Huomasin tosiaan että täältä puuttuu FAQ tästä aiheesta, mikä on aika tärkeä mm. meille, jotka olemme juuri siirtyneet Windows/Linuxista/ostaneet ensimmäisen koneen OS X:n. Tästä FAQ:sta en saa vielä pitkää, pyrin pidentämään sitä ajan kanssa (Macin käyttöä takana vasta 2 pv). Kertokaa ihmeessä niksejä ja vinkkejä mitä tiedätte niin lisäilen tähän.
K: Kannattaako minun hankkia virustorjunta Macille? Olen normaalikäyttäjä/kokenut käyttäjä.
V: Ei tarvitse. Mikäli selailet normaaleja sivuja ja jätät laittomat lataukset/tuntemattomat lataukset väliin niin olet turvasssa.
K: Kannattaako minun kytkeä OS X:n palomuuria päälle?
V: Ei ole välttämätöntä mutta suositellaan. Teet sen näin:
- Järjestelmäasetukset
- Turvallisuus
- Palomuuri
- Salli vain keskeiset palvelut
K: Kannattaako minun laittaa häivetila päälle?
V: Kyllä. Teet sen näin:
- Järjestelmäasetukset
- Turvallisuus
- Palomuuri
- Lisävalinnat
- Salli häivetila
K: Kärsin paranoiasta ja en usko sinua. Pitäisikö minun laittaa päälle palomuuri ja ladata virustorjunta?
V: Paranoia on ymmärrettävää varsinkin jos on tottunut puhdistamaan konettaan Windowsin puolella. Tällöin suosittelen lataamaan virustorjunnan ja kytkemään palomuurin päälle.
Tiedän että menee vähän puuta heinää linjalle mutta laittakaa vain omaa tekstiä topickiin mukaan ja tehdään tästä yhdessä kunnon FAQ uusille/kokeneimmille Macisteille.