Apple Storesta noita näyttäis saavan. Kumma, ettei tuolla sivuilla tosiaan ole linkkiä storeen.mike.mcfin kirjoitti:Mistäs te olette ton .me:n ostaneet kun suomen sivusto näyttää vieläkin vaan että "ole kuulolla" ?
MobileMe avattu
-
Re: MobileMe avattu
Viesti Kirjoittaja Crimson »
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Viesti Kirjoittaja honpsu »
Useimmilla on käytössään nykypäivänä ilmainen Exchange järjestelmä joko koulun tai työpaikan kautta. Tässäsuhteessa Microsoft on siis onnistunut rahoitusmallissa jossa palvelu on käyttäjälle ilmainen - Apple ei. Tässä syy miksi Exchange on myöskin levinnyt asemaan missä se nykyisellään on, jossa Applenkin pitää sitä tukea tuetteissaan. Ja seuraus on, että raha virtaa Microsoftille...Crimson kirjoitti:Mulla ei siis ole .Mac/MobileMe-palvelua, eikä edes iPhonea. Mutta hankin varmasti MobileMe:n viimeistään siinä vaiheessa, kun talouteemme tulee toinen Mac. Niinpä kuulisinkin mielelläni edullisemmista yhtä toimivista ratkaisuista.Crimson kirjoitti:Oletko honpsu katsonut tämän: http://www.apple.com/fi/mobileme/guidedtour/
Kerro ihmeessä mullekin kuka tarjoaa samanlaisen palvelun edullisempaan hintaan. Olisin erittäin kiinnostunut!
Googlen vastaiskua ja iPhone appseja odotellessa.
edit:
Eräs ilmainen ratkaisu, joka vielä tosin vasta kehitysvaiheessa ollessaan tukee kontaktien synccaamista:
http://www.funambol.com/solutions/iphone.php
http://my.funambol.com/
Tulevat laittamaan MobilMe:n koville hinnoittelussaan.
iPhone 4 32Gb
-
Kuinkas Back To My Mac? Se olisi kyllä kunnolla toimiessaan melko mukava ominaisuus.
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja boblo »
Samaan aikaan olen jo samoilla tunnareilla saanut Macin ja iPod Touchin (2.0) synkkaamaan datansa MobileMe:n kautta. Näille toiminnoille salasanani kelpaavat hienosti, Macikin sanoo että logged in to MobileMe tuolla System Preferencesseissä.
Mutta webbipalveluun vaan ei pääse vaikka on salasanatkin resetoitu jo pariin kertaan.
Onko Apple serverit vaan edelleen jotenkin jumissa, or is it just me?
-
Viesti Kirjoittaja musamäkki »
Ei kyl tunnu toimivan mulla...honpsu kirjoitti:Jos ei heti muuten niin järjestelmäastuksiin -> .Mac -> Lisätietoa jonka jälkeen pomppas päivitys popup.harri kirjoitti:Kokeilepas Ohjelmistonpäivitystä. Minulle ainakin tuli eilen tuo "Mobile Me" -päivitys sieltä, jolloin Järjestelmäasetuksissa tuo .Mac vaihtui "Mobile Me" -pilvi-ikoniksi.musamäkki kirjoitti:Pitäiskö ton .mac pallon jotenki ittestään vaihtua MobileMe palloks vai miten se homma menee?
-Harri
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Mitä kautta poistit nuo dokumentit/missä päin ne sijaitsee? Etsitkö Spotlightilla tai jollain poistosoftalla?hukkatat kirjoitti:Moi. Mulla oli sama ongelma. Luin ulkolaisilta palstoilta ohjeen poistaa kaikki dotmac.dokumentit koneelta.Tein niin ja loggasin sisään ja nyt loggaus onnistui. Mobile Me-tunnusta ei tullut, mutta onneksi pääsin synkkaamaan tiedot - lopulta.musamäkki kirjoitti:Osaisko joku viisaampi auttaa seuraavassa ongelmassa:
Mulla on tikru 10.4.11 ja .mac tunnus, muttei ostettua tiliä sinne. Nyt ostin MobileMe palvelun ja se workkii netin kautta hienosti. Mut ku yritän synkata järjestelmäasetuksien kautta tuolta .mac pallosta, niin se ei toimi. Pitäiskö ton .mac pallon jotenki ittestään vaihtua MobileMe palloks vai miten se homma menee?
-
Viesti Kirjoittaja hukkatat »
Avasin kovalevy-kuvakkeen ja kirjoitin siihen haku-kohtaan dotmac. Sitten vaan raahasin kaikki roskiin, paitsi sitä kuvaketta en viitsinyt poistaa... En kuitenkaan tyhjentänyt roskista ihan varmuuden vuoksi, mutta nyt olen saanut synkattua kalenterit, meilit ja yhteystiedot.musamäkki kirjoitti:Mitä kautta poistit nuo dokumentit/missä päin ne sijaitsee? Etsitkö Spotlightilla tai jollain poistosoftalla?hukkatat kirjoitti:Moi. Mulla oli sama ongelma. Luin ulkolaisilta palstoilta ohjeen poistaa kaikki dotmac.dokumentit koneelta.Tein niin ja loggasin sisään ja nyt loggaus onnistui. Mobile Me-tunnusta ei tullut, mutta onneksi pääsin synkkaamaan tiedot - lopulta.musamäkki kirjoitti:Osaisko joku viisaampi auttaa seuraavassa ongelmassa:
Mulla on tikru 10.4.11 ja .mac tunnus, muttei ostettua tiliä sinne. Nyt ostin MobileMe palvelun ja se workkii netin kautta hienosti. Mut ku yritän synkata järjestelmäasetuksien kautta tuolta .mac pallosta, niin se ei toimi. Pitäiskö ton .mac pallon jotenki ittestään vaihtua MobileMe palloks vai miten se homma menee?
edit: typo
-
Ja peruutan äskeisen kysymyksen, sain homman pelittämään - kiiiitos!!musamäkki kirjoitti:Mitä kautta poistit nuo dokumentit/missä päin ne sijaitsee? Etsitkö Spotlightilla tai jollain poistosoftalla?hukkatat kirjoitti:Moi. Mulla oli sama ongelma. Luin ulkolaisilta palstoilta ohjeen poistaa kaikki dotmac.dokumentit koneelta.Tein niin ja loggasin sisään ja nyt loggaus onnistui. Mobile Me-tunnusta ei tullut, mutta onneksi pääsin synkkaamaan tiedot - lopulta.musamäkki kirjoitti:Osaisko joku viisaampi auttaa seuraavassa ongelmassa:

-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ymmärrä nyt hyvä ihminen: MobileMe ei ole mikään exchangeen verrattavissa oleva standardi, vaan palvelupaketti.honpsu kirjoitti:Useimmilla on käytössään nykypäivänä ilmainen Exchange järjestelmä joko koulun tai työpaikan kautta. Tässäsuhteessa Microsoft on siis onnistunut rahoitusmallissa jossa palvelu on käyttäjälle ilmainen - Apple ei. Tässä syy miksi Exchange on myöskin levinnyt asemaan missä se nykyisellään on, jossa Applenkin pitää sitä tukea tuetteissaan. Ja seuraus on, että raha virtaa Microsoftille...
Microsoft ei tietääkseni myy yhtään minkäänlaista edes etäisesti verrattavissa olevaa tuotetta, joten näiden kahden vertaaminen on aivan täysin naurettavaa. Mitkä rahat tässä nyt valuu Microsoftille, kun ei edes olla samoilla markkinoilla?
Applelta hieno ele tuo exchange-tuki. Valitettavasti Microsoft tai mikään muukaan firma ei voi tarjota MobileMe tukea koska se ei ole standardi, eikä ylipäätään mikään protokolla, uusi tiedonsiirtotapa tai mitenkään edes etäisesti verrattavissa oleva asia.
MobileMe käyttää pohjalla ihan niitä samoja standardeja, mitä muutkin. Ainut uutuus siinä on tuo uuttaa tekniikkaa hyödyntävä webbikäyttöliittymä.
Mikä osa tästä nyt ei mene jakeluun?

-
Niinpä laitoinkin MobileMe:n tilaukseen. Täytyy vaihtaa tuo nykyinen webbihotelli pienempään ja halvempaan ja siirtää sieltä kuvat yms. MobileMe:hen.

Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ai on vai, minä kun en taida tuntea montakaan kaveria joka käyttää Exchangea koulun tai työpaikan kautta. Taidamme liikkua eri piireissä.honpsu kirjoitti:Useimmilla on käytössään nykypäivänä ilmainen Exchange järjestelmä joko koulun tai työpaikan kautta. Tässäsuhteessa Microsoft on siis onnistunut rahoitusmallissa jossa palvelu on käyttäjälle ilmainen - Apple ei. Tässä syy miksi Exchange on myöskin levinnyt asemaan missä se nykyisellään on, jossa Applenkin pitää sitä tukea tuetteissaan. Ja seuraus on, että raha virtaa Microsoftille...
-
Viesti Kirjoittaja inf »
-
Viesti Kirjoittaja hanu »
Joop, vaikka Exhange osuus liikkui jo 2007 (yli 500 hengen yrityksistä) maailmanlaajuisesti yli 62 % tienoilla, ei osuminen tuohon ~38% osuuteen ole kovinkaan vaikeataMacFinn kirjoitti: Ai on vai, minä kun en taida tuntea montakaan kaveria joka käyttää Exchangea koulun tai työpaikan kautta. Taidamme liikkua eri piireissä.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pitää varmaan ensi viikolla testailla tuota .me:tä. Exchangen viritykset / vpn:n konffaukset saa jäädä elokuulle lomien jälkeen.
-
Viesti Kirjoittaja weeti »
Mulla on ihan sama juttu... Löysin jostain applen support sivulta ohjeen jonka mukaan vasemmanlaidan settingeistä pitäisi päästä muokkaamaan, mutta ei sieltä mitään löydy.inf kirjoitti:MobileMe toimii loistavasti, mutta silmään pistää kun mulla lukee tuolla: There is a problem with the credit card of this account ja mistään ei tunnu löytyvän että mistä noita voisi muokata.
Kokeilin myös itunes tilin kautta, ei auta sieltäkään...
Odotellaan
-
Viesti Kirjoittaja honpsu »
En ymmärrä mitä haet takaa. Steve Jobskin on verrannut MobileMe:ta Exchangeen. Jos taas koet merkittävänä erona kuka palvelun tarjoaa - Applen tapauksessa Apple, vai Microsoftin tapauksessa kolmasosapuoli niin voi huhhuh, täysin epäoleellista. Molemmat kuitenkin ovat täyttämässä samaa tarvetta - kontaktien, kalenterin ja sähköpostien synkronointiin paikasta riippumattomasti. Ja nettikäyttöliittymä, ja tiedostojen jako. Jos kuva-albumi on se kriittininen ominaisuus sen saa Googlelta ilmaiseksi.TheKraken kirjoitti: Ymmärrä nyt hyvä ihminen: MobileMe ei ole mikään exchangeen verrattavissa oleva standardi, vaan palvelupaketti.
MobileMe käyttää pohjalla ihan niitä samoja standardeja, mitä muutkin. Ainut uutuus siinä on tuo uuttaa tekniikkaa hyödyntävä webbikäyttöliittymä.
Mikä osa tästä nyt ei mene jakeluun?
Samojen tarpeiden tyydyttämisestä molemmissa kyse, haluaa niille luoda sitten millaisia viitekehyksiä tahansa. Ja se kumman palvelu on käytössä, ja yleisempi, sille ne rahat myöskin valuu.
iPhone 4 32Gb
-
Viesti Kirjoittaja prisoner »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Onko sulla mitään käsitystä montako suomalaisista yrityksistä kuuluu tuohon yli 500 hengen yrityksiin. Niitä on meinaan viimeisen tilaston mukaan 271 kpl kaikkiaan 250 378 yrityksestä. Prosentit saat laskea itse.hanu kirjoitti: Joop, vaikka Exhange osuus liikkui jo 2007 (yli 500 hengen yrityksistä) maailmanlaajuisesti yli 62 % tienoilla, ei osuminen tuohon ~38% osuuteen ole kovinkaan vaikeata.
-

Exchange ilmeisesti jyrää kaikki omat kalenterit yms. alleen synkatessa. Kuinkahan käy jos iPhonessa on sekä MobileMe että Exchange?
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Itse käsitin tuon vertailun Exchangeen niin, että se toki tarjoaa push-kontaktit, push-kalenterit ja push-sähköpostit. Mutta ei ainoastaan niitä. Se tarjoaa myös 20 Gt tilaa tiedostoille Internetissä (=saatavilla missä vain), kuva- ja videogallerian (=saatavilla missä vain), tuen omalle domainille, kaikelle tälle selkeän ja tyylikkään käyttöliittymän, julkaisu iWebistä, ja saatoin vielä unohtaa jotain. Nuohan ovat erikseen saatavilla varmasti, mutta olisin kiinnostunut kuulemaan palvelusta joka tarjoaa nuo kaikki toiminnot yhtä saumattomasti yhteen toimivina kuin MobileMe.honpsu kirjoitti:En ymmärrä mitä haet takaa. Steve Jobskin on verrannut MobileMe:ta Exchangeen. Jos taas koet merkittävänä erona kuka palvelun tarjoaa - Applen tapauksessa Apple, vai Microsoftin tapauksessa kolmasosapuoli niin voi huhhuh, täysin epäoleellista. Molemmat kuitenkin ovat täyttämässä samaa tarvetta - kontaktien, kalenterin ja sähköpostien synkronointiin paikasta riippumattomasti. Ja nettikäyttöliittymä, ja tiedostojen jako. Jos kuva-albumi on se kriittininen ominaisuus sen saa Googlelta ilmaiseksi.
Samojen tarpeiden tyydyttämisestä molemmissa kyse, haluaa niille luoda sitten millaisia viitekehyksiä tahansa. Ja se kumman palvelu on käytössä, ja yleisempi, sille ne rahat myöskin valuu.
-
Viesti Kirjoittaja hanu »
Ei voisi vähempää kiinnostaa, kuinka monta suomalaista yritystä tuohon lukuun kuuluuMacFinn kirjoitti:Onko sulla mitään käsitystä montako suomalaisista yrityksistä kuuluu tuohon yli 500 hengen yrityksiin. Niitä on meinaan viimeisen tilaston mukaan 271 kpl kaikkiaan 250 378 yrityksestä. Prosentit saat laskea itse.hanu kirjoitti: Joop, vaikka Exhange osuus liikkui jo 2007 (yli 500 hengen yrityksistä) maailmanlaajuisesti yli 62 % tienoilla, ei osuminen tuohon ~38% osuuteen ole kovinkaan vaikeata.
Itse tosin pidän parempana omaa sendmail/imap -alustaa.
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Tuolla http://gallery.me.com/harri.ahola on mun "Mobile Me" -kuvia, joita voi tsiigata. Grid, Mosaic ja Slideshow kulkevat ainakin ihan ok, Carousel hiukka tökkii ainakin mulla nyt. Galleria vielä pahasti kesken, olen juuri uppimassa sinne lisää kuvia.Crimson kirjoitti:Kertokaahan kokemuksia onko iDisk yhtään nopeutunut? Entä kuvagalleria?
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja Kamu »
Mitähän toi Exchange todellisuudessa sit maksaakaan? Ei ole ihan ilmainen noille 500+ firmoille.hanu kirjoitti:Ei voisi vähempää kiinnostaa, kuinka monta suomalaista yritystä tuohon lukuun kuuluuMacFinn kirjoitti:Onko sulla mitään käsitystä montako suomalaisista yrityksistä kuuluu tuohon yli 500 hengen yrityksiin. Niitä on meinaan viimeisen tilaston mukaan 271 kpl kaikkiaan 250 378 yrityksestä. Prosentit saat laskea itse.hanu kirjoitti: Joop, vaikka Exhange osuus liikkui jo 2007 (yli 500 hengen yrityksistä) maailmanlaajuisesti yli 62 % tienoilla, ei osuminen tuohon ~38% osuuteen ole kovinkaan vaikeata.
, mutta suomessa uskoisin exchangen osuuden olevan jo isompaa, kuin tuo 62 prosenttia (myös pienissä ja keskisuurissa yrityksissä). Tilastoja ei ole tarjota, mutta suomihan on m$ -palvelinten luvattu maa ja small business server sisältää jo vakiona exchangen.
Itse tosin pidän parempana omaa sendmail/imap -alustaa.
Mitähän sille "ilmaiselle" palvelulle tapahtuu, kun vaihtaa toiseen firmaan?
Viesti Kirjoittaja Jari-eripari »
Koska sinne oli mahdollisuus laittaa kuvia, käytin tilaisuutta hyväkseni.harri kirjoitti:Tuolla http://gallery.me.com/harri.ahola on mun "Mobile Me" -kuvia, joita voi tsiigata. Grid, Mosaic ja Slideshow kulkevat ainakin ihan ok, Carousel hiukka tökkii ainakin mulla nyt. Galleria vielä pahasti kesken, olen juuri uppimassa sinne lisää kuvia.Crimson kirjoitti:Kertokaahan kokemuksia onko iDisk yhtään nopeutunut? Entä kuvagalleria?
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Kiitos havainnollisesta tietoturvademostaJari-eripari kirjoitti:Koska sinne oli mahdollisuus laittaa kuvia, käytin tilaisuutta hyväkseni.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-Harri
-
Vaikuttaisi nopeammalta kuin ennen. Ainakin riittävän nopeasti aukeaa mulle. Ovat saaneet siis vedettyä paremmat piuhat tänne Eurooppaan. 8)harri kirjoitti:Tuolla http://gallery.me.com/harri.ahola on mun "Mobile Me" -kuvia, joita voi tsiigata. Grid, Mosaic ja Slideshow kulkevat ainakin ihan ok, Carousel hiukka tökkii ainakin mulla nyt. Galleria vielä pahasti kesken, olen juuri uppimassa sinne lisää kuvia.Crimson kirjoitti:Kertokaahan kokemuksia onko iDisk yhtään nopeutunut? Entä kuvagalleria?
-Harri
Hemmetin makeita kuvia muuten. Erityisesti nuo Countryside-kuvat lämmitti mieltä.
Meikäläisen MobileMe-paketti pitäis tulla ens viikolla. Hommasin tämän ekan paketin ihan Apple Storesta. Jatkoa voi sitten kattella halvemmalla eBaysta.

Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka