Sälli kirjoitti:Eli aikamoisen suurpiirteisesti taitaa olla.
Edit: Toi oli iPhotosta, tässä Previewn näkemys asiasta:
VSV kirjoitti:Applella on kaksi softaa paikattavanaan...
60.204666 N = 60* 12' 16.8" N
-25.032499 W = 25* 01' 57.0" E
Preview ottaa periaatteessa oikein, mutta se hukkaa sekunnit (fiksi jää kilometriluokkaan). Preview taas hukkaa länsikoordinaatin etumerkin ja tekee muutaman tuhannen kilometrin pikku mokan. Tuo ylläoleva osoite näyttäisi osuvan jonnekin Portimopolulle. Tärppääkö?
Melkein. Hiihtomäentiellä majaillaan ja Portimonpolulle on matkaa joku 50 metriä. Sen kuvan otin ihan sisätiloissa, eli GPS oli pois pelistä. Eli hyvä hyvä, tägäys toimii kuten pitääkin.
Itse meinasin lukea nettiä ja sähköpostia vain kun on kodin, koulun tai työpaikan wlan verkko lähellä. Onnistuuko se että puhelin itse hakee sähköpostit kun on wlan verkko lähellä joten voi lukea ne vaikka kotimatkalla?
Ja ei kai tuo itsestään voi 3G verkkoon ottaa yhteyttä? Eli että se pitää aina itse laittaa päälle.
Sain kun sainkin omat soittoäänet laitettua iPhoneen, mutta oli siinä kyllä aikamoinen säätäminen! Kuluttaako tuo Maps muuten tuota verkkodataa, sillä en ole käyttänyt Safaria muuten kuin kotona wlanilla ja kerran ulkona kokeilin mapsia, ja nyt näyttää siltä että verkkodataa on jonkin verran liikkunut suuntaan ja toiseen...?
Myyris kirjoitti:Sain kun sainkin omat soittoäänet laitettua iPhoneen, mutta oli siinä kyllä aikamoinen säätäminen! Kuluttaako tuo Maps muuten tuota verkkodataa, sillä en ole käyttänyt Safaria muuten kuin kotona wlanilla ja kerran ulkona kokeilin mapsia, ja nyt näyttää siltä että verkkodataa on jonkin verran liikkunut suuntaan ja toiseen...?
Kuluttaa varmasti, kun lataa karttoja laitteeseen.
Miksi ihmeessä omista musiikeista ei vain voi valita jotain kappaletta soittoääneksi..
Viime yöltä on vain huonoja kokemuksia soittoäänistä, kun laitoin synkronisoinnin päälle soittoäänille iTunesista ja kaikki musiikki/videot katosivat iPhonesta.
Myyris kirjoitti:Sain kun sainkin omat soittoäänet laitettua iPhoneen, mutta oli siinä kyllä aikamoinen säätäminen! Kuluttaako tuo Maps muuten tuota verkkodataa, sillä en ole käyttänyt Safaria muuten kuin kotona wlanilla ja kerran ulkona kokeilin mapsia, ja nyt näyttää siltä että verkkodataa on jonkin verran liikkunut suuntaan ja toiseen...?
Kuluttaa varmasti, kun lataa karttoja laitteeseen.
Miksi ihmeessä omista musiikeista ei vain voi valita jotain kappaletta soittoääneksi..
Jotta apple voisi myydä omia soittoääniä itunesista...
Odotitko jotain hienoa vastausta... näillä se sitä katetta tekee.
Samasta syystä ei ituneskaan (ainakaan ilman plugareita) soita kun Applen valitsemia tiedostomuotoja, saatikaan iphone... jotta tyhmät kuluttajat ostaa biisit ja leffan itunesista.
Mainiosti toimii eilisen aktivointi/päivitys-ruuhkan jälkeen, joka sai hetkeksi huolestumaan. Yksi juttu: osaatteko/voiko tekstiviestin näyttöä tai ketjuttamista säätää? Mulle on vähän vierasta katsella noita puhekuplia, ja aivan erityisesti oman viestin kirjoitustila on naurettavan pieni.
MacBook Pro 2,53 Ghz 15,4" Intel Core i5, Yosemite Public Beta 4,
iPhone 5 32 GB, Time Capsule 2T, Apple TV 3rd gen.
haatanen kirjoitti:Yksi juttu: osaatteko/voiko tekstiviestin näyttöä tai ketjuttamista säätää? Mulle on vähän vierasta katsella noita puhekuplia, ja aivan erityisesti oman viestin kirjoitustila on naurettavan pieni.
