Sonera, 2.0 ja vanha iPhone
-
haukka
Sonera, 2.0 ja vanha iPhone
Viesti Kirjoittaja haukka »
On tietysti mahdollista, että iPhone 2.0 ohjelmisto hyväksyy Soneran operaattoriksi vain jos hardiksena on 3G iPhone. Samalla myöskin haluaisin huomattaa, että käsittääkseni SIM-lukitukset on mahdollista toteuttaa vain ohjelmistopohjaisesti itse puhelimessa. En usko, että ainakaan käyttäjän tietämättä on mahdollista puhelimen lähettää tietoja itse puhelimen versiosta/ohjelmistosta operaattorille? Myöskään käsittääkseni pelkästään se että kyseisestä asiasta on maininta jossain paperiläpyskässä, joka tulee puhelimen mukana ei riitä, vaan pitäisi olla joku "interaktiivinen" kysely asian tiimoilta kun rekisteröityy verkkoon (vrt. tietokoneiden käyttis päivitysten yhteydessä tapahtuvat kyselyt).
Toisaalta kysymys lienee aika akateeminen, kun en usko, että kovin kauaa kestää ennenkuin 2.0:aan tulee jailbreakattu versio.
-
haukka
Re: Sonera, 2.0 ja vanha iPhone
-
slusse
Viesti Kirjoittaja slusse »
Mulla on ihan vanha SIM-kortti mun 3G mallissa ja toimii. Ei se mitään erikoista/erityistä SIM:iä vaadi. 2G puhelimet on lukittu operaattoreille jotka sitä myi.haukka kirjoitti:No pitihän sitä kokeilla. Asennus sujui ihan mallikkaasti, mutta valitettavasti Soneran SIM kortti ei kelpaa. On tietysti mahdollista yhä, että jos olisi ns. iPhone 3G SIM, että se kelpaisi tuohon, mutta ainakaan tavallinen Soneran liittymä ei kelpaa 1g iPhone 2.0 softaan.
--
s
iPod Nano 8GB
MacBook Pro 15" 2.4GHz / 2GB RAM / 200GB HDD (OSX 10.5.7)
PowerBook G4 12" 1.5GHz / 512MB RAM / 80GB HDD (OSX 10.5.7)
AirPort Express (B/G)
-
Nätti-Nikke
Viesti Kirjoittaja Nätti-Nikke »
Eikös noi 3G-palvelut vaadi uuden mallisen sim-kortin toimiakseen kunnolla?slusse kirjoitti:Mulla on ihan vanha SIM-kortti mun 3G mallissa ja toimii. Ei se mitään erikoista/erityistä SIM:iä vaadi. 2G puhelimet on lukittu operaattoreille jotka sitä myi.haukka kirjoitti:No pitihän sitä kokeilla. Asennus sujui ihan mallikkaasti, mutta valitettavasti Soneran SIM kortti ei kelpaa. On tietysti mahdollista yhä, että jos olisi ns. iPhone 3G SIM, että se kelpaisi tuohon, mutta ainakaan tavallinen Soneran liittymä ei kelpaa 1g iPhone 2.0 softaan.
--
s
-
slusse
Viesti Kirjoittaja slusse »
Mun SIM-kortti on kyl aikasen vanha (voi jopa olla 3-4 vuotta) ja siin toimii kyl treegee ihan hyvin.Nätti-Nikke kirjoitti:Eikös noi 3G-palvelut vaadi uuden mallisen sim-kortin toimiakseen kunnolla?slusse kirjoitti:Mulla on ihan vanha SIM-kortti mun 3G mallissa ja toimii. Ei se mitään erikoista/erityistä SIM:iä vaadi. 2G puhelimet on lukittu operaattoreille jotka sitä myi.haukka kirjoitti:No pitihän sitä kokeilla. Asennus sujui ihan mallikkaasti, mutta valitettavasti Soneran SIM kortti ei kelpaa. On tietysti mahdollista yhä, että jos olisi ns. iPhone 3G SIM, että se kelpaisi tuohon, mutta ainakaan tavallinen Soneran liittymä ei kelpaa 1g iPhone 2.0 softaan.
--
s
--
s
iPod Nano 8GB
MacBook Pro 15" 2.4GHz / 2GB RAM / 200GB HDD (OSX 10.5.7)
PowerBook G4 12" 1.5GHz / 512MB RAM / 80GB HDD (OSX 10.5.7)
AirPort Express (B/G)
-
haukka
No ajattelimpa vaan, että koska lukitus on toteutettu softalla, ja 3G:ssä käytetään samaa 2.0 softaa kuin 1g iPhonessakin, niin jospa eivät olisi erikseen viitsineet toteuttaa lukitusta 1g ja 3G puhelimille. Mutta ovat mokomat siis näin tehneet. Eli ei auta kuin odottaa että saadaan unlock hackki. Ja siis kuten toisessa kerjussa todettiin, päivitys 2.0 -> 1.1.4 ei onnistu (tästä on napistu jopa Applen supporttiin) niin puhelinta joutuu nyt käyttämään at&t:n SIM-kortilla.slusse kirjoitti:Mulla on ihan vanha SIM-kortti mun 3G mallissa ja toimii. Ei se mitään erikoista/erityistä SIM:iä vaadi. 2G puhelimet on lukittu operaattoreille jotka sitä myi.haukka kirjoitti:No pitihän sitä kokeilla. Asennus sujui ihan mallikkaasti, mutta valitettavasti Soneran SIM kortti ei kelpaa. On tietysti mahdollista yhä, että jos olisi ns. iPhone 3G SIM, että se kelpaisi tuohon, mutta ainakaan tavallinen Soneran liittymä ei kelpaa 1g iPhone 2.0 softaan.
--
s
-
Nätti-Nikke
Viesti Kirjoittaja Nätti-Nikke »
-
Pyrzi
Viesti Kirjoittaja Pyrzi »
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1504 Noilla ohjeilla kyllä pitäisi onnistua downgreidaus 1.1.4:een.haukka kirjoitti:No ajattelimpa vaan, että koska lukitus on toteutettu softalla, ja 3G:ssä käytetään samaa 2.0 softaa kuin 1g iPhonessakin, niin jospa eivät olisi erikseen viitsineet toteuttaa lukitusta 1g ja 3G puhelimille. Mutta ovat mokomat siis näin tehneet. Eli ei auta kuin odottaa että saadaan unlock hackki. Ja siis kuten toisessa kerjussa todettiin, päivitys 2.0 -> 1.1.4 ei onnistu (tästä on napistu jopa Applen supporttiin) niin puhelinta joutuu nyt käyttämään at&t:n SIM-kortilla.Toivottavasti pian saavat häkättyä, ei jaksaisi käyttää Nokialaista.
-
haukka
Joo, huomasin itsekin. Juuri käynnistelen toista mäkkiäni jossa on yhä 7.5 niin ei tarvitse edes downgradea.Pyrzi kirjoitti:http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1504 Noilla ohjeilla kyllä pitäisi onnistua downgreidaus 1.1.4:een.haukka kirjoitti:No ajattelimpa vaan, että koska lukitus on toteutettu softalla, ja 3G:ssä käytetään samaa 2.0 softaa kuin 1g iPhonessakin, niin jospa eivät olisi erikseen viitsineet toteuttaa lukitusta 1g ja 3G puhelimille. Mutta ovat mokomat siis näin tehneet. Eli ei auta kuin odottaa että saadaan unlock hackki. Ja siis kuten toisessa kerjussa todettiin, päivitys 2.0 -> 1.1.4 ei onnistu (tästä on napistu jopa Applen supporttiin) niin puhelinta joutuu nyt käyttämään at&t:n SIM-kortilla.Toivottavasti pian saavat häkättyä, ei jaksaisi käyttää Nokialaista.
-
rolleh
Viesti Kirjoittaja rolleh »
-
haukka
Kyllä se netissä leijuva toimi ihan hyvin minun vanhassa iPhonessa, mutta vaatii AT&T:n SIM-kortin. Ja siis ei se leiju netissä, se on ihan suoraan applelta se download. Ei vaan ole vielä iTunesissa.rolleh kirjoitti:Tarjosko iTunes jo päivitystä iPuhelimeen vai mistä se 2.0 tipahti? Ilmeisesti netissä leijuva versio ei oikein istu 2G-puhelimiin.
-
jereme
Viesti Kirjoittaja jereme »
Nyt löytyy iTunesistakin.haukka kirjoitti:Kyllä se netissä leijuva toimi ihan hyvin minun vanhassa iPhonessa, mutta vaatii AT&T:n SIM-kortin. Ja siis ei se leiju netissä, se on ihan suoraan applelta se download. Ei vaan ole vielä iTunesissa.rolleh kirjoitti:Tarjosko iTunes jo päivitystä iPuhelimeen vai mistä se 2.0 tipahti? Ilmeisesti netissä leijuva versio ei oikein istu 2G-puhelimiin.
iPhone 12 Mini 64 Gt
Kotimaista softaa App Storesta: https://itunes.apple.com/developer/id1065243111
-
rolleh
Viesti Kirjoittaja rolleh »
nim. kiva lähteä lomalle uuden softan kanssa
-
vemssi
Viesti Kirjoittaja vemssi »
On pohtinut ja muutama on kokeillutkin - ei toimi. Aktivointi ei onnistu, sillä Apple tietää, että IMEI:lläsi varustettua puhelinta ei ole koskaan täällä myyty, joten sen ei pitäisikään toimia Soneran simmillä.haukka kirjoitti:Onkohan kukaan pohtinut tarkemmin kuinkahan mahtaa käydä, jos päivittää vanhan (jailbreakatun) iphonensa 2.0:aan ja on jo valmiiksi Soneran asiakas?
-
hanu
Viesti Kirjoittaja hanu »
2.0 versiota sisään tuohon vanhempaan iLuuriin ja kokeilla mitä aktivointi tuumaa
jo kertaalleen 3G versiossa aktivoidusta sim-kortista...
Jos puhelin jää aktivointilooppiin, niin on ainakin tuo uudempi toimivana.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka