Musiikkitiedostojen hallinnointi:
iPhone: helppoa iTunesin avulla (ja kyllä, olet sidottu ikuisesti iTunesiin, et voi mitenkään käyttää WinTurboMegaAmpSuperduper-ohjelmaa vaikka siinä on ogg-vorbis-vaimikäsenytoli-tuki, sori

Nokia: Sain vihdoin siirrettyä joitankin musiikkikappaleita muistikortille.
Musiikin kuuntelu:
iPhone: helppoa ja käytännöllistä, kuuntelenkin musiikkia lähes päivittäin iPhonestani.
Nokia: puhelin toistaa yhden kappaleen kerrallaan ja koska olen tumpelo, en löytänyt miten saisin jonkinlaisen soittolistan soimaan. Ei jaksa, ei vaan jaksa joten käytän iPhonea.
Videotoisto
iPhone: hyvä ruutu ja helppo käyttää.
Nokia: pienempi ruutu ja jumittaa tai kaatuu aika usein.
Internet
iPhone: helppoa ja käytännöllistä.
Nokia: pari kertaa olen kokeillut mutta koska kokemus on poikkeuksetta ollut tuskastuttava niin siihen jäi.
Käyttöliittymä
iPhone: minulle varsin mieluisa, tosin ääkköset saisivat olla suoraan näkyvissä ja näppis voisi aina kääntyä puhelinta käännettäessä
Nokia: käyttiksen hitaus ärsyttää kerta kerralta enemmän, ei kuitenkaan niin paljon kuin se että en koskaan muista minkä alavalikon alavalikon alavalikon alavalikosta mikäkin muutos tehdään. Labyrintistäkin löytää itsensä ulos helpommin.
Kamera
iPhone: ihan ok satunnaiseen näppäilyyn jos tulee vaikka Elvis kadulla vastaan. Oikeat kuvat otan kuitenkin Canonin digijärkkärillä.
Nokia: parempi kamera ja kohtuuhyvä videokamera (varsinainen syy siihen miksi hankin ko. laitteen.) Oikeat kuvat otan kuitenkin Canonin digijärkkärillä ja tärkeät videot Canonin HV-20:llä
Tekstarit
iPhone: tosi näppärää kun näkee kaikki samalle lähetetyt viestit peräkkäin. Huonoa ettei viestejä voi edelleen lähettää.
Nokia: ihan ok, ennustava tekstinsyöttö on jees.
Tässä näin aluksi, tuli varmaan selväksi että iPhone on minun tarpeisiini parempi laite ja minun kokemusteni perusteella parempi käyttää. Sitä on mahdoton millään vasta-argumenteilla muuttaa koska sinä et ole minä
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)