Eip voi säätää. Apple nimenomaan suunnitteli txt-viestit noin - eli näkyy keskusteluina. Olin itse kans aikoinaan sitä mieltä että ei oo mikään ehkä paras idea, mutta nyt oon tottunu siihen ja nyt jos kattelee miten nokiat & muut sen tekee niin on se Applen idea oikeesti hyvä. Pysyy keskustelut ihmisten kanssa kasassa. Ainoot SMS puutteet on mahdollisuus lähettää viestejä eteenpäin ja käyntikorttien lähetys/vastaanotto. Ne olis ihan jees saada tohon.
Se oman viestin kenttä on aika pieni, mutta siihenkin tottuu.
Aamulla kuvaamani ongelma sähköpostin lähetyksessä on ilmeisesti suurempi mitä oletin.
Poistin kaikki e-mail accountit ja lisäsin ainoastaan Gmailin, jonka pitäisi toimia heti suorilta käsin. Postit kyllä tulevat hienosti puhelimeen, mutta yhtään viestiä en saa lähetettyä. Näytön alalaitaan tulee lähetyksen painamisen jälkeen teksti "Sending" ja alhaalla oleva palkki ei liiku mihinkään.
Pitäisikö tässä ottaa yhteys aspaan vai onko jollain tarjota ratkaisua? 3G datayhteys on kyllä käytössä.
Vaikee sanoo.. Mä käytän meidän firman outgoing servoo niin mulla se on aina toiminu joka paikassa. :/ Jos/kun oot WLAN:issa niin sun pitäs periaattees käyttää sun nettiliittymän outgoing servoo ja vastaavasti sit 3G:ssä Soneran. Näin ainakin mulle joskus joku tokas. Parempi on löytää outgoing servo mikä ei oo operaattorin oma (= toimii kaikkialla).
edit: varmista kans että pitääkö olla SSL-salaus päällä vai ei.
frankh kirjoitti:Huomasin tässä että noista viidestä palkista jotka ilmaisevat kuuluvuuden voimakkuuden katoaa aina 4 puhelimen ollessa käyttämättömänä/lepotilassa eli kuuluvuus pysyy kyllä aina päällä mutta tippuu yhteen palkkiin kun puhelimen jättää pöydälle ja pomppaa siitä taas täyteen viiteen jos puhelimella esim soittaa.
Onkohan tämä ihan normaali ominaisuus vai mistä on kyse? Pähkäilin itse että tuo voisi olla jonkinlainen virran säästö ominaisuus mutta en ole varma...
Samaan päätelmään tultiin kaverin kanssa asiaa pohtiessa.
Onko joku löytänyt varmaa tietoa että tämä on ominaisuus eikä vika, esiintyykö sama ilmiö kaikilla? Tai vastaavasti löytyykö keltään luuria joka ei toimi näin?
slusse kirjoitti:Vaikee sanoo.. Mä käytän meidän firman outgoing servoo niin mulla se on aina toiminu joka paikassa. :/ Jos/kun oot WLAN:issa niin sun pitäs periaattees käyttää sun nettiliittymän outgoing servoo ja vastaavasti sit 3G:ssä Soneran. Näin ainakin mulle joskus joku tokas. Parempi on löytää outgoing servo mikä ei oo operaattorin oma (= toimii kaikkialla).
edit: varmista kans että pitääkö olla SSL-salaus päällä vai ei.
--
s
Gmail pitäisi toimia iPhonessa ihan heittämällä, asetukset tulevat valmiina kun laittaa vain account nimen ja salasanan.
Forsteiner kirjoitti:
Ne pöytäkoneen asetukset ei toimi sellaisenaan Mailissa, koska siinä on lähtevän postin palvelimena nettiliittymän tarjoajan palvelin. Saapuvan postin palvelin sen siijaan on sama, alustasta riippumatta.
Jeps, sen kyllä tiedän. Ongelma on siis siinä, että mail.inet.fi toimii lähtevän mailin palvelimena jos käytössä on vain Soneran 3G-verkko. Jos käytössä on sekä 3G että WLAN, maili ei lähde minnekään.
Sellaista asetusta ei siis ole mahdollista saada päälle, etä iPhone lähettäisi mailit 3G:n kautta ja hakisi muuten dataa WLANin kautta (silloin kun molempiin verkkoihin on yhteys)?
