen tästä syystä pitänyt skannatut kuvat taustalla ja piirtänyt oman informaationi skannausten päälle. Vektorointiohjelmat tuottavat usein aika hankalasti käsiteltävää materiaalia: rasterit muuttuvat viivan pätkiksi ja täytteiksi.
iBook 14", iPod 20 Gt
4 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka