paviaani kirjoitti:Onko kokemuksia kahden Firepodin linkittämisestä?
Olisi tarkoitus saada 16 raitaa meneen kerralla sisälle.
Eli kysymys oli onko kokemusta käytännössä kahden liittämisestä ja 16 raidan äänittämisestä,
kolmehan poddia on tosiaan luvattu ketjussa toimivan, kuten varmasti toimiikin ....
mutta logic express 7 ja 8 ilmeisesti (jos olen ymmärtänyt oikein) tukee vain 12audio sisään kanavaa kerrallaan.
Muilla ohjelmilla onkohan moisia rajoituksia????Mikähän ohjelma sulla on??
Mulla muuten mahtuu Imacin alle vain yksi FirePoddi
Cubase nelonen sekä Logic pro molemmat ottavat varmaan sisään mystisen määrän raitoja eli koneen tehoista riippuen? kö? ko?
Tutkiskelen asiaa parasta aikaa.
BTW ylihuomenna lähtee Macbook pro tilaukseen...lievästi sanottuna oon liekeissä
Macbook Pro" — 2.2 GHz — 2 Gt — 320 Gt — OS X 10.5.6 Leopard
iPhone 3G 16Gb
iPod — 20GB
iPod nano — 2GB
iSight
iMac 233 MHz
Belkin EyeTV
+ kaiken ja laista Apple sälää
Ostin tytölle opiskeluihin tuon mac book pro:n....se on kone. Siihenhän saa sitten ison näytön kiinni niin näkee KOTONA softasta paljo ikkunoita jos on tarve.
Tarkoitatko. että kerralla sisään mystinen määrä raitoja.
Mulla ollu FirePod kuukauden päivät ja ei tarvitse leikkiä itse ajureiden ym. kanssa kun pelaa hienosti Macin kanssa -kuin samaa rautaa. Core audio hoitaa hommansa.
Olis vaan aikaa enemmän aikaa ..........
Mitenkäs saa mäkillä ohjattua ääntä noihin eri ulostuloihin? Ääni- ja midiasetuksista löytyy jonkinmoinen ristikytkentä, mutta sitä ei kyllä päässyt säätämään.
no niinhän sitä luulis että se olis tossa "sisäänmenolähde" valikon välittömässä läheisyydessä, vaan kun ei mulla kyllä osu silmään. Garagebändille epätyypillistä, että ylipäätänsä jotain joutuu etsimään
Mutta siis tälle raudalleko ei ole mitään omaa softaa jolla sais tehtyä reitityksiä suoraan rautaan? Koneen kautta lähtevän äänen ei tarvitsisi mennä. Noh eihän tämä kyllä mikään RME ole
En tunne GarageBandia niin hyvin mutta systeemin äänethän pitäs pystyä asettamaan tuosta oikean yläreunan system output valikosta. Jos nyt käsitin yhtään osan ongelmaa..
Jone: Ongelma siis taitaa olla, että hän tässä tahtoisi että aina koneen ollessa käynnissä vaikkapa input 1 olisi ohjattu outputtiin 4 tms.
Fireboxin mukanahan tuli se levyllinen softaa, eiköhän sielläkin joku ole. Mitään ajuriahan siinä ei ole, eikä ole mitään softaa jolla reitittäminen onnistuisi järjestelmätasoisesti, vaan tarvitset jonkun ohjelman sitä varten. Fireboxi kun on standardi vehjas, niin ei tarvetta ajurikikkailuun. Applelta löytyy tämmönen ilmainen vaihtoehto reitittelyyn:
AULab (on koneen mukana tulleella levyllä. Asenna Developer-toolsit, niin se tulee siinä). Ihan kätevä. Siinä saa tallennettua sen setupin omaksi tiedostokseen ja niitä voi jemmailla vaikka Dockiin, niin aina siitä klikkaamalla softa aukeaa ja äänet ohjaantuu niin kuin lystää.
Löytyy myös tietääkseni tuollaisia taustalla pyöriviä ohjelmia jotka ääntä ohjaa, mutta ei nyt tule heti mieleen.
Mutta se on turha toivo, että joka ohjelmasta voisi outputit säätää erikseen. Siis että iTunes menisi outputteihin 3-4 ja Quicktime 4-5 ja niin poispäin. Nämä ohjelmat tottelevat noita audioasetuksia ja niillä voi olla vain yksi output. Varsinaisissa audiosoftissa voi sitten säätää nuo outputit erikseen (tosin GB:ssä tämä ei onnistu).
Helppaisi myös, jos kertoisit mitä oikein yrität tällä saada aikaan, niin voidaan kertoa menetkö ihan pers' eellä puuhun joka tapauksessa? Tai siis mitä pitäisi ohjata ja mihin outputtiin ja ennen kaikkea miksi. Mikserinä Firepod ei yksistään toimi, vaan vaatii esim. tuon AULab-ohjelman, jos se on ajatuksesi.
Joo kiitos kiitos. Paljon hyvää on hyviä vastauksia!
Ongelma ratkesi Logicin asennuksella. Ideana oli/on käyttää firepodia live-äänitykseen ja podista sitten ajaa ääni kanavahohtaisesti PA:seen. Muutama hassu kanava vain, niin ajattelin hoitaa homman pikkumikserillä, jossa taas ei ole noita lähtöjä riittävästi, että raita/soitinkohtaisen äänityksen olisin saanut tehtyä järjsetyksessä mikseri->firepod. Tämmöisellä kikkailulla homma onnistui, olisi varmaan voinut tapahtua helpomminkin.
Miksi en saa nauhoittavaa ulkoista cd-soitintani nauhoittamaan enkä toistamaan digitaalisten liitäntöjen S/PDIF kautta Fidepodissa? tekis mieli digitaalisena siirtää biisit MASTER levylle. Kytkemiseenhän riittääkö normi rca- pistokkeilla varustettu piuha??
Analoginen nauhoitus onnistuu tietty.
AU-LAPSin asetuksilla koetin ottaa cd-soittimen sisään 9-10 kanavilta ja ulos 1-2 kanavista stereona.
jartsa63 kirjoitti:Miksi en saa nauhoittavaa ulkoista cd-soitintani nauhoittamaan enkä toistamaan digitaalisten liitäntöjen S/PDIF kautta Fidepodissa? tekis mieli digitaalisena siirtää biisit MASTER levylle. Kytkemiseenhän riittääkö normi rca- pistokkeilla varustettu piuha??
Analoginen nauhoitus onnistuu tietty.
AU-LAPSin asetuksilla koetin ottaa cd-soittimen sisään 9-10 kanavilta ja ulos 1-2 kanavista stereona.
Kaapeliksi kelpaa hätäpäissään lyhyt RCA, mutta ehta S/PDIF koaksiaalikaapeli suotavaa.
Tsekkaa että varmasti molempien koneiden sample rate on 44.1. Lisäksi tsekkaa että Firepodin S/PDIF on master jos liikenne on vain Firepod>CDR. Tsekkaa myös miten digiulostulon CopyBit on asetettu.
S/PDIF käyttää myös alkeellista kopionninrajoitustekniikkaa, Serial Copy Management Systemiä (SCMS); se ei salaa tai sotke signaalia kuten uudemmat järjestelmät, vaan asettaa signaalille niin sanotun "kopiontibitin". Se voi rajoittaa kopionnin joko yhteen kappaleeseen (11), kieltää sen kokonaan (10) tai sallia rajoituksettoman kopionnin (00). Elektroniikkaharrastelehti Elektor julkaisi 1990-luvulla rakennusohjeet laitteeseen jolla voitiin optisesta S/PDIF-signaalista muuttaa kopiointibitti aina kopioinnin sallivaksi.