Viimeksi muokannut Pacal, 12.7.2008 klo 16.33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MacNewbie kirjoitti:Gmail pitäisi toimia iPhonessa ihan heittämällä, asetukset tulevat valmiina kun laittaa vain account nimen ja salasanan.
Totta turiset. Kokeilin, ja mulla se Gmail toimi laakista. Eli nimi, mailiosote, salasana kehiin niin se toimi. Lähetin mun yhteen toiseen osotteeseen kokeilumielessä ja se vörkki ilman mitään sen ihmeempiä.
Mulla lukee siinä GMAIL asetuksissa (siis puhelimessa) SMTP kohdassa "smtp.gmail.com". Eli sillä sen pitäs kyl toimii.
TheKraken kirjoitti:Paras tapa on virittää esim. gmailiin ne mailiosoitteet joista mailia lähetät (onnistuu gmailin asetuksista) ja sen jälkeen laittaa lähtevän mailin palvelimeksi gmail. Toimii verkosta kuin verkosta ja vastaanottaja näkee lähettäjänä sen oikein osoitteen, vaikka viestit gmailin palvelimen kautta kulkevatkin.
Kiitos, tämä näyttäisi pelittävän. Mietityttää vaan, mahtaako todennäköisyys sille, että maili jää vastaanottajan spämmifiltteriin, kasvaa kun headereissa on mailed-by gmail.com ja signed-by gmail.com, mutta sähköpostiosoitteena on oma.nimi@firmannimi.fi?
Mun käsityksen mukaan nuo ssl-salatut mailipalvelimet toimivat myös verkosta huolimatta. Kaikilla operaattoreilla taitaa olla sellainen vaihtoehto nykyään. Se vois olla myös ratkaisu. Elisalla tuo on ainakin smtpa.kolumbus.fi ja tunnukset saanee kun pyytää asiakkaana operaattorilta.
MacNewbie kirjoitti:Aamulla kuvaamani ongelma sähköpostin lähetyksessä on ilmeisesti suurempi mitä oletin.
Poistin kaikki e-mail accountit ja lisäsin ainoastaan Gmailin, jonka pitäisi toimia heti suorilta käsin. Postit kyllä tulevat hienosti puhelimeen, mutta yhtään viestiä en saa lähetettyä. Näytön alalaitaan tulee lähetyksen painamisen jälkeen teksti "Sending" ja alhaalla oleva palkki ei liiku mihinkään.
Pitäisikö tässä ottaa yhteys aspaan vai onko jollain tarjota ratkaisua? 3G datayhteys on kyllä käytössä.
Kokeilin GPS:ää tuossa autossa telineessa ja autovirroissa (jopa ikivanha fm-transmitteri toimii). Homma toimi kuin buicki, ja kartta seuraa perässä. Saas nähdä mitä tapahtuu kun ajelee jossain heikommilla peittoalueilla.
KinZZa kirjoitti:Nyt mulla on 429€ arvoinen valomiekka.
8)
Hei, nää on niitä pieniä asioita, jotka saavat suupielet kääntymään hymyyn. Niitä, jotka tekevät hetkistä ikimuistoisia. Kuvitelkaa se tilanne, kun haette ilmaisia ohjelmia App Storesta ja löydätte tämän: http://themacbox.co.uk/phonesaber/
Eli v*tut mistään mms:tä, nämä tekee puhelimen ostajista oikeasti onnellisia. Sanokaa, mitä sanotte.
MacBook Pro 13" 2,4GHz 4Gt Mid 2010
iMac 20" 2.16GHz 2Gt Late 2006
iBook G4/800 12" 640MB - Telakalla
iPhone 4
iPad 2
KinZZa kirjoitti:Nyt mulla on 429€ arvoinen valomiekka.
8)
Hei, nää on niitä pieniä asioita, jotka saavat suupielet kääntymään hymyyn. Niitä, jotka tekevät hetkistä ikimuistoisia. Kuvitelkaa se tilanne, kun haette ilmaisia ohjelmia App Storesta ja löydätte tämän: http://themacbox.co.uk/phonesaber/
Eli v*tut mistään mms:tä, nämä tekee puhelimen ostajista oikeasti onnellisia. Sanokaa, mitä sanotte.
MacNewbie kirjoitti:Aamulla kuvaamani ongelma sähköpostin lähetyksessä on ilmeisesti suurempi mitä oletin.
Mulla on ihan sama tilanne.
Tein tänään illalla iTunesin avulla iPhonelle restoren, ja tämän jälkeen postit lähtevät ihan normaalisti niin kuin pitäisi. Kannattaa kokeilla samaa.